וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א-הפועל ת"א: הגענו לישורת האחרונה

החדשות האחרונות, ההרכבים המשוערים, הסטטיסטיקות, אלמוג כהן וערן זהבי. הדרבי התל אביבי בפתח (שני, 20:50 ערוץ 1)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טריוויה

* 138 משחקי דרבי נערכו בתל אביב במסגרת הליגה מאז קום המדינה. הפועל מובילה 42:45 במאזן הניצחונות. 51 משחקים נגמרו בתיקו.

* מאזן השערים הוא 141:149 לטובת מכבי. כלומר: אם מכבי כובשת, זה השער ה-150 לזכותה בתולדות הדרבי התל אביבי.

* הניצחון האחרון של הפועל כאורחת היה בדרבי הראשון של העונה שעברה (1:3).

* אגב, בגלל השינויים במבנה הליגה ובלוח המשחקים לאורך השנים, יצא למכבי לארח 10 דרבים פחות מהפועל.

* יוסי אבוקסיס מעולם לא הפסיד למכבי תל אביב כמאמן. הוא ניצח 3 פעמים וסיים עוד פעמיים בתיקו.

* במשחקים של מכבי תל אביב עם אלי חכמון לא נופלים הרבה שערים. ב-17 משחקים מאזן השערים הוא 17:16 לחובת מכבי, ממוצע של פחות משני שערים למשחק.

נתונים: אתר דריבליסט

יוסי אבוקסיס מאמן הפועל תל אביב. קובי אליהו
עדיין לא הפסיד למכבי תל אביב כמאמן. אבוקסיס/קובי אליהו

משחק מהעבר

3.12.1977, מחזור 8, עונת 1977/8, מכבי תל אביב – הפועל תל אביב 2:3

* לא היה עוד דרבי כזה, באחריות. 14 קבוצות בליגה וערב המשחק מכבי תל אביב במקום ה-5 והפועל תל אביב במקום ה-13. מכבי, עם יעקב גרונדמן על הקווים, הגיעה אחרי 4 תוצאות תיקו רצופות, הפועל עם 3 הפסדים רצופים.

* רגע לפני שהמשחק התחיל הפועל, שהחתימה מאמן חדש כדי לצאת מהברוך – יוסף מירמוביץ' – ראתה מול העיניים איך היא יורדת למקום האחרון לאחר שבהצגה המוקדמת הפועל עכו גברה על שמשון תל אביב 0:2 ונחלצה ממרתף הליגה.

* שתי הקבוצות פתחו את המשחק עם שוער המשנה שלהן: יוז'י סורינוב ממכבי היה מושעה ובמקומו פתח רוני באומן, ואריה בז'רנו מהפועל היה פצוע ובמקומו פתח צבי הרפז הצעיר.

* שתי הקבוצות פתחו חזק, אבל הפועל הייתה הראשונה לעלות על הלוח (עוד לא היה לוח) בבלומפילד: אמיר ליברמן הגביה ושייע פייגנבוים נגח פנימה. 0:1.

* מכבי חידשה את המשחק ובני טבק בעט פגז מ-35 מטר. רק רשת, 1:1 תוך פחות מדקה.

* עברו שתי דקות והפועל שוב ביתרון אחרי שער של גילי לנדאו. 1:2 ענק.

* שוב מכבי חידשה את המשחק והכדור הגיע לוויקי פרץ בתוך רחבה. משם הדרך לרשת הייתה קצרה, 2:2 כבר בדקה ה-12.

* בשלב הזה ביקש צבי הרפז, שוער הפועל, להתחלף, וכעבור שתי דקות נכנס לשער אמיר לבגולד, שוער קבוצת הנוער. אנחנו בדקה ה-15: 2:2, ובדקה ה-23 חילוף שני (ואחרון) בהפועל: המגן משה גולן יצא וגיל פרידמן נכנס במקומו.

* מכבי לא הצליחה לנצל את המצב לטובתה. היא לחצה ולחצה, אבל ההזדמנויות הטובות יותר לכיבוש שערים היו דווקא של הפועל. בדקה ה-68 גרונדמן הכניס את מאיר נמני ואבי לוי במקום ירון עוז ומשה שוייצר, וכעבור שש דקות קיבל את מה שרצה.

* קרן של מכבי הגיעה בסופו של דבר לוויקי פרץ בתוך הרחבה, והאחרון דחק את הכדור לרשת וקבע 2:3 למכבי.

* הפועל עוד ניסתה, אבל זה היה סיפור אבוד מבחינתה. את העונה הזו היא סיימה במקום ה-9. מכבי סיימה את העונה במקום ה-3.

נתונים: אתר דריבליסט

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
גילי לנדאו שחקן הפועל פתח תקוה. קובי אליהו
משחק בלתי נשכח. לנדאו/קובי אליהו

מפתחות והכנות - מכבי תל אביב

שחקני מכבי תל אביב ערכו הערב (ראשון) את האימון המסכם לקראת המשחק. סגל מלא צפוי לעמוד לרשותו של אוסקר גרסיה. יחד עם זאת נראה שבלם הרכש איגנסיו פידלף לא ייכלל בסגל למשחק. יואב זיו, שהחלים מפציעה, יפתח בעמדת המגן השמאלי, כאשר שרן ייני צפוי לפתוח כמגן ימני אלא אם יחליט גרסיה לתת אשראי נוסף לעומר ורד בתפקיד זה.

בקישור האחורי נראה שמקומם של גל אלברמן ומהראן ראדי מובטח, כאשר השאלה הגדולה והמסקרנת היא האם גרסיה ייתן לערן זהבי את חולצת ההרכב או שיעדיף לשלבו מהספסל ובמקרה כזה לפתוח עם משה לוגסי. בחלק הקדמי נראה שהאפשרויות די פתוחות. אלירן עטר יפתח כמובן כאשר מונס דאבור, דור מיכה, ראדה פריצה ורוברטו קולאוטי נאבקים על שני מקומות נוספים בהרכב.

כל הכרטיסים למשחק אזלו ובימים האחרונים מתנהל שוק שחור באתרי המכירות וברשתות החברתיות, כאשר אוהדים משני הצדדים מחפשים בנרות כרטיסים ומוכנים לשלם סכומים שהגיעו ביממה האחרונה גם לאלף שקלים עבור כרטיס בודד. מחר תתכנס הקבוצה בבית מלון בו תשהה עד למועד המשחק.

ראדה פריצה, מכבי תל אביב. קובי אליהו
יקבל את חולצת ההרכב? פריצה/קובי אליהו

מפתחות והכנות - הפועל תל אביב

יחד עם עשרות אוהדים שהגיעו לדחוף את הקבוצה היום ואף זרקו שתי אבוקות לכר הדשא במתחם חודורוב, סיימה היום הפועל תל אביב את הכנותיה לקראת הדרבי. מלבד העובדה שמדובר במשחק על היוקרה של העיר, אצל האדומים מבינים טוב שהפסד ינפץ את חלום האליפות . "זה לא רק דרבי", אמר אחד מהשחקנים היום. "זה משחק שיכול לקרב מאוד את מכבי לאליפות. קשה להאמין שאפשר יהיה לחזור מ-11 נקודות הפרש. אסור לנו בכלל לחשוב על הפסד".

דווקא המאמן יוסי אבוקסיס ניסה להרגיע את האווירה המתוחה בקבוצה. "לא צריך לדבר על מחויבות לפני משחקים כאלה", אמר המאמן באסיפת הקבוצה, "זה משחק שכל אחד מבין את החשיבות שלו. דווקא עכשיו יותר חשוב להרגיע ולבוא מרוכזים מחר". מלבד המילים הבודדת לקראת המשחק, התעכב אבוקסיס בעיקר על הצד הטקטי וביקש מחניכיו: "אני רוצה שתשימו לב לצד שמאל של מכבי, הם משחקים המון על אלירן עטר וחשוב שתהיה סגירה נכונה שם. ערן זהבי ומהראן ראדי עושים הרבה תנועה מלמטה לכיוון הרחבה וחייבים לרדת איתם". אגב, לאחר האימון הקבוצה ישבה לארוחת גיבוש.

סאבו פאביצ'ביץ' תורגל באימון כבלם לצידו של וואליד באדיר במקום דויד רוצ'לה, שימתין להזדמנות שלו על הספסל אם וכאשר יצטרכו אותו מחר. עומר דמארי שנטש את האימון בשל רגישות בברך, צפוי לפתוח מחר בהתקפה ביחד עם טוטו תמוז וטל בן חיים. מי שיערוך את הופעת הבכורה שלו יהיה אלמוג כהן, שיפתח בקישור לצדם של אריק דג'מבה דג'מבה ורועי גורדנה.

אלרואי כהן, גילי ורמוט וניר נחום הפצועים ייעדרו, אבל בקבוצה קיימת שביעות רצון מכך שחלק גדול מהפצועים האחרים חזרו לפעילות וייכללו בסגל.

אלמוג כהן שחקן הפועל תל אביב. קובי אליהו
בכורה באדום. אלמוג כהן/קובי אליהו

יעמדו למבחן

מכבי תל אביב: ערן זהבי

בין אם יפתח בהרכב ובין אם ישולב כמחליף, מטבע הדברים, הקשר החדש של מכבי תל אביב יעמוד במוקד לפחות לפני המשחק ובדקות הראשונות שלו. זהבי כבר הוכיח בעבר קור רוח שהתבטא בשערים חשובים ומכריעים, ביניהם גם נגד אותה מכבי תל אביב. גם נגד הקבוצה שבמדיה הוא גדל הוא יצטרך להביא את קור הרוח הזה.

הפועל תל אביב: אלמוג כהן

אלמוג כהן יהיה האיש המרכזי של האדומים בעיקר מכיוון שמה שהכי חסר להפועל במשחקים האחרונים הן מלחמה והקרבה במרכז המגרש, בדיוק כמו שהליגיונר לשעבר מביא. עם כהן יראה לנו את מה שהורגלנו לקבל ממנו בשנים האחרונות גם בגרמניה וגם בנבחרת, הסיכוי של הקבוצה שלו לצאת עם משהו מהדרבי הזה ישתפר.

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב (שמאל). קובי אליהו
יעמוד במוקד. זהבי/קובי אליהו

הרכבים משוערים

מכבי תל אביב: ברק לוי, שרן ייני, קרלוס גרסיה, איתן טיבי, יואב זיו, גל אלברמן, ערן זהבי (משה לוגסי), מהראן ראדי, דור מיכה (מונס דאבור), ראדה פריצה, אלירן עטר.

הפועל תל אביב: אפולה אדל, טיאגו קוסטה, וואליד באדיר, סאבו פאביצ'ביץ', שמעון הרוש, אריק דג'מבה דג'מבה, אלמוג כהן, רועי גורדנה, טל בן חיים, עומר דמארי, טוטו תמוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully