וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה: הגישה החדשה של הפועל תל אביב

שמרנית, הגנתית, עוקצת. אורן יוסיפוביץ היה בדוחא וראה את בן חיים ודמארי ממשיכים את ההשתלטות העוינת על הפועל תל אביב, או בשמה החדש: מכבי פתח תקוה. סכנין? פתק לבן

one

ועדת ביקורת

גישות וחניות: יותר משהאנשים שהחליטו לנסוע לחרמון אתמול הם אמיצים, האנשים שהחליטו לנסוע לחרמון אתמול והתלוננו על הפקקים הם מצחיקים. וכך יצא שאתמול, ברדיוס של כמה קילומטרים מדוחא, אלו שהגיעו למשחק נכנסו בטעות לקו האש, ועמדו בפקקים. חניה לא היה קל למצוא, אבל השוטרים הנחמדים התירו לצופים להחנות איפה שרק רצו. מדרכה, צומת, רחבה לשטיפת מכוניות. "מבטיחים", אמר אחד השוטרים, "דוח לא תקבלו פה". תבואו כל יום.

קופות: חייל/נוער 30 (כרגיל, אזלו מהר מדי), מבוגר 60.

כמה המשחק היה צריך לעלות: החורף הזה, ללא ספק, קר מדי. היה קפוא אמש בדוחא. בשקלול שלושה שערים ומספר רב של איומים לשער (19), אפשר היה לשלם את המקסימום האמיתי שצריך לשלם למשחק כדורגל בישראל – 50 שקל.

קהל בני סכנין: ההתעללות של טל בן חיים בעידן ויצמן ("מגיעה לו מילה טובה") בשער השלישי הוציאה מהקהל המקומי את האוויר, והם עפו ליציאות. הקללות שספג שלומי דורה אמרו הכל. תמיכה רבה, ברוב שלבי המשחק, לא נשמעה ולא נראתה. מבחינת כמות – יחסית לקור, כמעט 2,000 מקומיים זה מכובד. לא יותר מזה. ציון: 5.

קהל הפועל תל אביב: המקומיים משוגעים על אוהדי הפועל. לראיה: ביציע האורחים חולקו בקלאוות. ה-0:3 הוסיף עוד מתוק לפה, והפה אכן עבד כמו שצריך. זכורים משחקים שבהם הכמות היתה כפולה ואף משולשת, אבל הקור, כבר אמרנו, והמרחק – עשו את שלהם. בדקה ה-88, כששירי ההלל לבית"ר ירושלים החלו להישמע בגאון, שיתוף הפעולה בין מחנות האוהדים היה דביק יותר מהבקלאוות. ציון: 8.

הרגע של המשחק: 50:20 – עומר דמארי וטל בן חיים על קו האמצע. 50:21 – דמארי מוסר בסיבוב, בן חיים דופק ספרינט. 50:24 - בן חיים לבד מול קנדיל. 50:26 - Game Over. שש שניות וגמרנו.

המספר הנוסף: 11. הפעם האחרונה שבה סכנין ניצחה את הפועל תל אביב – 15.11.2008 (0:1 של אוקוצ'ה; אנטבי החמיץ פנדל בדקה ה-95). מאז – 11 משחקים רצופים בשליטה תל אביבית – תשעה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו.

טל בן חיים שחקן הפועל תל אביב (למעלה) מול מוחמד קנדיל שוער בני סכנין. קובי אליהו
הרגע של המשחק. בן חיים מגלגל את הכדור בין הרגליים של קנדיל/קובי אליהו

מעשה שהיה, כך היה

כמה קר היה אתמול בסכנין? כל כך קר, שגנאים (בלי שם פרטי. רק גנאים), אוהד סכנין ומתדלק בטמרה, עמד בטריבונה עם מעיל שחור עבה, והצמיד ידיים לאף. וכל כך קר היה, שלא יכולת לדעת אם הוא מתפלל או מצונן. "אינשאללה ננצח את הפועל", הוא זרק. כל כך קר היה, שגם גנאים לא שם לב שזו בכלל לא היתה הפועל – סכנין שלו הפסידה למכבי פתח תקוה.

רק לפני שבוע ניצחה אותה מכבי פתח תקוה את רמת השרון, משער דרמטי שנכבש על ידי דמארי ובושל על ידי בן חיים. ואתמול, המלאבסים חגגו גם בדוחא. דמארי כבש שער נהדר (רק האיוולות של קנדיל ועוסמאן גברה על הביצוע המשויף של החלוץ), בישל את השני לבן חיים, שכבש גם את הקינוח. כל כך קר היה, שבן חיים שיחק עם סרט על האוזניים. "איזה קוררר!", צווח בסיום, לפני שהסמיק: "אני ממש מרגיש בבית. פשוט טוב לי פה. עם ההנהלה, עם האוהדים, בחדר ההלבשה". בסך הכל העונה, ואנחנו רק בתחילת ינואר, טל בן חיים ועומר דמארי כבשו 18 שערים ובישלו שמונה (כולל אירופה). בסך הכל העונה, דמארי ובן חיים אחראים בלעדית ל-19 נקודות ליגה מתוך 35 הנקודות שליקטה קבוצתם. זה לא רכש מצוין, זו השתלטות עוינת.

ולפי המשחק אתמול, ולפי היכולת של הפועל תל אביב לאורך העונה, אולי זה בדיוק מה שהפועל תל אביב צריכה – לשחק א-לה מכבי פתח תקוה. אף אחד בהפועל לא הסתיר זאת אתמול. "המתפרצות שלנו היו קטלניות", השוויץ אבוקסיס. ובן חיים הודה: "עמדנו בלוק, ויצאנו מהר. זה לא חשוב כמה זמן אתה מחזיק בכדור". כשהפועל ניסתה לשחק כדורגל העונה, זה לא עבד. כשהאדומים הסתגרו ובנו רק על עוקץ – הם ניצחו את מכבי חיפה ובדרבי ואת קרית שמונה ואת אשדוד ואתמול את סכנין. בשביל לנצח במשחקים האלה היה צריך הרבה מזל – גם אתמול סכנין איימה 13 פעמים על השער (הפועל רק 6). אבל צריך גם שוער טוב, מוסר נהדר כמו חנן ממן (שבעה בישולים) וניצול מצבים. להפועל יש את כלו אלו – הנה, רק אתמול הם כבשו שלושה גולים מתוך חמש בעיטות למסגרת. הבעיה היא שכרגע אין להפועל משהו להציע מעבר.

בעיצומו של החודש הרע ביקש אבוקסיס לשכוח את הפועל של הדאבל, את הפועל של גוטמן. אז הנה, לפחות הוא מציג את האופוזיציה. הפועל החדשה-ישנה. הגנתית, שמרנית, אפורה, עוקצנית, יעילה. ואם כבר, אז כבר – תגידו, מגמאדוב פנוי?

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שחקן הפועל תל אביב עומר דמארי. קובי אליהו
רק האיוולות של עוסמאן וקנדיל עלתה על הביצוע המשויף של דמארי/קובי אליהו

יד ימין של אחמד טיבי החזיקה את הטלפון הנייד. יד שמאל שלו החזיקה את הסנטר. לפני המשחק חבר הכנסת עוד חייך והצטלם ופנטז על קלפי, אחרי השער השלישי הוא נכנס לחדר צדדי וביכה את הבחירות של קבוצתו. סכנין כבר הראתה סימני התאוששות בחודש החולף, אבל השלישייה אתמול החזירה אותה בזבנג למציאות. השער השלישי היה סמל מובהק לקבוצה רופסת שחייבת להתעורר עם סטירה. אז הנה שתי סטירות – אף קבוצה לא ספגה יותר מסכנין העונה (32); שש נקודות בלבד מפרידות בין סכנין לבין הליגה הלאומית. וכשהפועל רמת גן עם משחק חסר, וכשמכבי נתניה והפועל חיפה מראות סימני חיים, הקבוצה של דורה נמצאת בתחתית שרשרת המזון, ביחד עם הפועל עכו.

עם שריקת הסיום עמד ג'אודת (בלי שם משפחה. רק ג'אודת) על הברזלים וצרח על שלומי דורה. דורה, אחרי שהחליף כמה מילים עם השופט אלי חכמון, שמע את ג'אודת, הישיר מבט וחייך לפני שנעלם במנהרה. האוהד יצא מהכלים, וקילל וקילל וקילל. כשנתבקש לתרגם את דבריו מערבית מאיימת לעברית מצונזרת, אמר: "זה מאמן זה? זבידאת וכליבאת לא פותחים? ז'וס ועבאס כן? ומי יילחם? אנשים לא קולטים – אנחנו בבעיה. הנה, אנחנו שוב בתחתית". אז מה עושים? "רק אלישע לוי", ג'אודת הפתיע. "רק איתו נחזור למעלה, לתקופות היפות. הוא הנשמה של סכנין". ואז בא יוסי אבוקסיס לעמדת הראיונות, וג'אודת הדביק לו בוסה לקרחת.

אחרי אבוקסיס, הגיע דורה. הוא השתמש במשפטים המעצבנים שמאמנים משתמשים בהם לאחר הפסדים ("חטפנו שערים לא מחויבים. אחד מטעות שוער, אחד כי השופט לא שרק פאול ואחד ממתפרצת"). בדיוק כשהחל לדבר עם סובביו על השיפוט, הגיע השדר רמי ויץ ושיגר: "אתה? אתה מדבר על שיפוט? תגיד תודה שלא הרחיקו לך את בלו על הדריכה על באדיר".

מאמן בני סכנין שלומי דורה. קובי אליהו
"חטפנו שערים לא מחויבים. אחד מטעות שוער, אחד כי השופט לא שרק פאול ואחד ממתפרצת". שלומי דורה, מאמן שהאוהד ג'אודת לא אוהב/קובי אליהו

שמעון הרוש, תיק רחצה ביד, יצאו מהמקלחת ועבר מטר אחד מהאוטובוס של הפועל תל אביב. השמועות אומרות שהוא מועמד, אבל נכון לאתמול הוא יכול היה גם להיכנס לתוך האוטובוס וזהו. שתי ההחמצות המטורפות שלו – בדקות ה-28 וה-32 – היו ממצבים קורצים יותר מכל אחד מהשערים של הפועל. לא שחס וחלילה המגן מואשם במעשה לא כשר, אבל העובדות בשטח. שמעון הרוש, שמועה בחלון העברות, תרם אתמול הרבה יותר משני שחקנים שכבר לבשו את האדום.

"פחדתי לפני המשחק", הודה סאבו פאביצ'ביץ', שנראה בחור לעניין. לפי עוד 90 דקות של הגנת הפועל המפורסמת, יש לו סיבה לפחד. אתמול שוב אמרו שחקנים שהבלם נראה מצוין, ושאיתו ההגנה אמורה להתייצב. נחיה ונראה. ניר נחום היה סביר. לא יותר ולא פחות. מה שבטוח, שני הטאלנטים בחרו מספרים עם הרבה אחריות על הכתפיים. של אלילים מליגה רחוקה.

פאביצ'ביץ' לקח את 24 של קובי בריאנט, ונחום את 23 של עמרי קנדה.


לטוויטר של אורן יוסיפוביץ

מייל: orenjos@walla.co.il

לכל המשחקים במדור "צופה מהצד"

אוהדי בני סכנין. קובי אליהו
אולי בפעם הבאה. ילדי סכנין לא מוצאים סיבות לחייך/קובי אליהו
ניר נחום שחקן הפועל תל אביב (למעלה משמאל) עם נעאל חוטבא עם אלרואי כהן. קובי אליהו
ככה מסיימים מתפרצת. הפועל תל אביב חוגגת 1 מ-3/קובי אליהו
שחקן הפועל תל אביב ניר נחום מול שחקן בני סכנין מקסים ז'וס. קובי אליהו
מספר 23. ניר נחום/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully