וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יובל אבידור: "הפועל חיפה לא תרד ליגה"

12.1.2013 / 8:00

יובל אבידור מבטיח לא לעזוב את האדומים: "ינואר לא רלוונטי", מסביר מה לא עובד: "בהתחלה לא התחברנו לדרך של קלינגר", לא מחפש רחמים ולא רוצה שיקראו לו סמל. ראיון אופטימי

בשבת האחרונה הגיע הרגע הגדול של יובל אבידור עד כה העונה. החלוץ, שעד עכשיו לא הצליח לשחזר את היכולת הטובה מהעונה שעברה, התקדם מאזור מחצית המגרש ומ-25 מטרים שחרר בעיטה שנגמרה רק ברשת של דלה איינוגבה מבני יהודה. בעוד על הספסל התחוללה חגיגה גדולה, כוכב הרגע סימן עם הידיים למעלה ולכולם היה ברור שהוא מכוון לאביו אותו איבד רק לפני מספר חודשים. אבידור אמנם ביקש מהרגע הראשון לא לתת לו הנחות, אמר לצוות המקצועי כי מבחינתו הטרגדיה האישית לא מהווה תירוץ, אבל לסובבים אותו היה ברור שהשחקן סוחב הרבה על הכתפיים.

שער הניצחון מול בני יהודה היה רגע הפורקן שלו, כשהתקווה היא שמפה אבידור יחזור להיות אותו חלוץ שקורע רשתות וישאיר את הפועל חיפה בליגה כנגד כל הציפיות לאור מצבה בטבלה: "אני כמובן לא יכול לשכוח את אבא שלי והסתכלתי למעלה כי ידעתי שהוא מסתכל עליי והוא שם איתי", פותח אבידור את הלב בראיון מרגש. "מי שמכיר אותי יודע שאני טיפוס חזק ולא מחפש רחמים, אבל החברים בקבוצה כבר הפכו להיות משפחה וכולם ידעו מה עברתי ותמכו בי לאורך כל הדרך. במחצית באו אליי שחקנים ואמרו לי שסומכים עליי ושאני אתן את שער הניצחון. זה נתן לי אמונה נוספת ובאמת הייתה מבחינתי ומבחינת הקבוצה התפרקות אחרי השער".

אלא שעם כל הכבוד לשער, לכולם ויותר מכל לאבידור עצמו ברור שהעונה עד כה היא אכזבה. החלוץ שבקיץ היה מבוקש על ידי קבוצות רבות בארץ ואפילו על ידי מספר קבוצות באירופה החליט להישאר בחיפה כדי להיות קרוב למשפחה, אבל עד שני המחזורים האחרונים לא הצליח לכבוש ונגרר ליכולת החלשה של שאר השחקנים. כעת הוא נראה גם באימונים וגם על המגרש חד וטוב יותר והאמונה אצל כולם שאבידור יצליח בסוף העונה לסיים עם מספרים יפים: "אמרתי כבר לפני כמה זמן שאחזור לעצמי ואני מרגיש שזה מתחיל לקרות", הוא מסביר. "אני רוצה להיות פקטור הרבה יותר גדול עבור הקבוצה ולעזור לה".

שחקן הפועל חיפה יובל אבידור חוגג שער. קובי אליהו
רגע הפורקן שלו העונה. יובל אבידור אחרי השער נגד בני יהודה/קובי אליהו

טעית כשלא עזבת בקיץ?

"כשאני מחליט משהו, אז אני שלם איתו ב-100 אחוז ואני לא מצטער לרגע שנשארתי בהפועל חיפה. זה המועדון הכי יקר לליבי ופה היו לי את העונות הכי יפות. ברור שיש שאיפות מקצועיות להתקדם, אבל אני לא מצטער ולו לשנייה".

אז אולי בינואר כבר תתקדם לקבוצה אחרת?

"יש לי חלק גדול במצב של הקבוצה ואני לא מאמין שצריך לעזוב קבוצה בינואר. אני חלק מהסירה הזו וזה לא הזמן לנטוש. היו לי הצעות לעבור לקבוצות אחרות, אבל כרגע מבחינתי מעבר בינואר לא רלוונטי. אני חייב להיות פה כדי לעזור ולהתרומם ביחד עם הקבוצה".

גם עכשיו למשפחה יש חלק בהחלטה?

"המשפחה שלי מאוד דחפה אותי לצאת לאירופה כבר בקיץ, ואין ספק שהמשפחה שלי זה חלק בלתי נפרד ממני והקרבה אליהם יכולה רק לתרום לי".

אולי היה לך איזה משקל כבד על הכתפיים שרצית להוכיח לכולם שאתה מצליח למרות הטרגדיה.

"לא יודע אם היה משקל. ברור שהרצון שלי תמיד הוא להצליח וכשהלך קשה, ניסיתי להתנתק מכל הנושא של אבא שלי ולהתמקד דווקא בדברים הקטנים והמקצועיים. הבנתי שאם אתייחס לפן המקצועי במקום לטרגדיה האישית יהיה לי יותר קל להצליח".

למרות הניצחון המצב שלכם בכי רע.

"כמעט כל הקבוצות בתחתית ניצחו, אבל זה לא משנה כי זה שחרר אצלנו הרבה מאוד לחץ ועכשיו אני מקווה שאנחנו יוצאים לדרך חדשה".

עם סגל כמו שלכם לא הייתם אמורים להיקלע למצב בו אתם נמצאים.

"לפעמים לא מתחבר לקבוצה ונכנסו לפלונטר שקשה היה לצאת ממנו. קח קבוצות גדולות יותר כמו מילאן שיש להם סגל מדהים ולא מתחבר להם. ברגע שלא הולך בהתחלה אתה מאבד ביטחון. לשמחתי יצאנו מזה והיה לנו רצף של שישה משחקים כולל גביע הטוטו שלא הפסדנו ואז הגיעה הסטירה מול מכבי תל אביב, אבל התאוששנו מהר ואני מאמין שאנחנו בכיוון הנכון".

ועדיין אתם המועמדים העיקריים לרדת ליגה.

"אני אענה על זה בפשטות: הפועל חיפה לא תרד ליגה".

יובל אבידור, דושאן ברקוביץ' שחקני הפועל חיפה מאוכזבים. מגד גוזני
לא מצטער על ההחלטה להישאר בהפועל חיפה. יובל אבידור לצד דושאן ברקוביץ'/מגד גוזני

היו דיבורים בהתחלה שלא התחברתם למאמן, בסוף הוא נשאר ועדיין הגיע שינוי, אז מה באמת קרה שם?

"אף פעם לא הייתה בעיה עם ניר. הוא מקצוען והוא תורם מעצמו, הוא מלמד אותנו הרבה ולפחות איתי הוא מדבר המון. הוא הגיע עם דרך מסוימת ואולי בהתחלה השחקנים לא התחברו לדרך, אבל כולנו משדרים על אותו גל עם ניר והבנו שזו הקריירה שלנו ושאם נרד זה יהיה כתם עבורנו. אנחנו עם ניר והעובדה שגם אייל עכשיו נכנס לצוות המקצועי אפילו תורמת, כי הוא חלק מאיתנו ויש הרבה שחקנים שישמחו לדבר איתו ולשתף אותו. זה רק יעזור".

לירן כהן הגיע, הוא מה שהיה חסר לכם?

"לירן הוא לא איזה שחקן מהנוער. הוא שחקן מנוסה שיכול לעזור לנו הרבה. מהמעט שיצא לי להכיר אותו הוא גם בחור מאוד חיובי. חלון ההעברות קיים כדי להתחזק, אבל זה משהו שהצוות המקצועי יחליט ואנחנו סומכים על הצוות שיעשה את הדבר הטוב ביותר עבור המועדון".

הקהל מוחה אבל ממשיך לתמוך בך ללא הפסקה, יכול להיות שהפכת לסמל?

"קשה לי להגיד על עצמי כזה דבר כי יצאתי והייתי בשדות זרים, אבל שוב, הפועל חיפה זה המועדון שהכי קרוב לליבי. לצערי היום נגמרו סמלים בכדורגל. אני רוצה להרים את המועדון הזה למעלה, אבל גם יש לי שאיפות מקצועיות ואני מאמין שיגיעו עוד ההצעות מחו"ל".

אתה עוד יכול לסיים עונה עם תואר.

"יש פה הרבה שחקנים בלי תואר כמוני למשל שגם גביע הטוטו חשוב להם. נתן הכל כדי לנצח ולהביא את הגביע. אם היו אומרים לי להיות מקום שישי ולא בגמר גביע הטוטו, הייתי מתחלף אבל יש מצב נתון וכעת אנחנו רוצים לקחת את הגביע. אין הוקוס פוקוס בכדורגל, אבל רוצים מאוד לקחת את הגביע".

מאמן הפועל חיפה ניר קלינגר (במרכז) מוקף בשחקנים דושאן ברקוביץ' (שמאל), מהראן לאלה, יובל אבידור, פביאן סטולר. קובי אליהו
כולם משדרים על אותו גל עם המאמן. יובל אבידור, שני מימין, בפתיחת העונה לצד ניר קלינגר/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully