וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אהרונוביץ': "לה פמיליה יקבלו את הטיפול המתאים"

השר לבטחון פנים סייר במשרדי בית"ר ירושלים ונפגש עם קורנפיין: "האחראים להצתה ייעצרו, תסמכו על המשטרה"

צילום וידאו: מור שאולי, עריכת וידאו: יאיר דניאל

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', הגיע היום (ראשון) למשרדיה השרופים של בית"ר ירושלים ביחד עם מפקד מחוז ירושלים, ניצב יוסי פריינטה. השניים נפגשו עם יו"ר המועדון איציק קורנפיין והבטיחו לטפל באלימות הגואה בתקופה האחרונה.

אהרונוביץ' אמר: "אנחנו מעריכים שהם (ארגון לה פמיליה) בסדר גודל של עד 1,000 איש והם יקבלו את הטיפול המתאים. חזרתי מהערכת מצב יחד עם מפקד המחוז יוסי פריינטה והצח"מ שהוקם בעקבות שריפת המועדון. אני מאוד אופטימי שהאחראים ייעצרו. זה ארגון שצריך לטפל בו והמשטרה יודעת לטפל. המשטרה תעשה את מיטב עבודתה המקצועית, היא מכירה את האנשים המרכזיים בארגון והיא תטפל בהם יחד עם הפרקליטות ובית המשפט. העונשים צריכים להיות יותר כבדים. ישנם קרוב ל-40 מורחקים שהורחקו לשנה עד שנתיים ישנם ועוד יהיו כתבי אישום. אין לי ספק שנהיה במקום אחר בעוד מספר שבועות".

השר המשיך: "הכרזות ושריפת המועדון זה שבירת כלים. המשטרה הקימה צוות מיוחד והיא תביא את האחראים לדין. זו מלחמה. המשטרה יודעת לטפל באירועים האלה והיא תטפל בהם. אני אומר לקורנפיין וחברי ההנהלה: 'תסמכו על המשטרה'. הציגו לי את ההיערכות להערב והיא טובה ומקצועית. על פי הנחיה שנתתי הלכנו לקראת הנהלת בית"ר בעלויות הכספיות. אנחנו נהיה גם פה וגם במשחקים הבאים, לא רק נגד סכנין. הכוונה היא ללכת ביד קשה נגד אותם ארגונים וגם בתי המשפט יצטרכו ללכת באותה דרך".

קורנפיין אמר: "יגיעו לאשמים. נעשה פה מעשה שכבוד השר הגדיר אותו כקפיצת מדרגה ואנחנו בטוחים שבסופו של האשמים במקרה העברייני הזה ייענשו. בנושא הגזענות, כל הסיפור התחיל על רקע גזעני. הבעיה יותר ארוכה ועמוקה ולא תיפתר במציאת האשמים שהיצו את המתקרן בבית וגן. אנחנו בראש החץ, אבל זו לא בעיה רק של בית"ר ירושלים. איומים על חיי? לא רוצה להתייחס לזה ספציפית. במחוז ירושלים עשו הערכה לגבי העניין, אנחנו עירניים".

כתבתנו טל שלו מוסיפה שבמהלך ישיבת הממשלה הבוקר התייחס נתניהו לגילויי האלימות והגזענות של חלק מאוהדי קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים, ואמר כי "אנחנו רוצים אחדות, הידברות ולכידות. הדבר האחרון שאנחנו רוצים ושאנחנו דוחים אותו על הסף, זאת אלימות, גזענות וחרמות - אלה דברים שאינם מקובלים עלינו. נתניהו הוסיף כי לקבוצת הכדורגל שאותה הוא אוהד, "יש ציבור אוהדים יקר וטוב, ולאחרונה ראינו כאן גילוי של קיצוניות שאיננה מקובלת עלינו. צריך לעקור אותה מהנוף הציבורי שלנו וכמובן מעולם הספורט. לכן אני קורא לכל האוהדים, וגם מי שאינם אוהדים - להתנער מתופעות אלו".

מאיר הרוש, איציק קורנפיין, בית"ר ירושלים, עם השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ'. טלי מאייר
"תסמכו על המשטרה". אהרונוביץ' עם קורנפיין/טלי מאייר

בית"ר ירושלים תארח הערב את בני סכנין (ראשון: 20:10, ספורט1) למשחק כדורגל אך את מירב תשומת הלב ממשיכים לרכז העניינים שמחוץ למגרש. קרוב ל-700 שוטרים ואנשי אבטחה יפקחו על המשחק וידאגו להפרדה מוחלטת בין אוהדי שתי הקבוצות. אוהדי סכנין יגיעו באוטובוסים לאזור גן החיות התנכ"י בירושלים ומשם יופנו לחנייה של היציע המזרחי בטדי תחת אבטחה כבדה. בין אוהדי סכנין שיישבו ביציע הצפון מזרחי לבין האוהדים שיישבו ביציע הצפון מרכזי יהיה חוצץ של כעשרים מטר שיאויש על ידי שוטרים ואנשי אבטחה.

במשטרה דווקא חושבים שחיכוך בין אוהדי בית"ר לסכנין הוא בעל הסבירות הנמוכה יותר להתלקח במשחק הזה וחוששים יותר מהתלקחויות שקשורות באוהדי בית"ר. במשטרה מבינים שבעקבות סגירת היציע המזרחי אוהדים שיושבים בו בדרך כלל עשויים להגיע ליציע המערבי ומתכוננים לחיכוכים בין אוהדי בית"ר לבין עצמם. "יש לנו מספיק אנשים שם, מזוהים ולא מזוהים", אמרו במשטרה, "הנהלים לא ישתנו גם בתוך היציע וזה לא משנה אם זה אוהד בית"ר מתעמת עם אוהד בית"ר. מי שיפר סדר ישלם על זה".

מעבר לכל זה, בבית"ר מתכוננים למצב בו תגיע כמות גדולה מאוד של אוהדים כשבמקרה כזה יימכרו כרטיסים ליציע הצפוני שיאוכלס הערב בין היתר בילדי מחלקת הנוער של המועדון וילדי הקרן לידידות. בבית"ר אמרו: "לא נשאיר אוהדים בחוץ, אם ייגמרו כל הכרטיסים, נאכלס גם את היציע הצפון מרכזי אם צריך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אוהדי בני סכנין. אדריאן הרבשטיין
גם הם תחת עין בוחנת. אוהדי סכנין/אדריאן הרבשטיין

כ-500 אוהדי סכנין צפויים להגיע למשחק ובמשטרה הבהירו כי גם כלפיהם תהיה אפס סובלנות: "אוהדי אום אל פאחם שהגיעו לכאן קראו קריאות שלא היו צריכות להישמע כדי לנסות להתסיס את אוהדי בית"ר והיום זאת היערכות אחרת. מי שיעשה את זה גם מהצד של סכנין עשוי להיעצר. המטרה היא לנקות את תופעת הגזענות והאלימות באופן טוטאלי מהמגרש".

אגב, גם בבית"ר חוששים ואמרו: "סכנין לא מתים עלינו בלשון המעטה ואי אפשר לדעת איך הם יתנהגו אם וכאשר. אנחנו במצב כל כך עדין וכולם רואים איך פיפ"א מסתכלת על כל אימון אצלנו. אסור לנו שהמשחק יילך למקום לא טוב. זה הרבה יותר חשוב מהתוצאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully