וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: בולטימור עלתה לסופרבול

21.1.2013 / 4:47

הרייבנס הדהימו שוב, הפעם עם 13:28 עצום על ניו אינגלנד בפוקסבורו. המאמן ג'ון הארבו יפגוש את אחיו ג'ים וסן פרנסיסקו

בשנה שעברה הגיעה בולטימור רייבנס למשחק חוץ בגמר ה-AFC מול ניו אינגלנד, נותרה צמודה לכל אורך הדרך, אולם הפסידה בצורה אכזרית אחרי החמצת שער שדה משווה בשנייה האחרונה. השנה, הרייבנס חיפשו את הנקמה והלילה (בין ראשון לשני), הם אכן השיגו אותה במעמד זהה, כאשר ניצחון אדיר 13:28 בפוקסבורו שלח אותם לסופרבול. ריי לואיס יזכה לצ'אנס לקחת אליפות שנייה במשחקו האחרון בקריירה, ג'ו פלאקו הוכיח את הווינריות שלו פעם נוספת ואילו המאמן ג'ון הארבו יפגוש את אחיו ג'ים, מאמן סן פרנסיסקו, שניצחה במשחק המוקדם של הערב, 24:28 בחוץ את אטלנטה, בגמר ה-NFC. אינספור סיפורים מרתקים.

ג'ון הארבו מאמן בולטימור רייבנס. Jim Rogash, GettyImages
דרבי אחים בסופרבול. ג'ון הארבו/GettyImages, Jim Rogash

בולטימור כבר ניצחה את ניו אינגלנד השנה, בצורה סופר דרמטית, אבל זה היה בביתם של העורבים. בשבוע שעבר הגיעה בולטימור למשחק חוץ מול דנבר וגם שם איש לא נתן לה צ'אנס, אבל היא ידעה להישאר קרובה מספיק זמן ולהשיג ניצחון גדול. הפעם, ניו אינגלנד נראתה בשליטה מלאה במחצית הראשונה, אולם כמעט ולא הצליחה לייצר נקודות, הרבתה בטעויות ולבסוף, גילתה שהיתרון עימו ירדה להפסקה, 7:13, היה רחוק מלהספיק.

הרייבנס חזרו מחדרי ההלבשה הרבה יותר חדים, לא התרגשו מהקהל או מטום בריידי, שחיפש סופרבול שני ברציפות, שישי בסך הכל ואולי אחרון ופשוט שלטו בנעשה בשני צידי המגרש. לואיס הנהיג את ההגנה, פלאקו את ההתקפה וניו אינגלנד, לא בפעם הראשונה מול בולטימור, נותרה חסרת תשובות לחלוטין מול ריצת 21:0 במחצית השנייה, שגמרה את המשחק. הגנת הארגמן המפורסמת שוב הייתה בשיאה, אולי בפעם האחרונה. הרייבנס בסופרבול, הפטריוטס סוגרים עוד עונה של כמעט.

אוהד ניו אינגלנד פטריוטס עם שלט על ריי לואיס. Jim Rogash, GettyImages
אוהדי הפטריוטס ניסו להוציא מריכוז את ריי לואיס. זה לא עבד/GettyImages, Jim Rogash

רבע 1: 0:3 לניו אינגלנד

הכדור הראשון הורחק על ידי בולטימור והפטריוטס פתחו במשחק. הדרייב הראשון של כל קבוצה הסתיים ללא הצלחה יתרה. בריידי הגביר קצב ובדרייב הבא מצא את ארון הרננדז וברנדון לויד, כדי להתקדם לאורך המגרש. הרייבנס עמדו בלחץ והפטריוטס נאלצו להסתפק בשער שדה, 0:3, 6:25 לסיום הרבע.

פלאקו המשיך להיות לא מדויק, מלבד מסירה אחת נאה לוונטי ליץ' ואילו אקיב טליב נדבק לאנקואן בולדין והרייבנס שוב ירדו במהרה מהמגרש. טליב, שהעביר לא מעט מהשנים האחרונות ברשימת הפצועים, נפגע וירד לקבל טיפול בחדר ההלבשה, אולם גם בלעדיו בולטימור לא ייצרה כלום.

הפטריוטס לא עשו יותר מדי בעצמם, בריידי ניצל מאיבוד מעט ביזארי ואל הרבע הראשון ירדה ניו אינגלנד ביתרון 0:3.

טום בריידי ניו אינגלנד פטריוטס. Charles Krupa, AP
התפרקות במחצית השנייה. בריידי/AP, Charles Krupa

רבע 2: 7:13 לניו אינגלנד

עם פתיחת הרבע, הרייבנס הצליחו להמיר דאון שלישי וארבעה יארד והחלו להתקדם. פלאקו מצא נהדר את טוריי סמית' ומשם ריי רייס כבר השלים את המלאכה ונכנס לאנדזון. 3:7 לבולטימור, 9:33 דקות למחצית.

בריידי ראה את פלאקו מתעורר והחליט שהגיע הזמן שגם הוא ייכנס למשחק. דרייב מצוין בהנהגת הקוורטרבק, כולל מסירת סקרין לווס וולקר, קידמו את הפטריוטס עמוק לתוך חלק המגרש של הרייבנס. בניסיון השלישי להיכנס לאנדזון, בריידי מצא את וולקר וזה קבע מהפך, 7:10 לפטריוטס, 4:18 למחצית.

בולטימור קיוותה לדרייב ארוך לפני ההפסקה, אולם בדאון שלישי ושישה יארד פלאקו ספג סאק מרוב נינקוביץ' המצוין והכדור חזר לבריידי.

ניו אינגלנד הצליחה לייצר עוד דרייב לא רע (כולל בעיטה ספק מכוונת של בריידי באד ריד), אבל שוב נתקעה ברדזון ונאלצה להסתפק בשלוש נקודות נוספות עם הבאזר, שהורידו אותה למחצית ביתרון קטן, 7:13.

עם הירידה להפסקה, הנה סטטיסטיקה שבוודאי תשמח את אוהדי ניו אינגלנד: טום בריידי מחזיק לאורך הקריירה במאזן מדהים של 0:67 במשחקי בית בהם הפטריוטס ירדו ביתרון למחצית.

ג'ו פלאקו שחקן בולטימור רייבנס. Matt slocum, AP
התעורר בדיוק בזמן. פלאקו/AP, Matt slocum

רבע 3: 13:14 לבולטימור

בולטימור פתחה את המחצית השנייה עם הכדור ופלאקו הצליח להאריך את הדרייב עם תפיסה גדולה של בולדין בדאון שלישי ותשעה יארד, אבל מיד לאחר מכן הגנת הפטריוטס התעשתה והרייבנס שוב נאלצו להרחיק. בריידי מצא היטב את וולקר, אבל לא הצליח למסור להרננדז כדור ארוך לאנדזון וגם ניו אינגלנד נותרה ללא כלום פעם נוספת.

בדרייב הבא, פלאקו שוב הוכיח שאם יתנו לו מספיק הזדמנויות, בסוף הוא גם יידע לקחת. הקוורטרבק של הרייבנס נחלץ ממצב לא פשוט כדי לשמור את הדרייב בחיים וסיים אותו בצד השני של המגרש עם מסירה קלה לדניס פיטה (שרגע לפני כן חטף פצצה עצבנית מג'רוד מאיו), לחמישה יארד וטאצ'דאון. עוד מהפך בפוקסבורו, 13:14 לבולטימור, 6:14 לסיום הרבע.

הרייבנס ראו כי טוב, ההגנה ניפנפה את התקפת ניו אינגלנד המבולבלת ופלאקו שוב החל לחלק מסירות מדויקות. עם תום הרבע השלישי, בולטימור התדפקה על דלתות האנדזון וירדה ביתרון 13:14.

ריי לואיס שחקן בולטימור רייבנס. Matt Slocum, AP
עוד משחק אחד. לואיס/AP, Matt Slocum

רבע 4: 13:28 לבולטימור

עם פתיחת הרבע, פלאקו מצא את בולדין לטאצ'דאון נוסף. 13:21 לרייבנס, שבורחים לקראת הסיום.

בנקודה זו הגיע המהלך שאולי הכריע את המשחק סופית. ברנרד פולארד, אחד שפצע בעבר אי אילו שחקנים של ניו אינגלנד (בריידי, וולקר וגרונקובסקי), שוב עשה את 'העבודה' עם כניסה חזקה ברץ סטיבן רידלי, ששמט את הכדור וכמובן, נפצע. הרייבנס השתלטו וזכו למגרש קצר מאוד.

משם, הדרך לאנדזון הייתה נוחה מאוד ופלאקו, עם מסירה ל-11 יארד, מצא את בולדין באנדזון כדי לקבוע 13:28 וכנראה לסגור את המשחק, עם 11:19 דקות על השעון.

ניו אינגלנד ניסתה להשיב מלחמה ועשתה את כל הדרך לרדזון, אבל במצבה הנואש היא נאלצה ללכת לדאון רביעי, שלא צלח והוביל לאיבוד כדור נוסף.

הצרות של הפטריוטס לא נגמרו. ניו אינגלנד קיבלה במהרה עוד צ'אנס ובריידי אפילו מצא את וולקר ל-36 יארד, אולם במסירה הבאה שלו, הכדור קיבל הסטה ודאנל אלרבה עט על המציאה וחטף. איזו התפרקות של המארחת.

גם הניסיון האחרון של בריידי הסתיים, איך לא, בחטיפה, הפעם מצד קארי וויליאמס והמשחק נגמר. בולטימור בסופרבול עם 13:28 ענק בפוקסבורו.

מספרים:

ניו אינגלנד: בריידי ניסה ככל יכולתו וסיים עם 320 יארד, אבל באחוזים רעים (29 מ-54) ועם צמד איבודים מול טאצ'דאון בודד. וולקר תפס ל-117 יארד, הרננדז ל-83, לויד ל-70. סטיבן רידלי רץ ל-70 יארד ופאמבל עד שנפצע.

בולטימור: פלאקו, שפתח חלש, המשיך את הפלייאוף החלומי שלו וסיים עם 240 יארד (21 מ-36), שלושה טאצ'דאונים ואפס איבודים, מה שמעלה את מאזנו ל-0:8 בתחום הזה בפלייאוף הנוכחי. התופסים המועדפים עליו היו טוריי סמית' (69 יארד), בולדין (60 וצמד) ופיטה (55 וטאצ'דאון). משחק הריצה היה די רגוע, כשברנרד פירס מסיים עם 52 יארד ורייס עם 48.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully