וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויינטרוב וסלע הפסידו, 0:2 לצרפת על ישראל בדייויס

אחרי שצונגה ניצח את ויינטרוב 1:3, גאסקה לא התקשה להביס את סלע 0:3 והצרפתים ביתרון מבטיח במפגש הבית העליון

נבחרת הדייויס של ישראל מפגרת 2:0 נגד מקבילתה הצרפתית בתום יום המשחקים הראשון ביניהן היום (שישי) בבית העליון של המפעל. ג'ו ווילפריד צונגה גבר על אמיר ויינטרוב 3:6, 3:6, 6:4, 5:7 אחרי 2:23 שעות ואילו רישאר גאסקה הסתפק בשעה ו-50 דקות והביס 3:6, 2:6, 2:6 את דודי סלע.

צרפת זכתה בגביע דייויס תשע פעמים, שלוש מהן במתכונתו הנוכחית. היא הגיעה למפגש הנוכחי כשהיא פייבוריטית ברורה לניצחון ועלייה לשלב הבא, מה שבהחלט בה לידי ביטוי ביום הראשון.

ביום שבת יתקיים משחק הזוגות ממנו ייעדר אנדי רם הפצוע. דודי סלע ישתף פעולה עם ארליך והם ישחקו נגד ז'וליאן בנטו (38 בעולם, 83 בזוגות) ומיכאל לודרה (65 בעולם, 34 בזוגות). ביום ראשון המפגש יימשך עם משחקיהם המתוכננים של סלע נגד צונגה ו-ויינטרוב מול גאסקה.

הטניסאי הישראלי דודי סלע. AP
קשה, קשה. סלע/AP

גאסקה - סלע 3:6, 2:6, 2:6

מערכה 1:

הישראלי פתח מצוין וכבר במשחקון הראשון שבר את יריבו. סלע המשיך להיות חד ואת משחקון ההגשה הראשון שלו לקח על האפס כדי לקבוע 0:2. אלא שגאסקה מלא הניסיון לא נבהל ושבר את סלע בחזרה, כדי לקבוע שוויון במערכה. הצרפתי נכנס לעניינים יותר ויותר והמשיך לעבוד היטב מהקו האחורי, מה שסידר לו שבירה שנייה ברציפות ויתרון 2:4 מבטיח במערכה הראשונה. עד לסיום המערכה לא נרשמו שבירות נוספות, כאשר גאסקה זוכה במשחקון התשיעי על האפס ומסיים את המערכה עם ניצחון 3:6.

מערכה 2:

גאסקה המשיך להכתיב את הקצב ושבר מיד עם פתיחת המערכה השנייה, בדרך ל-0:2 מהיר. גאסקה המשיך לפרק, עם שבירה נוספת ועשה את דרכו לזכייה מהירה גם במערכה השנייה. בפיגור 4:0 סלע סוף כל סוף השיג משחקון. אלא שגם זה לא עצר את גאסקה המצוין, שהמשיך לעשות את מלאכתו נאמנה וקירב את המשחק הזה צעד נוסף אל סיומו עם 2:6 מוחץ במערכה השנייה.

מערכה 3:

סלע ניסה להשיב מלחמה ולקח את המשחקון הראשון במערכה, אבל גאסקה ענה מהר ואייס שלו השווה. סלע נאבק והצליח לשמור על שוויון 2:2 ואף לייצר מספר נקודות יפות, אבל גאסקה התעורר ושבר במשחקון החמישי. שבירה נוספת של גאסקה העלתה אותו ל-2:5 והוא הגיש לזכייה במשחק כולו. שם זה גם נגמר וגאסקה העלה את צרפת ל-0:2 בהתמודדות.

אוהדי נבחרת ישראל בגביע דייויס בצרפת. AP
התמיכה מהיציעים לא ממש עוזרת/AP

צונגה - ויינטרוב 3:6, 3:6, 6:4, 5:7

מערכה 1

צונגה עלה למשחק מרוכז, לא שמט אפילו נקודה אחת במשחקון ההגשה הראשון שלו ועלה ל-0:1. כמה נקודות אגרסיביות סייעו לישראלי להשוות ל-1:1 ועם כניסה טובה לעניינים גם ל-2:2 בהמשך. במצב של 2:3 לזכותו, הצרפתי המצוין השתלט על המשחק ושבר לראשונה. מכאן השניים שמרו על ההגשות שלהם והצרפתי ניצח 3:6.

מערכה 2

צונגה בנה לעצמו מומנטום חיובי גם בתחילת המערכה השנייה ושבר את ויינטרוב מיד כדי לעלות ל-0:1 ול-1:3 בהמשך. ויינטרוב נלחם על משחקוני ההגשה שלו, אבל לא הצליח לסכן את היריבה כשהוא הגיש ונותר בפיגור. במצב של 5:3 הישראלי נשבר בפעם השנייה במערכה והשלישית במשחק ונקלע לפיגור 2:0.

מערכה 3

במצב של 1:1 במערכה השלישית צונגה הוריד רגל מהגז ו-ויינטרוב הצליח לשבור בפעם הראשונה במשחק. הישראלי צבר ביטחון ועלה ל-1:3 ול-2:4 בהמשך. צונגה התחיל לאבד את הריכוז ו-ויינטרוב ניצל את זה כדי לטפס ל-2:5 ולנצח 4:6.

מערכה 4

ויינטרוב לא איבד את המומנטום בשלבים הראשונים של המערכה ולוח התוצאות הורה על 2:2 צמוד אחרי ארבעה משחקונים. הסטטוס קוו נמשך גם בגיימים הבאים, עד למצב של 5:5. צונגה ניצח במשחקון ההגשה שלו, ויינטרוב עשה כמה טעויות ונשבר וצונגה השלים ניצחון.

שחקן נבחרת הדייויס של צרפת, ג'ו ווילפריד צונגה. AP
איבד ריכוז במערכה השלישית. צונגה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully