וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובאק דג'וקוביץ' אלוף אוסטרליה

הסרבי ניצח את אנדי מארי 7:6, 6:7, 3:6, 2:6 והפך לראשון שזוכה שלוש פעמים ברציפות במלבורן בעידן האליפות הפתוחה. הטניסאי בן ה-25 הוכיח פעם נוספת שהוא הטוב בעולם כיום, עם גרנד סלאם שישי בקריירה

נובאק דג'וקוביץ' זכה היום באליפות אוסטרליה הפתוחה בטניס אחרי ניצחון 7:6, 6:7, 3:6, 2:6 על אנדי מארי בגמר. זו הזכייה הרביעית של הסרבי במלבורן והשלישית שלו ברציפות. אגב, זו הפעם הראשונה בה טניסאי זוכה שלוש פעמים ברציפות באליפות אוסטרליה מאז שהיא הפכה לפתוחה. ביחד עם התארים בווימבלדון ובארצות הברית ב-2011, לדג'וקוביץ' בן ה-25 יש כעת שישה תארי גרנד סלאם. הבריטי שמעולם לא זכה באוסטרליה, הגיע לגמר בפעם השלישית, אבל נכנע פעם נוספת, כמו ב-2010 וב-2011.

נובאק דג'וקוביץ', טניסאי סרבי. רויטרס
מספר 1 בעולם, זכייה שלישית ברציפות. דג'וקוביץ'/רויטרס

מערכה ראשונה 6:7 למארי

שני השחקנים שמרו בקלות על הגשותיהם, מארי עשה זאת על-האפס, ובתום ארבעת המשחקונים הראשונים הראה לוח התוצאות 2:2. בוריס בקר, המפרשן את המשחק ל-BBC, בטוח: "מי שישלוט במרכז המגרש, יהיה פחות עייף וינצח". במשחקון החמישי מתח מארי את יריבו, אך דג'וקוביץ' סיפק נקודה נפלאה ועלה ל-2:3. במשחקון השישי השיג הסרבי שתי אפשרויות שבירה במצב של 15:40 אך מארי מיד השווה ל-40:40, הציל שתי אפשרויות שבירה נוספות, והשווה ל-3:3. במשחקון השמיני שוב השיג המדורג ראשון בעולם אפשרות שבירה, לא הצליח לנצל גם אותה והוציא את העצבים שלו על המחבט. מארי איזן ל-4:4, אך דג'וקוביץ' שמר בקלות על הגשותיו, עלה ל-5:6 והעביר את הלחץ לסקוטי. מארי עמד בזה וכפה שובר שוויון - ממש כמו במערכה הראשונה באליפות ארצות הברית, אז ניצח 10:12 בטיי-ברייק. גם הפעם, דג'וקוביץ' איבד ריכוז ודיוק ומארי ניצל זאת כדי לעלות ל-0:4 מהיר עם שני מיני-ברייקים. הסרבי סיפק שגיאה בלתי מחויבת נוספת, והבריטי ניצח את שובר השוויון 1:7 בדרך לניצחון מרשים מאוד בסט הראשון. הסטטיסטיקה מספרת הכל: דג'וקוביץ' סיים את המערכה עם לא פחות מ-25 שגיאות בלתי מחויבות (!), לעומת 12 של יריבו.

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
לא היה מרוכז ברגעי ההכרעה של הסט הראשון. דג'וקוביץ'/רויטרס

נתוני המערכה הראשונה

אייסים: מארי 2, דג'וקוביץ' 3
ווינרים: מארי 9, דג'וקוביץ' 14
שגיאות בלתי מחויבות: מארי 12, דג'וקוביץ' 25
אפשרויות שבירה: מארי 0/0, דג'וקוביץ' 0/5
עליות לרשת: מארי 60, דג'וקוביץ' 87
זמן: 68 דקות

אוהדי הטניסאי הבריטי אנדי מארי. רויטרס
קיבלו סיבה לשמוח בפתיחה. אוהדי אנדי מארי/רויטרס

מערכה שניה: 6:7 לדג'וקוביץ'

המערכה השניה נפתחה באותה צורה בה הראשונה הסתיימה: מארי חיכה בסבלנות לטעויות של דג'וקוביץ', והן הגיעו. ארבע שגיאות בלתי מחויבות של הסרבי העלו את הבריטי ל-0:40 על ההגשות שלו, ועם הגב אל הקיר הצליח נולה לשוב ל-40:40, ולהשוות את המערכות ל-1:1. קפטן נבחרת בריטניה לשעבר ג'ון לויד, פרשן BBC: "דג'וקוביץ' הוא זה שנראה שביר יותר מבחינה מנטלית, לא היינו מצפים לזה לפני שנה. זה שינוי גדול. יש הרבה אנרגיות טובות כרגע ממארי, ומדג'וקוביץ' בעיקר אנרגיות שליליות". בפיגור 3:2 במערכה הוציא דג'וקוביץ' את הכעס שלו הכדור, עם וולה מרשים שטס ליציעים, ואיזן את הסט ל-3:3. מארי המשיך להגיש פשוט נהדר, עלה ל-4:5 ואז ל-5:6, והעביר את כל הלחץ ליריבו. דג'וקוביץ' שמר על ההגשות וכפה שובר שוויון נוסף. במצב של 2:2 בטיי-ברייק ביצע מארי שגיאה כפולה לא אופיינית. הסרבי ניצל זאת כדי לעלות ל-2:3, 2:5, ולסגור עניין כדי להישאר בחיים במשחק המרתק הזה. בגרדיאן מספקים פרט טריוויה מרתק: ברבע גמר אליפות ארה"ב ב-2001, ניצח פיט סמפראס את אנדרה אגאסי 7:6, 6:7, 6:7, 6:7 במשחק ללא שבירות. האם אנחנו בדרך להיסטוריה דומה?

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. Andrew Brownbill, AP
הראה לנו גם קצת כדורגל בסט השני. דג'וקוביץ'/AP, Andrew Brownbill

נתוני המערכה השניה

אייסים: מארי 5, דג'וקוביץ' 2
ווינרים: מארי 13, דג'וקוביץ' 12
שגיאות בלתי מחויבות: מארי 11, דג'וקוביץ' 15
אפשרויות שבירה: מארי 3/0, דג'וקוביץ' 0/0
עליות לרשת: מארי 75, דג'וקוביץ' 83
זמן: 65 דקות

טניסאי העבר האמריקאי אנדרה אגאסי. רויטרס
יודע משהו על משחקים ללא שבירות. אגאסי/רויטרס

מערכה שלישית: 3:6 לדג'וקוביץ'

זכות הדיבור לבוריס בקר: "ככל שהסט השני התארך דג'וקוביץ' התאושש, וניצח בצדק. זה הולך להיות יום ארוך במשרד". ואכן, המערכה השלישית המשיכה להיות הכי צמודה שאפשר, ובתום ששת המשחקונים הראשונים הראה לוח התוצאות 3:3. במשחקון השמיני עלה דג'וקוביץ' ל-0:40 על ההגשות של מארי והשיג שלוש אפשרויות שבירה ראשונות מאז המערכה הראשונה, ניצל את השלישית שבהן (ובכך, בעצם, קיבלנו סוף סוף שבירה ראשונה במשחק), ועלה ל-3:5. המומנטום של הסרבי נמשך, ואת משחקון ההגשה שלו הוא סגר על 0:40, בדרך לניצחון 3:6 במערכה והשתלטות על המשחק.

הטניסאי הבריטי אנדי מארי מקבל טיפול רפואי. AP
השלפוחיות יכריעו אותו? מארי/AP

נתוני המערכה השלישית

אייסים: מארי 0, דג'וקוביץ' 3
ווינרים: מארי 4, דג'וקוביץ' 10
שגיאות בלתי מחויבות: מארי 9, דג'וקוביץ' 8
אפשרויות שבירה: מארי 0/0, דג'וקוביץ' 1/3
עליות לרשת: מארי 67, דג'וקוביץ' 100
זמן: 40 דקות

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. Robert Prezioso, GettyImages
מראה למארי את הגב. דג'וקוביץ'/GettyImages, Robert Prezioso

מערכה רביעית: 2:6 לדג'וקוביץ'

במשחקון השני של המערכה הרביעית השיג מארי אפשרות שבירה נדירה, אך דג'וקוביץ' הציל אותה והשווה ל-1:1. במשחקון השלישי השיג הסרבי אפשרות שבירה משלו ולשם שינוי ניצל זאת, כדי להוליך 1:2 ולהשיג מקדמה גדולה. בקר מסביר: "דג'וקוביץ' לוקח יותר סיכונים. מארי משחק הכי טוב שהוא יכול, אבל דג'וקוביץ' ברמה אחרת". נולה המשיך משם ל-1:3 קל, שבר במשחקון הבא וטס ל-1:5. מארי ניצח עוד משחקון, אבל דג'וקוביץ' כבר היה בשליטה מלאה והוא ניצח 2:6.

אנדי מארי, טניסאי בריטי, לצד נובאק דג'וקוביץ', טניסאי סרבי. רויטרס
לא אותה רמה. מארי ודג'וקוביץ'/רויטרס

נתוני המערכה הרביעית

אייסים: מארי 0, דג'וקוביץ' 1
ווינרים: מארי 3, דג'וקוביץ' 11
שגיאות בלתי מחויבות: מארי 14, דג'וקוביץ' 13
אפשרויות שבירה: מארי 0/1, דג'וקוביץ' 2/3
עליות לרשת: מארי 33, דג'וקוביץ' 80
זמן: 46 דקות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully