וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "כדי לנצח אנחנו זקוקים להרבה לב ואומץ"

מאמן מכבי ת"א לקראת המפגש הגורלי מול אולימפיאקוס: "כל אחד צריך לקחת את עצמו בידיים. רוצה להאמין שאנחנו יכולים"

ברני ארדוב

כשהיא עם הגב אל הקיר ונמצאת במצוקה אמיתית מבחינת הסיכויים שלה להעפיל להצלבה ביורוליג, מכבי תל אביב נחושה לתקן את הרושם. הצהובים יארחו מחר (חמישי, 21:45, שידור ישיר בוואלה! ובאפליקציות האייפון והאייפד של וואלה!) את אולימפיאקוס במטרה להשיג ניצחון שני בשלב הטופ 16. השחקנים של דיוויד בלאט מגיעים למשחק אחרי התבוסה במוסקבה לחימקי 88:67. מנגד, אולימפיאקוס גם היא נמצאת במשבר לא קטן אחרי שני הפסדים לברצלונה ולסיינה וכשהיא במאזן דומה למכבי תל אביב, 3:1. עוד קודם לכן, היא ערכה הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים לקראת המשחק.

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
יש סיכוי לתפנית? דיוויד בלאט/ברני ארדוב

דיוויד בלאט אמר בפתיחת מסיבת העיתונאים: "זה משחק שהוא מאסט, נגד קבוצה שהיא אלופת אירופה בעונה שעברה, קבוצה עם המון ניסיון וכישרון. עבורנו לשמור על הבית זו חובה, יותר מאי פעם, כי אנחנו במינוס מול רוב הקבוצות האחרות בבית. החבר'ה שלנו עובדים טוב. מחר אנחנו צריכים להביא שילוב של לב ושל אומץ, וכמובן הרבה מאוד כדורסל כדי להתמודד מול הקבוצה שעומדת מנגד".

"אני יודע שהשחקנים שלנו חלקם היו בסרטים האלה, הרבה מהם לא, ויכול להיות שהם צריכים ללמוד בדרך הקשה. על פי מוסר העבודה שיש כאן, ועל פי המאמץ היויומי שאני רואה, אי לא חושב שיש אנשים שלא רוצים. אולי הם לא יודעים עד כמה השלב הזה והרמה הזאת היא דורשת ורצינית. לפעמים לא שורדים את זה. אבל המסרים בהחלט מגיעים. אני רוצה להאמין שיש בתוכנו ויש בקבוצה שלנו את היכולת, בטח בכדורסל לעשות את מה שצריך. צריך להביא את האקסטרות האהל כדי לנצח קבוצות שאולי על פניו הן יותר טובות. בשבוע שעבר אני חושב שכבר ראינו את התוצאה של השינוי ביום שני, בטח ובטח במאמץ ההגנתי. אני מקווה שמחר נראה את השינוי גם מול קבוצה שהיא הרבה יותר טובה. תמיד אני אומר לשחקנים שלי, שהדברים הם אף פעם לא כל כך גרועים או לחילופין כל כך טובים אחרי משחק אחד. זו פשוט לא המציאות. לפעמים יש מקרים או ימים, שנוגדים למה שבאמת מתרחש בשטח ביומיום".

"אנחנו כמובן מדברים בוידאו, ומלמדים ומדרבנים, ומחפשים לעשות שינויים קטנים על מנת לעזור לקבוצה לתפקד בצורה יותר טובה", המשיך בלאט. "מה שהיה שבוע שעבר זה לא קונסיסטנטי לעומת מה שקורה כל השנה. נתנו את הדין על זה. אנחנו מנסים לבנות את השחקנים שעולים מהספסל. אם חימקי קולעת עלינו 60 נקודות מהספסל והשחקנים שלנו נותנים כמות מזערית, זו בעיה. בטופ 16 לכל הקבוצות יש הרבה שחקנים טובים לכל קבוצה, ואנחנו צריכים להביא שחקנים מהספסל למצב שהם תורמים לנו. קשה מאוד לשחק עם חמישה או שישה שחקנים. תמיד יש כל מיני גורמים לתקופה לא טובה או לירידה ביכולת, כל אחד צריך לקחת את עצמו בידיים. זה כולל את הצוות ואת השחקנים עצמם. לפעמים זה עניין של ביטחון, לפעמים דקות משחק, לפעמים זה סוג של תפקוד שמבקשים משחקן, ולפעמים זו פשוט האיכות של השחקן. החשוב הוא למצוא את הפיתרון ולגרום לשחקנים להעלות את הרמה שלהם".

"אולימפיאקוס זו קבוצה עם המשכיות רצינית מעונה שעברה. עם שחקנים מהטובים ביותר שיש באירופה, שהוא לפחות אחד מחמשת השחקנים הטובים באירופה בעשור האחרון. אם להם יש בעיות, כנראה שכל אחד בבית זה עשוי להיקלע לצרות. זה נכון שהם מגיעים במצב דומה לשלנו, גם מבחינת המאזן, וגם מבחינת ההפסד בבית, שהוא כואב מאוד. בלי אייסי לואו וג'וש פאוול הם עדיים מאוד חזקים ומחוברים, אבל זה לא מזיק לנו ששניהם לא ישחקו. יש להם עדיין את היינס ומברואידיס בסנטר ואת שרמדיני".

עוד יקרו הרבה דברים מפתיעים בבית הזה. קאחה לבוראל נראית כרגע כקבוצה הטובה בבית, וזה עוד עשוי להשתנות. להסתכל מעבר למשחק מחר זה לא לעניין. אם וכאשר ננצח מחר יש שני משחקים שנותרו בסיבוב הזה שיכולים לקבוע את הסיכויים ולהפוך את המצב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ליאור אליהו שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"זו ההזדמנות האחרונה שלנו". ליאור אליהו/ברני ארדוב

ליאור אליהו אמר: "זו הזדמנות אחרונה מבחינתו להישאר בתמונה. גם להם זה הזדמנות אחרונה, כך שאני מניח שתהיה מלחמה על המגרש. לעצור את ספאנוליס זה מאמץ קבוצתי, אין שחקן שישמור אותו ויעצור אותו".

לגבי חזרתו של גיורגי שרמדיני, לאחר ששוחרר ממכבי תל אביב: "אני לא אוהב שאקסים באים לשחק פה, כי בדרך כלל הם משחקים טוב. שרמדיני שחקן טוב, ויהיה לנו קשה לעצור אותו. הוא בכושר טוב מאז שהוא הגיע לאולימפיאקוס. להוציא את המשחק מול חימקי, שיחקנו בסדר. שיחקנו משחקים טובים גם בליגה ונצטרך לתרגם את זה למשחק מחר. מה קורה לנו ברבע השני? זו כבר שאלה למאמנים. דיברנו בחדר ההלבשה אחרי המשחק ואמרנו שאנחנו חייבים להתרומם מזה. אנחנו צריכים לשכוח את מה שהיה ולנצח מחר".

דווין סמית' שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מפגש גורלי. דווין סמית' ומורן רוט/ברני ארדוב

שרמדיני: "מקווה לשחק הרבה מחר"

מאמן אולימפיאקוס יורגוס ברצוקאס הוסיף: "כל המשחקים נגד מכבי הם מאוד קשים. נצטרך להיות בערב מצוין כדי לנצח. נהיה חייבים לכסות על החיסרון של ג'וש פאוול ואייסי לואו הפצועים. יש לנו קבוצה טובה, אבל אנחנו חייבים לשחק טוב ולקבל תרומה מכל השחקנים. כולם חייבים להיות מוכנים לאתגר הזה. יש לנו בעיות עם משחקים צמודים. המשחק מול סיינה הוכרע על חודו של סל. למכבי היה משחק אחד רע מול חימקי. אין קבוצות חלשות בטופ 16, כל הקבוצות טובות. יהיו לנו בעיות, במיוחד כאן בתל אביב מכבי משחקת יותר טוב. הם ירצו לשחק פיסי ומהר, כך שהריבאונד יהיה חשוב מאוד עבורנו".

לגבי שרמדיני: "הכל קשור לכימיה. יש לי דעה מאוד חיובית עליו, אני חושב שהוא יהיה חשוב מאוד עבורנו. הוא טוב יותר עם כל יום שעובר. חייבים לחכות לסוף העונה כדי להגיע למסקנות. נצטרך להיות סבלניים ולשפוט את הכול בסוף העונה. זה רק הסיבוב הראשון, יש עוד הרבה משחקים. קשה מאוד לנצח כאן. הקהל, זו קבוצה היסטורית. נצטרך להיות מרוכזים ב-100 אחוז. למכבי יש מאמן מצוין, שחקנים טובים, בעיקר מקומיים טובים".

גיורגי שרמדיני אמר: "קודם כל, אני שמח להיות כאן שוב. יהיה משחק טוב מאוד, קשה לשחק כאן, אנחנו חייבים לתת את כל כולנו. נראה מה יקרה. אני מרגיש טוב לחזור. אני מחכה למשחק. זה משחק חשוב לשתי הקבוצות. אני מקווה לשחק הרבה מחר. המעבר שלי לאולימפיאקוס היה טוב. הקבוצה הזאת טובה יותר עבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully