וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע הפדרציה: ישראל ניצחה את טורקיה 1:2

גלושקו גברה על אוזגן, פאר התקשתה מול לבויוקאקצ'אי וכבר פיגרה 5:2 במערכה השלישית אך ביצעה קאמבק גדול וניצחה 6:1, 1:6, 6:7 כדי הוביל את ישראל ל-1:2 מול טורקיה

הבית האירופי/אפריקאי 1 של גביע הפדרציה, הנערך באילת בהשתתפות 16 נבחרות, יצא לדרך הערב (שלישי), כשנבחרת ישראל גברה 1:2 על נבחרת טורקיה. במשחק הראשון ניצחה יוליה גלושקו (181 בעולם) 4:6, 4:6 את פמרה אוזגן (284). במשחק הבא התקשתה מאוד שחר פאר (91) מול קאיילה בויוקאקצ'אי (163), וכבר פיגרה 5:2 במערכה השלישית, אבל רשמה קאמבק ענק והשלימה ניצחון 6:1, 1:6, 6:7, ובמשחק השלישי בין הנבחרות הצליחה טורקיה לקחת נקודה, כשבאסאק אראידין ואיפק סוילו גברו על ולריה פאטיוק וקרן שלמה בזוגות 2:6, 1:6. בהמשך השבוע תפגוש ישראל את נבחרות רומניה ופולין.

משחקי היום נפתחו לאחר דחייה קלה, שנבעה ממזג אוויר סוער בעיר הדרומית בישראל. במפגש המקביל, פולין מובילה כבר 0:2 על רומניה, זאת לאחר ששתי האחיות רדוואנסקה, אורסולה ואגניישקה, הצליחו לנצח במשחקי היחידות שלהן. אורסולה (37 בעולם) עבדה קשה כדי לנצח 5:7, 2:6 את כריסטינה דינו. אגניישקה רדוואנסקה, הרביעית בעולם והמדורגת הבכירה ביותר בטורניר, ניצחה 3:6, 4:6.

יוליה גלושקו. ברני ארדוב
סיפקה את הנקודה הראשונה לנבחרת. גלושקו/ברני ארדוב

יוליה גלושקו - פמרה אוזגן 4:6, 4:6

גלושקו פתחה היטב וכבר במשחקון השני השיגה שבירה בניסיון השני שלה, כדי לעלות ל-0:2 מהיר. גלושקו נרדמה וטעות שלה איפשרה לטורקיה להחזיר שבירה. גלושקו לה נבהלה ושברה שוב בעצמה, כדי לעלות ל-2:4. גם זה לא הספיק ואוזגן שוב שברה, כדי לצמק ל-5:4. גלושקו השיגה כמה נקודות מערכה, אך לא ניצלה אותה. בפעם הרביעית זה סופסוף הצליח והישראלית לקחה את המערכה, 4:6.

אוזגן פתחה היטב את המערכה השנייה ושברה כבר במשחקון הראשון. הטורקיה המשיכה לדהור ושוב שברה, בדרך ל-0:3 מבטיח. גלושקו חזרה לעניינים והשיגה שבירה חשובה, שהחזירה אותה לפיגור 3:2 בלבד. בשלב זה קרו שני דברים בבת אחת. גלושקו נפצעה ברגלה וירדה לספסל ומיד לאחר מכן, כבו האורות באצטדיון. ממש כמו בסופרבול.

אחרי כעשר דקות הפסקה הישראלית התאוששה והחשמל חזר ואיתו גם המשחק. גלושקו נהנתה מההפסקה והשוותה ל-3:3. גלושקו כבר עלתה ל-3:5 עם הגשות שלה, אבל שתי שגיאות כפולות רצופות סידרו שבירה לאוזגן והשאירו אותה במשחק. גלושקו הרימה את הרמה בדיוק ברגע הנכון, השיגה שלוש נקודות משחק וזכתה בשלישית, כדי לקבוע 4:6 גם במערכה השנייה ולעלות את ישראל ל-0:1 בהתמודדות.

שחר פאר. ברני ארדוב
קאמבק מרשים במערכה השלישית. פאר/ברני ארדוב

שחר פאר - קאיילה בויוקאקצ'אי 6:1, 1:6, 6:7

שתי הטניסאיות פתחו טוב את המשחק, ושמרו על ההגשות שלהן בשלושת המשחקונים הראשונים, אבל במשחקון הרביעי התקשתה פאר להכניס את ההגשות הראשונות, מה שסייע לטורקייה לבצע שבירה ולעלות ליתרון 1:3. פאר המשיכה לרשום טניס לא מדוייק, הכדורים שלה המשיכו להיות ארוכים, ומנגד, בויוקאקצ'אי הציגה משחק מצויין, השיגה שבירה נוספת והשלימה 1:6 מרשים מאוד במערכה הראשונה.

דווקא כשהיא במומנטום, פתחה הטורקייה את המערכה השנייה בצורה לא מרוכזת, החלה לבצע טעויות לא מחוייבות, ולמרות שפאר המשיכה להתקשות, היא הצליחה לשבור לבסוף ולעלות ליתרון 0:3. הטורקייה המשיכה להיחלש ככל שהמערכה התקדמה, ופאר ניצלה זאת בכדי להשיג מספר ווינרים נאים ולהשלים ניצחון 1:6 משלה כדי לשלוח את המשחק למערכה שלישית.

בויוקאקצ'אי לא הרימה ידיים, והשיגה שבירה מוקדמת עם פתיחת המערכה השלישית כדי לעלות ל-0:2, ואף כמעט לקחה את המשחקון השלישי, פאר נאבקה ומנעה זאת ממנה, אבל כשלה במשחקון השישי ונפלה לפיגור 4:2. התסכול של המחבט מספר 1 של ישראל החל לצאת כנגד שופטת הכיסא, שלטענתה של פאר טעתה בשתי החלטות שונות, ובינתיים המשיכה הטורקייה לנצל את הטעויות של יריבתה, השיגה שבירה נוספת והתקרבה מאוד לניצחון. כשהיא עם הגב אל הקיר, הצליחה פאר להתעורר, לייצר שבירה ועם קאמבק גדול הצליחה לקבוע 5:5 גדול. המשחק הלך לשובר שיוויון שהיה צמוד מאוד, פאר השיגה מיני שבירה, הוסיפה ווינר נהדר, ובנקודת המשחק הקפיצה את הקהל המקומי על הרגליים והשלימה 6:7 וניצחון 6:1, 1:6, 6:7 במשחק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היא כבר עשתה את העבודה בבית המקביל. אורסולה רדוואנסקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully