וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "אנחנו מאוד רעבים לזכות בגביע"

6.2.2013 / 20:00

מאמן מכבי ת"א מתכונן למפגש מול חיפה בגמר הגביע: "חיפה עושים עונה נהדרת". בראד גרינברג: "חיים בשביל משחקים כאלו"

גמר גביע המדינה בכדורסל ייערך מחר (חמישי) ויפגיש את מכבי תל אביב ומכבי חיפה (20:45, ערוץ 1 ו-511 HD) בפעם השלישית בהיסטוריה. בפעמיים הקודמות, בשנת 1971 ו-1985, ניצחו הצהובים בקלות. מכבי תל אביב עברה בדרך למעמד הגמר את אליצור אשקלון בשמינית הגמר, הפועל חולון ברבע הגמר ואמש בחצי הגמר את מכבי אשדוד. מכבי חיפה דילגה מעל קרית טבעון בסיבוב א', והמשיכה עם ניצחונות על מכבי ראשון לציון בשמינית הגמר, בני הרצליה ברבע הגמר והפועל ירושלים בחצי הגמר בדרך למשחק על התואר.

בראד גרינברג, מאמן מכבי חיפה, דיוויד בלאט, מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
מי יחייך בסיום הגמר? בלאט וגרינברג/קובי אליהו

הקבוצה של דיוויד בלאט מגיעה למשחק אחרי מחצית שנייה לא טובה מול מכבי אשדוד, שחשפה את הרכות של הצהובים מתחת לסלים, וביחד עם משחק לא מסודר צימקה הפרש של 19 נקודות עד לשתיים בלבד, אך לא יותר. מכבי מופיעה בגמר בפעם ה-45, כשעד כה זכתה ב-39 גביעי מדינה, כולל בשלושת האחרונים. הצהובים יודעים שעל מנת להגיע ל-40, הם יצטרכו לעצור את ריבאונד ההתקפה של חיפה, אחד המפתחות הבולטים של הירוקים במהלך כל העונה, ובפרט בחצי הגמר מול הפועל ירושלים. במכבי מקווים לפחות להכפיל את מספר הצופים שהגיעו בחצי הגמר.

בלאט אמר במסיבת עיתונאים לקראת המשחק: "אני חושב ששתי הקבוצות עשו עבודה טובה מאוד כדי להגיע למעמד הזה. חיפה עשתה עבודה נהדרת. אני חושב שבראד גרינברג עושים שירות גדול לליגה עם היכולת וההופעה שלהם. אנחנו נרגשים להיות במעמד הזה ורעבים להשיג את הגביע".

שון ג'יימס, הקפטן החדש התייחס לחיסור של ליאור אליהו: "יש לנו שחקנים טובים שיכולים לשחק בצבע. נצטרך להתעלות כדי לחפות על החיסרון שלו". על המפגש מול חיפה: "אני מצפה למשחק הזה בקוצר רוח".

שון ג'יימס, שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
יהיה חייב לעזור בריבאונד. שון ג'יימס/קובי אליהו

מנגד, במכבי חיפה חולמים על תואר ראשון בהיסטוריה. הירוקים הגיעו לגמר הגביע שלוש פעמים בעבר, פעמיים הפסידה למכבי תל אביב וב-2009 נגדע חלום התואר שלהם על ידי סל ניצחון של בריאן טולברט מהפועל חולון. חיפה מגיעה במומנטום נהדר, אחרי ניצחונות משכנעים על בני הרצליה והפועל ירושלים, תוך כדי הצגת משחק הגנה מעולה, אך יודעת שאם לא תשפר את קבלת ההחלטות בהתקפה, ובעיקר את נושא איבודי הכדור, היא תתקשה מאוד במטרתה. איגוד הכדורסל יעמיד רכבת מיוחדת לאוהדי חיפה, שתצא בשעה 18:20 מתחנת בת גלים בעיר, ותחזור מתל אביב בשעה 23:40. כ-3,000 אוהדים צפויים לעשות את הדרך מהכרמל לתל אביב.

בראד גרינברג המאמן והקפטן עידו קוז'יקרו השתתפו במסיבת עיתונאים לקראת המשחק. המאמן אמר: "עבורי להגיע לישראל היה כבוד גדול. לא האמנתי שאגיע למעמד הזה של גמר הגביע. יש לי חבורה נהדרת של שחקנים. אלו מסוג המשחקים ששחקנים חיים בשבילם. מכבי תל אביב היא אחת הקבוצות החזקות שיש וזה עושה את המשחק מולה לאתגר גדול".

גרינברג הוסיף: "אנחנו צריכים להוכיח שאנחנו ראויים להגיע למשחק הזה. יהיה מאבק קשה מאוד מול מכבי. אנחנו צריכים להציג הגנה חזקה מול קבוצה כמו מכבי. זה דבר מיוחד להיות פה, ננסה להפיק מהמשחק הזה את המירב. עדיין לא עשינו שום דבר מיוחד בהעפלה לחצי הגמר".

עידו קוז'יקרו נשמע דרוך: "מתחילת העונה סימנו את הגביע כאחת המטרות העיקריות שלנו. חיפה היא קבוצה מאוד מאוזנת עם קאדר רחב ואנחנו יכולים לעשות את זה. אנחנו כמובן שלא פייבוריטים מול מכבי, אבל אנחנו בהחלט מאמינים שאנחנו יכולים לעשות את זה".

מי שיגיעו לתמוך בקבוצת הכדורסל הם שחקני קבוצת הכדורגל של מכבי חיפה, יחד עם המאמן אריק בנאדו. גוסטבו בוקולי פירגן לקולגות שלו מהכדורסל: "כולנו מחר עם קבוצת הכדורסל. אני קורא לקהל שלנו לבוא ולהביא את הגביע לחיפה".

עידו קוז'יקרו, שחקן מכבי חיפה, שון ג'יימס, שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
שני הקפטנים בתמונה קבוצתית. קוז'יקרו וג'יימס/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully