וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי תל אביב ניצחה את מכבי חיפה 64:76

הצהובים ניצלו רבע אחד כדי לנצח, הרצליה התעללה בחולון עם 77:103, נתניה מחצה את אשקלון, ואילת ניצחה את גלבוע/גליל

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

המחזור ה-15 בליגת העל הבטיח הרבה עם לא מעט משחקים טובים על הנייר, אבל על הפרקט הכל היה חד צדדי. מכבי תל אביב גברה על מכבי חיפה 64:76 כשהיא מרסקת את הירוקים ברבע האחרון, הפועל אילת, עשתה את העבודה בבית מול גלבוע/גליל המשתפרת עם 66:79, בני הרצליה התעללה בהפועל חולון עם 77:103 מטורף, וברק נתניה הביסה את אליצור אשקלון 69:97. מחר ייחתם המחזור כשמכבי אשדוד תיאבק בהפועל ירושלים והפועל תל אביב תתמודד מול מכבי ראשון לציון.

שחקן מכבי תל אביב דייויד לוגן. קובי אליהו
הרוויחו אותו לקראת בשיקטאש? לוגן/קובי אליהו

מכבי תל אביב - מכבי חיפה 64:76

מי שראה את התוצאה מבלי לראות את המשחק עצמו וודאי חשב שהצהובים התאוששו מההפסד לאולימפיאקוס ביורוליג וסוף סוף קיבלו קצת מנוחה. אלא שגם הערב נאלצה מכבי תל אביב לעבוד קשה, שחקניה הציגו משחק התקפה חלש, ורק רבע אחרון מחריד של הירוקים, בו טסו שחקניו של דייויד בלאט ל-0:21 (!) הוביל אותם לניצחון הקליל. החדשות הטובות מצד בלאט הגיעו מצדו של דייויד לוגן, שחזר לעצמו עם 18 נקודות ברגע הנכון, וגם יכולת של ליאור אליהו יכולה לעודד את המאמן. וחיפה? היא ראויה לכל המחמאות על שלושת הרבעים האחרונים, אבל בראד גרינברג חייב לבדוק מדוע הקבוצה שלו מתפרקת בכל פעם כשהיא מגיעה לרבע האחרון.

קוז'יקרו ומקל דווקא פתחו היטב עבור הירוקים, ועלו ל-2:6 מהיר, אבל ריצת 0:13 של הצהובים בראשותו של ריקי היקמן הטיסה אותם ליתרון 6:15. סטול עצר את המפולת עם שלשה, אבל לוגן ענה מיד מן העבר השני עם אחת משלו. קלאיית'ס החל גם הוא לעבוד בצד ההתקפי, ושלשה נוספת של סטול הביאה את חיפה בפיגור מינימלי בסיום הרבע, 20:16. פלאניניץ' ולנדסברג שמרו את הצהובים מלפנים בפתיחת הרבע השני, אבל קלאיית'ס נותר פנוי פעמיים ללא הפרעה וצלף בקלות כדי להשוות ל-28:28. פניני התקשה מאוד מול ההגנה של האורחים, היקמן שוב לקח על עצמו אחריות וניצל איפקון התקפי של חיפה כדי להוליך את מכבי אל המחצית עם 30:37.

חיפה פשוט לא הסכימה להיעלם, וגם הפעם היא חזרה אט אט. תומאס וקלאיית'ס ניצלו את ההתקפה המקרטעת של מכבי, ונקודות של דונטה סמית' קבעו 42:42. לוגן ואליהו היו היחידים בשורות האלופה באותן דקות שתפקדו, הגארד צלף שלשה והצהובים ירדו בקושי רב ביתרון בסיום הרבע השלישי, 53:55. לוגן המשיך ללהוט מחוץ לקשת גם בפתיחת הרבע האחרון, חיפה, שלא לראשונה העונה, פשוט לא הופיעה, והצהובים עטו על ההזדמנות וטסו ל-0:21 מביך עם חגיגה של סמית', לוגן ואליהו. עד לסיום זכה גם איתי שגב לקבל קצת דקות משחק, מכבי הורידה הילוך ואיפשרה לאורחים לצמק מעט, וזה 64:76 בסיום.

קלעו למכבי תל אביב: דייויד לוגן (4 מ-7 לשלוש) וליאור אליהו (9 מ-14 מהשדה ו-4 אסיסטים) 18 כל אחד, דווין סמית' 16 (6 מ-8 מהשדה) ו-5 ריבאונדים, שון ג'יימס 6, 7 ריבאונדים ו-5 חסימות, גיא פניני 4, דארקו פלאניניץ' וסילבן לנדסברג 2 כל אחד, יוגב אוחיון (0 מ-5 מהשדה, 6 אסיסטים), מורן רוט, ניק קיינר מדלי ואיתי שגב שיחקו ולא קלעו.

קלעו למכבי חיפה: פט קלאיית'ס 14 (6 מ-12 מהשדה) ו-8 ריבאונדים, דונטה סמית' 12 ו-5 איבודים, פול סטול 11 (3 מ-7 לשלוש) ו-4 איבודים, עידו קוזי'קרו (6 ריבאונדים) וגל מקל 8 נקודות כל אחד, ג'יימס תומאס 6 (2 מ-9 מהשדה), קורי קאר 5, אנטון שוטבין, אלכס צ'וברביץ', בריאן כהן וליאור שגב שיחקו ולא קלעו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שחקן מכבי תל אביב שון ג'יימס. קובי אליהו
חסם כל כדור שעבר לידו. ג'יימס/קובי אליהו

הפועל אילת - גלבוע/גליל 66:79

רק בשבוע שעבר חטפה הקבוצה של עודד קטש מכה בדמות ההפסד הכואב למכבי חיפה, אבל הערב הוכיחה הקבוצה הדרומית שהיא כאן כדי להישאר. אילת גברה על גלבוע/גליל, שמצידה הגיעה במומנטום טוב של שני ניצחונות, אבל פשוט לא היתה יכולה להופעה נהדרת של דריוס וושינגטון ומשחק התקפי טוב של אפיק ניסים. לליאור ליובין היה בעיקר את קני הייז, אבל בערב בו דגן יבזורי לא מצליח למצוא את עצמו והקבוצה מפסידה בקרב על הריבאונדים 40:26, קשה מאוד לנצח.

המארחים פתחו מצויין את המשחק, כשחמש נקודות מהירות של אפיק ניסים ויכולת טובה של טילמן העלו אותה ליתרון 4:11. קני הייז ויניב גרין העירו מעט את קבוצתם, וצימקו ל-4 בלבד, אבל ההתקפה של גלבוע/גליל קרטעה מאוד, נתקעה על עשר נקודות בלבד ברבע ואילת ניצלה זאת כדי להוליך 10:17 בסיום הרבע הראשון. סקוטי הופסון עוד העלה את המארחים ליתרון דו ספרתי בפתיחת הרבע השני, אבל ברנדון באומן וקני הייז צלפו ללא הפרעה, כששלשה נוספת של באומן צימקה לנקודה בלבד. גיא כהן החזיר בשלשה משלו, ואילת הוליכה 31:35 בסיום המחצית.

הייז המשיך ללהוט גם ברבע השלישי, ויחד עם יבזורי השלים את המהפך והעלה את גלבוע/גליל ליתרון. וושינגטון ענה עם שבע נקודות רצופות, הולמן סייע גם הוא, ונקודות של ניסיים הביאו את אילת אל הרבע האחרון ביתרון 44:58. דגן יבזורי ניסה בכל כוחו להחזיר את קבוצתו לעניינים, אבל שלשות של יאנגר ו-וושינגטון הריצו את המארחים ליתרון 15, 5 דקות לסיום. יבזורי צלף עוד שלשה, אבל זה כבר היה מעט מדי ומאוחר מדי עבור קבוצתו של ליובין, ואילת סגרה ניצחון ביתי נאה עם 66:79.

קלעו להפועל אילת: דריוס וושינגטון 20 נקודות (9 מ-13 מהשדה) ו-5 ריבאונדים, סקוטי הופסון 15, 7 ריבאונדים ו-7 איבודים, אפיק ניסים 14, ג'רום טילמן 9 ו-6 ריבאונדים, אלי הולמן 8 ו-10 ריבאונדים, טוני יאנגר 5, אבי בן שימול 5, גיא כהן 3. יחזקאל סקוורר שותף אך לא קלע.

קלעו לגלבוע/גליל עליון: קני הייז 15 נקודות ו-6 אסיסטים, דגן יבזורי 12, יניב גרין 12 ו-6 ריבאונדים, ראקים סנדרס 10, ברנדון באומן 9, מיטשל וואט 8. יועד בית יוסף, ג'אמר סמית', נמרוד טישמן, עמית ביר כץ ועמית שמחון שותפו אך לא קלעו.

שחקן בני הרצליה צ'סטר מייסון. מגד גוזני
נראה שהוא כבר השתלב היטב. מייסון/מגד גוזני

בני הרצליה - הפועל חולון 77:103

השבוע האחרון לא היה חיובי במיוחד עבור הפועל חולון. הקבוצה של דן שמיר הפסידה בבית לגלבוע/גליל, נכנעה ביורוצ'אלנג', אבל השיא הגיע הערב, כשחולון התבזתה לחלוטין מול הרצליה. הקבוצה של שמיר רשמה את אחד ממשחקי ההגנה הנרפים שנראו כאן העונה, ואיפשרו לשחקניו של בית הלחמי לשייט אל ניצחון קליל. בית הלחמי קיבל הצגה של רומק בק שסיים עם 32 נקודות, אבל גם ובעיקר את דרק קארקטר, שהדהים עם 12 נקודות, 20 ריבאונדים (!) ו-6 חסימות. פשוט מדהים. צ'סטר מייסון שרק הגיע, היה גם הוא טוב עם 12, 10 ריבאונדים ו-6 אסיסטים.

הרצליה פתחה את המשחק בטירוף, כששלשה של ג'ומיין ג'ונס ונקודות של בק וקרארקטר מטיסים אותה ליתרון 0:7 ו-3:12. ג'רום דייסון, מי אם לא, הגיב עם שבע נקודות רצופות עבור קבוצתו, ונקודות של האסל השלימו מהפך ו-14:15 לזכות חולון. רומק בק שבר את הקיפאון של המארחים, והוריד אותם ביתרון 20:22 בסיום הרבע הראשון. ווטרס צלף שלשה שעצרה מעט את השטף שלהרצליה, אבל המארחים הגיבו עם שלוש שלשות רצופות של בק וג'ונס, שגרמו לדן שמיר לקחת פסק זמן, ולהטיח את הלוח בכעס על הפרקט. הצעקות עשו את שלהן, ווטרס והאסל חדרו היטב על ההגנה המקומית, כשנקודות של דייסון מסייעות לחולון לצמק ל-48:43 בלבד במחצית.

לרבע השלישי חולון לא ממש הגיעה, ויריבתה ניצלה זאת עד תום כדי לרוץ ללא הפרעה ל-1:13, כשבק ממשיך לככב והאורחים פשוט לא מצליחים לעצור אותו. צ'סטר מייסון הראה שהוא כבר משתלב היטב בקבוצה, ולרבע האחרון הגיעו המארחים ביתרון 53:72. מי שחשב שחולון תתעשת ברבע האחרון התבדה במהירות. שחקניו של דן שמיר פשוט הרימו ידיים, איפשרו להרצליה לרוץ ל-6:16 ולעלות ל-30 הפרש. אוהדי חולון זעמו ביציעים, החלו לשרוק בוז לקבוצתם, וחלק נכבד מהם עזב את האולם כבר בתחילת הרבע. דייסון לקח על עצמו כל התקפה והחל במסע לצמק מעט, אבל גם זה לא עזר הרבה, 77:103 בסיום להרצליה.

קלעו לבני הרצליה: רומל בק 32 נקודות, ג'ומיין ג'ונס 25 (10 ריבאונדים), ניב ברקוביץ' 13 (10 אסיסטים, 5 חטיפות), דרק קארקטר 12 נקודות (20 ריבאונדים), צ'סטר מייסון (10 ריבאונדים, 6 אסיסטים), בן רייס 5, עוז חזקיה 2, בן אלטיט 2.

קלעו להפועל חולון: ג'רום דייסון 22 נקודות, פרנק האסל 17 (ו-17 ריבאונדים), דומיניק ווטרס 11, לורנס היל 9 (ו-8 ריבאונדים), זאק רוזן 8, שלומי הרוש 6, אלכס צ'רנוביץ' 4. חולון פיגרה 54:39 בכדורים חוזרים.

שחקן בני הרצליה דרק קארקטר מול שחקן הפועל חולון לורנס היל. מגד גוזני
פשוט משחק עצום שלו. קארקטר/מגד גוזני

ברק נתניה - אליצור אשקלון 69:97

שלושה משחקים לא הצליחה ברק נתניה להשיג את הניצחון, ונראה שכל התסכול שצברו שחקניו של דני פרנקו יצא הערב על אליצור אשקלון האומללה. פרנקו קיבל הצגה נוספת של ראמל בראדלי, ששוב הוכיח שכשהוא בכושר, הליגה הישראלית קטנה עליו, ויחד עם משחק דומיננטי מאוד של דרון וושינגטון, טסה נתניה ל-9:28 ברבע השני, ולמעשה גמרה כבר אז את המשחק. אשקלון לעומת זאת רושמת הפסד רביעי ברציפות, וכמו שהיא נראתה הערב, נראה שהיא תצטרך להילחם לא מעט על מקומה בליגת העל.

הרבע הראשון לא התאפיין בהרבה הגנה, כשמורגן ומור מחליפים ביניהם שלשות, ומיטשל עם ארבע נקודות רצופות העלה את האורחים ליתרון 3. דאב ומור המשיכו את המומנטום, נתניה לא הצליחה להשיג עצירה, ואל הרבע השני הגיעה אשקלון כשהיא מוליכה 21:27. דני פרנקו העיר את שחקניו, ולרבע הבא הם פשוט עלו בטירוף: ריצת 0:14 של נתניה בראשותו של ראמל בראדלי שקע שבע נקודות רצופות, הטיסה את המארחים ליתרון 27:35. גור פורת צלף שלשה נדירה יחסית עבור אשקלון, אבל המארחים לא הורידו את הרגל מהגז, ודרון וושינגטון הוליך אותם אל המחצית ביתרון 36:49 אל המחצית. תוצאת הרבע השני: 9:28 (!) לזכות המארחים.

בראדלי המשיך עם המשחק המצויין שלו גם ברבע השלישי, אורלנד הוסיף שלשה, והיתרון של המארחים הגיע ל-21. מיטשל היה היחידי באשקלון שמצא נקודות כשצלף שלשה, אבל וושינגטון מיד צלף מן העבר השני, ונתניה הוליכה 55:76 מבטיח בסיום הרבע השלישי. הרבע האחרון היה, כצפוי, לפרוטוקול בלבד, וגם בו נתניה שלטה לחלוטין. בראדלי הוסיף עוד ועוד למאזן הנקודות שלו, אורלנד הצטרף לחגיגה עם שלשה והיתרון של המארחים כבר הגיע ל-35, בדרך ל-69:97 מהדהד בסיום.

קלעו לברק נתניה: ראמל בראדלי 27 ((9 מ-14 מהשדה) ו-7 אסיסטים, דרון וושינגטון 22 (8 מ-14 מהשדה) ו-10 ריבאונדים, מרקו קילינגסוורת' 20 ו-9 ריבאונדים, יהוא אורלנד וריימר מורגן 13 נקודות כל אחד, אייל שולמן 2 ו-5 אסיסטים, אלירן גואטה, תום סלוצקי, יונתן לוי, עמית בן דהן, טמיר אריאלי ושגב זיקרי שיחקו ולא קלעו.

קלעו לאליצור אשקלון: ג'ונתן מיטשל ומרכוס דאב (7 ריבאונדים ו-5 אסיסטים) 16 נקודות כל אחד, מרכוס מור 14 ו-5 ריבאונדים, גור פורת 11, עודד שעשוע 9, דודו שמריז 3, רגב סימון, יונתן קרוגלי, מרקי פרי ואחיעד בוקרא שיחקו ולא קלעו.

שחקן ברק נתניה ראמל בראדלי. מגד גוזני
אי אפשר לעצור אותו כשהוא לוהט ככה. בראדלי/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully