וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א - הפועל עכו: להעביר את הלחץ הלאה

המוליכה רוצה לשוב לנצח לצפות בשקט בקרב של חיפה והפועל ת"א. קרלוס גרסיה יפתח, גם פריצה בתמונה (ש', 17:00, ספ' 1)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה:

* מכבי תל אביב והפועל עכו נפגשו 11 פעמים בליגה. מכבי ניצחה חמישה משחקים, עכו רק פעמיים וארבעה משחקים נגמרו בתיקו.

* כשמכבי תל אביב מארחת, היא אמנם לא מפסידה, אבל גם לא תמיד מנצחת: מתוך חמישה משחקים בין הקבוצות, היא ניצחה שניים וסיימה שלושה בתיקו.

* אוראל גרינפלד שפט את הפועל עכו ארבע פעמים בליגה, והיא מעולם לא ניצחה איתו. יש לה תיקו אחד (1:1 בבית מול בני יהודה, אוקטובר 2009) ושלושה הפסדים.

* גרינפלד שפט את מכבי תל אביב חמש פעמים, ויש לצהובים איתו שלושה ניצחונות, הפסד ותיקו. בבית הוא שפט את מכבי תל אביב פעמיים, ופעמיים זה נגמר בניצחונות: 0:4 על סכנין העונה ו-0:2 על עכו בעונה שעברה.

* למכבי תל אביב 88.88 אחוזי הצלחה בבית, כשארבע פעמים העונה היא כבשה רביעייה או יותר מול הקהל הביתי שלה.

* לעכו כדאי להיזהר: האחרונה שהגיעה למשחק חוץ מול מכבי תל אביב מהמקום האחרון קיבלה שישייה בראש (הפועל חיפה העונה).

* סביר להניח שיובקעו הרבה שערים במשחק הזה: זה המשחק בין הקבוצה שבמשחקיה נופלים הכי הרבה שערים, מכבי תל אביב (3.05 למשחק) לבין הקבוצה שמדורגת במקום השלישי בקטגוריה הזו (2.78 שערים למשחק).

* ואם כבר: עכו ספגה בתשעה משחקי חוץ בדיוק מחצית מהכמות שמכבי תל אביב הבקיעה במשחקי בית (14 ו-28 בהתאמה).

נתונים: אתר דריבליסט

אלירן עטר (מימין), משה לוגסי, יואב זיו שחקני מכבי תל אביב. ברני ארדוב
צפו לשערים. שחקני מכבי תל אביב חוגגים בבלומפילד/ברני ארדוב

מפתחות והכנות: מכבי תל אביב

מכבי תל אביב רוצה לחזור כמה שיותר מהר בחזרה למסלול הנצחונות ולשים מאחור את ההפסד באשדוד מהשבוע שעבר. בקבוצה מייחסים חשיבות רבה למשחק נגד הפועל עכו, כאשר ניצחון של הצהובים יפתח פער של חמש נקודות מהפועל תל אביב ושמונה ממכבי חיפה, שיתמודדו ראש בראש בקרית אליעזר ביום ראשון. שני שחקני הרכש, ערן זהבי ואיגנסיו פידלף, לא יהיו בסגל למשחק. שחרורו הבינלאומי של זהבי לא הגיע בזמן מאיטליה ועל כן הופעת הבכורה שלו במדים הצהובים תידחה ככל הנראה למשחק הגביע, באמצע השבוע הקרוב נגד מכבי נתניה. פידלף עבר בהצלחה את הבדיקות הרפואיות, אך טרם התאמן עם הקבוצה ולכן גם הוא ימתין להזדמנות אחרת.

הבלם קרלוס גרסיה החלים לחלוטין מהפציעה בשריר רגלו וצפוי לשוב להרכב, כאשר שרן ייני יוסט לעמדת המגן הימני במקומו של סטיב גורי, שעזב השבוע את המועדון בטונים צורמים. הקשר גונסאלו גרסיה ערך שיחה עם המנהל הספורטיבי ג'ורדי קרויף ולאחריה הוחלט כי בשלב יישאר בקבוצה ולא ישוחרר. החלוץ הצעיר גאל מרגוליס נעדר השבוע מאימוני הקבוצה בשל מחלה ולא יכלל בסגל מחר. גל אלברמן יפתח ככל הנראה לצידו של משה לוגסי בקישור האחורי, מהראן ראדי ימשיך לתפקד בעמדה קדמית ואילו חלוץ הרכש ראדה פריצה עשוי לקבל מחר לראשונה את חולצת ההרכב, על חשבון רוברטו קולאוטי או דור מיכה. מי שנעדר מהאימון היום הוא גונסאלו גרסיה. מהקבוצה הודיעו שהקשר נאלץ לטוס בדחיפות לספרד מסיבות משפחתיות, והוא לא ייכלל מחר בסגל.

"אני מקווה שנעשה הפעם בדיוק מה שעשינו אחרי ההפסדים הקודמים שלנו וננצח", אמר המאמן אוסקר גרסיה לקראת המשחק. "מה שהכי חשוב זה מה שאנחנו צריכים לעשות ומה שמוטל עלינו בשבת. אם לא ננצח אז זה לא משנה מה יעשו האחרות. הדבר החשוב ביותר עבורנו הוא לנצח את המשחק נגד עכו". פריצה הוסיף: "כמובן שחשוב לנו לנצח. אם ננצח, זה עשוי להלחיץ את מכבי חיפה והפועל תל אביב, אבל באמת שצריך להתייחס לכל משחק בעתו. זו עונה ארוכה. אני חושב שמכבי זו קבוצה מנצחת, ווינרית, ואני יודע שננצח בשבת".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שחקן מכבי תל אביב ראדה פריצה. ברני ארדוב
עשוי לפתוח לראשונה, במקום קולאוטי או דור מיכה. פריצה/ברני ארדוב

מפתחות והכנות: הפועל עכו

הפועל עכו ממשיכה לחפש ניצחון ראשון אחרי 13 משחקים בהם היא לא עשתה זאת ומקווה להפגין לפחות את היכולת ההתקפית המשובחת מהמשחק בשבוע שעבר נגד מכבי נתניה (4:4).

בקבוצה הבינו בשבוע האחרון שלא די להתחזק בחוליית ההתקפה, ולכן הוסיפו תגבורת בחלק ההגנתי עם צירופו של הבלם הסרבי ליובו בראנין, שעל הגעתו לעכו דווח לראשונה בוואלה! ספורט. בראנין אמור להתמודד בעמדה הזו יחד עם אדי גוטליב ודימקאו פידליס. אפרופו גוטליב, הבלם לא התאמן השבוע בשל מחלה והוא צפוי להמתין על הספסל, כאשר מי שימלא את מקומו הוא מהראן אבו ריא, שיוסט לעמדה הזרה לו.

השינוי הבולט במערך של המאמן שמעון הדרי יכלול את חזרתו של תמיר כחלון לקישור, אחרי שבשבוע שעבר הוא פתח בחלק הקדמי יחד עם אוהד קדוסי. מי שיערוך את הופעת הבכורה שלו בהרכב הוא הקשר הסרבי ברניסלב יובאנוביץ', שישתף פעולה בקישור האחורי עם אמייה טגה. שאר ההרכב אמור להיות זהה.

בקבוצה עסוקים בימים האחרונים בשאלת עתידו של ציון וייצמן, כאשר בעיריית עכו הבהירו השבוע שבמידה ויושב ראש הקבוצה, שגם עובד בעירייה, יחליט להמשיך בכפל תפקידו, הקבוצה לא תתוקצב והיא עשויה אפילו להידרש לשלם על מתקני העירייה, כמו אצטדיון טוטו.

שחקן הפועל עכו, תמיר כחלון. אדריאן הרבשטיין
רוצה לכבוש מול האקסית. כחלון/אדריאן הרבשטיין

יעמדו למבחן:

מכבי תל אביב: מהראן ראדי

ראדי הפך בשבועות האחרונים לפליימייקר של הקבוצה, כשהוא מתופקד בעיקר בחלק הקדמי ומתפנה לרוב למשימות התקפיות. כשמכבי משחקת בבית, היא בדרך כלל משחקת בצורה התקפית יותר ואם היא מצליחה לכבוש בשלב מוקדם, זה עוזר לה לדרוס את היריבות. כשראדי במיטבו, הוא מספק הרבה מאוד כדורים לשחקני החלק הקדמי ומצליח בעצמו לאיים על השער, דבר שמהווה תוספת כוח משמעותית לצהובים, בכל הנוגע לכיבוש שערים.

הפועל עכו: שגיב כהן

הפועל עכו נראית בשבועות האחרונים טוב יותר, אבל עדיין לא מצליחה לאסוף נקודות. מי שמביא לא מעט התלהבות הוא שגיב כהן, שכבר היה עם רגל וחצי מחוץ לקבוצה. כהן, שהיה מעורב במרבית השערים נגד נתניה ובישל את השער מול מכבי חיפה, ינסה להביא להמשך מגמת השיפור של הקבוצה במטרה אולי להפתיע את מכבי תל אביב בבלומפילד.

מהראן ראדי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
תוספת כוח התקפית. ראדי/ברני ארדוב

הרכבים משוערים:

מכבי תל אביב: ברק לוי, שרן ייני, קרלוס גרסיה, איתן טיבי, יואב זיו, גל אלברמן, משה לוגסי, מהראן ראדי, דור מיכה, ראדה פריצה (רוברטו קולאוטי, מונס דאבור), אלירן עטר.

הפועל עכו: דודו גורש, רועי לוי, משה מישאלוב, מהראן אבו ריא, דדי בן דיין, אמייה טגה, ברניסלב יובאנוביץ', נבוישה מרינקוביץ', שגיב כהן, תמיר כחלון, אוהד קדוסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully