וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בבלגיה אני יכול להפיק מעצמי יותר. הסגנון פה יותר מתאים לי"

28.1.2013 / 13:10

ברק בדש חתום על הישגים לא מבוטלים בבלגיה, עם שערי מאני טיים ומספרים ששווים לאליפות נוספת בקרית שמונה. בראיון למדור השגרירים הוא אוכל את עצמו למה לא יצא לחו"ל בגיל צעיר יותר. וגם: הצרות של ליאור רפאלוב בברוז'

בשבוע הבא תתמודד נבחרת ישראל מול פינלנד במשחק הכנה אחרון לקראת המפגשים עם פורטוגל וצפון אירלנד ולקראת ההתמודדות, יצא המאמן אלי גוטמן לבלגיה לצפות במשפר שגרירים בפעולה. ברק בדש, אחד שאולי יצר לגוטמן חומר למחשבה, מתארח במדור "המראות ונחיתות" ומדבר על ההצלחה עם בוורן, הפריחה המאוחרת והחיבור עם הכדורגל הבלגי. נבדוק גם מדוע ליאור רפאלוב יצא במפתיע מהרכב קלאב ברוז'.

ממריא: ברק בדש (וואסלנד בוורן)

ברק בדש שחקן בוורן. Photonews, GettyImages
מסע הישארות הירואי. בדש/GettyImages, Photonews

"כשהגעתי אחרי המחזור החמישי, היינו עם נקודה אחת במקום האחרון", מתאר בדש את מסע ההישארות של בווורן. עולה חדשה, קבוצה מאוחדת, שאף אחד לא נתן לה יותר מדי סיכוי להישאר. החל מהקיץ עברו שם 21 שחקני רכש ובכל זאת, זה התחבר למה שיהיה הישג הרואי. כמעט כמו האליפות בה זכה החלוץ עם קרית שמונה. "עשינו התעוררות גדולה והיום אנחנו במקום ה-11, מעל קבוצות כמו גנט, שרלרואה ובירסחוט שנחשבות יציבות. נשארו כמה משחקים לסיום הסיבוב השני, אבל אני מאמין שהפער שבע הנקודות מהקו האדום יישמר. לא נוריד את הרגל מהגז".

לבדש יש חלק ענק במסע הזה עם שבעה שערי ליגה ב-14 הופעות, כאשר שישה מהשערים הביאו לקבוצה נקודות: "בטח שאני מרוצה. אני נמצא בכושר טוב ובקבוצה מאוד מעריכים אותי. הפכתי להיות בורג מאוד חשוב והשתלבתי מצוין גם מבחינה חברתית. טוב לי פה, אני שמח ורואים את זה במגרש. הייתה לי פתיחה מצוינת ואז נפצעתי, הפסדתי חמישה משחקים, חזרתי טוב ושוב חזרתי לעצמי והשבוע כבשתי פעם שלישית החודש. אחד הכתבים אמר לי שאני 'איש השעה', שכל פעם אני בא בזמן. גם בשנה שעברה בקרית שמונה כבשתי שני שערי ניצחון במשחקים של לפה או לפה במאבק האליפות. אני שמח שיוצא לי כל הזמן להבקיע שערים חשובים, לא שערים של גארבג' טיים, אלא שערים שנותנים אוויר".

מה סוד ההצלחה? החלוץ מסביר: "זה אולי יישמע מוגזם, אבל דווקא בבלגיה אני יכול להפיק מעצמי יותר. הסגנון פה יותר מתאים לי וגם בקבוצה אני בא לידי ביטוי. את ההתקדמות שלי התחלתי בשנה שעברה כשהייתי חלק חשוב בזכייה באליפות. השנה לקחתי עוד צעד קדימה. אני מדבר על סגנון משחק, כאן אוהבים שחקנים גבוהים חזקים, חלוצי תשע ואני נכנסתי בדיוק למשבצת שהייתה חסרה. משחקים עליי הרבה ומן הסתם המספרים שלי גדלים. אני מאוד שמח, יש לי שם טוב בבלגיה ואני מוערך על ידי הצוות. זה עושה טוב על הלב לבוא בשנה ראשונה ולעשות דברים יפים".

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
מה הוא חשב על הכושר של בדש? גוטמן/ברני ארדוב

כבר לא ילד ברק בדש. לאירופה הוא יצא לראשונה בגיל 30 ולפיכך ההצלחה שלו, במיוחד לנוכח הקרטוע והיעדר דקות משחק של חלק מחבריו הישראלים בבלגיה, לא צריכה להילקח כעניין של מה בכך. בסיום העונה יחזור כרטיסו לעירוני קרית שמונה, אך כלל לא בטוח שהשחקן ישוב לליגת העל. לבוורן יש אופציה לרכוש את כרטיסו תמורת כ-250 אלף יורו ובקבוצה כבר העבירו רמזים שאחרי הבטחת ההישארות, יישבו עם השחקן על חוזה חדש. "ההצלחה עושה תיאבון. תמיד אני אומר שבמקום שטוב לך, לא צריך לעזוב. טובי לי בבוורן, רמזו לי שאשאר ואני כמובן אשקול. בגילי, אני צריך לחשוב על עצמי ומה הכי טוב לי. קרית שמונה הייתה הבית שלי בשלוש השנים האחרונות ואף פעם לא אסגור שום דלת".

החלוץ, כנראה בעונתו הטובה בקריירה, לא ממהר לשוב גם כי כמו כל דבר בקריירה שלו, גם היציאה לאירופה הגיעה באיחור: "עוברים לי הרבה דברים בראש. אחרי שראיתי וטעמתי את אירופה אני אומר: 'איך לא יצאתי בגיל 24, 25 או 26', אולי הייתי מתקדם יותר. אבל אף פעם לא מאוחר וברוך השם על הקיים. זה בא מאוחר כמו כל דבר בקריירה שלי. הגעתי לליגת העל מאוחר, בגיל 29 לקחתי תואר ראשון, אז גם היציאה לאירופה הייתה מאוחרת. לא קורה כל יום ששחקן בן 30 יוצא לאירופה ומצליח. לי זה קרה ואני שמח במקום שאני נמצא ובזמן שאני נמצא. בבלגיה שחקנים בני 33-34 מקבלים חוזה חדש. אני נחשב פה בשיא ויש לי עוד זמן".

האם גם הזימון לנבחרת יגיע מאוחר. יחד עם השערים שכבש בקרית שמונה לפני המעבר, בדש עומד על מאזן כיבושים נאה של 10 שערים ב-21 הופעות בכל המסגרות, כאשר רק אלירן עטר כבש יותר שערים במסגרת הקבוצתית. לגוטמן לא חסרות אופציות התקפיות, אבל בדש, שחקן עם נוכחות, פיזיות ומשחק ראש משובח, בהחלט יכול להילקח בחשבון ולהוות תוספת ראויה לסגל.

"אני יודע שאלי גוטמן בבלגיה והבנתי שהוא היה במשחק שלנו. בגילי, אני לא מסתכל על למה אני לא כי אני בכושר טוב או משווה לאחרים. מה שצריך לקרות יקרה. לא אגיד שאני לא מצפה לזה, מבחינתי זה יהיה שיא בקריירה לקבל זימון, אבל זה לא שאני לא ישן בלילה בגלל זה. אם אמשיך להבקיע ואמשיך להיות טוב, דברים יבואו לבד ואני בטוח שמי שצריך לראות ומי שעוקב אחרינו בקרב מקבלי ההחלטות, יודע מה אני עושה פה. הלוואי ואהיה חלק מהסגל בזימון הבא".

דירוג ההבקעות של חלוצים מחוץ לליגת העל

עדן בן בסט 9 (20 הופעות)
ברק בדש 7 (14 הופעות) *
תומר חמד 7 (21 הופעות)
ברק יצחקי 5 (11 הופעות)
אליניב ברדה 4 (13 הופעות)
בן שהר 2 (10 הופעות)
שלומי ארבייטמן 2 (10 הופעות)
דודו ביטון 1 (10 הופעות)
רועי דיין 1 (5 הופעות)
איתי שכטר 0 (11 הופעות)

* שער ליגה נוסף במשחק אחד בקרית שמונה

נוחת: ליאור רפאלוב (קלאב ברוז')

שחקן נבחרת ישראל ליאור רפאלוב. ברני ארדוב
החלון ברוסיה פתוח עוד חודש. רפאלוב/ברני ארדוב

בפעם השלישית בשמונה משחקי ליגה תחת הדרכתו של המאמן החדש חואן קרלוס גארידו, רפאלוב ישב אתמול (ראשון) 90 דקות על הספסל ולא שותף. קלאב ברוז' גמגמה ב-0:0 ביתי עם גנט מהתחתית, אבל הספרדי ביצע רק שני חילופים והשאיר את הקשר הישראלי שלו על הספסל. בכלל, אפשר לזהות ירידה קלה במעמדו של רפאלוב מאז עידן גארידו. בחמשת המשחקים בהם הוא כן שותף, הוא פתח שלוש פעמים בהרכב ולא השלים 90 דקות, כשבמקביל, חלה עלייה משמעותית בדקות של ויקטור ואסקס, בן ארצו של גארידו.

לפני חודש וחצי, במשחק הביתי מול מונס (0:2), גארידו שלח את רפאלוב להתחמם, אך לא הכניס אותו בסופו של דבר ועל פי דיווחים בבלגיה, הקשר התעצבן וזרק את האימונית לכיוון הספסל. "יש לי 23 או 24 שחקנים ואני יכול לבחור רק 11", הגיב אז המאמן לתקרית. "ליאור מאוכזב וזה נורמלי. אין לי בעיה עם השחקנים שלי, הם עובדים קשה ואם הם ימשיכו לעבוד קשה, ההזדמנות תגיע".

עונה די מוזרה עוברת על רפאלוב. מצד אחד, דקות המשחק שלו בירידה. אשתקד הוא שותף ב-46 משחקים בכל המסגרות (38 בהרכב) ועד כה העונה ב-22 בלבד (18 בהרכב). מצד שני, המספרים שלו בעלייה. 10 שערים ושבעה בישולים העונה, לעומת שבעה שערים ותשעה בישולים בכל המסגרות אשתקד. לנתונים הללו יש גם סיבות אובייקטיביות כמו פציעות, אבל בזהירות כבר אפשר לומר שרפאלוב יצטרך לעבוד קשה כדי לשכנע את גארידו לשנות את סדר העדיפויות.

רק לפני מספר שבועות דווח בהרחבה בבלגיה על הצעה רשמית שהגישה צסק"א מוסקבה הרוסית לרכישתו של הקשר. רפאלוב לא הסתיר את דעתו וטען כי מדובר בשדורג כלכלי ומקצועי, אבל נשיא ברוז' לא היה מוכן לשמוע על העברה בינואר ושלח את הרוסים לחזור עם ההצעה בתום העונה. לאור העובדה שסיכויי ברוז' לזכות באליפות נראים קלושים על אף הקיזוז המתקרב, ייתכן ולא מדובר בסוף פסוק. עוד ראוי להדגיש כי חלון ההעברות ברוסיה פתוח עד סוף פברואר.

גם רפאלוב עשה התקדמות אדירה בבלגיה והמעבר לקלאב ברוז', שהיה מתוזמן היטב אחרי עונת האליפות של מכבי חיפה, עשה לו טוב. גם כשדקות המשחק נמצאות בירידה, הוא עדיין מוגדר כאחד האהובים במועדון. בשנה וחצי שלו הוא התמודד עם חילופי מאמנים, תחרות עם שחקנים בכירים, יצא מחוזק וסיפק את הסחורה. ייתכן שגם במקרה שלו, מעבר בקיץ יהיה נכון יותר כדי לא לאבד לחלוטין מומנטום, אבל בשורה התחתונה, רפאלוב נראה בשל לתחנה הבאה בקריירה. עם או בלי עזרה מגארידו.

השבוע שהיה

שחקן ק.פ.ר, טל בן חיים. GettyImages
הודח מהגביע. בן חיים/GettyImages

המאזן הכולל: ארבעה שערים (ברק יצחקי צמד, ברק בדש ועדן בן בסט) ובישול אחד (תומר חמד)

מוכנים לפינלנד: טל בן חיים, עדן בן בסט ותומר חמד הם שחקני הסגל המורחב היחידים ששיחקו 90 דקות. יובל שפונגין (89), מאור בוזגלו (63) ואליניב ברדה (62) פתחו בהרכב, גל שיש (25) ומאור מליקסון (21) עלו מהספסל.

מתאוששים: הופעת בכורה למאור מליקסון במדי ולנסיין.

צל"ש השבוע: בתוך שלושה ימים, ברק יצחקי כבש שלושה שערים, הוסיף אחד עצמי ועזר לאנורתוזיס לעלות לרבע גמר הגביע ולרשום ניצחון חוץ קשה על אומוניה. כל הדרך לדאבל.

ביזאר השבוע: הספסל של צ'לסי למשחק הגביע מול ברנטפורד כלל כמה שמות ששכחו מתי שיחקו בפעם האחרונה. פאולו פריירה (שבע דקות העונה בליגה), הילאריו (לא שיחק מאז אוגוסט 2011) ויוסי בניון.

שימו לב ש: דן מורי לא מקבל דקות בוויטסה, טל בן חיים משחק רק בגביע ורמי גרשון עוד לא ערך בכורה בסלטיק. אז איך גוטמן מתכנן לשחק עם שלושה בלמים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully