וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפז"ם עושה את שלו: המספרים שעושים את העונה ב-NBA

אסף רביץ

9.1.2013 / 11:45

מדור המספרים מתמקד במחזור 2011, שחלק משחקניו הופך משמעותי ב-NBA: אירווינג מפציץ בקאבס, קמבה ווקר מוביל את שארלוט וביוסטון הרוויחו את השחקן הכי משתלם בליגה בינתיים

בקרוב נגיע לשלב סיכומי אמצע העונה, שכמו כל סיכום יכלול התייחסות לרוקיס הבולטים בליגה למרות שבשלב מוקדם כל כך קשה לדעת יותר מדי עליהם. לעומתם, את שחקני השנה השנייה מעניין יותר לפגוש באמצע העונה השנייה שלהם בליגה, עבר כבר מספיק זמן כדי להתחיל לאפיין מגמות. לכן מדור המספרים הפעם יוקדש להם:

9: קודם כל, מבט על - לאחר שנה וחצי, מחזור 2011 כולל תשעה שחקנים שבאופן ברור מצאו את מקומם ונראים בדרך הבטוחה להיות שחקני NBA משמעותיים. אליהם ניתן להוסיף את ריקי רוביו ואיימן שומפרט הפצועים שנשאיר מחוץ לדיון הזה. כל השאר עדיין בשלב הגישושים, כולל כמה שחקנים שמקבלים דקות ולא ממש מחזירים. התשיעייה כוללת שני שחקנים מ-7 הבחירות הראשונות, חמישה בין 8 ל-16, שחקן עשירייה שלישית ושחקן סיבוב שני. רוב המדור יעסוק בהם, לכן זה המקום להתייחס לאלה שלא מצליחים בינתיים. הרשימה הזאת כוללת כמה בחירות גבוהות - דריק וויליאמס (2) לא ניצל את הפציעות במינסוטה, אינס קנטר (3) עדיין מחכה שיתפנו לו דקות ביוטה ויאן ווסלי (6) לא מהווה פקטור בקבוצה החלשה בליגה. היא גם כוללת כמה שחקנים שנראו מבטיחים מאוד בעונת הרוקי ונעלמו השנה, בעיקר מרשון ברוקס ואייזיאה תומאס (שלפחות חזר לחמישייה לאחרונה).

23.1: כמות הנקודות למשחק של השחקן שנבחר ראשון וממשיך להיות כוכב המחזור - קיירי אירווינג. הכמות הזאת מספיקה גם למקום השישי בליגה והוא קולע אותה באחוזים לא רעים מהשדה ויותר מ-40 אחוזים מהשלוש, בדרך הבטוחה להיות סקורר מוביל ב-NBA לשנים ארוכות. יש לו עדיין הרבה עבודה בתחום ניהול המשחק (מאבד כמעט 4 כדורים למשחק) והוא עדיין לא מוביל את קליבלנד לניצחונות, אבל הקאבס לאחרונה מתבססים על שחקני השנה הראשונה והשנייה שלהם ונראים לא רע גם ברוב ההפסדים. מהקבוצות שבסופו של דבר גם יתחילו לנצח.

שחקן קליבלנד קאבלירס קיירי אירווינג. רויטרס
האיש במסיכה מציג עונה יוצאת מהכלל. קיירי אירווינג/רויטרס

2.61: יחס האסיסטים-איבודים של קמבה ווקר (6 אסיסטים על 2.3 איבודים). מבין שלושת הפוינט גארדים המובילים - קיירי, ווקר וברנדון נייט (רוביו, כאמור, נשאר מחוץ לדיון), קמבה הוא זה שקיבל את תדמית הסקורר חסר האחריות, זה שברור שיש לו כשרון אבל לא ברור אם הוא מסוגל להיות רכז אחראי. המספרים מראים תמונה הפוכה לחלוטין. יחס האס'-איב' שלו טוב משמעותית משני האחרים (שניהם עם פחות מ-1.5) ומרשים מאוד לשחקן שנה שנייה. ווקר קולע באחוזים פחות טובים, אבל גם בכך חל שיפור משמעותי השנה בדרך ל-17.9 נקודות למשחק. הוא ללא ספק השחקן הטוב ביותר בשארלוט, אולי בעתיד נדע אם הוא יכול להיות השחקן הכי טוב גם בקבוצת NBA.

10.8: באופן מפתיע, הריבאונדר המוביל של המחזור הוא לא קנת' פאריד (9.9 למשחק) אלא מיודענו ניקולה ווצ'ביץ'. הסנטר של אורלנדו שואב בקצב מטורף ועוקף את המאנימל גם בריבאונד ביחס לדקה. פאריד יתנחם בכך שהוא עדיין ריבאונדר ההתקפה המוביל במחזור עם 3.9 למשחק. השניים שולטים בקטגוריה יחד עם טריסטן תומפסון שלאחרונה נותן להם פייט רציני ובאופן כללי מגלה שיפור משמעותי. מאז שורז'או נפצע בקליבלנד, טריסטן מתעלה עם 13.3 נקודות ו-12.4 ריבאונדים ב-10 משחקים. נקודה למחשבה לקאבס שגם ככה חושבים להיפטר מהברזילאי הנהדר.

1.84: יש קרב צמוד על תואר מלך החטיפות של המחזור, כרגע יש שוויון כמעט מוחלט בין קמבה לקאווי לאונרד. ההבדל הוא שקאווי עושה את זה ב-8 דקות פחות ובחטיפות ביחס לדקה הוא בקלות הראשון במחזור וגם השישי בליגה. זה הסיפור של לאונרד כרגע - בשביל להבין את האיכות שלו צריך לזכור שהוא משחק באחת מהגדולות בליגה וברוטציה הרחבה של גרג פופוביץ'. הוא גם היה פצוע חצי מהעונה ועדיין מחזיר את עצמו לעניינים. הוא הרבה יותר משחקן של 9 נקודות ו-5 ריבאונדים למשחק, הוא רול פלייר קלאסי שנמצא בדיוק במקום הנכון עבורו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שחקן שארלוט בובקטס קמבה ווקר. Streeter Lecka, GettyImages
יכול להיות שהוא בעצם רכז טבעי? קמבה ווקר/GettyImages, Streeter Lecka

2.8: כמות השלשות למשחק של המוביל הבלתי מעורער בקטגוריה בין שחקני השנה השנייה - קליי תומפסון. וזה אחרי פתיחה מהוססת - מאז דצמבר הוא קולע 3.3 שלשות למשחק ב-45.5 אחוזים. הוא נעזר בתרגיל חסימות לקלע שמבוצע ביעילות בגולדן סטייט כדי להפוך לסקורר השלישי בחמישייה ולשחקן חשוב באחת מהפתעות העונה. בדומה ללאונרד, גם תומפסון הוא רול פלייר משודרג שמסוגל להפוך לשחקן משמעותי מאוד בליגה בזכות היכולות הספציפיות שלו. כבר אחרי עונה וחצי הוא דואג למקם את עצמו גבוה על ציר הפיור שוטרים, יותר קרוב לריי אלן מאשר לקייל קורבר.

6: קטגוריות חשובות שבהן צ'נדלר פארסונס מדורג בין חמשת הטובים במחזור- נקודות (רביעי), ריבאונדים (חמישי), אסיסטים (חמישי), חטיפות (רביעי), כמות שלשות (שלישי) ויחס אס'-איב' (שני). בעונה שעברה הסמול פורוורד של יוסטון עשה לעצמו שם בעיקר כמומחה הגנה, השנה הוא מוכיח שהוא השחקן המגוון ביותר של המחזור וגניבת הדראפט האמיתית לאחר שנבחר במקום ה-38. יש לו חלק חשוב בהצלחה של יוסטון, שהגיעה כבר לשלב בו צריך לשפשף עיניים כדי להאמין מה החבורה הזאת עושה לילה אחרי לילה. הבחירה הנמוכה והמשכורת המזערית שמגיעה איתה הופכת את פארסונס לשחקן הכי משתלם ב-NBA כרגע.

66.4: עד כאן העיסוק בשמות הבולטים של המחזור, שאר הקטגוריות מאפשרות להזכיר כמה שמות נוספים. 66.4 הם האחוזים מהשדה של גרג סמית' מיוסטון, שהוזכר במדור הקודם בזכות ה-PER המדהים שלו, והוא מוביל בעשרה אחוזים על הבא בתור ברשימה (איבן ג'ונסון החביב מאטלנטה). גם מבט על אחוזי השלשות מגלה כמה נתונים מעניינים. עד לא מזמן הוביל את הקטגוריה שם מוכר - כוכב המכללות ג'ימר פרידט שלא מוצא את עצמו בסקרמנטו אבל קולע מחוץ לקשת ב-40 אחוזים. קשה שלא לתהות אם בקבוצה מאורגנת יותר אפשר להפוך אותו לסקורר מוצלח מהסוג של קליי תומפסון. אחוזי השלשות מספרים גם על מהפך במשפחת מוריס בין שני האחים שנבחרו אחד אחרי השני בקצה הלוטורי - בשנה שעברה מרקיף הפגיז מבחוץ בפיניקס, השנה תורו של מרקוס שמוכיח שהוא הקלע המוצלח מבין השניים בזכות 1.3 שלשות ב-37.7 אחוזים ביוסטון.

שחקן יוסטון רוקטס צ'נדלר פארסונס. Scott Halleran, GettyImages
השחקן המשתלם ב-NBA. פארסונס/GettyImages, Scott Halleran

מעקב קליעה: רייג'ון רונדו

בזמן שהוא לא מתנגש בשופטים או מוצא דרכים משונות אחרות להפסיד משחקים, רונדו ממשיך לנסות לשפר את הקליעה שלו. מאז הבדיקה הקודמת הייתה ירידה קטנה באחוזי חצי המרחק שלו, אבל הם עדיין עומדים על 51 אחוזים מכובדים לחלוטין. לרגע היה שיפור בשלשות בזכות ארבע רצופות שקלע, אבל מאז החטיא את כל ה-9 הבאות שזרק. האחוז הכללי משלוש הוא 26.1- מעט יותר טוב משנים קודמות אבל עדיין אחוז נוראי. למרות זאת, טוב שרונדו הכפיל את כמות הזריקות מהטווח השנה מ-0.8 ל-1.6, במקרה שלו עצם הנכונות לזרוק חשובה לאופן בו ההגנה מתארגנת מולו. בעיקר כשיש ימים שהוא כן קולע.

שחקן בוסטון סלטיקס רייג'ון רונדו. GettyImages
מה יהיה? רונדו/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully