וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי תל אביב הביסה את בשיקטאש 55:77

שחקניו של דייויד בלאט ניצלו משחק מחריד של הטורקים וטסו ל-2:21 ברבע השני כדי לדהור לניצחונם השני בשלב הטופ 16. אפשר עדיין לחלום על ההצלבה. במחזור הבא: ברצלונה בהיכל

עריכת וידאו: מיכאל ברגמן

בשעה טובה, רשמה הערב (חמישי) מכבי תל אביב את ניצחון החוץ הראשון שלה בשלב הטופ 16, כשהביסה את בשיקטאש 55:77 בטורקיה, ושמרה על סיכוייה להעפיל לשלב ההצלבה. למזלה של האלופה הישראלית, היא פגשה את הקבוצה החלשה בבית, שהראתה הערב בדיוק מדוע היא עדיין ללא ניצחון גם אחרי שישה משחקים. מצבם של הצהובים בבית ו' עדיין קשה מאוד, והם עוד יצטרכו שלא מעט דברים יילכו לטובתם בהמשך הדרך, אבל אין ספק שהצעד הראשון לשיקום העונה האירופאית כבר נעשה. במחזור הבא אגב, תגיע ברצלונה להיכל, ואז נדע האם משהו אכן השתנה, או שפשוט היריבה החלשה של הצהובים היא הסיבה לחזרתם לחיים.

שחקן מכבי תל אביב שון ג'יימס מול שחקן בשיקטאש רנדל פלקר. GettyImages
יותר קל מזה לא יכול להיות. ג'יימס/GettyImages

לאור התוצאות עד כה בטופ 16, צריך דייויד בלאט לשקול מעבר של הקבוצה לליגה הטורקית, שכן עד כה, שתי היריבות מהמדינה הזאת העניקו לה את שני הניצחונות היחידים שלה בשלב הנוכחי. הרבה מהמשחק הזה אי אפשר לקחת, בעיקר בגלל הרמה החלשה שהפגינה בשיקטאש, אך בלאט יכול להיות מרוצה מהעובדה שקיבל תרומה הגונה מניק קיינר מדלי, במשחק שאולי יעלה לפורוורד את הביטחון העצמי, כמו גם הופעה טובה מליאור אליהו, שממשיך במסלול השיפור שלו.

בדקות הראשונות דווקא היה נראה שהטורקים יצטרפו למועדון הקבוצות שמיררו את חייהם של הצהובים העונה, אבל ההימור של בלאט על קיינר מדלי השתלם, האמריקאי מנע מחבריו ליפול לפיגור משמעותי, ומשם והלאה הם לא הסתכלו לאחור. רבע שני מטורף, בו הלכו המארחים לאיבוד ואיפשרו לצהובים לטוס ל-2:21 ולעלות ליתרון 24 אל מול הקהל הטורקי ההמום, שהגיב בשריקות בוז לקבוצתו. גם הפעם הגיעה נפילת המתח המסורתית של מכבי, כשקבוצתו של בלאט קלעה רק 13 נקודות ברבע השלישי, אבל כאמור, הערב היא התמודדה עם קבוצה חלשה במיוחד שלא ידעה לנצל שום מתנה שניתנה לה, היתרון לא נפגע, והרבע האחרון היה כצפוי גארבג' טיים אחד גדול. מול ברצלונה, אפשר להיות בטוחים שזה לא יקרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שחקן מכבי תל אביב, ניק קיינר מדלי. GettyImages
עלה בחמישייה והפתיע. קיינר מדלי/GettyImages

מהלך המשחק

ג'רלס פתח את המשחק עם ג'אמפ מוצלח, אבל קיינר מדלי, שעלה במפתיע בחמישייה השיב עם סל ועבירה ושלשה, ודאנק של שון ג'יימס קבע 4:10 למכבי. שתי הקבוצות החלו להיתקע בהתקפה, ואליהו חטף בצד אחד וסיים מצויין עם דאנק נהדר בצד השני כדי להקפיץ את היתרון של האלופה הישראלית ל-7. הטורקים המשיכו לחרוק, איבדו שני כדורים בהתקפה, ושוב נענשו על ידי אליהו, וג'אמפ נהדר של ריקי היקמן על הבאזר הוריד את מכבי ביתרון מבטיח, 12:21 בסיום הרבע הראשון.

המומנטום של הצהובים נמשך גם בפתיחת הרבע השני, כשהיקמן שוב חדר ללא קושי את ההגנה, לנדסברג ואליהו מצאו נקודות קלות, בעוד מן העבר השני החטיאו המארחים שוב ושוב, לא חשבו אפילו ללכת לריבאונד, מה שאיפשר למכבי לטוס ל-0:13 ולהוביל ב-22 הפרש. רק שבע וחצי דקות מפתיחת הרבע הצליחה סוף סוף בשיקטאש לקלוע את הנקודות הראשונות שלה ברבע השני, כשדניאל יואינג קלע מתחת לסל וצ'טין אפילו קלע שלשה נדירה עבור המארחים והעביר אותם את קו 10 הנקודות ברבע, אבל גם זה לא עצר את הדהירה של מכבי, שהוליכה 22:43 במחצית, כשלנדסברג מסיים עם דאנק מרהיב.

שחקן בשיקטאש, גאספר וידמאר, מול שחקני מכבי תל אביב, שון ג'יימס, ליאור אליהו. GettyImages
הגנת ברזל ברבע השני. אליהו וג'יימס עוצרים את וידמאר/GettyImages

וידמאר פתח את הרבע השלישי עם דאנק מהדהד, אבל יוגב אוחיון נעץ שלשה מהצד השני, הראשונה שלו העונה בטופ 16. מכבי סבלה מנפילת מתח ברבע הזה, התקשתה לייצר נקודות כפי שעשתה עד כה, וראתה את שון ג'יימס יורד לספסל לאחר שביצע את העבירה הרביעית שלו. למזלה של האלופה הישראלית, דווקא בשלב הקיפאון היה לה את דייויד לוגן, שכמו מול חיפה, התעורר כשהיה צריך אותו, צלף שתי שלשות, ואל הרבע האחרון הגיעה מכבי ביתרון 35:57.

כריסטופר פתח את הרבע הרביעי עם השלשה השלישית בסך הכל של המארחים, ומרקוטה עוד נתן תקווה לאוהדים כשהוריד את הפיגור ל-19 בלבד. אליהו הבהיר מהר מאוד שזה לא הולך לקרות עם דאנק גדול, הטורקים חזרו לאבד כל כדור שני בהתקפה, והיקמן שיחרר את הניצרה ויחד עם קיינר מדלי הפציץ מחוץ לקשת בדר ליתרון 47:75. עד לסיום הסיפקו המארחים לצמק מעט, במה שכבר לא שינה דבר, ומכבי רשמה ניצחון קליל, 55:77 בסיום.

שחקן בשיקטאש סרחט צ'טין מול שחקני מכבי תל אביב דייויד לוגן, דווין סמית'. GettyImages
ספגו קריאות בוז מהקהל. צ'טין מול לוגן והיקמן/GettyImages

סטטיסטיקה אישית

קלעו למכבי תל אביב: ליאור אליהו 14 (7 מ-9 מהשדה, 5 ריבאונדים, 3 אסיסטים, 2 חסימות), ניק קיינר מדלי 12 (1 מ-7 ל-2, 3 מ-3 ל-3), דייויד לוגן 10 , ריקי היקמן 9, סילבן לנדסברג 8, שון ג'יימס 7 (4 איבודים, 3 חסימות), יוגב אוחיון 7 (6 אסיסטים), דווין סמית' 6, דרקו פלאניניץ' 4 (5 איבודים). גיא פניני (6 דקות) ומורן רוט (4 דקות) שותפו ולא קלעו.

קלעו לבשיקטאש: סרחט צ'טין 13 (3 מ-9 ל-3), פיליפ כריסטופר 12, גאספר וידמאר 11 (4 איבודים), דמיר מרקוטה 5, דניאל יואינג 4 (0 מ-3 ל-3), כרטיס ג'רלס 4 (2 מ-9 מהשדה), פיקרט אקין 3 (0 מ-5 ל-3), קמל נאלגה 2, רנדל פלקר 1 (8 ריבאונדים), טוטקו אצ'יק וצבהר אוזר שותפו ולא קלעו.

סטטיסטיקה קבוצתית

אחוזים ל-2: מכבי תל אביב 52% (23 מ-44), בשיקטאש 43% (16 מ-37)

אחוזים ל-3: מכבי תל אביב 56% (9 מ-16), בשיקטאש 19% (5 מ-26)

אחוזים מהעונשין: מכבי תל אביב 57% (4 מ-7), בשיקטאש 57% (8 מ-14)

ריבאונדים: מכבי תל אביב 31 (7 בהתקפה), בשיקטאש 41 (19 בהתקפה)

אסיסטים: מכבי תל אביב 18, בשיקטאש 12

חטיפות: מכבי תל אביב 9, בשיקטאש 4

חסימות: מכבי תל אביב 9, בשיקטאש 3

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully