וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני יהודה-מכבי חיפה: הזהובים סוערים, בנאדו יציב

אוהדי בני יהודה התפרעו במחאה. תמיר כהן, ימפולסקי, הייבר, ורד, ידין וריאן לא בסגל חיפה: "יצטרכו לקבל" (א', 20:50, ע' 1)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

* בני יהודה ומכבי חיפה נפגשו 106 פעמים בליגה הראשונה. הזהובים ניצחו רק 21 פעמים, לעומת 59 ניצחונות של הירוקים. עוד 26 משחקים נגמרו בתיקו. הפרש השערים: 98-188 לחיפה.

* מארחת יש לבני יהודה 15 ניצחונות מ-50 משחקים, לעומת 22 ניצחונות לחיפה. עוד 13 משחקים נגמרו בתיקו.

* בני יהודה לא הפסידה לחיפה ב-5 משחקי הליגה האחרונים בין הקבוצות (4 פעמים תיקו וניצחון אחד, בסיבוב השלישי של העונה שעברה).

* דרור קשטן ניצח רק 6 פעמים את מכבי חיפה ב-31 משחקים שאימן נגדה ב-16 השנים האחרונות. הוא הפסיד 9 משחקים וסיים 16 פעמים בתיקו. הנחמה היחידה מבחינתו היא שמתוך 15 משחקי בית הוא הפסיד רק פעמיים, סיים עוד 9 בתיקו וניצח ארבעה.

* עשרה שחקנים שונים כבשו את 22 השערים לזכות מכבי חיפה מאז התייצב בנאדו על הקווים בקריית אליעזר.

* הפסד החוץ האחרון של מכבי חיפה היה בבלומפילד, במחזור ה-7 – להפועל תל אביב.

נתונים: אתר דריבליסט

דושאן אוהרין לשעבר מאמן מכבי חיפה. Stanley Chou, GettyImages
ניסה הכל, זה לא עזר. דושאן אוהרין/GettyImages, Stanley Chou

משחק מהעבר

בני יהודה – מכבי חיפה 0:2, עונת 1998/99, מחזור 24, 17.4.1999

* זה היה קרב קצוות: בני יהודה הגיעה למשחק מהמקום ה-14, מתחת לקו האדום, עם 23 נקודות מ-23 משחקים. מכבי חיפה הגיעה מהמקום השלישי, אותו חלקה עם מכבי תל אביב (הפרש שערים פלוס 32 מול פלוס 33 של הצהובים), עם 48 נקודות – 9 פחות ממוליכת הטבלה, הפועל חיפה.

* חיפה, עם דושאן אוהרין הצ'כי על הקווים, הגיעה למשחק עם ארבעה ניצחונות רצופים, בניסיון אחרון לסגור את הפער הגדול מהיריבה העירונית. בני יהודה של רמי לוי הגיעה עם 2 נקודות בלבד ב-4 המשחקים האחרונים.

* זה גם היה מפגש בין אחת ההגנות הגרועות בליגה (44 שערים ספגה בני יהודה עד אז, שלישית מהסוף) לאחת ההתקפות הטובות בליגה (52 שערים כבשה מכבי חיפה עד אז, שלישית בליגה).

* למזלה של בני יהודה, מכבי חיפה התייצבה עם קאדר פצועים מרשים ובראשם השוער ניר דוידוביץ' ואלון חרזי – אייל וקראט וגיא מלמד מילאו את מקומם.

* בני יהודה פתחה חזק וכבר אחרי 16 דקות הכשיל אדורם קייסי את חזי שירזי ברחבה, ויוסי מדר בעט את הפנדל פנימה והעלה את בני יהודה ליתרון. זה היה שער ראשון לזכות בני יהודה נגד מכבי חיפה מזה שנתיים.

* זה היה שערו ה-61 של מדר בקריירה. עד שפרש כבש עוד 9 שערים.

* בני יהודה המשיכה ללחוץ ובדקה ה-38 הכפילה את היתרון. קובי רפואה השתחרר בקצה הרחבה ובעט כדור חד פנימה, 0-2 לזהובים.

* זה היה שערו ה-35 של רפואה (ה-12 באותה עונה). רפואה סיים את הקריירה עם 103 שערים. אגב, גם הוא וגם מדר כבשו את השער האחרון שלהם מול מ.ס. אשדוד.

* אוהרין ניסה הכל – החליף את רונן חרזי בוויקטור פאצ'ה, את אופיר קופל בחיים סילבס ואפילו את יוסי בניון ביניב קטן – אבל זה לא עזר והתוצאה נשמרה עד הסיום.

* הניצחון העלה את בני יהודה למקום ה-12 (בסופו של דבר זה היה גם המיקום שלה בסוף העונה) והוריד את חיפה למקום ה-4 (את העונה היא סיימה במקום ה-3).

נתונים: אתר דריבליסט

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ויאם עמאשה שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
בתקופה מצוינת. ויאם עמאשה/ברני ארדוב

מפתחות והכנות, בני יהודה:

כ-50 אוהדים הגיעו היום (שבת) לאימון המסכם של בני יהודה לקראת המשחק מחר וקיללו את השחקנים ואת המאמן דרור קשטן. האוהדים השליכו חזיז ובקבוקי מים לכר הדשא במחאה על יכולתם הגרועה במשחק ההפסד להפועל חיפה, בסיבוב ח' של גביע המדינה באמצע השבוע.

מספר שוטרים שהוזעקו למקום שמרו על הסדר ודאגו שהאהודים לא יחדרו למגרש. גם המנכ"ל משהו דמאיו ספג קללות מהאוהדים.

בתוך כך ערכה הקבוצה את האימון המסכם לקראת המשחק נגד מכבי חיפה. קשטן ייאלץ להסתדר ללא סארי פלאח הפצוע, אביב חדד המורחק וננאד מרינקוביץ' המוצהב. מי שנמצא בספק גדול מאוד למשחק הוא השוער הניגרי דלה איינוגבה, שסובל מפציעה בברכו. איינוגבה הסתפק באימון חלקי וייתכן שמחר יעלה לשחק עם זריקה.

על פי התרגול הטקטי יפתח יגיל ביטון כבלם, לצדו של גל כהן. שלו מנשה יחזור להרכב לצדם של רפי דהן וקסטוטיס איבשקביצ'יוס בקישור האחורי, כאשר אמיר עגייב ופדרו גלבאן יפתחו יחד עם אדם הרפקה בחלק הקדמי.

דרור קשטן מאמן בני יהודה (שמאל) עם יעקב אסייג מאמן השוערים, משה דמאיו מנכ"ל. מגד גוזני
חזיז, בקבוקי מים וקללות באימון המסכם. קשטן, אסייג ודמאיו/מגד גוזני

מפתחות והכנות, מכבי חיפה:

על פי האימון המסכם, אריק בנאדו לא מתכנן שינויים של הרגע האחרון בהשוואה להרכב שניצח את הפועל תל אביב. אלון תורג'מן שנמצא בכושר טוב ימשיך לפתוח בצד שמאל של הקישור וינסה להקל על ויאם עמאשה בקבלת ההחלטות בחלק הקדמי, כשגם רביעיית ההגנה לא תשתנה. בויאן שראנוב, שמציג יכולת נהדרת בשער, ימשיך לפתוח בין הקורות. אייל גולסה, טאלב טואטחה ואדין צוצאליץ' שלא שיחקו מול הפועל אזור באמצע השבוע, ישובו ל-11.

חיפה הודיעה כי השחקנים שלא יהיו בסגל הם תמיר כהן, דלה ימפולסקי, ניר דוידוביץ', אוראל דגני, דניאל הייבר, אביחי ידין, אסמעיל ריאן ועידן ורד, שייצא בשבוע הבא לניתוח. כזכור, רק אתמול הזהירו בקבוצה: "שחקנים בכירים יצטרכו לקבל ירידה לספסל. בכל שבוע חלק מהם לא ישחקו, תהיה רוטציה. שחקנים שהיו עד היום בספסל יכולים למצוא את עצמם ביציע. בנאדו כינס את האסיפה המסכמת כבר אתמול, במהלכה החמיא ליניב קטן וויאם עמאשה בנוכחות כולם.

"מגיעות לכם מחמאות על ההגנה שאתם עושים בדקות האחרונות, וגם בתחילת המשחק", אמר בנאדו לשניים. "הדברים הקטנים האלה מביאים לניצחונות. היו לכם מספר חילוצי כדור שעזרו לקבוצה". אחר כך פנה המאמן לשאר השחקנים ואמר להם: "יש לי משהו חשוב לומר לכם. כל אחד מכם מיצה עד עכשיו ב-60 או 70 אחוז מהיכולת. אני מכיר את השחקנים שיש פה ויש כאן הרבה כשרון. בוודאות אני אומר, כל אחד מכם יכול לתת 30 או 40 אחוז יותר".

מעל 4,000 אוהדי חיפה אמורים ללוות את הקבוצה למשחק בבלומפילד. ההיעדרות של אביחי ידין יצרה תחרות גדולה על עמדת הקשר האחורי הנוסף, כשתמיר כהן ימשיך לחזור בהדרגה. שלומי אזולאי, ששוב הוכיח כמה הוא יעיל כשהוא עולה מספסל, עדיין לא חוזר ל-11. תמיר כהן אמור לשוב לסגל במחזור הבא. לירוי צעירי שחוזר מפציעה ודינו אנדלובו שמתאושש ייכללו ב-18 של המאמן.

אריק בנאדו מאמן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
"מגיעות לכם מחמאות על ההגנה שאתם עושים בדקות האחרונות, וגם בתחילת המשחק". בנאדו/אדריאן הרבשטיין

יעמדו למבחן

בני יהודה: יגיל ביטון

מדובר בסיטואציה לא ממש נוחה עבור הבלם הצעיר, שרק עבר ממכבי תל אביב, התאמן פעמיים וכבר יזרק למים העמוקים מול ההתקפה הכי חמה בליגה. ביטון יצטרך לחפות על חסרונם של סארי פלאח הפצוע ואביב חדד המורחק וגם הוא יודע שמשחק טוב על הבמה המרכזית יוכל לסדר לו מקום בהרכב גם להמשך הדרך.

מכבי חיפה: ויאם עמאשה

ההחלטות שקיבל אריק בנאדו במועד ההעברות רק מבליטות את העובדה שמכבי חיפה של העונה תקום ותיפול על ויאם עמאשה. החלוץ נראה טוב מאז שחזר מפציעה, וההחלטה לצרף את אלון תורג'מן או שלומי אזולאי כשחקני כנף נכונה ומקלה עליו בקבלת ההחלטות ובקבלת הכדור בחלק הקדמי. עם שבעה שערים תוך חודשיים בעידן בנאדו, עמאשה מסביר למה האוהדים כל כך התגעגעו אליו. בקצב הזה, גם גוטמן יתחיל לספור אותו.

הרכבים משוערים:

בני יהודה: דלה איינוגבה (תום אלמדון), איציק עזוז, גל כהן, יגיל ביטון, עוז ראלי, רפי דהן, שלו מנשה, קסטוטיס איבשקביצ'יוס, אמיר עגייב, פדרו גלבאן, אדם הרפקה.

מכבי חיפה: בויאן שראנוב; אייל משומר, דקל קינן, אדין צוצאליץ', טאלב טואטחה; גוסטבו בוקולי, אייל גולסה, יניב קטן, חן עזרא, אלון תורג'מן; ויאם עמאשה.

דלה איינוגבה שוער בני יהודה. מגד גוזני
הוא או תום אלמדון? דלה איינוגבה/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully