וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוטי ארואסטי: "בוטרייט היה בן אדם ושחקן מדהים"

12.2.2013 / 14:17

אנשי מכבי תל אביב ספדו למתאזרח הענק שהלך לעולמו בארצות הברית. שמוליק זיסמן: "כל כולו היה לטובת הקבוצה"

עולם הספורט בכלל, ואנשי מכבי תל אביב בפרט, קיבלו בעצב רב את הודעת לכתו של שחקן וקפטן הקבוצה בעבר ג'ים בוטרייט ממחלת הסרטן הלילה (בין שני לשלישי). ממכבי תל אביב ואיגוד הכדורסל ביכו את לכתו של הסנטר, שזכה עם הצהובים בגביע אירופה לאלופת ב-1977 ו-1981, והיה חבר בסגל נבחרת ישראל באליפות אירופה בשנת 1981

"כל אדם שהולך בגיל 61 זה אבדן גדול. בטח שכאן מדובר בספורטאי למופת", ספד לו יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי, "ג'ים היה בחור צנוע, עניו, שחקן עם יכולות נהדרות, כושר קליעה לא יתואר, והיה גם הקפטן בשנת 1981. מה שבאמת אפיין אותו זו הצניעות והענווה. אני לא יודע איך לקשר את הסמיכות עם כך שלפני מספר ימים נפטר האווי לאסוף, אבל מביע על כך צער רב ששני ספורטאים הולכים בשבוע אחד מאותה מחלה ארורה שאין לה מרפא, זה נותן ראי אחר בחיים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רק דברים טובים. ג'ים בוטרייט/מערכת וואלה!, צילום מסך

דורון גמצ'י סיפר על תחושותיו בעקבות מותו של בוטרייט: "הוא זכור לי היטב מעצם ההיכרות היחסית קצרה שהיתה לי איתו. צפיתי במשחקים שלו כקפטן מכבי, ביכולות שלו, בקור רוח שלו , בזריקה המיוחדת שלו. ההיכרות האישית שלי איתו היתה במסגרת אליפות אירופה הראשונה שלי בצ'כיה שאחריה הוא סיים את הפרק המאוד מכובד שלו גם במסגרת הנבחרת וגם במסגרת מכבי. לדבר על שני שחקנים ברמה כל כך כך גבוהה כמו האווי וג'ימבו במהלך של שבוע אחד זה בהחלט כואב. בגמר הוא סיים עם איזה 26 נקודות, ולי זכור במיוחד מהלך ענק שלו שעזר לקחת אופנסיב פאוול, זה מהלך שניצח את הגמר, וככה אני אוהב לזכור אגדות. מהתגובות מהרחוב הספורטיבי, אנשים בהחלט מעלים זיכרונות ומלאי כבוד והערכה לשני השחקנים האלו, וזה מחמם את הלב שאנשים, מעריכים, זוכרים ולא שוכחים".

"כאב מאוד לשמוע. ג'ימבו היה אחד מהאנשים המיוחדים מעבר לכדורסל, בחור ספורטיבי, נעים הליכות, הגון", הוסיף שמוליק זיסמן שזכה להניף את גביע אירופה במקומו של בוטרייט, "כל הנושאים של התנהגות לא ספורטיבית מכל בחינה, אלכוהול או סמים, היו רחוקים ממנו מאוד. כל כולו היה לטובת הקבוצה באופן חברי. אחד החברים היותר נעימים וחברותיים ששיחקתי איתם בקריירה. כשזכינו בגביע אירופה והוא היה הקפטן, אך אני זכיתי להניף את הגביע בגלל המהומה הענקית שהייתה על הפרקט, כל אדם אחר יכל היה לחוש החמצה, אבל ג'ים, נשאר עם חיוך על השפתיים רק פרגן ולא אמר מילה רעה. הוא אחד מהספורטאים שכואב הלב לאבד אותם גם כחברים, הרבה יותר מהרמה הספורטיבית".

שמעון מזרחי יו"ר מכבי תל אביב. אדריאן הרבשטיין
שמעון מזרחי: "ג'ים היה בחור צנוע, עניו, שחקן עם יכולות נהדרות, כושר קליעה לא יתואר, והיה גם הקפטן בשנת 1981"/אדריאן הרבשטיין

מוטי ארואסטי סיכם: "זו אבידה מאוד מאוד גדולה. כל אדם שנפטר זו אבידה גדולה, אבל בשבילנו, אלו שנמצאים בארץ ושהכירו אותו זה כואב ואבידה ענקית. הוא בן אדם מדהים והיה שחקן מדהים. היינו מאוד מגובשים ועברנו דרך ארוכה ביחד ומאוד נהנינו אחד מהשני, אי אפשר להאמין לסיפור על זה שהאווי והוא עזבו אותנו, אלו חברה צעירים זה ממש דוקר בלב, רק לבכות על האנשים האלו, אני ומיקי ברקוביץ היינו מאוד קרובים אליהם. אני זוכר אפילו כשג'ים רצה לעזוב את הארץ אבא שלי רכש ממנו את המג'ימיקס שלו ועד היום יש לנו אותו. הוא הגיע מעיירה קטנה מאמריקה, ותמיד היה עם החולצת משבצות, והכובע טמבל בכיס שלו. ממש חבל זה גורם לתחושות מאוד קשות. מאוד עצוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully