וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סן פרנסיסקו פורטי ניינרס עלתה לסופרבול

21.1.2013 / 0:54

הניינרס נחלצו מפיגור 17:0 באטלנטה, מנעו מהפאלקונס להבקיע במחצית השניה ורשמו 24:28 ענק שמביא אותם לניו אורלינס

אחד הימים הגדולים של עונת הפוטבול, שני רק לסופרבול ואולי אף יותר ממנו, יצא לדרך ואחרי שלוש שעות מהנות יש לנו כבר עולה אחת לסופרבול - סן פרנסיסקו פורטי ניינרס, שתחכה למנצחת בין ניו אינגלנד פטריוטס לבולטימור רייבנס (1:30, METV ו-ESPN). הניינרס רשמו מהפך ענק באטלנטה, ניצחו 24:28 וחזרו לריקוד הגדול לראשונה מזה 18 שנים.

אלדון סמית שחקן סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. Dave Goldman, AP
איזו הקרבה ואיזו שמחה. אלדון סמית' והפורטי ניינרס בסופרבול ראשון מזה 18 שנים/AP, Dave Goldman

הפאלקונס הילכו על חבל דק לכל אורך העונה. הם הובילו בהפרשים גדולים שנמחו כמעט מיד וכך היה גם הפעם, כשיתרון 0:17 מוחץ הפך כמעט מיד ל-14:17 והחזיר את הניינרס למשחק. סן פרנסיסקו, מצידה, לא הייתה במיטבה ברבע הראשון, אבל ההתקפה התעוררה בשני וההגנה במחצית השניה, כשהחזיקה את הבזים על 0 עגול בסך הנקודות. בסופו של דבר, קולין קפרניק רושם טריפ סנסציוני לניו אורלינס, שם ינסה לעשות היסטוריה ולהשלים דאבל עירוני בסן פרנסיסקו, לאחר זכיית הג'איינטס בוורלד סירייס בבייסבול באוקטובר האחרון.

זהו סופרבול שישי בסך הכל של הפורטי ניינרס, ואם הם רוצים לשאוב בשורה מחמשת הקודמים, הם יכולים בהחלט: המאזן שלהם בריקוד הגדול עומד על 0:5. לא רע בכלל.

קולין קפרניק שחקן סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. Dave Martin, AP
הרבה ביצים. קפרניק/AP, Dave Martin

רבע 1: 0:10 לאטלנטה

סן פרנסיסקו זכתה בהטלת המטבע אך בחרה לבעוט, אטלנטה קיבלה את הכדור. מאט ריאן לא חיכה יותר מדי וכבר בדרייב הראשון העלה את הפאלקונס ליתרון, כשלאחר שתי מסירות לטווח בינוני לרודי וייט וחוליו ג'ונס מצא את ג'ונס עם פצצה מ-46 יארד - 0:7 לאטלנטה 3:36 דקות מהפתיחה. זהו טאצ'דאון ראשון של 40+ יארד שהניינרס מאפשרים העונה.

5:38 דקות לסיום הרבע - ג'ונס הפיל איש אבטחה גדול ועב בשר כשניסה לתפוס כדור וכמעט גרם למותו. הבחור על הרגליים ויהיה בסדר אחרי עיסוי גב ארוך ומתמשך.

ריאן וחוליו ג'ונס המשיכו לשלוט בעניינים ובאוויר, והתופס השלים מאה יארד כבר אחרי 12 דקות. עם זאת, הפורטי ניינרס עצרו דרייב מאיים ואטלנטה הסתפקה בשער שדה של מאט בריאנט - 0:10 כשעל השעון 3:20 לסיום הרבע.

הניינרס ניסו לפתח דרייב ראוי, אבל הקו האחורי של אטלנטה לחץ את קפרניק ולא אפשר לו להוציא דאון ראשון. אחרי כמעט רבע שלם, לאורחים לא היה אחד כזה לרפואה. ריאן והתופסים שלו, לעומת זאת, המשיכו לטבוח באוויר והרבע הסתיים כשהכדור אצלם ביתרון 0:10.

סטיבן ניקולאס שחקן אטלנטה פאלקונס חוגג סאק על סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. David Goldman, AP
איזו פתיחה היסטרית. סטיבן ניקולאס חוגג לאחר שהפיל את קפרניק/AP, David Goldman

רבע 2: 14:24 לאטלנטה

מהיכן שנגמר הראשון החל השני - פגז של ריאן לג'ונס לקצה השמאלי של האנדזון. מיסטר ג'ונס ריחף, ירד עם שתי הרגליים בתחומי המגרש וקטף טאצ'דאון שני - 0:17 שנראה רע מאוד לניינרס שש שניות מפתיחת הרבע השני. בשלב הזה ג'ונס כבר עם 120 יארד.

יוסי מתגובה 2 שרוצה לשבור כוסות מרוב כעס - המשחק עדיין ארוך, אבל יש לזכור שבשלב הזה קוורטרבק רוקיז נחשפים, בדרך כלל. כך היה גם עם בן רות'לסברגר בגמר ה-AFC של 2004. עם זאת, אנחנו זוכרים מה עשה ראסל ווילסון לאטלנטה רק בשבוע שעבר.

קפרניק סופסוף נכנס לעניינים והחל להזיז את השרשראות. הוא מסר לוורנון דיוויס והכין את הקרקע ללמייקל ג'יימס, שעם גיחה ל-15 יארד נכנס לאנדזון וצימק - 7:17 לאטלנטה שמונה דקות להפסקה, טאצ'דאון ראשון לג'יימס ב-NFL.

הגולש "אין טלוויזיה" - אל תספר לאף אחד שנתנו לך לינק לצפייה ישירה. אנחנו נכחיש.

קפרניק והניינרס התעוררו. לאחר שהפאלקונס נעצרו, הקוורטרבק החל להשתמש גם ברגליים ולהתקדם. סן פרנסיסקו חתרה לרדת להפסקה בפיגור מינימלי והצליחה לעשות את זה עם עוד מסירה של קפרניק לדיוויס - 14:17 בלבד שתי דקות להפסקה. יש לנו משחק.

(בם בם, הפנתר הוורוד ונה נה - רשמית, סופית ובאופן מוחלט נמאס לנו מהפרסומת המגעילה שלכן. קישטה, מלח מים, עופו לנו מהמסך).

בשבוע שעבר לקח לריאן פחות מ-30 שניות להכניס את קבוצתו למצב של שער שדה. הפעם היו לו שתי דקות והוא לא אכזב. דרייב ארוך הסתיים בידיים של טוני גונזאלס, מי אם לא הוא - 14:24 ענק לפאלקונס, 25 שניות להפסקה. זו גם הייתה תוצאת המחצית.

ורנון דיוויס שחקן סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. Dave Martin, AP
אחרי רבע רדום הוא התעורר והוביל את הניינרס לכיוון האנדזון. ורנון דיוויס/AP, Dave Martin

רבע 3: 21:24 לאטלנטה

הניינרס פתחו עם הכדור ופתחו היטב. קפרניק מצא את רנדי מוס ודילייני ווקר, גור שייט על הקרקע ולבסוף קיבל כדור ישיר מהסנאפ כדי להיכנס לאנדזון - 21:24 לאטלנטה, חמש דקות מפתיחת הרבע השלישי.

התפנית הגיעה שמונה דקות לסיום הרבע השלישי. ריאן הנדס דרייב מאורגן עם גונזאלס, אבל לבסוף מסר לידיו של כריס קאליבר היריב. כדור של הניינרס עם הזדמנות לעלות ליתרון ראשון (הם פיגרו 17:0, זוכרים?). קפרניק מצא שוב את דיוויס בכדור ארוך, אבל הפעם אטלנטה עצרה סן פרנסיסקו מהאנדזון והאורחים הסתפקו בשער שדה של דיוויד אייקרס. האומנם? הבועט המצטיין של העונה שעברה והגרוע ב-NFL העונה נעץ את הכדור מ-38 יארד בקורה - עדיין 21:24, ממשיכים.

איתי שהעיר על הבועט הנורבגי ודיוויד אייקרס - רועי כ"ץ, אוהד פורטי ניינרס ותיק, מזכיר: "אייקרס החזיק את כל הקבוצה הזו על הרגל בשנה שעברה. התעייף, המסכן".

ריאן והפאלקונס שוב דחפו קדימה ושוב איבדו את הכדור, הפעם בהשמטה של הקוורטרבק, כשאלדון סמית' משתלט על האליפסה. קריאת "ראפינג" על קפרניק השאירה דרייב של הניינרס בחיים, ועם הכניסה לרבע הרביעי הם היו על כס הנהג - 21:24 לאטלנטה, כדור של הניינרס.

פרנק גור שחקן סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. Daver Martin, AP
איזה יופי של חצי שני. גור/AP, Daver Martin

רבע 4

קפרניק לא השתהה, מסר למייקל קראבטרי והתופס, בעונת פריצה, סחב על הגב חצי הגנה לתוך ה-10 יארד של הפאלקונס. אלא שאז בא מהלך נוסף משנה מומנטום, כשקראבטרי תפס כדור, כמעט נכנס לאנדזון אבל שמט אותו בתיקול ואטלנטה השתלטה ממש על הקו. מדהים. וואו!

יוסי - לא, פאמבל ברור. הוא השלים מהלך.

אטלנטה לא הצליחה לצאת מהאזור המסוכן ונאלצה להרחיק. טד גין ג'וניור העמיד את סן פרנסיסקו עם החזרה עמוקה לחלק המגרש של הפאלקונס. האורחים, באמצעות גור וג'יימס, החזיקו בכדור על הקרקע ושוב נכנסו לתוך תחום העשרה יארד של אטלנטה. הפעם זה השתלם, כשגור חדר עם הכדור לאנדזון - 24:28, יתרון ראשון לניינרס כשעל השעון נותרו שמונה דקות ו-23 שניות.

אטלנטה הייתה צריכה לצאת מהבור שכרתה לעצמה וריאן ירה לג'ונס במצב קריטי של דאון שלישי ו-4. תפיסה שנויה במחלוקת של הארי דגלאס המשיכה את הדרייב של אטלנטה (לדעתנו לא תפיסה, אבל זה מה שהשופטים החליטו) והפאלקונס התקרבו לאנדזון של הניינרס.

שתי דקות לסיום - עדיין 24:28 לסן פרנסיסקו. והנה עוד פעם בם בם וכל הנודניקיות האלה. הרגתן אותנו.

דרייב אחרון, בתוך הרדזון של הניינרס, אטלנטה צריכה טאצ'דאון כי שום דבר אחר לא יספיק. המסירה של ריאן נחסמה וכעת זה הכל או כלום - דאון רביעי. המסירה האחרונה נחסמה וסן פרנסיסקו זכתה בכדור. עם 1:09 דקות על השעון, הניינרס הולכים לניו אורלינס? התשובה היא כן, אחרי שהם הצליחו לעצור גם את הניסיון האחרון של אטלנטה.

אלדון סמית שחקן סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. Dave Goldman, AP
זהו זה, אפשר לחגוג. הפורטי ניינרס בסופרבול/AP, Dave Goldman

מספרים, סן פרנסיסקו: קפרניק סיים עם 16 מ-21 ל-233 יארד וטאצ'דאון באוויר. דיוויס רשם 108 יארד וטאצ'דאון בחמש תפיסות. גור הגיח 21 פעם לשני טאצ'דאונים, שניהם במחצית השנייה.

מספרים, אטלנטה: ריאן, לאחר מחצית ראשונה סנסציונית, נרגע בשנייה וסיים עם 396 יארד ב-30 מ-42, שלושה טאצ'דאונים, איבוד אווירי ופאמבל. ג'ונס סיים משחק קריירה עם 182 יארד וצמד, וייט קטף שמונה כדורים ל-106 יארד וגונזאלס רשם 78 יארד וטאצ'דאון, אך ייפרד מה-NFL ללא זכייה בסופרבול.

טוני גונזאלס שחקן אטלנטה פאלקונס. David Goldman, AP
ייפרד ללא זכייה בסופרבול. גונזאלס/AP, David Goldman

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully