וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירח דבש: החודש המצוין של אוסקר גרסיה

14.1.2013 / 23:53

האמונה בגורי, הוויתור על גונסאלו, התפקוד החדש של ראדי. בתוך חודש אחד, אוסקר גרסיה עשה את ההתאמות הנכונות כדי להפוך את מכבי תל אביב לקבוצה מרתיעה. הפועל באר שבע? לא ראינו כלום. שלום תקווה מסכם בליץ צהוב

one

בתקציר: ה-0:5 של מכבי תל אביב על הפועל באר שבע

מכבי תל אביב, שאיבדה ליומיים את המקום הראשון בטבלה, הגיעה נחושה ואגרסיבית למשחק הערב (שני) מול הפועל באר שבע. תוך 12 דקות הבנו שהיתה בבלומפילד רק קבוצה אחת. קבוצה חזקה, מאורגנת, מסודרת, שבקלות הצליחה להכניע את יריבתה. אנחנו רואים בחודש האחרון מכבי תל אביב שונה, בכל מה שקשור בסגנון, בהנעת כדור וביציאה להתקפות. אנחנו רואים הרבה יותר שחקנים מעורבים בכל מהלך של הקבוצה. אנחנו בהחלט יכולים להחמיא לאותם שחקנים, אבל אני בחרתי לשבח ולהעריך את אוסקר גרסיה. והנה הסיבות.

אוסקר גרסיה מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
איזה חודש. אוסקר גרסיה/ברני ארדוב

אין ספק שמטרתו של אוסקר היתה קודם כל לבנות מהיסודות. גרסיה בנה שלד, שדרכו ניסה להתוות משחק קשוח, שיטת משחק אגרסיבית ולחץ מתמיד על היריבה בכל חלקי המגרש. המאמן הספרדי הצליח לשמר את מכבי תל אביב בצמרת גם כשהיא לא היתה משכנעת. לקח לו זמן לטפל בנקודות התורפה, ובהחלט אפשר לומר שבחודש האחרון – לא רק בגלל כמות השערים שהצהובים מבקיעים – הוא יצר שינויים ושיפר את היכולת ההתקפית. אם זה בכנף ימין, באמצעות סטיב גורי. מבחינה פיזית, המגן הזה הוא לא משהו שרואים פה כל יום, והוא מביא את הפיזיות שלו לידי ביטוי באגף.

עוד שינוי שעשה אוסקר הוא הוויתור על גונסאלו גרסיה כבאנקר שלו מתחילת העונה. כשהמאמן ראה שהמשחק די תקוע כשגונסאלו שגרסיה משחק, הוא לא היסס לשנות ולהעביר את מהראן ראדי לקישור ההתקפי. בחודש האחרון ראדי שוטף, כובש, מבשל, מאיים ונותן אופציות רבות שהיו חסרות למכבי תל אביב בקישור. וכך היכולות ההתקפיות של מכבי הפכו טובות יותר ומגוונות יותר. ויותר מזה – הצהובים לא רק מנצחים, אלא שהם השיגו בתקופה זו יתרון הרתעה חשוב. מכבי תל אביב הפכה לקבוצה מאיימת.

אם עד לאחרונה, היתה מכבי תל אביב תלויה רק ביכולת של אלירן עטר, היום ניתן לראות שכתוצאה מהשינויים של גרסיה – הצהובים משחקים שוטף יותר, ועקב כך יותר שחקנים משתתפים בהתקפות וכובשים שערים. וכך מאוד קשה לעצור את מוליכת הטבלה. בהחלט אפשר לומר היום שמכבי תל אביב, על פי תקופה זו, רכשה לה יתרון של ממש במאבק בצמרת.

ולמרות כל השיפור ההתקפי הזה, אני עדיין חושב שהכוח המניע של הקבוצה הוא בלחץ ההגנתי ובהתנפלות של הצהובים על הקבוצה היריבה. הלחץ הזה גורם לאיבודי כדור רבים, ומכבי משיגה התקפות קלות ומנצלת את זה שהיריבה חשופה.

ראדה פריצה שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
רואים שיש בו משהו. ראדה פריצה/ברני ארדוב

הצהובים ממשיכים לחשוב כל הזמן איך לשפר את הקבוצה, ובדקה ה-65 נכנס למשחק ראדה פריצה. מהמעט שראינו מחלוץ הרכש בן ה-32, אפשר להתרשם שמדובר בשחקן עם יכולת טכנית גבוהה. נכון, הוא נכנס ב-0:3, במצב שבו הרבה יותר קל להביע את יכולתך כשחקן התקפי, אבל יש משהו בחלוץ הזה. ולמרות זאת, נצטרך להמתין לראות אותו במשחקים הבאים, כשיהיה לקבוצה הרבה יותר קשה.

הפועל באר שבע? קשה מאוד למצוא משהו להגיד על קבוצה שכמעט ולא היוותה יריב. לא היתה הפעלת לחץ, והיתה הרבה נאיביות. השחקנים של אלישע לוי אפשרו למכבי תל אביב לשלוט במשחק. נכון שהיו חסרים לה שחקנים, אבל עדיין רצינו וציפינו לראות את באר שבע טובה יותר. אולי לא מנצחת, אבל יותר מתאמצת על מנת להימנע מתבוסה כזו. אבל לא ראינו. לא ראינו כלום.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם הקהל. ברני ארדוב
קונצרט. שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם האוהדים/ברני ארדוב
עודד גביש שחקן הפועל באר שבע שומר על רוברטו קולאוטי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
כמעט ולא ראינו מאמץ מהפועל באר שבע. עודד גביש מול רוברטו קולאוטי/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully