וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי גוטמן: "מי שיודע את מקומו, מצליח"

7.2.2013 / 14:30

מאמן נבחרת ישראל פרסם טור אישי: "מה שהיה מול פינלנד, צפוי גם מול פורטוגל", ופנה לאוהדים: "המילים הקשות מזיקות"

יממה לאחר הניצחון הדרמטי 1:2 על פינלנד, מאמן נבחרת ישראל אלי גוטמן פרסם טור אישי באתר ההתאחדות לכדורגל והתייחס לביקורות על שיטת המשחק ותחושותיו לאחר הניצחון: "שמעתי את התלונות על הבונקר. אני אחזור על משהו שאמרתי לשחקנים אתמול: 'מי שיודע את מקומו, יצליח'. אני אתן לכם דוגמה מהכדורסל. מכבי תל אביב יכולה להצליח ביורוליג וגם לזכות בו, אבל אם היא תנסה לשחק ב-NBA, היא תסיים במקום האחרון.

"גם כשפורטוגל לא בכושר שיא, היא עדיין נבחרת של העשירייה הראשונה בעולם. המשחק אתמול הוקדש כולו כדי להתכונן למשחק מולה. יכולנו לשחק את השיטה שאני אוהב – 1-3-2-4 שהופכת ל-2-4-4 – ולנצח בצורה יותר אסתטית. אם היריבה הבאה שלנו הייתה לוקסמבורג, זה גם מה שהיינו משחקים. אבל היריבה הבאה היא פורטוגל, ומה שהיה אתמול, זה גם מה שצפוי לנו בחודש הבא ברמת גן. אני זוכר הרצאה ששמעתי של יוהאן קרויף, גדול המאמנים ההתקפיים. הוא אמר שהתפקיד הראשון של מאמן הוא להביא לכך שליריב יהיו כמה שפחות מצבים מול השער שלך, ושלקבוצה שלך יהיו כמה שיותר מצבים מול שער היריב. זה לא או, או. זה גם וגם.

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל/ברני ארדוב

"כשאתה קבוצה גדולה, אתה יכול לעשות את הגם וגם בצורה קלה יותר. באיירן מינכן הנפלאה הבקיעה העונה בבונדסליגה יותר שערים משאר הקבוצות, וספגה הכי מעט (רק שבעה שערים ב-20 משחקים). אותו דבר יובנטוס באיטליה. ברצלונה, זו שקרויף נחשב לאבא הרוחני שלה, רביעית בספיגות ומובילה בהבקעות (בעונה שעברה היא ספגה הכי מעט). אם מנצ'סטר יונייטד לא תזכה העונה באליפות, זה בעיקר בגלל שהיא סופגת יותר מדי", המשיך המאמן.

גוטמן סיים במסר לאוהדים: "לפני שבועיים בערך נערכו כאן בחירות. שתי המפלגות הכי מפתיעות היו מפלגות שהמסרים שלהן לכל אורך הדרך היו חיוביים. רוב העם אמר שהוא רוצה לבוא בטוב. לחפש את החיובי ולהגיע אליו. אני מאמין שזה גם הבסיס שאיתו אתם מגיעים למשחק. אני יודע שכולכם רוצים שנצליח. אבל הדרך להצלחה עבור נבחרת כמו נבחרת ישראל, היא דרך לא קלה. הבקשה של השחקנים ושלי היא שגם לאורך הדרך הזו תזכרו שבאתם בטוב, ושם גם תישארו - חיוביים. אין לכם מושג כמה זה עוזר, וכמה מלים קשות מזיקות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully