וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומית: קרית ביאליק הדהימה את נס ציונה

נועלת הטבלה רשמה סנסציה כשגברה על המוליכה 89:90 בהארכה. נהריה ראשונה, ניצחונות גם ליבנה, גליל והוד השרון

המחזור ה-17 בליגה הלאומית בכדורסל הביא איתו את ההפתעה הגדולה ביותר עד כה העונה, כשמכבי קרית ביאליק מהמקום האחרון בליגה, הדהימה את המוליכה החזקה, עירוני נס ציונה עם 89:90 לאחר הארכה. נהריה ניצלה זאת, גברה 88:93 על מכבי באר יעקב ועלתה למקום הראשון. מכבי הוד השרון ניצחה את הפועל עפולה בחוץ 80:81 בקרב צמרת, בעוד אליצור יבנה ניצחה את אליצור רמלה. אליצור קרית אתא חזרה מהמשחק מול טבעון/מגידו עם ניצחון חוץ, וגליל גברה על כפר סבא.

גארד עירוני עפולה דרור דוידי. יותם רונן
ניצחון מדהים. דוידי/יותם רונן

מכבי קרית ביאליק - עירוני נס ציונה 89:90 (בהארכה)

להפתעה גדולה יותר מזו, אי אפשר היה לצפות. קרית ביאליק, אותה קרית ביאליק שניצחה בסך הכל שני משחקים העונה, השיגה את ניצחונה השלישי מול המדורגת ראשונה, שבעצמה הפסידה רק פעמיים עד כה. המשחק היה צמוד לכל אורכו, אבל ברבע האחרון הצליחו האורחים לברוח ליתרון 61:69. טל דן, שנתן משחק ענק החזיר את חבריו מהקבר, וקבע יתרון 74:76. דאליס נשלח אל הקו, קלע את שתיהן והשווה, ודן הספיק להחטיא את הניסיון האחרון, כדי למנוע הארכה.

היתרון המשיך לעבור מקבוצה לקבוצה, ודקה לסיום ההארכה עוד הספיק בילאל בן להעלות את נס ציונה ל-88:89, אבל אלמוג ברק סחט עבירה 5 שניות לסיום, קלע את שתי הזריקות, והחטאה של גיל אמתי על הבאזר שלחה את המארחים לחגוג ניצחון סנסציוני. ג'וינר דאליס היה נהדר עם 26 נקודות ו-13 ריבאונדים, בעוד דרור דוידי תרם 24 (6 מ-11 לשלוש), חילק 7 אסיסטים והוריד 6 ריבאונדים. את נס ציונה הוליך טל דן, שהיה רחוק אסיסט אחד מטריפל דאבל מפחיד של 28 נקודות (10 מ-17 מהשדה), 13 ריבאונדים, 9 אסיסטים ו-3 חטיפות.

מכבי באר יעקב - עירוני נהריה 93:88

מי שניצלה עד תום את ההפסד המפתיע של נס ציונה היא נהריה, שהשיגה ניצחון חוץ קשה, ותפסה את המקום הראשון בליגה. שחקניו של שי מיניסטר הוליכו לאורך שני הרבעים הראשונים, אבל באר יעקב לא הפסיקה להיאבק, וצימקה ל-4 הפרש, דקה לסיום. דווקא אז החטיאו שחקניו של ירון אביב זריקות נוחות יחסית, ומתפרצת של גולן העלתה את האורחים ל-6, משם באר יעקב לא הצליחה לחזור. אבירם זליקוביץ' רשם את אחד המשחקים הגדולים שלו כשסיים עם 31 נקודות, 8 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, בעוד ג'וש אלכסנדר מבאר יעקב סיים גם הוא עם 31 והוסיף 9 ריבאונדים עבור המפסידים.

הפועל עפולה - מכבי הוד השרון 81:80

הקרב שני הגדול של הערב התקיים בעפולה, שם נאבקה השלישית בטבלה מול הרביעית. קבוצתו של אבנר יאור דווקא פתחה מצויין וכבר הוליכה ב-10 הפרש במחצית. אלא שאז הגיעה ריצה אדירה של האורחים, שטסו ל-17:31 ברבע השלישי והשלימו את המהפך. בי איי ווקר העלה את הוד השרון ל-76:80, 40 שניות לסיום, דרהאם איבד ולגארי גנדל היתה הזדמנות לסגור את המשחק מהקו, אך הוא החטיא את שני הניסיונות. פישר עוד צימק לנקודה בלבד, גנדל נשלח שוב אל הקו והחטיא את השנייה, מה שהותיר לעפולה תקווה.

פישר סחט עבירה אבל החטיא גם הוא אחת. נגמר? ווקר מהוד השרון נשלח אל הקו והחטיא את שתיהן, אבל עפולה לא הספיקה בזמן שנותר לה לקלוע, ושחקניו של רועי חגאי יצאו עם ניצחון חוץ גדול. ווקר הוליך את הוד השרון עם 20 נקודות ו-7 ריבאונדים והסתייע בגארי גנדל שרשם 17 נקודות ו-10 ריבאונדים. לעפולה היה את אנתוני פישר שסיים עם 23 וחילק 6 אסיסטים.

רועי חגאי מאמן מכבי הוד השרון. קובי אליהו
ניצחון חוץ דרמטי. חגאי/קובי אליהו

אליצור יבנה - אליצור רמלה 63:76

האורחים הצליחו לתת פייט ליריבתם מהצמרת במשך שלושה רבעים, ולרבע האחרון עוד הגיעו צמודים ליבנה, אבל שם הכל הסתיים. מטווח של מגי ומטלון הטיס את המארחים ליתרון 10, שתי דקות לסיום, מה שלא איפשר לרמלה לחזור, ויבנה ניצלה את ההפסד של עפולה כדי לתפוס את המקום הרביעי בטבלה. בריאנט לאינג הוליך את קלעי יבנה עם 19 נקודות, בעוד מונטה מגי סיים עם 16 (1 מ-9 לשלוש), הוריד 11 ריבאונדים וחילק 6 אסיסטים. ג'ונדרה ג'פרסון סיים משחק מפלצתי עבור רמלה עם 16 נקודות ו-18 ריבאונדים.

עירוני רמת גן - מכבי קרית גת 75:101

הקבוצה של עמי נאווי לא התקשתה לגבור בביתה על יריבתה מהתחתית, וגמרה את המשחק כבר ברבע השלישי. טיירון קנט פשוט להט מחוץ לקשת, והריץ את המארחים ליתרון 12 במחצית, כשריצת 18:31 ברבע השלישי סגרה את הסיפור סופית. קנט סיים עם 27 נקודות (4 מ-6 לשלוש) והוסיף גם 5 ריבאונדים, קית' רמזי הוסיף 13 ו-7 ריבאונדים. את קרית גת הוליך לני דניאל שנהנה ממשחק ענק של 32 נקודות (11 מ-16 מהשדה) והוריד 14 ריבאונדים.

הפועל טבעון/מגידו - אלציור קרית אתא 73:71

הקבוצה של שרון אברהמי שמרה גם היא על מקומה בחלק העליון של הטבלה, אבל לא לפני שנאלצה לעבוד קשה מאוד מול המארחים שסירבו לוותר. מגידו נהנתה מרבע שני מצויין בו רצה ל-13:22, אבל קרית אתא חזרה בשני הרבעים האחרונים, והצליחה לעלות ליתרון בשניות הסיום. גרג מארי עוד השווה, 14 שניות לסיום, אבל ג'אמפ מוצלח של אנטוני גיבנס ניצח את המשחק עבור האורחים. גיבנס הוליך את הקלעים עם 20 נקודות, קובי אייזיק תרם 14 (6 מ-6 מהשדה). למפסידים: גרג מארי 18.

הפועל גליל עליון - הפועל כפר סבא/כוכב יאיר 85:96

המארחים השיגו ניצחון חשוב שמקבע את מעמדם במקום השמיני בטבלה, ומרחיק אותם מאוד מכפר סבא, שחלומות הפלייאוף שלה הולכים ומתרחקים. השחקנים של זיו ברתנא השיגו את הבריחה שלהם ברבע השני, אז עצרו את האורחים על 15 נקודות בדרך ליתרון 9 במחצית. אנטון קזרנובסקי רשם משחק מצויין עם 26 נקודות ו-5 ריבאונדים, מייקל ג'יימס סייע עם 25 נקודות ו-5 ריבאונדים. לכפר סבא קלע דניאל סוסניצקי 26 והוריד 11 ריבאונדים.

שחקן הפועל גלבוע/גליל עליון, אנטון קזרנובסקי. ברני ארדוב
הופעה נהדרת. קזרנובסקי/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully