וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיסטוריוס מואשם ברצח חברתו, מכונת ירייה נמצאה בחדרו

פרטים נוספים מתגלים לגבי אצן הפרוטזות, המואשם שירה בזוגתו הדוגמנית, לאחר שצעקות נשמעו בבית. משפחתה טוענת: "היחסים ביניהם היו מצוינים". עולם האתלטיקה בהלם, אביו: "הוא עצוב מאוד"

עריכת וידיאו: טל רזניק

הלם גדול נפל על עולם האתלטיקה ועל דרום אפריקה, לאחר שהבוקר (חמישי), פורסם כי האצן המפורסם וקטוע הרגליים, אוסקר פיסטוריוס, הואשם ברצח חברתו לחיים, הדוגמנית הדרום אפריקאית ריבה סטינקאמפ.

סטינקאמפ נורתה בראש, בחזה וביד ומתה במקום. כעבור מספר שעות אצן הפרוטזות, שהדהים את העולם בשנים האחרונות, הואשם ברצח, זאת בין היתר לאחר ששכנים טענו שצעקות נשמעו בביתו של פיסטוריוס בשלב מוקדם יותר של הערב. עוד קודם לכן הועלתה השערה שפיסטוריס חשד כי מדובר בפורץ, ייתכן כי לאחר שחברתו ניסתה להפתיע אותו לקראת יום האהבה.

דוברת המשטרה המקומית מסר שהרשויות הוזעקו בעבר מספר פעמים לבית בשל תקריות על רקע משפחתי והכחישה כי הדיווחים שפיסטוריוס סבר שחברתו היא בעצם פורץ יצאו מהמשטרה. ב-2009 פיסטוריוס כבר בילה לילה במעצר, לאחר שהואשם בתקיפה של אישה.

משטרת דרום אפריקה אישרה הבוקר כי עצרה את פיסטוריוס בביתו בפרטוריה: "מצאנו אקדח 9 מילימטר בזירה. אדם בן 26 נעצר". על פי חקירה ראשונית של המשטרה, לא היה איש בבית מלבד הזוג בזמן שנורו היריות, בשעה 4:00 בבוקר. כמו כן, לא נמצאו סימני פריצה.

אוסקר פיסטוריוס האצן נעצר על ידי המשטרה. AP
תמונות מדהימות. פיסטוריוס בתחנת המשטרה/AP

אביו של פיסטוריוס, הנקה, אמר כי בנו "עצוב מאוד" והוסיף: "אני לא יודע שום דבר וזה יהיה חצוף להעלות ספקולציות כי אני לא יודע את העובדות. אם מישהו יפרסם הצהרה, זה חייב להיות רק אוסקר, אבל קשה לו מאוד כרגע".

סוכנו של האצן, פיט ואן זיל, עשה את דרכו לפרטוריה על מנת לפגוש את פיסטוריוס: "אני מקווה שתהיה לי גישה אליו בתחנת המשטרה. אוסקר הוא אדם צנוע ואיש נהדר. אני בטוח שמה שקרה היה טעות נוראית, אבל באמת שאין לי אף פרט כרגע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ריבה סטינקאמפ דוגמנית דרום אפריקאית. Gallo Images, GettyImages
הפתעה שהשתבשה? סטינקאמפ/GettyImages, Gallo Images

אד וורנר, ראש התאחדות האתלטיקה של בריטניה, אמר: "אנחנו עדיין לא יודעים הרבה, אבל החדשות גרמו להלם גדול והם מאוד מעציבות את כולם. פיסטוריוס הוא סמל גדול לאתלטים הפראלימפיים וליכולות של אתלטים בכלל".

ה'בלייד ראנר' נעצר על ידי המשטרה המקומית בחשד לרצח ובחיפוש שנערך בחדרו נמצאו לא מעט דברים מחשידים וביניהם אקדח ומכונת ירייה. יש לציין שדרום אפריקה היא מדינה מוכת פשע ובעיקר פריצות, מה שמוביל רבים מהתושבים להחזיק כלי נשק כזה או אחר בביתם.

קרוביה של סטינקאמפ רק אמרו שהם "המומים ומזועזעים מהמקרה" והוסיפו כי למיטב ידיעתם, היחסים בין בני הזוג היו מצוינים".

ביתו של האצן אוסקר פיסטוריוס. AP
כאן הכל קרה. ביתו של פיסטוריוס בפרטוריה/AP

פיסטוריוס, אחד הספורטאים המפורסמים בעולם, הוא קטוע רגליים החל מגיל 11 חודשים. סיפורו פורסם בכל העולם, והפך לאחד הסיפורים הכי מעוררי השראה בעולם הספורט. רגליו נקטעו מתחת לברך מאחר שלא הייתה לו עצם השוקית, והוא רץ עם תותבות במהירות מרשימה, גם בהשוואה לספורטאים מקצוענים. הוא נכלל בסגל דרום אפריקה באולימפיאדת לונדון בקיץ האחרון, ואף עלה לחצי הגמר בריצת 400 מטר.

הדרום אפריקאי היה לאצן הראשון שרץ עם שתי רגליים תותבות באולימפיאדה. הוא נטל חלק במירוצים ל-400 מטר ול-4X100 בלונדון. הדרום אפריקאי השתתף גם במשחקים הפראלימפיים בקיץ האחרון וזכה במדליית הזהב במקצה ל-400 מטר בזמן של 46.68 שניות וב-4X100 הוא קבע שיא עולם שעומד על 41.78 שניות. פיסטוריוס זכה גם במדליית הכסף ב-200 מטר וקבע שיא עולם בחצי הגמר עם זמן של 21.30 שניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully