וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: דג'וקוביץ' ברבע הגמר אחרי דרמה ענקית

נולה ניצח 6:1, 5:7, 4:6, 7:6 (5), 10:12 את ואוורינקה בתום משחק ענק. הסרבי ישחק נגד ברדיך. פרר ניצח, גם שראפובה

כמה כיף, כמה כיף שזכינו לטניסאי ענק כמו נובאק דג'וקוביץ'. הסרבי, אלוף השנה שעברה באוסטרליה, הצליח לחזור ממצב די אבוד במלבורן ל-6:1, 5:7, 4:6, 7:6 (5), 10:12 על סטניסלס ואוורינקה, לאחר שכבר פיגר 6:1, 5:2. הסרבי, המדורג ראשון בעולם ישחק ברבע הגמר מול תומאש ברדיך.

עוד בין הגברים, דויד פרר התגבר על קיי נישיקורי בשלוש מערכות ויפגוש ברבע הגמר את ניקולס אלמגרו, שניצל פרישה של ינקו טיפסרביץ', לאחר שהראשון הוביל 2:6, 1:5 וראה את יריבו מרים ידיים בשל כאבים חזקים בקרסול.

ההפתעה הגדולה בין הנשים הגיעה מכיוונה של המדורגת חמישית אנג'ליק קרבר, שנכנעה בשתי מערכות ליקטרינה מקארובה (19), ופספסה הזדמנות למפגש ברבע הגמר עם מריה שראפובה, שהמשיכה את הכושר המטורף בו היא מצויה כששמטה משחקון אחד בלבד מול קירסטן פליפקנס הבלגית. אגניישקה רדוואנסקה המשיכה את הדהירה שלה גם כן וגמרה את הסיפור של אנה איבנוביץ' עם 2:6, 3:6 מצוין, ותפגוש ברבע הגמר את נה לי, שהכניעה את יוליה גרגס 6:7, 1:6.

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. רויטרס
מנסה לשמור על התואר בשיניים. דג'וקוביץ'/רויטרס

גברים

פותחים דווקא עם המשחק שנעל את היום, בין המדורג ראשון בעולם והאלוף המכהן נובאק דג'וקוביץ' לשוויצרי המצוין סטניסלס ואוורינקה (17) והניצחון הענק 6:1, 5:7, 4:6, 7:6 (5), 10:12 של הסרבי הנהדר אחרי חמש שעות ושתי דקות. השניים לא שמטו מערכה עד לשלב זה, אולם כבר במערכה הראשונה היה ברור שהפעם הולך להיות משחק צמוד, כשהשוויצרי מזכיר דווקא את בן ארצו רוג'ר פדרר בימיו הגדולים ודורס עם 1:6 תוך 25 דקות בלבד. במערכה השנייה ריח הסנסציה התגבר, כשהשוויצרי כבר מוליך 2:5, לפני שנולה מראה כמה ניסיון יש לו ומנצח חמישה משחקונים רצופים בדרך ל-5:7 ושוויון במערכות.

במערכה הבאה, שבירה בודדת במשחקון התשיעי הספיקה לדג'וקוביץ' כדי לנצח 4:6 והוא נראה בדרך לניצחון, אבל ואורינקה לא ויתר והצליח לקחת את המערכה הרביעית לשובר שוויון ולנצח בו 5:7, כדי לקבוע שוב שוויון במערכות ולקחת את המשחק למערכה מכרעת. שם, כבר במשחקון הראשון נולה נשבר, אבל ידע לענות בצורה נהדרת ולנצל את נקודת השבירה השנייה במשחקון כדי לקבוע 1:1.

השניים שמרו על חבטות ההגשה עד מצב של 4:4. במשחקון התשיעי הייתה לואוורינקה הזדמנות לשבור את יריבו, אבל לאחר משחקון ארוך דג'וקוביץ' ניצל ועלה ל-4:5, והשניים המשיכו לשמור על ההגשות. המותחן נמשך וזה 8:9 לנולה. השניים המשיכו לשמור על ההגשות וזה 10:10. במשחקון הבא נקלעה הג'וקר ל-15:0, אך זכה בארבע נקודות רצופות בדרך ל-10:11. השוויצרי הוביל 15:40, אך דג'וקוביץ' חזר ל-40:40 ואפילו היו לו שתי אפשרויות זכייה במשחק, אך ואורינקה שמר על קור רוח מקפיא ושמר על שלוש נקודות שבירה. אבל בסופו של דבר, דג'וקוביץ' היה גדול עליו ועם בקהנד קרוס ענק סגר סיפור לאחר 10:12 בסט האחרון. פשוט אדיר.

המנצח בין השניים יפגוש ברבע הגמר את תומאש ברדיך (5 בטורניר), שהמשיך את הכושר הנהדר בו הוא מצוי וניצח את קווין אנדרסון הדרום אפריקאי (31) 3:6, 2:6, 6:7. בסט השלישי נראה היה כי הצ'כי יפסיד מערכה ראשונה בטורניר, אך זה התאושש וניצח אחרי שובר שוויון שארך לא פחות מ-87 דקות. זו העפלה שלישית ברציפות של המדורג חמישי בעולם לרבע הגמר של אוסטרליה.

הטניסאי הספרדי דויד פרר. רויטרס
עשה את שלו בקלות. פרר/רויטרס

בהתחשב בכך שאיבד בסך הכל שמונה משחקונים במהלך כל המשחק שלו, נאלץ דויד פרר (4) לעבוד מאוד, מאוד קשה לפני שהכניע את קיי נישיקורי 2:6, 1:6, 4:6 בתום שעה ועשר דקות של משחק. הספרדי עדיין לא שמט מערכה בטורניר, והלילה הוא סיפק משחק כמעט חף מטעויות. מי שיעמוד בין פרר וחצי הגמר הוא בו ארצו, ניקולס אלמגרו. ינקו טיפסרביץ' (8) הוליך 2:6, 1:5 בשמינית הגמר המרתקת הזו, אך נאלץ לפרוש בשלב הזה בשל כאבים קשים בעקב. לראשונה בקריירה, אלמגרו מעפיל לרבע הגמר באוסטרליה.

תומאש ברדיך טניסאי צ'כי. Chris Hyde, GettyImages
גם הוא מגיע בכושר מצוין. ברדיך/GettyImages, Chris Hyde

נשים

מריה שראפובה (2), ששמטה בשלושה סיבובים רק ארבעה משחקונים (וגם הם היו מול ונוס וויליאמס בסיבוב השלישי) המשיכה את הכושר המטורף בו היא מצויה, והפעם פשוט דרסה את קירסטן פליפקנס הבלגית המפתיעה (43 בעולם) עם 0:6, 1:6 מוחץ. ברבע הגמר תפגוש שראפובה את המפתיעה הגדולה של הלילה, יקטרינה מקארובה (19), שהדהימה את אנג'ליק קרבר, המדורגת חמישית, עם 5:7, 4:6 מאוד משכנע. הרוסיה, שהגיעה לרבע הגמר אשתקד עם ניצחון מדהים על סרינה וויליאמס, עושה זאת שוב. "זו הרגשה שאי אפשר לתאר", אמרה מקארובה בסיום, "כנראה שאני פשוט אוהבת לשחק כאן".

המפגש הכי מסקרן בשלב, לפחות על הנייר, היה זה בין אגניישקה רדוואנסקה (4) לאנה איבנוביץ' (13), שהגיעו בכושר מצוין. אלא שעם כל הכבוד לאיבנוביץ', שהכניעה את בת ארצה ילנה ינקוביץ' בסיבוב הקודם, רדוואנסקה נכנסה למשחק הזה עם מאזן מערכות מטורף של 0:24 מפתיחת השנה, והמשיכה אותו בגדול. הפולניה ניצלה שלוש מתוך חמש אפשרויות השבירה שלה כדי לנצח את המערכה הראשונה 2:6 (2:15 "לגנותה" במאזן השגיאות הבלתי מחויבות), איבנוביץ' ניסתה לחזור והשיגה חמש אפשרויות שבירה משלה בסט השני, אך לא ניצלה אף אחת מהן ונכנעה 6:3. המדורגת רביעית, שהפסידה בגמר הטורניר ב-2011, מעפילה בפעם השלישית ברציפות לרבע הגמר.

רדוואנסקה תפגוש ברבע הגמר את נה לי (6), שהרשימה מאוד עם 6:7, 1:6 על יוליה גרגס (18). הסינית נזקקה לשובר שוויון כדי לנצח את המערכה הראשונה, אך בסט השני העבירה הילוך, ניצלה את שתי אפשרויות השבירה שלה, ביצעה ארבע שגיאות בלתי מחויבות בלבד וניצחה 1:6 אחרי 31 דקות. האם נה לי מסוגלת לשחזר את ההישג מ-2011, אז נעצרה רק בגמר?

הטניסאית הרוסיה אקטרינה מקארובה. רויטרס
ההצגה של הלילה. מקארובה/רויטרס
הטניסאית הרוסיה מריה שראפובה. רויטרס
איך עוצרים אותה? שראפובה/רויטרס
הטניסאית הפולניה אגניישקה רדוואנסקה. רויטרס
רבע גמר שלישי ברציפות. רדוואנסקה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully