וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אפריקה: גאנה סיימה ב-2:2 מול קונגו

הכוכבים השחורים הובילו 0:2, אבל הופתעו במחצית השנייה. סיידו קייטה העניק למאלי 0:1 דרמטי על ניז'ר, אחרי טעות שוער

אחרי יום פתיחה עלוב בו לראשונה בהיסטוריה הסתיימו שני המשחקים הראשונים ללא שערים, אליפות אפריקה נכנסה הערב (ראשון) לקצב המצופה. עוד משחק ללא הכרעה, אבל הפעם לפחות היה זה 2:2 מרתק בין גאנה לקונגו. במשחק הנוסף, סיידו קייטה ניצל טעות שוער לקראת הסיום והעניק למאלי 0:1 על ניז'ר.

טרזור אמפוטו שחקן נבחרת קונגו. Rebecca Blackwell, AP
השאיר את גאנה בהלם. טרזור אמפוטו/AP, Rebecca Blackwell

גאנה - קונגו 2:2

לא זו התוצאה לה קיוו הכוכבים השחורים במשחקם הראשון בבית ב'. גאנה כבר הוליכה 0:2 ונראתה בדרך הנכונה לניצחון קל על נבחרת עמוסת בעיות שהתמודדה בשבוע שעבר עם שביתה של השחקנים והתפטרות זמנית של המאמן קלוד לרואה. אבל כמו שקורה לא מעט באליפות אפריקה, הגאווה של הקונגולזים לא הרשתה להם לוותר על המשחק והם חזרו כדי להשיג נקודה דרמטית בהופעת הקאמבק שלהם אחרי שבע שנים.

גאנה לא זכתה בטורניר מאז 1982, אבל הייתה הנבחרת הראשונה למצוא את הרשת באליפות הזאת. אחרי 220 דקות עקרות של טורניר ו-40 דקות של משחק, קוג'ו אסמואה מיובנטוס ביצע דאבל פס עם אסמואה גיאן וסידר שער לעמנואל באדו, שהפך למבקיע הראשון של אליפות אפריקה 2013. בדקה ה-50 עבר אסמואה מתפקיד המבשל לכובש, כשנגח למשקוף ופנימה את כדור הקרן של ווקאסו מובארק ורץ לחגוג עם ג'ון פיינטסיל, דרק בואטנג והחברים. קונגו לא הרימה ידיים. שלוש דקות לאחר מכן שלח דיומרסי אמבוקני את הקפטן טרזור אמפוטו, שלא נכשל מול השוער והחזיר את התקווה לקונגו. דווקא גאנה הייתה קרובה ל-1:3, אבל בדקה ה-67 אמבוקני נתפס ברחבה על ידי ג'רי אקמינקו וכבש בעצמו מהנקודה הלבנה את שער השוויון. תיקו מפתיע בסיום.

דרק בואטנג שחקן נבחרת גאנה במשחק מול קונגו. Schalk Van Zuydam, AP
לפחות היו שערים. דרק בואטנג/AP, Schalk Van Zuydam

מאלי - ניז'ר 0:1

בזמן שהעולם כולו מביט לעבר הלחימה העזה בין כוחות צבא צרפת למורדים במאלי, שחקני הנבחרת קיוו להשכיח מעט את הצרות ולהעניק נחמה ספורטיבית, ועשו זאת כשמנעו 0:0 שלישי בתכנית. ניז'ר, שהפסידה את כל שלושת משחקיה בהופעת הבכורה באליפות אפריקה אשתקד, הייתה קרובה להפתיע בדקה ה-22, אבל השוער ממאדו סמאסה הציל את מאלי. במחצית השנייה נכנס עוד ממאדו סמאסה, הפעם החלוץ ששיחק בעבר במארסיי, והוא בעט לרשת החיצונית בדקה ה-64, מספר דקות אחרי שסיידו קייטה סחט הצלה משוערה של ניז'ר. אקס ברצלונה מצא את הקורה בדקה ה-77, אך בדקה ה-84 קיבל מתנה מהשוער קסאלי דאודה והכריע את המשחק.

סיידו קייטה שחקן נבחרת מאלי במשחק מול נבחרת ניז'ר. AP
הכריע את המשחק. סיידו קייטה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully