וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אפריקה: ניגריה תפגוש את בורקינה פאסו בגמר

הסייחים הדהימו את גאנה עם ניצחון בפנדלים אחרי 1:1 בתום ההארכה ויפגשו את הנשרים שחגגו עם 1:4 ענק על נבחרת מאלי

אליפות אפריקה נכנסה הערב (רביעי) לשלביה המכריעים עם שני משחקי חצאי הגמר שסיפקו לנו עולה אחת מאוד מפתיעה למשחק הגמר. הנבחרת הקטנה של בורקינה פאסו הדהימה את נבחרתה החזקה של גאנה עם ניצחון 2:3 בבעיטות הכרעה מ-11 מטרים, אחרי 1:1 בתום הזמן החוקי וההארכה. הסייחים, שהעפילו לראשונה בתולדותיהם לגמר המפעל, ינסו להפתיע במשחק הגמר את ניגריה, שהביסה מוקדם יותר במשחק חד צדדי את מאלי החלשה 1:4. וינסנט אניימה, שוערה של מכבי תל אביב שיחק 90 דקות במדי ניגריה ויחמיץ כמובן את הדרבי התל אביבי שייערך ביום שני הבא.

וינסנט אניימה שוער נבחרת ניגריה. Gallo Images, GettyImages
העפיל לגמר ויחמיץ את הדרבי. וינסנט אניימה/GettyImages, Gallo Images

מאלי - ניגריה 4:1

הניגרים היו פייבוריטים לקראת פתיחת המשחק הזה, אך אף אחד לא האמין שהנשרים ינצחו בכזו קלות ויעפילו לגמר האליפות. ארבע פעמים נפגשו שתי הנבחרות הללו באליפות אפריקה במילניום הנוכחי, כאשר ניגריה ניצחה פעמיים ועוד שני משחקים הסתיימו בתיקו. גם הפעם הייתה ידם של הירוקים על העליונה.

כבר אחרי 25 דקות של משחק עלתה ניגריה ליתרון ראשון. אלדרסון אצ'יג'ילה היה זה שכבש את השער בנגיחה, אחרי בישול נאה של ויקטור מוזס, שחקנה של צ'לסי. ארבע דקות עברו והניגרים הכפילו את היתרון שלהם. בראון אידיי, שחקנה של דינמו קייב היה זה שכבש אחרי שקיבל בישול נהדר מצד ימין של עמנואל אמניקה. אמניקה היה זה שכבש את השער השלישי שגמר את הסיפור. חלוצה של ספרטק מוסקבה בעט כדור חופשי שפגע בחומה, הטעה את השוער וחדר פנימה. בדקה ה-60 השלימה ניגריה את ההשפלה. אחמד מוסא קיבל כדור עומק מג'ון אובי מיקל ומול השוער לא התקשה לגלגל פנימה. בדקה ה-74 כבשה מאלי שער ניחומים. שייק דיארה, שחקנה של ראן היה זה שכבש אחרי בישול נאה מצד שמאל של דיאבטה. 1:4 בסיום לניגריה.

אריסטיד באנסה, שחקן נבחרת בורקינה פאסו. רויטרס
כבש גם בזמן החוקי וגם בפנדלים. אריסטיד באנקה/רויטרס

בורקינה פאסו - גאנה 1:1 (2:3 לבורקינה פאסו בפנדלים)

בורקינה פאסו, הפתעת הטורניר פגשה את הנבחרת המרשימה מכולן, ועשתה סנסציה גדולה. הסייחים הצליחו להעפיל למשחק הגמר על חשבון הגנאים בצדק גמור, במשחק שבו הם הציגו עליונות ברורה בעיקר בהארכה, שבה הורחק ג'ונתן פיטרויפה מבורקינה פאסו שלא בצדק ואחרי ששחקני גאנה ניצלו שוב ושוב מספיגה. אריסטיד באנסה היה גיבור המשחק הזה עם שער השוויון בדקה ה-60 ושער נוסף בבעיטות ההכרעה מ-11 מטרים. ווקאסו מובארק היה זה שכבש את השער לגנאים בפנדל מוקדם, שלא הספיק בסיום. זו תהיה ההופעה הראשונה בתולדות בורקינה פאסו במשחק הגמר של הטורניר וגם מול הניגרים, היא תהיה אנדרדוג מובהק.

פתיחת המשחק דווקא לא הייתה מפתיעה. כבר אחרי 13 דקות עלו הגנאים ליתרון בבעיטת פנדל מוצלחת של ווקאסו מובארק, אחד מהשחקנים המצטיינים של הגנאים בטורניר הזה עם כיבוש רביעי בטורניר. בדקה ה-60 הגיע השוויון המפתיע של בורקינה פאסו. אריסטיד באנסה היה זה שכבש מקרוב אחרי ששארל קאבורה הכניס לו כדור עומק נהדר בין שני המגינים. המשחק נכנס להארכה שבה שלטה בורקינה פאסו לחלוטין עם שער חוקי שנפסל ועוד הצלה מדהימה מהקו של בלם גאנה, אחרי בעיטה נהדרת של באנסה, כובש השער בוולה מהאוויר. בדקה ה-118 קופחה בורקינה פאסו בצורה נוראית. פיטרויפה חדר לתוך הרחבה והוכשל בצורה ברורה, אך השופט סלים ג'דידי החליט לתת לו צהוב שני ואדום על התחזות. טעות קשה של השופט.

אחרי שלא הובקעו שערים בתום ההארכה, המשחק הלך לבעיטות הכרעה מ-11 מטרים. אייזק וורסה מגאנה בעט ראשון והחטיא. פול קוליבאלי חלוצה של פורטו החמיץ עבור בורקינה, אך שתי החטאות נוספות של עמנואל קלוטיי ועמנואל באדו מגאנה, שלחו את בורקינה פאסו למשחק הגמר אחרי ניצחון 2:3 בפנדלים.

עמנואל אמניקה, שחקן נבחרת ניגריה. רויטרס
עוד הצגה בדרך לגמר. עמנואל אמניקה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully