וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר: קריאף הושעה מהמשחק הבא, ריקן ננזף באימון

13.2.2013 / 13:15

קריאף נענש על הסטטוס בפייסבוק שכביכול תמך בקהל. אלי כהן לריקן: "עשה אימון מלא, רופא הנבחרת אמר לי שאתה לא פצוע"

one

אופיר קריאף הושעה מכל פעילות בבית"ר ירושלים, עד לשיחה מול היו"ר איציק קורנפיין ביום שני. השחקן לא ייקח חלק במשחק הבא מול הפועל חיפה. כזכור, קריאף כתב סטטוס בפייסבוק תחת הכותרת "זה לא אותו דבר בלעדיכם", סמוך להודעת ארגון "לה פמיליה" על הקפאת הפעילות. חברי "לה פמיליה" לקחו זאת כתמיכה בהם, והחלו להפגיז את הקיר שלו בהודעות תודה ותמיכה. הדבר הרתיח את ראשי המועדון, והבוקר קריאף לא הורשה להתאמן.

עוד היום באימון, עימות בין המאמן אלי כהן לאבי ריקן, שערך אימון קל. אלי כהן דרש ממנו לערוך אימון מלא כמו כולם, בעוד ריקן אמר לו שהוא סובל ממתיחה ולא רוצה להחמיר את הפציעה. המאמן אמר לו בעצבים: "או שתעשה אימון מלא, או שלא תתאמן בכלל. אתה מסוגל להתאמן כמו שצריך. הרופא של הנבחרת אמר לי שאתה לא פצוע".

בנוסף, בית הדין של ההתאחדות החליט שלא לשנות את העונש המקורי שניתן לקבוצה - סגירת היציע המזרחי לחמישה משחקים - והקבוצה הודיעה שתערער לבית הדין העליון.

בהחלטה כתב הדיין עו"ד עמנואל סלע: "מר קורנפיין הבהיר כי אין אפשרות לסנן את האוהדים הנכנסים ליציע המזרחי ואף לא ניתן לתחום אותו בדרך שתמנע כניסת קהל לאזורים מסוימים המועדים לפורענות ביציע זה. בנסיבות אלה, מאחר ואני בדעה (גם לטובת הקבוצה) שלעת הזאת אסור לקחת סיכון של קריאות גזעניות או התפרעות אחרת מתוך קהל אוהדי הקבוצה, בדגש ביציע המזרחי, אינני מוצא לנכון לעשות שינוי בעונש מתאריך 29 בינואר".

שחקן בית"ר ירושלים אופיר קריאף. ברני ארדוב
הגיב ברגע הלא נכון. קריאף/ברני ארדוב

המאבק בגזענות משליך על כל חלקי המועדון, והתחושה היא שהאירועים עלולים לגרום נזק אמיתי לקבוצה ולגמור לה את העונה. בבית"ר שמחו לשמוע אתמול (שלישי) שארגון "לה פמיליה" מקפיא את פעילותו, אך די מהר סייגו ואמרו: "כבר היה לנו הרבה הידברויות איתם בעבר, הם אמרו דברים ואחרי יום או יומיים חזרו בהם. הלוואי וזה יהיה נכון, ואז גם כל אחד מהם יכול לבוא ולהתעסק רק בעידוד ותמיכה, ויתקבל בברכה".

למעשה, ההחלטה של "לה פמיליה" להקפיא את הפעילות הגיעה גם מתוך הבנה ברורה שהמשטרה שמה את ראשיה בראש פירמידת העצורים הבאה, ושזה רק עניין של זמן עד שיגיעו אליהם. אתמול בערב הגיעה המשטרה לבתיהם של כשבעה אוהדים בכירים מהארגון ומהגרעין הקשה של האוהדים, והם נלקחו לחקירה. כל האוהדים צפויים להשתחרר היום מבלי להגיע לבית משפט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מתחם האימונים של בית"ר ירושלים לאחר ההצתה. קובי אליהו
במשטרה נלחמים בכל הכוח. שריפת המועדון/קובי אליהו

המשטרה פרסמה לאחר מכן לגבי חלק מהחשודים כי מדובר בחשד למעורבות בהצתה, אך אחד הבכירים אמר לפני שנעצר כי "זה ברור שיעצרו את כולנו למען ייראו וייראו וינסו לקשר אותנו להצתה, אבל אף אחד לא קשור לזה ויראו את זה כולם. זה חלק מהעליהום התקשורתי עלינו והמהלכים האנטי דמוקרטיים שקרו כאן מאז החלה כל הפרשה הזאת".

אותו בכיר בארגון הוסיף: "אם היו יושבים איתנו ומדברים, הכל היה יכול להיסגר. נכון שהיו טעויות במשחק נגד בני יהודה, וההתנהלות הייתה מתוך זעם ולא מחשבה, אבל גם לא היה זמן לחשוב. ארקדי הודיע הודעה ביום של משחק והטריף את כולם. מי שמאשים אותנו בהצתה לא יודע בכלל כמה זה כואב לכל חברי הארגון. בית"ר היא בנשמה שלנו לא פחות מאף אוהד אחר ואפילו יותר".

אוהדי בית"ר ירושלים עם שלט נגד לה פמיליה במשחק נגד בני סכנין. ברני ארדוב
אוהדי בית"ר ירושלים עם שלט נגד לה פמיליה במשחק נגד בני סכנין/ברני ארדוב

עמותת האוהדים: רוצים איחוד

ואם ב"לה פמיליה" נמצאים תחת מעצרים וכאוס מוחלט, גם בעמותת האוהדים שמונה קרוב ל-2,000 חברים מנסים לאחות את השברים. המהלך האחרון והאירועים שליוו אותו יצרו קרע לא פשוט בקרב חברי וועד העמותה, כאשר חלקם פרשו מהעמותה ולא מעט מהם מתנדנדים. גם אלה שנשארו מנסים לאחות את השברים, אך בינתיים לא מצליחים.

נציג העמותה בדירקטוריון ליעד ניב אמר: "זה ימים קשים עבורנו. גם אנחנו נקרעים בדיוק כמו כולם לראות את הפילוג ביציעים, כאשר צד אחד מעודד וצד שני שורק בוז. לא באנו מהירח, אני אישית גדלתי ביציע המזרחי, ועד שעזבתי אותו בסוף שנות ה-90 אני לא זוכר דברים שדומים למה שהולך שם היום מבחינת גזענות וקיצוניות. יש כמות קטנה של אנשים שלקחה את זה למקום לא נכון. אני חושב שבסך הכל יש רוב גדול ביציע המזרחי שכן רוצה לתמוך והתעסק רק בעידוד הקבוצה ואנחנו צריכים לחזק אותם. אנחנו לא יכולים בלי היציע המזרחי, זה חלק בלתי נפרד מטדי ומבית"ר ירושלים. אנחנו צריכים לעשות הכל כדי לגרום למי שבאמת נגד הגזענות ורוצה להמשיך לתמוך ולעודד לבוא בכיף".

לשאלה האם העמותה תוכל לשרוד בעקבות האירועים האחרונים אמר ניב: "אנחנו מקווים שהיא תשרוד. זה לא מצב פשוט ואפילו קשה. אנחנו גם סופגים הרבה אש וצריכים להתמודד איתה. הכי קל זה להרים ידיים, להיות פרווה ולא לעשות כלום. הקושי הוא להתמודד וזאת המטרה שלנו. לא נוכל לעשות בלי האוהדים ובלי אחדות. לא העמותה וגם לא בית"ר ירושלים".

אוהד בית"ר ירושלים נגד הגזענות. ברני ארדוב
בעמותה יודעים: יש צד שפוי ביציעים, והוא גדול משחושבים/ברני ארדוב

בינתיים בקבוצה: אלי כהן מנסה להרגיע

וישנו גם הצד של המועדון. בצוות המקצועי מבינים מיום ליום את ההשפעה של האירועים מסביב על השחקנים ומנסים למצוא פתרונות מנטאליים להתמודדות עם המצב.

המאמן אלי כהן מתכוון לדבר עם השחקנים ולנסות לחזק אותם. כהן מודע לכך שלא מעט שחקנים שבורים מהמצב ויתקשו לתפקד במיוחד לנוכח העובדה שהם גם לא צפויים לתמיכה מהקהל במשחקים הקרובים, במיוחד בשני משחקי החוץ בשבועיים הבאים.

כהן יודע על מה הוא מדבר. לא מעט שחקנים בבית"ר פשוט מיואשים מהמצב וסיפרו: "היינו צריכים להיות היום מקום שלישי במקום זה אנחנו כנראה נאבד את הפלייאוף העליון. אין מה לעשות, בבית"ר הקהל זה השחקן מספר אחת, אם הוא יוצא נגדך ככה זה נראה. אנחנו עוברים איתם ימים נוראים, כל השחקנים מקבלים טלפונים ומנסים להרגיע, אבל זה מסיח את הדעת של כולם. לא כיף להתאמן ולשחק בתקופה הזאת, זה אפילו מייאש. לא מעט שחקנים מקווים שהעונה הזאת תיגמר וכל הדבר הזה יהיה מאחורינו. במצב הזה אנחנו צריכים לדאוג להישאר בליגה ולא פלייאוף עליון".

עדכון ראשון: 8:30

אלי כהן מאמן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
המומנטום נעצר, השריף ינסה לעשות סדר. כהן/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully