וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישי, שידור ישיר באתר: בשיקטאש - מכבי תל אביב

30.1.2013 / 23:00

הצהובים חייבים לנצח (ה', 20:00, ישיר בוואלה! ובאפליקציות האייפון והאייפד של וואלה!), כדי להשאיר לעצמם סיכוי להעפיל להצלבה. קיינר מדלי: "מסרבים להאמין שנגמר"

האם זו ההזדמנות האחרונה של מכבי תל אביב להציל את העונה האירופית שלה? הצהובים יתמודדו מחר (חמישי, 20:00, שידור ישיר בוואלה! ובאפליקציית האייפון והאייפד) מול בשיקטאש בניסיון נואש להשיג ניצחון שני בטופ 16. כזכור, מכבי תל אביב מדורגת במקום השישי בבית עם מאזן עגום של 4:1 והיא מתייצבת למשחק אחרי ההפסד בבית לאולימפיאקוס והתבוסה במוסקבה לחימקי.

שחקן מכבי תל אביב דייויד לוגן. קובי אליהו
עדיין מאמינים בעצמם? דייויד לוגן/קובי אליהו

מכבי תל אביב ערכה הערב את האימון המסכם בטורקיה. מאז ההפסד הקריטי בשבוע שעבר לאולימפיאקוס, דובר בקבוצה על מלחמה על הכבוד והמשך ניסיונות להיאבק, אבל האווירה בקבוצה עכורה. מעבר לבעיות המקצועיות, נראה כי הבעיות עמוקות יותר: אם בשנה שעברה היו בקבוצה שחקנים דעתניים ויחסים קרובים בין השחקנים, הקבוצה העונה מאופיינת בלא משחק שחקנים שפוחדים להביע את דעתם על מצבם המקצועי והאישי, כשהם מרבים לדבר עם מקורבים על מצבם העגום. האווירה וחוסר הביטחון מחלחל לקבוצה וניכר היטב במשחק של הקבוצה.

הבולט ביניהם הוא מלקולם תומאס, שמתרחק יותר ויותר מהקבוצה ונראה כי כל מה שהוא חפץ זה לעזוב את מכבי תל אביב ולשוב לארצות הברית. תומאס הסובל מקלקול קיבה אף לא טרח להתאמץ ולצאת עם הקבוצה לטורקיה. גורמים במכבי תל אביב הביעו גם הם את אי שביעות הרצון מהשחקן וכרגע נראה כי התרחיש המתגבש היא עזיבתו של תומאס. גורמים בקבוצה הביעו תרעומת מהתנהלותו של תומאס.

מלקולם תומאס שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
בקבוצה הביעו תרעומת לגבי התנהלותו. מלקולם תומאס/ברני ארדוב

ניק קיינר מדלי אמר לוואלה! ספורט: "המצב שבו אנחנו נמצאים קשה מאוד. אנחנו הולכים לקראת משחק חוץ, וכמובן שאנחנו רוצים להצליח. כל מה שניתן לעשות במצב כזה זה לקחת כל משחק ומשחק בנפרד. יש לנו עוד תשעה משחקים ויש עוד סיכוי לנצח בהם. אני מרגיש שאנשים מסביב אמנם לא מאמינים שזה יקרה, אבל בחדר ההלבשה של מכבי תל אביב אלו הדברים שאנו חייבים להאמין בהם ולעבוד קשה כל יום ובכל אימון בכדי להשיג את זה. כולם מבינים מה נדרש ושצריך לעבוד קשה. זה לא יתרום לקבוצה להיות שליליים, וכקבוצה צריך להאמין אחד בשני ולעבוד".

לשאלה האם קיים לחץ במועדון, השיב הפורוורד: "כקבוצה וגם באופן אישי אתה חייב לשים על עצמך לחץ בכדי לנצח ולהתאמץ יותר. מה שחשוב זה איך אנו מנתבים את הלחץ כקבוצה. אם נדע לגרום לכך שהלחץ ייתן לנו מוטיבציה, אז זה דבר רע. אסור לנתב את זה לצד השלילי, אנחנו רוצים להגיע להצלבה, זו המטרה שלנו ומה שכולנו רוצים. יש עוד תשעה משחקים, אנשים יכולים להחליט אם זה נגמר, אבל אצלנו בקבוצה אנחנו לא מתכוונים להרגיש כך".

האמריקאי התייחס לתחושות השוררות בקבוצה, ואמר: "כולם היו מאוכזבים שהפסדנו שני משחקי בית כשהיו קרובים. אני חושב שהמשחקים מול אולימפיאקוס ומול קאחה היו יכולים גם להסתיים באופן שונה. לכן אולי כולם מאוכזבים מזה כי בסופו של דבר עשינו דברים מסוימים כדי לנצח את המשחקים האלו". באופן אישי הוסיף קיינר מדלי, שלא מרבה לשחק: "אני מרגיש יותר טוב עם הגוף שלי וממשיך לעבוד קשה בכל יום ורוצה לתת יותר ממאה אחוזים על המגרש כשמבקשים ממני".

שחקן מכבי תל אביב ניק קיינר מדלי. מגד גוזני
"אני חושב שהמשחקים מול אולימפיאקוס ומול קאחה היו יכולים גם להסתיים באופן שונה". ניק קיינר מדלי/מגד גוזני

בשיקטאש נמצאת במצב גרוע אף יותר ממכבי תל אביב, והיא נוצחה בכל חמשת המשחקים שהיו לה עד כה. בשבוע שעבר הטורקים נכנעו באיטליה מול סיינה ועוד קודם לכן הם הובסו על ידי ברצלונה. מי שנחשב לשחקן הבולט ביותר בבשיקטאש הוא קרטיס ג'רלס, שלא ירד מעשר נקודות בחמשת המשחקים של הקבוצה, ובשבוע שעבר הוא אף רשם משחק טוב שהסתיים ב-16 נקודות. יחד עם דאמיר מרקוטה שמעמיד ממוצע של 5.7 ריבאונדים למשחק, בשיקטאש מקווה לרשום הישג משמעותי.

שחקן בשיקטאש קרטיס ג'רלס. Mindaugas Kulbis, AP
קלע מינימום עשר נקודות בכל המשחקים בטופ 16. קרטיס ג'רלס/AP, Mindaugas Kulbis

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully