וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: הסיפור ההזוי שמשגע את אמריקה

17.1.2013 / 2:08

לאורך העונה סיפר מנטאי תיאו, הליינבקר המצוין של נוטרדאם, על ההשראה שקיבל מחברתו שהלכה לעולמה. כעת מתברר כי היא הייתה פיקטיבית. אמריקה בהלם, התקשורת גועשת

ביום ראשון הקרוב, החל מהשעה 22:00 - דיווח חי באתר ממשחקי הגמר בשתי החטיבות

אחד הסיפורים ההזויים של השנה מגיע הלילה (חמישי) מארצות הברית. רק לפני עשרה ימים, לקראת גמר המכללות, גולל באתר זה יובל קליין את סיפורו של הליינבקר המצוין של נוטרדאם ואחד הפיינליסטים במירוץ להייזמן העונה, מנטאי תיאו.

השחקן, שסיפק עונה מצוינת והוביל את הגנת המכללה בדרך לעונה מושלמת והשתתפות במשחק הגמר, סבל מאסון אישי במהלך העונה, כאשר ב-12 סבתו נפטרה שש שעות בלבד לפני שחברתו מהוואי, המדינה בה נולד וגדל, נפטרה מלוקמיה. האמנם?

כעת נודע כי תיאו והוריו פנו למאמני נוטרדאם כבר ב-26 לדצמבר וטענו כי השחקן נפל קורבן למתיחה אכזרית במיוחד וכי החברה המדוברת מעולם לא הייתה קיימת. על פי אתר 'דדספין', שחשף את הסיפור, החברה שנקראה לנאי קקואה הייתה פיקטיבית ופרי המצאתו של אדם בשם רונאיה טויאסוסופו, צעיר בשנות ה-20 לחייו.

תיאו, אשר טוען כי הכיר את קקואה דרך האינטרנט, סיפר עליה במהלך העונה מספר פעמים כי היא ומותה היוו את ההשראה שלו. אלא שבדיקה של האתר גילתה כי לקקואה אין תעודת פטירה, היא מעולם לא הייתה רשומה בסטנפורד, למרות שנטען כי למדה שם והתמונה שלה, אותה קיבל תיאו דרך האינטרנט, היא בכלל של בחורה אחרת, בת כיתתו בתיכון של טויאסוסופו. חבר של המואשם בהונאה טוען כי הוא משוכנע ב-80 אחוז שתיאו שיתף פעולה עם הסיפור, על מנת לזכות בפירסום.

בנוטרדאם טענו כי הרשויות חוקרות את מקרה ההונאה ואילו השחקן ההמום, כך לפחות על פני השטח, הוציא הודעה ארוכה בה נכתב בין היתר: "מאוד מביך אותי לדבר על זה, אבל לאורך הזמן פיתחתי קשר עם האישה הזו, שפגשתי באינטרנט. חשבתי שזו הייתה מערכת יחסים יפה באינטרנט ובטלפון והתחלתי לחוש קרוב אליה. להבין שהייתי קורבן לבדיחה חולנית של מישהו ולשקרים תמידיים זה כואב ומשפיל".

"אני מודה למשפחה, לחברים ולאוהדים על התמיכה לאורך השנה. זה עושה לי בחילה לחשוב שחלקתי איתם את האושר והפרטים ממערכת היחסים הזו. בדיעבד, בוודאי שהייתי צריך להיות זהיר יותר ואלמד מזה לעתיד. למזלי, יש לי הרבה דברים טובים בחיים, אשאיר את החוויה המכאיבה הזו מאחוריי והתכונן לדראפט ה-NFL".

בינתיים, טוען שחקן ה-NFL רייגן מאויה כי קקואה היא דמות אמיתית וכי פגש אותה פנים אל פנים. "זה קרה לפני הסיפור עם מאנטיי. אני קרוב למשפחתה, נפגשנו בסמואה".

על פי ההערכות, תיאו אמור להיבחר בעשירייה הראשונה בדראפט, אולם לא ברור איך המקרה המוזר הזה ישפיע על מעמדו. התקשורת, בכל מקרה, גועשת והסיפור הזה הפך לשיחת היום לא רק בארצות הברית אלא גם באירופה. "20 שנה ויותר אני בענף", צייץ בטוויטר עיתונאי הספורט ג'ים רום, "ומעולם לא נתקלתי בדבר הזוי כזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully