וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע ספרדי: ולנסיה ומלאגה עלו לרבע הגמר

האנדלוסים חזרו מפיגור ל-1:4 על אייבאר מהליגה השלישית, ולנסיה ניצחה 1:2 את אוסאסונה ומחכה לסלטה ויגו או ריאל

שתי העולות לרבע גמר גביע המלך בספרד נקבעו הערב (שלישי), בדמותן של ולנסיה ומלאגה. האנדלוסים נקלעו לפיגור וחששו מהדחה, לפני שביצעו מהפך ברבע השעה האחרונה וניצחו 1:4 את אייבאר הצנועה מהליגה השלישית. בשלב הבא מצפה להם לא אחרת מאשר ברצלונה, שכמובן צריכה עדיין להשלים את העבודה מול קורדובה (0:2 בחוץ במשחק הראשון). בהמשך השלימה גם ולנסיה את המשימה, כשניצחה 1:2 את אוסאסונה והשלימה 1:4 בסיכום שני המשחקים. בשלב הבא תפגוש ולנסיה את המנצחת בין סלטה ויגו לריאל מדריד.

שחקן מלאגה חאבייר סביולה חוגג שער. רויטרס
קאמבק ברבע השעה האחרונה. חאבייר סביולה/רויטרס

מלאגה - אייבאר 1:4 (2:5 בסיכום שני המשחקים)

הקבוצה הקטנה מהליגה השלישית הגיעה למגרשה של המדורגת רביעית בלה ליגה, ולא הייתה רחוקה מהפתעה מרעישה, לפני שהתפרקה בסיום. בסופו של דבר מלאגה הביאה לידי ביטוי את פערי האיכות והשיגה ניצחון 1:4, אחרי שגם במשחק הראשון פיגרה וחילצה 1:1 בחוץ רק הודות לשער של הבלם אוגוצ'י אונייוו בתוספת הזמן.

קבוצתו של מנואל פלגריני הגיעה אחרי הפסד 1:0 לדפורטיבו לה קורוניה, כשהמאמן הצ'יליאני ביצע לא פחות מתשעה שינויים בהרכב. בדקה ה-11 זה עלה לו ביוקר. השוער המחליף קרלוס קאמני הדף בעיטה ממרחק של מיקל ארואברנה ישירות לרגליו של רובן ארויו, שמצא את הרשת והדהים את האוהדים בלה רוסאלדה. מלאגה החלה להילחץ ככל שנקפו הדקות, ובדקה ה-70 כמעט ספגה את השני, כשקאמני תיקן את הטעות שלו עם יציעה מצוינת.

אלא שדווקא הרגע הזה הוליד את השינוי. בדקה ה-74 ביצע דייגו בונאנוטה דאבל פס עם חאבייר סביולה וסיים את המהלך של יוצאי ריבר פלייט עם בעיטה בשמאל אל הרשת הגבוהה. שתי דקות לאחר מכן בונאנוטה הפך למבשל, כשהעביר כדור רוחב אותו דחק פנימה סבסטיאן פרננדס האורוגוואי. המחליף פרנסיסקו פורטיו הוסיף את השלישי בדקה ה-82, עם נגיחה לרשת אחרי הרמה של נאצ'ו מונריאל, ובונאנוטה השלים צמד אישי בבעיטה נהדרת מחוץ לרחבה בתוספת הזמן, אם כי נפצע במהלך, אחרי שגם סחט לפני כן אדום מגייה רולדאן האורח. מהפך מרשים של מלאגה, שצפויה לשלושה מפגשים תוך כשבועיים מול ברצלונה (ביום ראשון הקרוב בליגה, ולאחר מכן פעמיים בגביע).

שחקן ולנסיה טינו קוסטה. רויטרס
מי הבאה בתור? קוסטה/רויטרס

ולנסיה - אוסאסונה 1:2 (1:4 בסיכום שני המשחקים)

את העבודה האמיתית עשתה ולנסיה כבר במשחק הקודם, כשגברה על אוסאסונה 0:2 ונתנה לעצמה מקדמה גדולה לקראת הגומלין בבית. האורחים, שלא ראו ניצחון בחמשת המשחקים האחרונים שלהם, קיוו לצאת לדרך חדשה, אבל נפלו לפיגור אחרי 34 דקות כשאלברטו קוסטה כבש. לא חלפו שתי דקות, ואוסאסונה מצאה את השיוויון מרגלי יוסבה יורנטה, אבל עד למחצית היא לא הצליחה לכבוש שוב.

במחצית השניה לחצו האורחים במטרה למצוא שער מהיר, אבל ולנסיה הצליחה לשמור על היתרון, ובדקה ה-93 הספיקה למצוא אפילו שער ניצחון, כשסולדאדו קבע 1:2 ו-1:4 בסיכום שני המשחקים, בדרך לרבע גמר הגביע. עתה תמתין הקבוצה לראות האם תצליח סלטה ויגו להשלים את המשימה, ולהעיף את ריאל מדריד מהמפעל, כדי לפגוש את קבוצתו של ולוורדה בשלב הבא.

ארנסטו ולוורדה מאמן ולנסיה. Vladimir Rys, GettyImages
השלימו את העבודה בבית. ולוורדה/GettyImages, Vladimir Rys

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully