וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: אלי כהן עשוי לעמוד לדין באשמת התבטאות גזענית

4.2.2013 / 18:36

התובע אבן עזרא מתכוון להעמידו לדין על הדברים שאמר לאחר ההפסד לבני יהודה. המאמן בתגובה: "ניסיון בוטה וחסר בסיס"

קובי אליהו

תובע ההתאחדות לכדורגל, עורך הדין שלום אבן עזרא, שלח היום (שני) מכתב למאמן בית"ר ירושלים, אלי כהן, ובו נכתב שהוא מתכוון להעמיד את המאמן לדין על הסתה לגזענות. זאת בעקבות הדברים שאמר כהן לאחר משחק ההפסד של בית"ר, 1:0 לבני יהודה.

ההחלטה של אבן עזרא התקבלה גם בעקבות תלונות מארגוני שמאל שהגיעו אל שולחנו.

כזכור, לאחר המשחק במחזור ה-20 אמר כהן על מחאות הקהל: "אני לא מבין את האוהדים. יש גם מוסלמים בעולם וצריך לדעת לחיות איתם. זה שונה - מוסלמי מאירופה - מהמוסלמים שנמצאים פה. אין לנו בעיה עם המוסלמים, יש לנו בעיה עם הערבים שחיים כאן כנראה. לא נחיה על החרב לנצח, אני מקווה. אני לא ידעתי גם שהשחקנים הם מוסלמים. אני מאמין שבעזרת הדירקטוריון נמצא פתרון".

כהן הגיב במכתב חריף לאבן עזרא: "הניסיון לקשור אותי לתופעת הגזענות ולטעון כי אני גורם גזעני היתה השמצה בוטה וחסרת בסיס. על בסיס ציטוט חלקי מראיון שנתתי לטלוויזיה אחרי משחק, תוך השמטת חלק מדבריי וציטוט לא מדויק לגמרי של שאר הראיון. אני פתחתי את הראיון בדברים נגד הגזענות ואמרתי כי אני לא מבין את האוהדים ומדוע הם מתנגדים לשחקן מוסלמי בבית"ר. גם הבנים שלי משחקים בקבוצות מהמגזר הערבי. צר לי על התלונה הפופוליסטית שהועברה לגורמים רמי מעלה וגורמת ללא כל בסיס לפגיעה קשה בשמי הטוב?.

במכתב, כאמור, כוונה מפורשת להעמיד את כהן לדין, אך בשעות האחרונות לאחר פרסום הידיעה, ועקב התגובה החריפה של כהן ודעת הקהל בנושא, בהתאחדות שוקלים בכובד ראש האם אכן לעשות זאת.

שחקני הקבוצה ביקרו היום בחמי יואב, בניסיון להירגע מעט מהשבוע הסוער שעובר על המועדון. השחקנים עדיין מתקשים לקבל את התגובה הקיצונית של חלק מאוהדי הקבוצה אתמול, בהפסד מול רמת השרון, כשמהיציעים נשמעו קללות לעבר המאמן אלי כהן ולעבר אריאל הרוש, רק על עצם זה שהתייצב במסיבת העיתונאים וייצג את הקבוצה.

אלי כהן, מאמן בית"ר ירושלים. קובי אליהו
"אני בכלל עומד בפרונט נגד המחאות, ואלו דברים שהוצאו מהקשרם". אלי כהן, בחמי יואב/קובי אליהו

היום היו"ר איציק קורנפיין הודיע לשחקנים כי הוא דורש מהם להביע תמיכה במהלך של המועדון: "מי שלא מוכן להתראיין בנושא האוהדים, יישב לידי ביציע ולא יתלבש. יש פה מועדון שהלך עם החלטה של בעלים, ומי שיפר אותה יקבל קנס של 5,000 דולר. זאת החלטה, שכולם ידברו על הנושא, ומי שלא רוצה לדבר, לא יהיה בבית"ר ירושלים".

ערן לוי אמר: "אנחנו חלק ממועדון וחייבים לעשות את הדבר הזה. קרה אתמול משהו שאי אפשר להתעלם ממנו וזה שהשחקן והקפטן שלנו נפגע לאורך כל המשחק. במשך 90 דקות קיללו אותו ושרקו לו בוז וזה משהו שאנחנו השחקנים לא יכולים לתת לו יד ולתמוך בו. אנחנו מייצגים את בית"ר ירושלים. אם זו הדרך של הקהל, זה משהו שהוא פוגע במועדון. לא אגיד לקהל לא להגיע, אבל אם הקהל מגיע, הוא צריך רק לעודד ולתמוך. אם זה לאט קורה והקבוצה נפגעת, זה דבר שהוא לא שווה ואין לו מקום. חבל שזה מגיע לרמות האלה כמו אתמול. כולנו כואבים בשביל אריאל ומצטערים שהוא נפגע. נצא מזה למקום הכי טוב שיש ונהיה הכי חזקים ומגובשים. בית"ר זה מקום חם שמאמין שדברים יסתדרו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ג'יבראיל קאדייב, זאור סדאייב, בית"ר ירושלים. קובי אליהו
ימים לא פשוטים עוברים עליהם. סדאייב וקאדייב/קובי אליהו
שחקני בית"ר ירושלים. קובי אליהו
כולם ביחד, נגד הגזענות. שחקני בית"ר/קובי אליהו

קובי מויאל התייחס לסערה: "אם אני מפחד להתחבק איתם? אני לא מפחד משום דבר. הם בני אדם. דרך ארץ קדמה לתורה, ואנחנו צריכים להבין שלפני שאנחנו שחקנים, אנחנו בני אדם. זה כדורגל, אסור לערב פוליטיקה בספורט. לא קל להתמודד עם המצב הזה, זה פוגע בקבוצה, זה פוגע כשמקללים את המאמן ואת השחקנים. היינו בתקופה נהדרת, חשבנו לטפס למעלה, ועכשיו נצטרך להתאחד כדי לצאת מזה מחוזקים. אם אוהדים יקללו אותי ואת השחקנים, לא ניגש אליהם. אבל רוב הקהל תומך".

דריו פרננדס: "לא אכפת לנו מאיפה השחקנים מגיעים. אני מארגנטינה, הם מצ'צ'ניה. אנחנו קבוצה, כמו משפחה, ואנחנו צריכים לשמור על שקט. האוהדים שבאו אתמול למשחק, הם לא באמת אוהדים. מי שלא רוצה לעודד ולתמוך, שלא יבוא. אנחנו צריכים את האוהדים האמיתיים, שאוהבים אותנו".

שחקני בית"ר ירושלים. קובי אליהו
"דרך ארץ קדמה לתורה". שחקני בית"ר, היום/קובי אליהו

חיים מגרלשווילי: "צריך לנצח את זה, ולמגר את התופעה המכוערת הזאת. אם היו מקבלים אותי בהולנד כמו שמקבלים פה את הרכש, אוי ואבוי מה היינו עושים. כולם בני אדם. אני גרוזיני, הוא רוסי, מה זה משנה? זה כדורגל. אוהדים צריכים לבוא ולועדד. כדורגל מאחד את כולם. הקפטן שלנו מקבל שריקות בוז על כל נגיעה? אי אפשר לשתוק על זה".

אלי דסה: "זה לא יפגע בנו, כולנו חברים ומלוכדים, חלקנו גדלנו ביחד מהנוער. נעבור את זה. לא איימו עלינו, יש שחקנים שקצת חוששים, זה לא קל ללכת נגד הקהל, אבל זה יעבור. אני מאמין שזו התחלה של עידן חדש, ושנפתח פה שערים חדשים".

(עדכון ראשון: 14:52, 4.2.2013)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully