וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים - בני יהודה: הטירוף יימשך?

כ-100 אוהדים הגיעו לאימון לקראת בני יהודה (ש', 19:30, ספ' 2). סנטיני עשוי להצטרף, רפי דהן יפתח בקישור אצל היריבה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* בית"ר ירושלים ובני יהודה נפגשו 91 פעמים עד כה בליגה. בית"ר ניצחה 39 פעמים, בני יהודה 26 ועוד 26 משחקים נגמרו בתיקו. מאזן השערים: 111-138 לבית"ר.

*כשבית"ר מארחת היא מנצחת כל משחק שני (22 מ-44). את המפגש האחרון ביניהן בירושלים בית"ר ניצחה, כך שלפי הסטטיסטיקה הזו הפעם היא לא תנצח. בני יהודה ניצחה בחוץ רק 8 פעמים ועוד 14 משחקים נגמרו בתיקו.

*הניצחון האחרון של בני יהודה על בית"ר בחוץ היה במאי 2010 (0-2).

*לירן וקסברגר שפט את בית"ר ירושלים 14 פעמים ומתוכן היא הפסידה 8, סיימה אחד בתיקו וניצחה 5. בבית: שני ניצחונות ו-3 הפסדים. אין תיקו.

*בני יהודה, לעומת זאת, מעדיפה את וקסברגר – בעיקר בחוץ. יש לה 55.56 אחוזי הצלחה איתו בחוץ, שהם 4 ניצחונות, 3 תיקו ו-2 הפסדים.

*לבני יהודה יש 12.5 אחוזי הצלחה מחוץ לבלומפילד העונה והיא קבוצת החוץ הגרועה ביותר למעט הפועל חיפה.

*השריף אימן 21 פעמים נגד בני יהודה ב-16 השנים האחרונות. הוא ניצח 9 משחקים, הפסיד 5 וסיים 7 בתיקו. בבית, ב-10 משחקים, יש לו 2-4-4. מתאים לו.

*באותן 16 שנים דרור קשטן אימן 27 פעמים נגד בית"ר ירושלים וניצח 15 משחקים. הוא הפסיד 7 וסיים 5 בתיקו. ב-12 משחקי חוץ יש לקשטן 5 ניצחונות, 4 הפסדים ו-3 תיקו.

נתונים: אתר דריבליסט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האוהדים דרוכים. השלט שתלו אוהדי בית"ר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפתחות והכנות

בית"ר ירושלים

כ-100 אוהדים של בית"ר ירושלים הגיעו הבוקר (שישי) לאימון הקבוצה בטדי בכדי להודות לשחקנים על הניצחון על הניצחון על הפועל תל אביב ביום שני האחרון בבלומפילד. האוהדים תלו שלט גדול ביציע המזרחי בו נכתב "תודה ליפה שלי, לנסיכה שלי". בכלל, זהו צעד די נדיר של האוהדים, שבדרך כלל עולים לאימונים לקראת משחקים או לאחר הפסדים. הפעם הם הסבירו זאת ואמרו: "ניצחון כפול על הפועל תל אביב זה כמו תואר, מגיע להם שנגיע במיוחד להודות להם, הם הרוויחו את זה".

הקבוצה ערכה את האימון המסכם לקראת המשחק מחר נגד בני יהודה. בצוות המקצועי ישנו חשש שהשחקנים מעט מותשים עדיין מהמשחק נגד הפועל תל אביב וביומיים האחרונים של האימונים הקבוצה לא נראתה טוב. המאמן אלי כהן אמר לשחקנים אתמול לפני האימון: "אני רוצה להודות לכם על הלחימה וכל מה שנתתם על המגרש. כמו שאמרתי לכם לפני המשחק, זה לא משנה ניצחון או הפסד, קודם כל שיחקתם כמו אלופים שהקהל גאה בהם, כאלה שנותנים הכל על המגרש". לקראת בני יהודה אמר להם המאמן: "יהיה משחק לא פחות קשה, צריך לרדת לקרקע ולהיות מוכנים לקבוצה שתבוא לתת כל מה שיש לה כדי להישאר בתמונת המאבק על הפלייאוף העליון".

גם שחקנים בקבוצה רואים במשחק מחר מבחן, ואמרו כי "זה באמת מכשול. המשחק נגד הפועל היה ביום שלישי ולא מעט שחקנים סיימו אותו תפוסים כשהם מושכים פציעות. בני יהודה יילחמו על הסיכוי שלהם לפלייאוף העליון, ואם נוריד רגל מהגז נשלם על זה כי הם קבוצה טובה שנמצאת בתקופה לא טובה והכל יכול להשתנות במשחק אחד. בית"ר לאורך השנים אלופה בלהחזיר קבוצות לחיים".

בנוגע להרכב הקבוצה, על פי התרגולים נראה כי אופיר קריאף ייאבד את מקומו בהרכב לטובתו של דומיניק גלאבינה, כאשר גם סטיבן כהן נמצא בתמונת ההרכב. אופיר קריאף לעומת זאת נמצא מחוץ לסגל מסיבות מקצועיות. שחקן בקבוצה אמר: "זה נראה שאלי עושה לו סדרת חינוך אחרי המשחק נגד הפועל תל אביב". המאמן מתכוון להתחיל לחלק כוחות לקראת השבוע הקשה שצפוי לקבוצה, שיכלול גם משחק נגד מכבי אום אל פאחם בגביע באמצע השבוע, משחק ממנו ייעדרו קריאף ודריו פרננדז המוצהבים. בבית"ר מצפים לכ-8,000 צופים שיגיעו מחר לטדי.

מאמן בית"ר אלי כהן ממשיך חלוץ לפני תום מועד ההעברות וההפתעה כרגע עשויה לבוא מכיוונו של איבן סנטיני הקרואטי. לאחר שבמועדון הורידו את שמו של חלוצה של פרייבורג מהפרק בשל רצונה של קבוצת האם שלו זאדאר בדמי העברה גבוהים סוכניו של השחקן מנהלים מו"מ בקרואטיה על מנת להוריד את מחיר דמי ההעברה ובמידה ויצליחו להוריד אותו לסכום שלא יעלה על 50 אלף יורו עד לתום העונה, ישנם סיכויים טובים שהשחקן יצטרף לבית"ר. השחקן עצמו מאוד רוצה להגיע לבית"ר ובני משפחתו שוחחו בימים האחרונים עם נשיא זאדאר על מנת לשכנעו לבוא לקראת השחקן.


בני יהודה


שלושה משחקים ללא ניצחון והדרדרות עד המקום השמיני בטבלה הביאו את המאמן דרור קשטן לערוך מהפכה קטנה בהרכב הקבוצה, לקראת משחק החוץ הקשה נגד בית"ר ירושלים בטדי. הספסול המפתיע ביותר הוא זה של הקפטן כפיר אדרי שיאבד את מקומו בהרכב, כאשר עוז ראלי ששיחק בקישור מתחילת העונה, יפתח כמגן שמאלי.

קשר הרכש רפי דהן שהצטרף השבוע לקבוצה, יפתח בקישור האחורי במקומו של סתיו פיניש הצעיר ושינוי נוסף הוא חזרתו להרכב של ננאד מרינקוביץ' שיפתח בצד ימין של הקישור, על חשבונו של שלו מנשה. פדרו גלבאן ואור ברוך ישתפו פעולה בחלק הקדמי.

מעמדו של החלוץ ההונגרי אדם הרפקה, התערער מאוד והוא צפוי להיות משוחרר, במידה והחלוץ הליטאי ארתוראס רימקביצ'יוס שינחת בישראל בתחילת השבוע, כפי שפורסם בוואלה! ספורט, אכן יוחתם. המאמן דרור קשטן שוחח עם שחקניו בסיום האימון והדגיש את חשיבות המשחק: "המשחק הזה חשוב לנו מאוד. אנחנו חייבים לנצח ולנסות להידבק שוב בחזרה לחלק העליון. בני יהודה היתה רגילה בשנים האחרונות להיות בצמרת ולכן צריך להתחיל לנצח. מצד שני אם לא ננצח אנחנו צריכים להתחיל להיזהר גם מהתחתית שמתקרבת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שחקן בית"ר ירושלים אבי ריקן חוגג. ברני ארדוב
רוצה להמשיך את השבוע החלומי. ריקן/ברני ארדוב

יעמדו למבחן

בית"ר ירושלים - אבי ריקן

ריקן כבש את השער שהכריע את המשחק בבלומפילד, זימון בכורה לנבחרת ויום אימונים ראשון עם מחמאות מגוטמן הפכו את השבוע הזה לחלומי עבור קשר בית"ר. עכשיו ריקן צריך להתאושש די מהר מהשבוע הזה למשחק מעט פחות אטרקטיבי אך לא פחות משמעותי למטרות המועדון בעונה הזאת.

בני יהודה - פדרו גלבאן

כשקבוצה מגיעה לטדי מול בית"ר, היא בדרך כלל נמצאת במגננה מול הירושלמים התוססים שנתמכים באוהדים מהיציע. המפתח להצלחה של בני יהודה מחר, טמון קודם כל באחוזי החזקת הכדור והשליטה במרכז המגרש. פדרו גלבאן הוא תמיד ברומטר במשחק של הזהובים ובקבוצה שכחו מתי היתה הפעם האחרונה שהוא לקח על כתפיו את הקבוצה והביא אותה לניצחון. משחק חוץ קריטי בטדי הוא הזדמנות מצויינת לכך.

פדרו גלבאן שחקן בני יהודה. מגד גוזני
קשה לזכור מתי הייתה הפעם האחרונה בה סחב את הקבוצה על כתפיו. גלבאן/מגד גוזני

הרכבים משוערים

בית"ר ירושלים: אריאל הרוש, שי חדד, דינו שקבורץ, מתן בראשי, חיים מגרלשווילי, קובי מויאל, דריו פרננדס, דומיניק גלאבינה, אבי ריקן, חן עזריאל, ערן לוי.

בני יהודה: דלה איינוגבה, איציק עזוז, גל כהן, סארי פלאח, עוז ראלי, רפי דהן, קסטוטיס איבשקביצ'יוס, אמיר עגייב, ננאד מרינקוביץ', פדרו גלבאן, אור ברוך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully