וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ת"א ספגה עונש רדיוס: "רוצים להיפטר מאיתנו"

3.2.2013 / 17:48

תארח את גלבוע/גליל ללא קהל בעקבות אירועי אשקלון, שקיבלה רדיוס ע"ת. בהפועל הגיבו: עונש חסר פרופורציות"

בית הדין המשמעתי של איגוד הכדורסל פסק היום (ראשון) משחק רדיוס להפועל תל אביב בעקבות האירועים שהתרחשו בסיום משחק הליגה כנגד אליצור אשקלון. בנוסף נענשו האדומים בהורדת נקודה על תנאי, 30 אלף שקל קנס ועוד 30 אלף שקל קנס על תנאי. על אשקלון נגזר 20 אלף שקל קנס בפועל, סכום דומה על תנאי, הפחתת נקודה על תנאי ומשחק רדיוס על תנאי. כרוז אשקלון, אוראל עמר, הורחק מכל פעילות לחודש, ולחצי שנה על תנאי על עבירה דומה, והורחק עד סיום העונה משימוש בתפקיד כרוז הקבוצה.

עונש הרדיוס יופעל כנגד הפועל תל אביב במשחק הבית הקרוב של הקבוצה מול גלבוע/גליל, ויהיה השני של הקבוצה העונה. בגזר הדין נכתב כי "אין התנהגות אוהדי אליצור אשקלון ואף אנשי הביטחון מטעם קבוצה זו, מצדיקים את ההתנהגות הונדלית של אוהדי הפועל תל אביב. כפי שמבחנם "הספורטיבי" של האוהדים נמדד כשקבוצתם מפסידה, כך מבחנם "המשמעתי" נמדד כאשר עליהם להבליג ולנהוג באיפוק דווקא באותן סיטואציות קשות בהן הם מקונטרים. אוהדי הקבוצה האורחת הגיבו באופן מאוד לא מידתי והתנהגות בפראות ואלימות. ניתן להבין את רוגזם, אך לא ניתן לקבל את התנהגותם ומעשיהם הונדלים".

אוהדי הפועל תל אביב מתפרעים מול ברק נתניה. מגד גוזני
בית הדין לא קיבל את התנהגותם. אוהדי הפועל תל אביב/מגד גוזני

לגבי התנהגות אנשי אשקלון נכתב: "אין מקום להצדיק התנהגותם בטענות כי במהלך המחצית התגרו בהם אוהדי הקבוצה האורחת. הקבוצה הביתית הייתה צריכה לדאוג כי לאחר תום המשחק לא יהפוך הפרקט לזירה ממנה מתגרים באוהדי הפועל תל אביב, משליכים עליהם חפצים ונוהגים אלימות כלפי חלק מבעלי התפקידים והשחקנים שנשארו על הפרקט. על אחת כמה וכמה כשהדבר נעשה על ידי הסדרנים אשר אמורים לשמור על הסדר".

בנוסף, קבוצת מכבי חיפה תועמד ביום חמישי הקרוב בגין אירועים שהיו במהלך משחק רבע גמר גביע המדינה נגד בני הרצליה אמש באולם היובל. על פי דו"ח שופטי ומשקיף המשחק עולה כי בדקה ה-38 למשחק הודלקה אבוקה ביציע אוהדי חיפה וכתוצאה מכך התמלא האולם בעשן. למרות העשן באולם המשחק לא הופסק והגיע לסיומו במועד החוקי.

בהפועל תל אביב הוציאו תגובה חריפה להחלטה: "החלטת בית הדין מראה לצערנו כי התקבלה ההחלטה להיפטר מהפועל תל אביב בליגת העל. גם דו"ח המשקיף, גם העדויות המצולמות, ואפילו פסק הדין עצמו קובעים בצורה ברורה כי מי שגרם לכל המהומה היה הצד האשקלוני ואילו אוהדי הפועל תל אביב היו אלו שהותקפו. אין שום הגיון בהטלת עונש רדיוס לקבוצה האורחת, מדובר בעונש החמור ביותר שניתן עד כה עם חוסר פרופורציות משווע. הזוי עוד יותר לראות כי הצד שבו בעלי תפקידים ואוהדים פגעו פגיעה פיזית בבעלי תפקידים מקבוצה יריבה נענש בצורה קלה יותר. בשלב ראשון אנו מתכוונים לערער על העונש ובהמשך נשקול צעדים נוספים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully