וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: דג'וקוביץ' הדיח את ברדיך, פרר מחכה בחצי

האלוף נראה רענן כשגבר בארבע מערכות על ברדיך, פרר שרד מותחן מול אלמגרו. שראפובה שוב דרסה ושיפרה שיא במלבורן

הפעם זה הלך קל יותר: נובאק דג'וקוביץ' העפיל הבוקר (שלישי) לחצי גמר אליפות אוסטרליה, לאחר שגבר בארבע מערכות על תומאס ברדיך הצ'כי, 1:6, 6:4, 1:6, 4:6. דג'וקוביץ' נלחם במשך חמש מערכות מתישות בסיבוב הקודם מול ואוורינקה, אבל היום הוא לא הראה סימנים מיוחדים של עייפות או תשישות, והצליח להשלים את הניצחון המרשים, מול יריב לא קל. בחצי הגמר הוא יפגוש את דויד פרר, שלעומת דג'וקוביץ', עבר קרב קשה ברבע הגמר, כשגבר על בן ארצו ניקולס אלמגרו בחמש מערכות, אחרי שכבר פיגר 2:0. אצל הנשים: נה לי ניצחה את אגניישקה רדוואנסקה, מריה שראפובה הביסה את יקטרינה מקארובה, והשתיים ייפגשו בחצי הגמר.

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. רויטרס
עוד משוכה גבוהה. דג'וקוביץ'/רויטרס

גברים

כשבמערכה הראשונה דג'וקוביץ' ניצח 1:6 תוך 28 דקות, אי אפשר היה להבחין עליו שרק לפני יומיים הוא נאבק במשך חמש שעות בקרב ענק על אותו מגרש. המדורג מספר 1 בעולם נראה חד ונמרץ, שבר פעמיים ועלה ל-0:1 מהיר. במערכה השנייה זה התהפך. ברדיך התחיל להגיש בעוצמה ולהכות ללא רחמים, ולפתע נולה נראה פגיע. כשברדיך הצליח גם לקחת נקודות מכריעות והפגין קור רוח, נדמה היה שמתפתח פה קרב.

אבל דג'וקוביץ' סגר את זה מהר מאוד. את המערכה השלישית הוא ניצח 1:6 תוך 28 דקות ושתי שבירות, ובמערכה הרביעית ניצח 4:6, למרות מלחמה עיקשת של ברדיך במשחקונים האחרונים. הצ'כי ודאי יתאכזב לגלות את השורה הסטטיסטית שמראה על 42 שגיאות לא מחויבות, וגם ההגשות לא היו במיטבן, כשברדיך נשבר שש פעמים, והגיש 8 אסים מול 5 שגיאות כפולות.

דג'וקוביץ', שמנסה להיות הראשון שזוכה שלוש פעמים ברציפות באוסטרליה, השלים את הניצחון תוך שעתיים ו-31 דקות, וחסך אנרגיה. כעת מול פרר התשוש הוא מגיע פייבוריט, כשהמאזן בין השניים הוא 5:9 לטובת הסרבי, שגם ניצח את המפגש האחרון ביניהם, בחצי גמר אליפות ארה"ב אשתקד.

דויד פרר טניסאי ספרדי. AP
משחק משוגע. פרר/AP

כאמור, בחצי הגמר יפגוש דג'וקוביץ' את דויד פרר, שניצח בדרבי ספרדי מרתק את ניקולאס אלמגרו (10) בחמש מערכות משוגעות, 6:4, 6:4, 5:7, 6:7 (4), 2:6, שארכו למעלה משלוש וחצי שעות.

אלמגרו, שהפסיד לפרר בכל 12 המפגשים הקודמים ביניהם, פתח בטירוף ולקח את שתי המערכות הראשונות כשהוא מנצל עד תום את נקודות השבירה שלו, אחת בכל מערכה. הוא גם הוליך 3:5 במערכה השלישית והגיש למשחק, אבל פרר התעלה, שבר ברגע קריטי ומיד הוסיף שבירה נוספת כדי להישאר בחיים.

המערכה הרביעית הייתה מדהימה במיוחד. אלמגרו שבר פעמיים, פרר החזיר ובמצב של 4:4, אלמגרו השיג עוד שבירה. מספיק? ממש לא, כי המדורג מספר 4 ענה באחת משלו כשאלמגרו מגיש למשחק. האחרון לא נבהל ובאופן מדהים ענה בעוד שבירה, אלא ששוב הוא לא הצליח להגיש למשחק ונשבר, מה שגרר את המערכה לשובר שוויון בו ניצח פרר 4:7.

במהלך המערכה הרביעית אלמגרו המותש, שכבר שיחק חמש מערכות בסיבוב הראשון, נפצע ונזקק לטיפול. הוא ניסה להילחם בשארית כוחותיו, אבל כמעט ולא זז על המגרש במערכה החמישית, אותה ניצח פרר בקלות בדרך לחצי הגמר.

הטניסאית הרוסייה מריה שראפובה. רויטרס
איבדה תשעה משחקונים עד לחצי הגמר. שראפובה/רויטרס

נשים:

מריה שראפובה ונה לי העפילו הבוקר לחצי הגמר, וייפגשו לקרב מסקרן. ב-12 מפגשים בין לי מול שראפובה, המאזן הוא 4:8 לרוסייה, ולאור היכולת המרשימה של הרוסייה עד עתה בטורניר, סביר להניח שהמאזן הזה ישתפר.

שראפובה (2) עלתה לחצי אחרי ניצחון קליל 2:6, 2:6 על בת ארצה הרוסייה יקטרינה מקארובה. עבור שראפובה זה היה ניצחון שישי בשישה משחקים שלה ברבע הגמר במלבורן, והיום היא המשיכה את המאזן המושלם שלה בשלב הזה עם עוד ניצחון מוחץ, שממשיך את היכולת שלה מתחילת הטורניר.

שראפובה הפסידה עד עתה תשעה משחקונים בלבד בכל חמשת משחקיה הראשונים. השיא הקודם של איבוד משחקונים עד לשלב חצי הגמר היה של מוניקה סלש ב-1991, שהפסידה 12 משחקונים בלבד.

במשחק מרתק שפתח את יום המשחקים ברוד לייבר ארינה, הסינית נה לי (6) גברה בשתי מערכות חלקות על הפולניה אגניישקה רדוואנסקה (4), 5:7, 3:6. זה היה המשחק העשירי בין שתי הטניסאיות ולי המשיכה להוכיח שליטה קלה, עם ניצחון שישי, כשהיא גם נוקמת באגה על ההפסד בחצי הגמר בסידני העונה.

המערכה הראשונה ארכה שעה ושש דקות וכמיטב המסורת במשחקי הנשים הייתה רוויה בשבירות. ארבע כאלה מצד הסינית הספיקו לה מול שלוש של רדוואנסקה, בזכות השבירה המכריעה במשחקון ה-12 של המערכה. ההמשך כבר היה יותר קצר ותוך 36 דקות נוספות לי סגרה עניין, כשהיא גם נעזרת ב-12 ווינרים במערכה השנייה, מול שישה בלבד של הפולנייה המאוכזבת.

נה לי טניסאית סינית. AP
ניצחון ענק והיא בחצי הגמר. לי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully