וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אוסטרליה: נובאק דג'וקוביץ' העפיל לגמר

הסרבי דרס את דויד פרר 2:6, 2:6, 1:6 ויפגוש את פדרר או מארי בגמר. אזרנקה גברה על סטיבנס ותפגוש בגמר את נה לי

משחקי חצי הגמר של אליפות אוסטרליה הפתוחה יצאו לדרך כבר הלילה (בין רביעי לחמישי), וסיפקו כהרגלם לא מעט עניין. אחרי הדחתה של סרינה וויליאמס, קיבלנו עוד הפתעה בחצי הגמר הראשון בו נה לי מחצה 2:6, 2:6 את מריה שראפובה. יריבתה של הסינית על התואר תהיה ויקטוריה אזרנקה, שלא התרגשה מהפתעת הטורניר סלואן סטיבנס, וניצחה אותה 1:6, 4:6 בדרך אולי להגן על תוארה. בגברים קיבלנו חצי גמר חד צדדי לחלוטין כשנובאק דג'וקוביץ' דרס את דויד פרר 2:6, 2:6, 1:6 תוך שעה וחצי בלבד ובגמר ימתין לו רוג'ר פדרר או אנדי מארי.

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. רויטרס
לא איבד את הריכוז לרגע. נובאק דג'וקוביץ'/רויטרס

גברים

נובאק דג'וקוביץ' (1) - דויד פרר (4) 2:6, 2:6, 1:6

הסרבי המצוין, ששמט שלוש מערכות בשני הסיבובים האחרונים, המשיך להוכיח שהוא לא מתרגש גם לא במעמד חצי הגמר ועלה לגמר גרנד סלאם עשירי בקריירה. נולה דרס, אין פשוט מילה אחרת, את יריבו הספרדי, שקיווה לעקוץ ולעבור סוף סוף את מחסום חצי הגמר. זה לא ממש קרה מבחינתו אחרי שנולה רשם ניצחון עשירי ב-15 המפגשים ביניהם. אם הסרבי ימשיך בקצב הזה, הוא יהפוך לטניסאי הראשון בעידן הפתוח שזוכה שלוש פעמים ברציפות באליפות אוסטרליה הפתוחה.

מהלך המשחק

המשחק נפתח בצורה מאוזנת מבחינת השניים כשפרר ונולה שמרו על ההגשות שלהם די בקלות וניצחו במשחקונים חד צדדיים בדרך ל-2:2. העקיצה של נולה הגיעה במשחקון החמישי שבו הוא השיג שבירה שסייעה לו לדהור ל-2:4. השבירה השנייה הגיעה דווקא במשחקון שבו פרר פתח טוב, אבל נכנע לעוצמות של הסרבי שסגר סיפור עם 2:6 קליל תוך חצי שעה שכללה מבחינתו שלושה אייסים ועשרה ווינרים.

במערכה השנייה נולה סיפק את השבירה אפילו מוקדם יותר ובתום המשחקון השלישי הוא עלה ל-1:2. הסרבי נראה אבוד לחלוטין באותן דקות, ונולה פשוט רמס אותו והשיג שבירה שנייה במערכה בדרך ליתרון מבטיח 1:4. ההמשך היה במעמד צד אחד והסתיים בקלות מבחינתו של נולה ל-2:6. במערכה הזו היה לסרבי 2 מ-2 בשבירות ו-6 מ-6 ליד הרשת, נתונים שאומרים הכל.

פרר נראה איום ונורא גם בפתיחת המערכה השלישית, ונולה ניצל זאת כדי לשבור אותו במשחקון הראשון ובהמשך טיפס ל-0:2. ואם ציפיתם לתפנית בשלב הזה, לא קיבלתם שכן דג'וקוביץ' רשם שבירה שלישית. פרר הצליח לברוח מבייגל עם משחקון אחד משלו שהקטין ל-4:1. נולה המשיך לטייל והשלים את הסיפור עם 1:6 קליל.

דויד פרר טניסאי ספרדי. רויטרס
לא הופיע למשחק. פרר/רויטרס

נשים

נה לי (6 - מריה שראפובה (2) 2:6, 2:6

המפגש בין המפסידות בשני הגמרים האחרונים במלבורן היה חד צדדי מתחילתו, כשהסינית הלוחמנית השתלטה על המשחק. שראפובה שמטה רק תשעה משחקונים בדרכה לחצי הגמר, אבל הפתיחה הגרועה הוציאה לה את האוויר, ולי לא ריחמה עליה לרגע. במערכה הראשונה שברה המדורגת שישית שלוש פעמים את ההגשות של יריבתה וניצחה 2:6, כשבשנייה הספיקו לה שתי שבירות ל-2:6 נוסף, כשהרוסיה מנצלת רק נקודת שבירה אחת מתוך השבע שהשיגה ומאכזבת עם 32 שגיאות בלתי מחויבות לעומת 17 ווינרים בלבד, בעוד שלי רשמה 21 ווינרים ו-18 שגיאות בלתי מחויבות וסגרה עניין בתוך שעה ו-33 דקות.

ויקטוריה אזרנקה (1) - סלואן סטיבנס (29) 1:6, 4:6

מה תגידו על הבלארוסית שמעפילה שנה שנייה ברציפות לגמר במלבורן? הבלארוסית המצוינת פגשה הבוקר את האמריקאית המפתיעה בת ה-19 (25 בעולם), ששלחה הביתה את סרינה וויליאמס ברבע הגמר, והשיגה ניצחון שכלל הרבה אופי. אזרנקה, ששמטה עד כה מערכה אחת בלבד לאורך כל הטורניר, ממשיכה ביכולת הנפלאה שלה העונה ומבחינתה זהו גמר גרנד סלאם שלישי בקריירה.

המערכה הראשונה הוכרעה תוך 33 דקות כאשר אזרנקה סיימה אותה עם עשרה ווינרים ושלוש שבירות שמנעו מסטיבנס הלחוצה להראות במשהו את היכולת שלה מהסיבובים הקודמים. האמריקאית ביצעה לא פחות מ-19 טעויות בלתי מחויבות, והפסידה 6:1. אזרנקה המשיכה ביכולת שלה גם בפתיחת המערכה השנייה כששבירה מהירה סידרה לה יתרון 0:2, אבל סטיבנס סוף סוף נכנסה למשחק ובמשחקון השלישי היא החזירה בשבירה משלה והשוותה ל-2:2.

אזרנקה שברה שוב, סטיבנס חיקתה אותה, אבל הבלארוסית הייתה מרוכזת יותר ורשמה שבירה שלישית במערכה בדרך ל-3:5. המשחקון התשיעי היה צמוד ביותר כאשר אזרנקה הייתה קרובה להכרעה, אבל בסופו של דבר סטיבנס שברה לפני שאזרנקה שנלחצה נטשה לקבלת טיפול רפואי. כנראה שפסק הזמן עזר לה כדי לסגור את הסיפור והיא הכניעה את האמריקאית 4:6. אזרנקה תישאר במקום הראשון בעולם רק אם היא תשלים זכייה בטורניר. אחרת, מי שתתפוס את מקומה היא סרינה וויליאמס.

מריה שראפובה טניסאית רוסיה. רויטרס
מה קרה לה? שראפובה/רויטרס
ויקטוריה אזרנקה טניסאית בלארוסית. רויטרס
פחדה לגמור כמו סרינה. ויקטוריה אזרנקה/רויטרס
נה לי טניסאית סינית. רויטרס
סנסציה בקלי קלות. נה לי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully