וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עין עקומה: סיכום מחזור גביע המדינה

31.1.2013 / 6:30

העליהום התקשורתי על מנשה משיח מוגזם, בעיקר משום שבמגרש בנתניה לא היה איש שיכול לראות טוב ממנו אם יש פנדל. הוא עצמו מסביר: "הייתה הכשלה. לא צריך אמבולנס כדי לשרוק". בטטת הכורסה מסכמת את מחזור הגביע ומעלה תמיהה בעקבות ריבוי הפציעות בהפועל תל אביב

one

בתקציר: ההצגה של בוריס קליימן וה-1:2 של הפועל תל אביב בבאר שבע

השם אסה בהרמאסט לא אומר יותר מדי לחובבי הכדורגל, אבל המקרה המפורסם שלו כן. שריקה של בהרמאסט (אמריקאי ממוצא אירני) שימשה אבן בוחן עבור פיפ"א ועוררה לא מעט דיונים במשרדו של נשיא ההתאחדות ספ בלאטר. זה קרה ב-1998, אז שפט בהרמאסט במשחק האחרון בשלב הבתים בין ברזיל לנורבגיה. הברזילאים כבר הבטיחו את ההעפלה לשלבי הגמר מהמחזור הראשון, הנורבגים היו חייבים ניצחון. בדקה ה-89, במצב של 1:1, שרק השופט לפנדל תמוה לאחר שג'וניור באייאנו תפס, לכאורה, את חולצתו של טורה אנדרה פלו. גם ההסבר של בהרמאסט לבאייאנו והתנועה שסימן בידו על תפיסת החולצה לא שכנע אף אחד. קשטיל רקדאל כבש את השער הניצחון והעלה את נורבגיה לשמינית הגמר.

זו הייתה שריקה מופרכת שאולי לא הזיקה לברזיל (היא הבטיחה כבר את המקום הראשון), אבל ברזילאים לא אוהבים להפסיד בכדורגל. באייאנו קונן על השוד הספורטיבי, המדינה געשה. במרוקו, שהייתה עולה לשמינית הגמר לולא הניצחון הנורבגי, רתחו והתקשורת העולמית ריטשה את השופט, ובצדק, כמובן. כל מצלמה אפשרית הרי הוכיחה כי בהרמאסט עשה טעות קשה והצביע על הנקודה הלבנה בגלל תיקול מקרי במאבק על כדור גובה.

יומיים לאחר מכן נחשפה תמונה נוספת ממצלמה של אוהד שישב מאחורי השער. הצילום הזה גילה את מה שרק איש אחד, מלבד אותו אוהד, ראה במהלך המשחק: באייאנו תופס את טורה אנדרה פלו בחולצה ומושך אותו למטה. הפנדל הכי ברור בעולם.

ג'וניור באייאנו שחקן נבחרת ברזיל מכשיל את שחקן נבחרת נורבגיה טורה אנדרה פלו. GettyImages
מהזווית הזו ומשלל זוויות אחרות לא היה פנדל. אחר כך כולם הבינו שטעו. באייאנו מכשיל את טורה אנדרה פלו/GettyImages

למנשה משיח, ששפט בנתניה ביום שלישי, ברור שגם הפנדל שהעניק למכבי תל אביב היה מוצדק. "הייתי מטר מהאירוע", אמר אתמול בשיחה שקיימנו, "צלול, חד ומרוכז. מהזווית שלי ראיתי שהמגן מכשיל את החלוץ, היה מגע עם היד ועם הרגל. אני לא צריך אמבולנס כדי לשרוק לפנדל, מספיק שתהיה הכשלה, והייתה הכשלה. ראיתי את המשחק כולו אחר כך וידעתי שצדקתי. יש לי ביקורת עצמית גבוהה, גם ללא השידור היה לי ברור שקיבלתי את ההחלטה הנכונה. אני מבין את הכעס של טל בנין אחרי המשחק, ייתכן שהייתי מתבטא כמוהו אם הייתי בצד השני, אבל אני שלם עם השריקה".

ערוץ 5+ לייב, ששידר את ההתמודדות, השתמש בשתי מצלמות – מרכזית וקרקעית. לזווית האחורית, זו שמציגה את נקודת מבטו של משיח, לא יכולנו להיחשף. עו"ד יריב טפר, מנכ"ל איגוד השופטים, מבהיר: "ההנחיה של פיפ"א לתקשורת היא שבמקרה של ספק בהחלטה בודקים את מיקום השופט. אם הוא עמד קרוב לאירוע והייתה לו את הראות הטובה ביותר, נותנים לו את הספק".

על שופטי ליגת העל עוברת עונה לא פשוטה – הם מרבים לטעות, מאשרים שערים מנבדל ומוציאים כרטיסים אדומים מיותרים לא אחת. ייתכן שמשיח אכן טעה במקרה הזה, אולי מה שהוא ראה כפנדל לא באמת היה פנדל. אבל משיח עמד בנקודה האופטימלית במגרש וראה את התקרית טוב יותר מכל אדם אחר. מכיוון שלא היו לו יותר משתי מצלמות שיגבו את ההחלטה, משיח הפך לטרף קל עבור אנשי מכבי נתניה והתקשורת. זה בדיוק המקרה שצריך לתת לכולנו, ובמיוחד לפרשנים שמלווים אירוע בשידור ישיר ומעצבים את דעת הקהל, שיעור בספקנות. כי ייתכן שכמו במקרה של אסה בהרמאסט, יבוא אוהד שיציג את זווית הצילום האבודה ויוציא את כולנו קטנים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
השופט מנשה משיח לצד שחקן מכבי נתניה אחמד סבע. ברני ארדוב
יכול להיות שהוא צדק? סבע מתלונן בפני משיח/ברני ארדוב

בני יהודה ניצחה העונה את מכבי תל אביב ואת הפועל תל אביב וסיימה בתיקו מול מכבי חיפה, אבל בדיוק כמו אז, גם בניצחון בטדי על בית"ר ירושלים לא הייתה שום בשורה. הזהובים לא גילו יכולת גבוהה ובעיקר נהנו מחוסר האנרגיות של בית"ר ירושלים לאחר הסיפור עם הרכש הצ'צ'ני. החטא שלהם הוא שכמו בפעמים הקודמות, הם לא מינפו את ההצלחה הקטנה ליצירת משהו גדול.

לאחר הניצחון בבלומפילד על הפועל תל אביב לפני חודש בדיוק נשאל דרור קשטן מדוע הקבוצה שלו לא מצליחה להתייצב. "הכל עניין של תקציב", השיב, "אין לנו יכולת להתחרות בקבוצות הגדולות". זה אולי נכון, אבל לא מדויק, לבני יהודה יש המון טאלנט, אלא שהמצב שלה בטבלה משקף בדיוק את המהות שלה – היא רחוקה 12 נקודות מהמקום הראשון ו-12 נקודות מהקו האדום. אין הגדרה טובה מזו לבינוניות. קשטן יודע שהבעיה האמיתית של הקבוצה שלו היא לא תקציב אלא שובע, הסתפקות במועט וחוסר עניין משווע בליגה. בדיוק ההפך מהיריבה אתמול, הפועל חיפה.

אם עבור בני יהודה זה היה עוד משחק - תנצח, תפסיד, מה זה כבר משנה - בהפועל חיפה מבינים כמה מומנטום הוא עניין חשוב. השחקנים של ניר קלינגר הפסידו, אמנם, בבאר שבע, אבל יודעים שכל יצירה של רצף הפסדים היא פתח למשבר נוסף שיסבך אותם עוד יותר בתחתית. תראו מה נעשה בהפועל עכו, שאם לא יקרה משהו בלתי צפוי, תיפרד מליגת העל בתום העונה. קלישאה עתיקה בכדורגל אומרת כי "הקבוצה שרצתה יותר ניצחה", וזו בדיוק הייתה התמונה בבלומפילד אתמול. הפועל חיפה חדורת מטרה, בני יהודה נטולת אנרגיות.

בשבת פוגשת הפועל חיפה את בני סכנין למשחק שהוא בבחינת גמר גביע עבור שתי הקבוצות. יום למחרת בני יהודה תארח בבלומפילד את מכבי חיפה הלוהטת. תנצח? תפסיד? כמו שאמרנו - מה זה כבר משנה.

שחקני הפועל חיפה חוגגים מול בני יהודה. מגד גוזני
בניגוד ליריבה שלהם, הם מבינים את החשיבות במניעת מומנטום שלילי. שחקני הפועל חיפה חוגגים/מגד גוזני

עוד שתי קטנות

1. וואליד באדיר נפצע בבאר שבע במה שנראה כמתיחה בשריר הירך האחורי. הוא נשאר במשחק בסופו של דבר, אבל לעימות עם מכבי נתניה הוא בסימן שאלה. לפני באדיר נפצעו העונה גם אלרואי כהן (פעמיים), טוטו תמוז, טל בן חיים וכמובן גילי ורמוט. אפשר לקרוא לזה מזל, אבל לא סתם אומר יוסי אבוקסיס כי הוא לא זוכר דבר כזה. דומה שבהפועל תל אביב צריכים לעשות בדק בית רציני באשר לאימונים שלהם, משום שככל שהעונה מתקדמת נגמרים להם השחקנים.

2. זה רק אני, או שמסיבת העיתונאים של בית"ר ירושלים נראתה כאילו נערכה בבונקר בצ'צ'ניה בזמן המלחמה עם רוסיה? מה לא יעשו שם כדי לתת לשחקנים הזרים להרגיש בבית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היישר מהבונקר בגרוזני. קאדייב וסדאייב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין השורות

מאמן בני יהודה דרור קשטן אחרי ה-2:0 להפועל חיפה: "צריך לעשות חקר מוח כדי להבין את חוסר היציבות הזה".

רוצה לומר: גם חקר לב ונשמה לא יזיק.

קפטן מכבי תל אביב שרן ייני על הרכש החדש ערן זהבי: "ערן הוא גבר. גם מבחינה חברתית הוא חמוד מאוד".

רוצה לומר: על זה בדיוק המציאו את המונח Man crush.

שחקן בהפועל עכו אחרי ה-2:1 להפועל עפולה: "אני עדיין המום מכך שהפסדנו לקבוצה מליגה א'".

רוצה לומר: ולא שאנחנו נראים כמו קבוצה מליגת העל.

מאמן עפולה ירון הוכנבוים לאחר המשחק: "כואב לי לראות את עכו במצב הזה".

רוצה לומר: כואב לי שאף אחד לא קורא לי לעכו כשהיא מגיעה למצב הזה.

יו"ר דירקטוריון בית"ר ירושלים שמוליק לוי במסיבת העיתונאים לצירוף קאדייב וסדאייב: "מדובר בצעד מקצועי. כך אנחנו מסתכלים על זה".

רוצה לומר: נו, טוב. נגיד.

שחקן מכבי תל אביב שרן ייני מעל שחקן מכבי נתניה עלי חטיב. ברני ארדוב
מכיר את המונח Man crush? שרן ייני/ברני ארדוב

לא ייאמן ש...

בוריס קליימן נתן תצוגת שוערות שלא מהעולם הזה בבאר שבע ורשם את ההעפלה של הפועל תל אביב לשלב הבא על שמו. יחד עם היכולת בחיפה (הוא היה טוב מאוד, למרות שלושת השערים שספג), מסתמן שהאיש הוא הדבר הבא בכדורגל הישראלי. עכשיו רק שישמור על עצמו בריא, ואלי גוטמן יוכל להישאר רגוע.

שתי קבוצות מליגת העל, רמת השרון והפועל עכו, הודחו בבית על ידי קבוצות מליגות נמוכות משערים שהובקעו בחמש הדקות האחרונות.

בבחירה בין קלאסיקו בגביע הספרדי לבאר שבע – הפועל תל אביב, האופציה השנייה ניצחה (אבל להחמצה המדהימה של רונאלדו ממטר זפזפתי בזמן).

לטוויטר של דוד רוזנטל

צפו בכל תקצירי הגביע

  • עוד באותו נושא:
  • מנשה משיח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully