וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצלחה גדולה, תקדים מפוקפק

א. טבק

7.2.2013 / 14:04

בישראל יש נוהג בעייתי שלא מקובל באירופה: מאמנים בקבוצה בוגרת שכל הכשרתם היא אימון נוער. זה מביא אליפויות, אבל גם מלמד על קיצורי דרך. המדור של א. טבק

מאמן מכבי תל אביב אוסקר גרסיה. ברני ארדוב
עיקר הטענה כלפיו היא כי הוא מביא יותר ויותר שחקנים מבחוץ, ומזניח אתשחקני הבית. גרסיה/ברני ארדוב

הכדורגל הישראלי מחזיק בשיא מפוקפק שאינו רשמי. שני מאמנים מדריכים שתי קבוצות בכירות ביותר, למרות שכל הידע שלהם באימון הוא כתוצאה מעיסוקם באימון קבוצת נוער. בדיקה ביבשת אירופה העלתה כי אכן אין שום מדינה שמאמני נוער מדריכים קבוצות בוגרים.

אין זה מקרה ראשון בארץ. גם בעבר הלא רחוק אימנו מאמני נוער קבוצות בוגרים ורובם, אגב, הצליח ואפילו זכו באליפויות. אוסקר גרסיה עשוי להיות הבא בתור. לפני בואו של הספרדי למכבי תל אביב הוא הדריך במשך שנתיים את הנוער של קבוצת ברצלונה, ושיחק בעצמו בקבוצה הבוגרת של המועדון.

למרות שמכבי תל אביב נמצאת במקום הראשון בטבלה, גרסיה לא נהנה מתמיכה גדולה בקרב האוהדים. עיקר הטענה כלפיו היא כי הוא מביא יותר ויותר שחקנים שלא מתוצרת בית ונכון לעכשיו הקבוצה נשארה עם שלושה יוצאי מחלקת הנוער - שרן ייני, משה לוגסי ודור מיכה. מונס דאבור, אגב, נקנה ממכבי אחי נצרת לפני שלוש עונות, והשאר אינם פקטור של ממש בסגל. שאר הסגל הוא רכש שנקנה בכסף רב, וכך הקבוצה מאבדת את ייחודה.

אגב, בצורה תמוהה למדי, אף גוף לא קם וטען כי גרסיה אינו מתאים לאמן בארץ בגלל שאינו מכיר את המנטליות של השחקן הישראלי. זו טענה שהושמעה כלפי כל מאמן זר שעבר כאן, כולל הצרפתי לואיס פרננדז. זה, כנראה, כוחה של מכבי תל אביב בכלי התקשורת.

אריק בנאדו מאמן מכבי חיפה. ברני ארדוב
בחיפה כבר זוכרים מאמן אחר שעלה מהנוער, ולקח שלוש אליפויות. בנאדו/ברני ארדוב

התקדים השני הוא אריק בנאדו. מכבי חיפה מינתה את בנאדו במקומו של ראובן עטר. זה האחרון ממשיך לקבל את שכרו עד תום העונה, המגיע כדי 1.9 מיליון שקל ויש לו חוזה לעוד עונה. למכבי חיפה, אגב, יש ניסיון טוב מאוד עם מאמני נוער שעולים ישר לקבוצה הבוגרת. רוני לוי, שהיה מאמן קבוצת הנוער, מונה ב-2003 וזכה עמה בשלוש אליפויות רצופות.

אך בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי היו עוד מקרים של מינויים דומים. ב-1973 מונה שלמה שרף למאמן הפועל כפר סבא וזכה עימה בגביע המדינה. ב-1978 זכה שמואל פרלמן בכל התארים עם מכבי נתניה, אחרי שהתקדם לקבוצת הבוגרים מקבוצת הנוער. זו היתה העונה הטובה ביותר של מכבי נתניה, עם אליפות, גביע, ראשות בית באינטרטוטו וניצחון במשחק אלוף האלופים.

כעבור עשור עלה על המפה אברהם גרנט. מי שהיה עוזרו של גיורא שפיגל ואימן את הנוער של הפועל פתח תקווה, הגיע לקבוצה הבוגרת וזכה בשתי סגנויות. באליפות ראשונה שלו, כידוע, הוא זכה עם מכבי תל אביב ב-1991/2. לפני 11 שנים הצטרף לרשימה זו גם גיא לוזון, שקיבל את אימון הקבוצה הבוגרת של מכבי פתח תקוה. ייתכן ששכחתי מישהו ועמו הסליחה.

הסיבה למצב לא נוח זה, בלשון המעטה, היא הכשרה לא טובה, לא מספקת ולא מתאימה מצד אלה שמדריכים כיום בקורס המאמנים. פרק הזמן של הקורס וגם המדריכים אינם מספקים. העובדה כי בחוק הספורט נקבע כי קורס מאמנים יהיה רק שנה, לוקה בחסר. בהולנד, כיום, בית הספר הכי טוב לאימון כולל קורס של שנתיים. לא יזיק לכדורגלנים הישראליים קורס של שנתיים בנושא.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully