וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב: מדוע באמת הושעה טוטו תמוז?

למרות הטענות לאיחור לאימון, לאדומים נמאס מהחלוץ שהעלה במשקל ודרש מאלמוג כהן להוריד את קצב הריצה באימון

one

הסערה בהפועל תל אביב מסרבת להירגע. היום (רביעי) החליט המועדון להשעות את החלוץ טוטו תמוז מפעילות, לאחר שהתעמת גם עם המאמן יוסי אבוקסיס במהלך המחצית בדרבי, וגם אתמול באימון עם הקשר אלמוג כהן. הבוקר התרחש הקש ששבר את הגמל, כשתמוז איחר לאימון הקבוצה. בשל כך לא אושר לו להתאמן וכאמור הושעה מהקבוצה.

מהפועל תל אביב נמסר בהודעה רשמית: "השחקן טוטו תמוז איחר לאימון הבוקר, הושעה מפעילות הקבוצה ויעמוד בפני וועדת משמעת פנימית, זאת בשל התחצפות למאמן במחצית המשחק, התקרית עם אלמוג כהן באימון ועם אוהדי הקבוצה".

תגובתו של תמוז, כפי שהובאה על ידי סוכנו רונן קצב: "הגעתי היום לאימון בזמן כמו תמיד, וראיתי שאין לי בגדים. כששאלתי למה, אמרו לי שאני מושעה. בשום אופן לא איחרתי לאימון".

כזכור, תמוז הוחלף במהלך המחצית של הדרבי, אחרי עימות שהתפתח בינו לבין יוסי אבוקסיס, כאשר המאמן בא בטענות קשות לחלוץ וזה סינן לעברו כמה מילים ושילם על כך בחילוף מוקדם. התעמת תמוז גם קשר הרכש אלמוג כהן. אחרי האסיפה הקשה נערך אימון ריצה, ותוך כדי התפתח ויכוח בין השניים שהתגלגל לצעקות ודחיפות הדדיות. כהן ותמוז שוחחו מיד בתום האימון, ובין השניים לא קיימת מתיחות.

חלוץ הפועל תל אביב טוטו תמוז. ברני ארדוב
שעיר לעזאזל? תמוז/ברני ארדוב

המתיחות בין הצדדים לא החלה היום והיא למעשה שרשרת של אירועים שהביאה להחלטה להעניש אותו. עוד לפני פתחית חלון העברות בינואר ניסו בהפועל לגרום לתמוז להבין שאם יעזוב כבר עכשיו תמורת סכום ריאלי, זה יהיה הצעד הנכון מבחינת כולם. החלוץ אומנם הסכים, אך בפועל לא עשה כלום על מנת לקדם את מכירתו לאירופה ובקבוצה פירשו זאת כמהלך שבא לדאוג לעתידו הכלכלי בלבד שכן הוא מסיים את החוזה שלו בקיץ והקבוצה לא תתוגמל כספית על עזיבתו לאחר ששיקמה לו את הקריירה. זה היה רק תחילתו של המשבר. היכולת של תמוז על הדשא והיחסים הלא תקינים עם יתר שחקני הקבוצה, במיוחד עם חבריו לחוד עומר דמארי וטל בן חיים, הוסיפו שמן רק למדורה. בהפסקת המשחק מול מכבי חיפה (3:0) התפרץ טוטו על חבריו, דווקא בגיבוי של יוסי אבוקסיס, רק הרגיזה עוד יותר את חבריו לקבוצה שאמרו אז: "הוא רק חושב על עצמו. לא הולך לו אז הוא מוציא את העצבים על כולם". לאחר מכן באה היכולת הגרועה במשחק ההפסד מול מכבי נתניה (3:0) שלא הוסיפה מניות לחלוץ בקבוצה.

עוד לפני כן, בהפועל כבר השמועות החלו לצוץ כי תמוז סגור בשנה הבאה במכבי תל אביב ולכן הוא לא ממש מתאמץ להשקיע. כך לפחות טענו גורמים במועדון. אולם השיא הגיע השבוע. בדיקות שגרתיות העלו שהחלוץ סובל מעודף משקל ואחוזי השומן בגופו עלו משמעותית. לאחר מכן, הגיע העימות עם אבוקסיס במחצית הדרבי והמאמן לא התבלבל ולמרות התוצאה (2:0) שלח אותו למקלחות.

אתמול, בבירור שנערך בקבוצה בעקבות הדחיפות בין תמוז לאלמוג כהן התברר כי הריב החל מכיוון שהאחרון החל להגביר את קצב הריצה במהלך האימון ולתמוז, על פי שחקנים, זה היה קשה מדי: "אולי תרגיע את הקצב", אמר תמוז לכהן ומשם הדברים הגיעו עד לתגרה קלה. בערב כבר הבינו בהנהלה כי חייבים לנקוט בצעדים שיזעזעו את הקבוצה ואחד שנלקח בחשבון הוא השעייה של החלוץ שאיבד כל רסן לטענתם. "לא ניתן לשחקן שמתנהל בצורה שכזו לסחוב שחקנים אחרים למטה", אמר גורם בכיר במועדון. כך שבעצם הטריגר להשעייתו היה רק איחור קל בבוקר, אך בהפועל טוענים בתוקף שזו ממש לא הסיבה לעונש, אלא מכלול של דברים שלא היו יכולים להתעלם מהם.

בסביבתו של תמוז הגיבו בכעס רב לדברים ואף טענו כי לחלוץ הייתה הצעה ביום האחרון של מועד ההעברות האירופי מאוסאסונה שהייתה מוכן לשלם 300 אלף יורו עבורו: "אם השחקן שמן ויש לו בעיות חברתיות והוא כזה גורם שלילי בקבוצה, למה החליטו לא למכור אותו?".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אלמוג כהן שחקן הפועל תל אביב. קובי אליהו
רק רצה להגביר את הקצב. כהן/קובי אליהו

עוד קודם לכן, הגישה הפועל תל אביב ערעור להחלטה להעניש אותם ב-3 משחקי רדיוס בעקבות השלט "פניני לגז" שהניפו אוהדיה במשחק מול מ.ס אשדוד. היועץ המשפטי של הפועל, וחבר ההנהלה עמית פינ"ש העבירו את הערעור לבית הדין העלין של ההתאחדות לכדורגל, וכתבו: "המערערת סבורה כי ההחלטה שגויה מיסודה וכי אף העונש אשר הוטל במסגרתה- שלושה (!) משחקי רדיוס וקנס כספי בסך של 30 אלף שקל הינה עונש בלתי סביר ובלתי מידתי בעליל בנסיבות העניין. עוד בטרם תכנס הקבוצה לגופן של טענות הערעור תבקש היא להבהיר את המובן מאליו- נוסח השלט שהונף ותוכנו הם כאלה שאין הדעת יכולה לסבול. אין כל לשון גינוי חריפה דיה על מנת להביע את תחושת הסלידה שחשה הקבוצה לנוכח אמירה כה בוטה ולפיכך, ערעור זה איננו מתיימר להצדיק את נוסח השלט אלא כל מטרתו היא לטעון כנגד האחריות שהוטלה על הקבוצה בגין הנפת השלט, וכנגד העונש שהושת עליה כתוצאה מכך".

"עם זאת, יש לשים לב היטב כי מדובר באירוע שולי וזניח, אשר התרחש לאחר סיומו של משחק חוץ של הקבוצה, ללא שאנשי הצוות המינהלי או המקצועי של הקבוצה היו מודעים להתרחשותו (וגם שופטי או משקיפי המשחק, אשר לא ציינו הדבר בדו"ח המשחק) ושהובא לידיעתם רק בדיעבד, שעה שהקבוצה הועמדה לדין בעקבות צילום אשר הופיע באחד מאתרי האינטרנט (כאשר הצלם מודה והבהיר לתובע ההתאחדות, בטרם הגשת האישום, כי התמונה צולמה לאחר תום המשחק). האירוע לא לווה באלימות, פיזית או מילולית, לא בקריאות ולא באלמנט כלשהו אשר היה עלול להביא לאלימות כלשהי".

עדכון ראשון: 10:57

אוהדי הפועל תל אביב. מגד גוזני
"השלט המדובר זניח ושולי". אוהדי הפועל תל אביב/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully