וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אפריקה: היסטוריה לכף ורדה, דרום אפריקה ניצחה

הנבחרת הקטנה כבשה שער ראשון בטורניר וסיימה ב-1:1 מול מרוקו. המארחת ניצחה 0:2 את אנגולה והיא בראשות בית א'

אחרי שבית א' פתח את אליפות אפריקה בשבת עם שתי תוצאות 0:0 מדכדכות, הצליחה המארחת דרום אפריקה לנצח הערב (רביעי) 0:2 את אנגולה ולעשות צעד משמעותי בדרך לשלב הבא. במשחק הנוסף, כף ורדה הקטנטנה כבשה שער היסטורי ב-1:1 מול מרוקו. לשתי הנבחרות שתי נקודות לעומת ארבע של דרום אפריקה, ובמחזור הסיום תפגוש המארחת את מרוקו ואילו כף ורדה תתמודד מול אנגולה.

פלאטיני שחקן נבחרת כף ורדה. רויטרס
רגע היסטורי לכף ורדה. פלאטיני/רויטרס

דרום אפריקה - אנגולה 0:2

נבחרת הבפאנה בפאנה הצליחה לשמח את הקהל המקומי עם 0:2 מתוק במיוחד על אנגולה. דרום אפריקה שיפרה את מאזנה לארבע נקודות משני משחקים והשיגה מקדמה משמעותית לקראת משחק הנעילה של הבית.

דרום אפריקה כבשה את הראשון בדקה ה-30 כשכדור חופשי של ברנרד פארקר לא הורחק היטב ונחת על רגלו של הבלם סיאבונגה סאנגווני, שבעט מהאוויר את ה-0:1. השער השני הגיע בדקה ה-62 כשלהלוהונולו מאג'ורו קיבל כדור באגף שמאל, חדר לרחבה ובעט בין הרגליים של השוער פנימה את ה-0:2. הקהל המקומי יכול לחייך ולחגוג.

ברנרד פארקר שחקן דרום אפריקה. GettyImages
דרום אפריקה בראשות הבית. ברנרד פארקר/GettyImages

מרוקו - כף ורדה 1:1

רגע היסטורי למדינה הקטנה המונה כחצי מיליון אזרחים. באליפות אפריקה הראשונה שלה אי פעם, ואחרי ה-0:0 המחמיא מול דרום אפריקה, כף ורדה הבקיעה שער בכורה והייתה קרובה לניצחון סנסציוני. אריות האטלס, למזלם, ידעו להיחלץ מהפסד לקראת הסיום ושתי הנבחרות בתמונת העלייה לקראת מחזור ההכרעה.

כף ורדה שלטה במשחק בחצי השעה הראשונה, הפתיעה את מרוקו שציפתה למשחק קצת יותר נוח ובדקה ה-35 גם הלמה. ריאן מנדס הכניס כדור עומק נפלא לפלאטיני, והקשר בעל השם המחייב הקדים את השוער והקשית פנימה כדי לחגוג את שער הבכורה של כף ורדה בטורניר. חבריו ידעו לעמוד בלחץ לקראת סיום המחצית הראשונה, וגם לאחר ההפסקה המשיכו להיות ממושמעים, אך בדקה ה-78 נכנעו לבעיטה של המחליף יוסף אל עראבי מ-12 מטרים, אחרי בישול מימין של עבדלעזיז בראדה.

ריאן מנדס שחקן נבחרת כף ורדה. רויטרס
בישול מצוין. ריאן מנדס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully