וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני בליגת העל: אשדוד מקווה להפתיע את הפועל ירושלים

27.1.2013 / 18:04

שתי הקבוצות המתאוששות תתמודדנה באשדוד (ב', 19:30, 5+ לייב). הפועל תל אביב תנסה לחזור למסלול מול מכבי ראשל"צ

המחזור ה-15 בליגת העל ייסגר מחר (שני) עם שני משחקים נוספים, כשבשבוע הבא תצא הליגה לפגרת שבוע גביע המדינה. מכבי אשדוד, שצמודה עדיין למקום האחרון בטבלה, תארח בביתה את הפועל ירושלים המתאוששת, שתקווה לעלות מקום נוסף בטבלה לאחר המחזור, ולהתקרב אל המקום השני. בראשון לציון תארח הפועל תל אביב את מכבי ראשון לציון, בקרב תחתית בין שתי קבוצות שמארחות את משחקי הבית שלהן באולם "בית מכבי".

גוני יזרעאלי שחקן מכבי אשדוד. מגד גוזני
הזדמנות להוכיח לירושלים מה פספסה. גוני יזרעאלי/מגד גוזני

מכבי אשדוד - הפועל ירושלים (19:30, 5+ לייב)

העונה של מכבי אשדוד לא התרוממה למרות מספר הזדמנויות עד כה. הקבוצה מעיר הנמל נראית טוב בתקופה האחרונה, אך עדיין צמודים למקום האחרון, ובהרגשה שעדיין לא עשו את הניצחון הגדול שיתן להם את הבריחה שהם צריכים מהאזור המסוכן. באשדוד קיבלו בברכה את דרור חג'ג' שחזר ממחלה שבעקבותיה נעדר שבועיים, ויחד איתו ניצחו את בני הרצליה במשחק קריטי בחוץ. הקבוצה פותחת שבוע קריטי, כאשר מלבד המשחק החשוב מול ירושלים, היא תתארח ביום ראשון הבא ברבע גמר המדינה נגד באר יעקב מהלאומית וצפויה לפגוש את מכבי תל אביב בחצי הגמר ביום שלישי.

חמישה ניצחונות משבעה משחקים הפכו את הפועל ירושלים מקבוצת תחתית, לכזאת שמרוחקת ניצחון אחד בלבד מהמקום השני. הניצחון הראשון העונה של האדומים הגיע על אשדוד במלחה, אך הם מודעים להיסטוריה שלהם מול הקבוצה הדרומית, שכוללת שני הפסדים במשחקי הליגה הסדירה באולם הקריה. ירושלים מגיעה למשחק עדיין ללא אלישי כדיר הפצוע, ואורי קוקיה שגמר את העונה, ולאחר שלא הצליחה לצרף פורוורד או שחקן פנים ישראלי במקומם. בקבוצה מקווים כי רביב לימונד, שנמצא לאחרונה בתקופה נהדרת, בתוספת מאיר טפירו וג'וש דאנקן שחוזרים לאשדוד, יוכלו לעשות את העבודה במשחק חוץ לא קל.

המספר הנוסף

4 - החטאות עונשין בלבד העונה לג'וש דאנקן מתוך 46 נסיונות, ובשמונת המחזורים האחרונים קלע האמריקאי 35 מ-36 מקו העונשין.

13 - נקודות יותר בממוצע קלעה הפועל ירושלים מיריבותיה בשבועיים האחרונים במחצית השנייה.

50 - זריקות לקח מארדי קולינס בשלושת המחזורים האחרונים.

יעמוד למבחן: גוני יזרעאלי. בעונה שעברה התייבש הרכז מהעמק על הספסל של ירושלים, והיה נחוש בדעתו לעזוב בקיץ כדי לקבל דקות משחק. אשדוד צריכה את יזרעאלי ביכולת הטובה ביותר שלו כדי לרשום ניצחון ביתי מפתיע, כזה שאולי יתן להם את מרווח הנשימה מהמקום האחרון.

דמונטז סטיט, הפועל תל אביב בכדורסל. מגד גוזני
שמח לחזור לראשון לציון. דמונטז סטיט/מגד גוזני

הפועל תל אביב - מכבי ראשון לציון (19:20, פריצות ב-5+ לייב)

משחק חם וחשוב לתחתית בין שתי הקבוצות המארחות ב"בית מכבי" בראשון לציון. הפועל תל אביב מגיעה למשחק לאחר ניצחון חוץ חשוב באשקלון, שנתן להם מרחק מסוים מהמקום האחרון, אך בקבוצה יודעים שכל זה לא ייחשב אם לא ידעו לנצח את ראשון לציון, במיוחד לאור הניצחון המשכנע שהשיגו שחקניו של אדלשטיין בסיבוב הראשון. הפועל תופיע למשחק עם שני זרים בלבד, לאחר שג'רמיין טיילור, שחתם בקבוצה רק לפני שלושה שבועות, שוחרר השבוע לליגה הסינית לבקשתו, והפועל פוצתה בכ-40 אלף דולרים תמורת המעבר. הנהלת הפועל תל אביב החליטה לאפשר כניסה חינם לילדים מתחת לגיל 12 שיבואו לבושים באדום.

"עשינו ניצחון משמעותי מאוד בשבוע שעבר, אבל אם נפסיד מחר כבר אף אחד לא יזכור את זה", אמר דמונטז סטיט לקראת המשחק, "במצב של הליגה כל משחק הוא מלחמת עולם והפערים בין המקום הרביעי למקום האחרון יקבעו בסופו של דבר על הפסד פה והפסד שם, ולכן לכל משחק יש משמעות. אנחנו שמחים לחזור סוף סוף לראשון לציון אחרי שנעדרנו מהאולם למעלה מחודש שלם, מחכים כבר לראות את האוהדים שלנו ובטוחים שהם יהיו האקס פקטור מחר במשחק".

מנגד בראשון לציון רשמו בשבוע שעבר שיא מועדון שלילי מאז שעלתה הקבוצה לליגת העל לפני 23 שנים, כשקלעו רק 49 נקודות בדרך להפסד למכבי תלן אביב. בסיבוב הקודם הפסידו הכתומים להפועל את הפסדם הראשון העונה, לאחר שלושה ניצחונות רצופים, אך מאותו משחק השיגה ראשון לציון רק שלושה ניצחונות נוספים, והם בסך הכל משחק אחד מהמקום האחרון. בקבוצה טרם החליטו האם לבצע שינויים במצבת הזרים, כשהגארד ווילי וורן, שפספס את המשחק מול מכבי תל אביב בשבוע שעבר בשל פציעה במפשעה, חוזר לסגל.

המספר הנוסף

2 - ניצחונות בשבעה משחקים, זהו המאזן הזהה הלא מחמיא של האדומים והכתומים במשחקי הבית שלהן בבית מכבי.

10 - נקודות כלליות קלע עמית בן דוד בארבעת המחזורים האחרונים.

11 - נקודות קלע שון דאוסן בסיבוב הקודם מול האדומים, וב-10 משחקים נוספים הוסיף 1.9 נקודות בממוצע.

יעמוד למבחן: בר טימור. הגארד של הפועל תל אביב משחק טוב מאוד בתקופה האחרונה, אך מול ראשון לציון יצטרך להיות בשיאו, בעיקר בשל העובדה שהקבוצה שלו מגיעה להתמודדות עם שני זרים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully