וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אפריקה: ניגריה ברבע הגמר, האלופה זמביה בחוץ

אניימה וחבריו ניצחו 0:2 את אתיופיה וצפויים לפגוש את חוף השנהב. בורקינה פאסו סחטה 0:0 מזמביה והדיחה אותה

ניגריה בפנים, זמביה בחוץ - כך נקבע הערב (שלישי) בסיום משחקי בית ג' באליפות אפריקה. וינסנט אניימה וחבריו עבדו קשה לפני שניצחו 0:2 את אתיופיה והעפילו לרבע הגמר מהמקום השני, מה שאומר ככל הנראה מפגש מול חוף השנהב החזקה בשלב הבא. אם ניגריה תודח על ידי חוף השנהב, אניימה יחזור בזמן לדרבי התל אביבי. האלופה המכהנת זמביה סיימה את דרכה, לאחר 0:0 מול בורקינה פאסו שהעפילה כראש הבית.

שחקני נבחרת ניגריה חוגגים עם ויקטור מוזס (מימין). רויטרס
ניגריה הצליחה להעפיל. ויקטור מוזס והחברים/רויטרס

אתיופיה - ניגריה 2:0

זה לא היה פשוט, אבל הנשרים המשיכו לרבע הגמר בזכות ניצחון ראשון בטורניר. אתיופיה, בהופעת הקאמבק שלה אחרי 31 שנים, סיימה עם נקודה במקום האחרון בבית ג'. סטפן קשי החזיר להרכב ניגריה את אפה אמברוז שסיים לרצות עונש הרחקה, בעוד נוסא איגייבור איבד את מקומו. וינסנט אניימה לא עמד בפני מבחנים רציניים כשנבחרתו שלטה במחצית הראשונה, אך לא ביטאה זאת בשערים. ניגריה הגבירה את הלחץ לאחר ההפסקה, כדור אחד הורחק מהקו בדקה ה-66 ובדקה ה-79 הקרח נשבר. ויקטור מוזס הוכשל ברחבה ודייק בעצמו מ-11 מטרים כדי לקבוע 0:1. שתי דקות לאחר מכן, אניימה הציל נהדר מול נגיחה חזקה של סלאדין סעיד ושלח את נבחרתו לשלב הבא, כשמוזס השלים צמד עם עוד פנדל בדקת הסיום.

בורקינה פאסו - זמביה 0:0

סוסי ההרבעה, שמול אתיופיה קטעו רצף של 18 משחקים ללא ניצחון באליפות אפריקה, העפילו לרבע הגמר ושלחו הביתה את האלופה מאשתקד. זמביה הגיעה לטורניר עם יומרות גדולות, אך לא הצליחה לנצח ולו פעם אחת, ועם שלוש תוצאות תיקו קשה להתקדם. זמביה הייתה עדיפה ברוב שלבי המשחק, אבל עמנואל מאיוקה וחבריו לא השכילו למצוא את הרשת. במחצית השנייה היה זה קולינס אמבסומה שהחטיא נגיחה מקרוב, וזמביה המתוסכלת מאבדת את התואר למרות משחק 11 ברציפות ללא הפסד בטורניר.

עמנואל מאיוקה שחקן נבחרת זמביה. AP
אכזבה עצומה. עמנואל מאיוקה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully