וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: ברצלונה ניצחה 68:76 את אולימפיאקוס

יכולת טובה של שאראס עזרה לקטאלנים לגבור על אלופת אירופה. סיינה - חימקי 76:82, ריאל מדריד - ז’לגיריס 74:75

המחזור השלישי בשלב הטופ 16 של היורוליג יינעל הערב (שישי) עם ארבעה משחקים, שניים בכל בית. במוקד עמד משחק שבקלות יכול להתקבל בשלבים המכריעים של המפעל ובו גברה ברצלונה 68:76 על אולימפיאקוס. עוד בבית של מכבי תל אביב (בית ו'), סיינה ניצחה 76:82 את חימקי מוסקבה בתום דרמה ונותרה מושלמת. בבית ה', ריאל מדריד שמרה אף היא על המאזן המושלם עם 74:75 מרתק ושלשת ניצחון בשנייה האחרונה מול ז'לגיריס קובנה. אנדולו אפס גברה 62:71 על אלבה ברלין.

חואן קרלוס נבארו שחקן ברצלונה. GettyImages
נאלץ לנטוש, אבל ראה ניצחון. נבארו מול הגנת אולימפיאקוס/GettyImages

בית ו'

ברצלונה - אולימפיאקוס 68:76

המשחק הזה, שבקלות עשוי להיות משוחזר בפיינל פור, התאפיין בעיקר בהגנות נהדרות של שתי הקבוצות. ברצלונה, שסבלה מהעובדה שחואן קרלוס נבארו נאלץ לנטוש במהלך המשחק לאחר שהפציעה שבה להפריע לו, הובילה מהרגע הראשון ועד לאחרון, לא מעט בזכות משחק טוב של שרונאס יאסיקביצ'יוס (עשר נקודות), שנעזר בעיקר בנקודות של אנטה טומיץ' (15) ופיט מיקל (12). בארסה התאוששה מהתבוסה לחימקי בשבוע שעבר, היוונים כבר עם הפסד שני והם מסתבכים במאבקי העלייה להצלבה.

הרבע הראשון התנהל בשליטת הקטאלנים, שלא נבהלו מפיגור 5:0 מוקדם והחלו לשמור חזק בהגנה. עד לסיום הרבע, אולימפיאקוס התקשתה לייצר נקודות, פיט מיקל קלע שש ובארסה ירדה ביתרון 13:18.

גיורגי שרמדיני זכה לדקות אצל האורחים והגיב עם שש נקודות, אבל מיקל המשיך להצטיין וסיים את המחצית עם עשר נקודות. השופטים איבדו מעט שליטה ושרקו טכנית הזויה נגד אנטה טומיץ' ומיד לאחר מכן נגד הספסל של אולימפיאקוס, אבל השליטה נותרה בבירור של המארחים, שסיימו את המחצית בפלוס תשע, 32:41.

שניות ספורות מפתיחת הרבע השלישי נבארו שוב נכנע לפציעה המטרידה שלו, מה ששלח את שרונאס יאסיקביצ'יוס למגרש. כהרגלו, שאראס לא התרגש, השתלט במהרה על העניינים ועזר לבארסה לשמור על היתרון עם מהלך יפה של סל ועבירה. אולימפיאקוס הצליחה להישאר קרובה, אבל לא באמת להיצמד ואל הרבע המכריע עלו הקטאלנים ביתרון 52:60.

ברצלונה פתחה את הרבע עם בריחה קלה, שסידרה לה יתרון דו ספרתי, אבל אנטיץ' השיב בשתי שלשות, ששמרו על סיכוי קל לאולימפיאקוס, כאשר מן העבר השני הוארטס מוביל את בארסה. היוונים התקרבו עוד ועוד, אבל נקודות של שאראס יצרו פער שהספיק ואת השאר בארסה עשתה בהגנה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

סיינה - חימקי מוסקבה 76:82

פתיחת המשחק לא סימנה כלל על הבאות, כאשר הרוסים רצו קדימה ונראו בדרך לבריחה מהירה. אבל סיינה, בזכות ההתקפה המדהימה שלה, שקלעה לא פחות מ-12 שלשות ובזכות בובי בראון, שאחרי 41 נקודות בשבוע שעבר הסתפק הפםע ב-20 בלבד, הצליחה לחזור ולהשיג ניצחון שלישי כדי לשמור על מאזן מושלם. האיטלקים ממשיכים להפתיע ויכולים לחלום בשקט על השלב הבא ואפילו על המקום הראשון. חימקי ירדה לקרקע אחרי הניצחון הגדול על ברצלונה וספגה הפסד ראשון בטופ 16.

הרוסים פתחו בטירוף משני צידי המגרש וכבר אחרי שלוש וחצי דקות עלו ליתרון 2:16. סיינה התעוררה מעט, אבל סרגיי מונייה שמר על היתרון ואת הרבע הראשון סיימה חימקי ביתרון 20:27.

האיטלקים הבינו שככה אי אפשר להמשיך והחלו לשמור, כשהם את חימקי על חמש נקודות בשבע וחצי הדקות הראשונות של הרבע, בדרך לקאמבק. להפסקה ירדו הרוסים ביתרון שתיים בלבד, 39:41.

הדרמה נמשכה גם ברבע השלישי, כאשר קלווין ריברס מגיע ל-11 נקודות, אבל תומאס רס עולה לדאבל פיגרס משלו ויחד עם בובי בראון, שסופסוף חימם את הידית, שומרים את סיינה בתמונה. הרבע השלישי הסתיים ב-60:60, מה שהבטיח עשר דקות סיום מרתקות.

הרבע האחרון נפתח בצורה צמודה והיתרון נע מצד לצד. שלשה גדולה של קאנגור, 3:12 לסיום, העבירה אותו לסיינה באופן סופי ולאחר מכן תומאס רס הנפלא (16 נקודות) עמד בלחץ מהקו והגדיל את ההפרש, מה שיעזור לאיטלקים בגומלין.

בובי בראון שחקן סיינה. GettyImages
שומרים על מאזן מושלם. בובי בראון/GettyImages

בית ה'

ריאל מדריד - ז'לגיריס קובנה 74:75

המשחק של הערב היה במדריד, שם הבלאנקוס פגשו את מאמנם לשעבר, חואן פלאסה. ז'לגיריס נראתה נהדר לאורך כל המשחק, אולם ספגה הפסד חוץ 22 ברציפות בשלב הטופ 16, לאחר ששלשה אכזרית עם הבאזר מצד סרחיו רודריגס המארח הכניע אותה. ריאל שומרת על מאזן מושלם, אבל תהיה חייבת לשפר את היכולת. ניקולה מירוטיץ' היה מצוין והוביל אותה עם 17 נקודות, 21 של מרקו פופוביץ' לא הספיקו לליטאים.

כנראה שפלאסה עשה את שיעורי הבית שלו, כי ז'לגיריס לא נבהלה ורצה ל-0:7 תוך דקה. ריאל הצליחה להישאר קרובה בזכות פרננדס, אבל פופוביץ' הוריד את הליטאים ליתרון בתום הרבע הראשון 18:23.

ברבע הבא, ריאל התחילה לעבוד משני צידי המגרש, מרטינאס פוצ'יוס נכנס לעניינים וסל של סרחיו רודריגס העלה את הלבנים ליתרון ראשון במשחק. עד למחצית זה כבר היה שוויון, 40:40, כשניקולה מירוטיץ' מוביל את ריאל עם עשר נקודות מול 11 של פופוביץ'.

הרבע השלישי היה בסימן הגנות והסתיים ב-12:14 למארחים, מה שאיפשר להם לסיים אותו ביתרון שתיים, 52:54. מירוטיץ' הנהדר לקח על עצמו כמעט את כל ההתקפה ואילו פרננדס סיפק הגנה והעלה את מאזנו לשלוש חטיפות.

הדרמה האדירה במדריד הגיעה לשיאה ברבע האחרון. ריאל חיפשה הכרעה ועלתה לפלוס ארבע בזכות נקודות של סרחיו יול, אבל האורחים לא ויתרו שלשה של אוליבר לפאייט החזירה להם את היתרון. רודי ענה בשלשה משלו ושמונה שניות לסיום, במצב של שוויון 72:72, נשלח לפאייט אל הקו וקלע את שתי הזריקות. ההתקפה האחרונה של ריאל הלכה לפרננדס ומשם לסרחיו רודריגס, שעם הבאזר קלע את השלשה המנצחת.

אפס איסטנבול - אלבה ברלין 62:71

הטורקים נאלצו להזיע, כאשר אלבה, שמעולם לא ניצחה משחק בטופ 16, נשארה קרובה כמעט לכל אורך המשחק. לצערם של האורחים, לא הייתה להם תשובה ליכולת המצוינת של ג'ורדן פארמר מיודענו, שפעם אחר פעם הוציא את אנדולו מצרות וסיים עם 15 נקודות. 15 נוספות הגיעו מדושקו סבאנוביץ' ואילו קרם טונצ'רי הוסיף 11. את הגרמנים החלשים הוביל דיון תומפסון עם 15.

סרחיו יול ריאל מדריד מול איברהים ג'באר ז'לגיריס קובנה. GettyImages
איזו דרמה במדריד. סרחיו יול מול איברהים ג'באר/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully