וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן שהר: "אני מקווה להישאר כמה שנים בהרטה"

החלוץ הישראלי ערך ראיון מקיף לעיתון גרמני והתייחס גם לנושא השואה: "זה עבר רחוק, כיום היחסים ישראל לגרמניה טובים מאוד"

בן שהר, החלוץ הישראלי הצעיר והמבטיח, החל את הקריירה שלו בצ'לסי הגדולה של מוריניו. אולם מאז שעזב את הבלוז, השחקן נודד ממקום למקום והספיק כבר לשחק בשישה מועדונים שונים עד שנחת בגרמניה. החלוץ הישראלי התראיין לעיתון מקומי בגרמניה, ובו הוא התייחס לתקופה שלו בהרטה ונשאל גם על ההרגשה של שחקן יהודי ונכד לניצול שואה, לשחק במדינה כמו גרמניה.

שהר, רשם העונה עשר הופעות עד כה בהרטה וכבש שני שערים. החלוץ פירגן למועדון שלו ואמר: "אני נמצא עכשיו במועדון טוב שבו אוכל להתפתח. זה לא פשוט לעבור קבוצה כל פעם. יש לי חוזה בהרטה עד 2014 ואני מאוד מקווה להישאר כאן כמה שנים טובות"

שהר התייחס גם לתקופה בה שיחק בצ'לסי אצל ז'וז'ה מוריניו ואמר: "מוריניו לא התייחס אליי אחרת בגלל שהייתי רק בן 17 ובאתי ממקום קטן כמו ישראל. אחרי שניים או שלושה משחקים הוא אמר לי שאני שייך לקבוצה. הוא מעולם לא כעס עליי. מוריניו הוא מקצוען שיודע הכל על כל שחקן. יש לו את כל הסטטיסטיקות שהוא צריך על כל שחקן".

בן שהר שחקן הרטה ברלין מול פלוריאן קרינגה שחקן סט פאולי. Matthias Kern, GettyImages
מצא בית חדש. בן שהר/GettyImages, Matthias Kern

שהר נשאל בראיון לא מעט על נושאים פוליטיים ובעיקר על ההרגשה של שחקן יהודי לשחק בגרמניה, עם העבר של השואה ואמר: "מה שהיה בעבר נשאר בעבר, היום היחסים בין ישראל וגרמניה טובים מאוד. ברור שהאנשים המבוגרים יותר לא ישכחו לעולם את השואה, אבל היום זהו דור שונה והרבה מאוד ישראלים צעירים גם מתגוררים בגרמניה ובברלין".

שהר נשאל האם זה מוזר לשחקן יהודי לשחק באצטדיון שנבנה על ידי הנאצים: "אנשים דיברו איתי על ההיסטוריה של האצטדיון האולימפי, מאז שאני כאן. זה די מוזר שעכשיו ישראלי משחק כאן. אבל עכשיו אני יכול להראות לאנשים בישראל שיש חיים אחרי השואה.

שהר התייחס גם לרקע המשפחתי שלו בהקשר הזה: "סבא שלי מגיע מעיר קטנה בפולין והוא הצליח לחמוק מהנאצים. היום הוא גר בישראל, אבל הוא אף פעם לא רצה לדבר על מה שהיה בזמנים האלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully