וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניב ברקוביץ': "כשבונים עליך זה משנה משהו בראש"

8.1.2013 / 7:01

ניב ברקוביץ' רושם עונת שיא בבני הרצליה, ובראיון השבוע מסביר איך זה קרה ומה מצפה לו בעתיד. וגם: כל מספרי המחזור

בתחילת העונה סומנה בני הרצליה כאחת הקבוצות שיכולה ללכת עד הסוף, והניצחון שלה במחזור הפתיחה על הפועל תל אביב בחוץ היווה רק הוכחה לאותם אנשים שהיללו את השחקנים של אריאל בית הלחמי. סיבוב מאכזב לאחר מכן, הגיעה הרצליה למפגש השני מול האדומים כשניצחון הוא לא סימן לבאות, אלא מצרך חיוני כמו אווירה לנשימה, מול קבוצה שמגיעה רק עם שני זרים ועוד כזו שנלחמת עמה על הכניסה לפלייאוף העליון. בדיוק כמו בסיבוב הראשון, גם הפעם הרצליה ידעה לעשות את זה עם ניצחון 88:94.

ניב ברקוביץ', שחקן בני הרצליה מול ליאור אליהו שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
בעונת שיא. ברקוביץ'/קובי אליהו

"ידענו שזה משחק חובה, משחק שאנחנו חייבים לקחת אותו", מספר ניב ברקוביץ', רכז הקבוצה, שקלע 16 נקודות בניצחון ביום ראשון, "אם לא היינו מנצחים אז הפועל בורחים לנו יחד עם הפלייאוף העליון. היה לנו חשוב כי זה ניצחון כפול נגד קבוצה שמתמודדת מולנו, ונותן לנו יתרון בטבלה במצב של שיוויון כמו עכשיו. סימנו את המשחק הזה כמטרה ברורה לסיבוב השני, ועמדנו בזה".

ברקוביץ' הצטיין גם בסיבוב הראשון מול האדומים עם אותו מספר נקודות, והוא לא מתפלא מהיכולת הטובה שלו במפגשים הללו. "את האמת? אני אוהב לשחק מול הפועל. יש להם קהל מדהים, אחד היותר טובים בארץ, וזה נותן לך אנרגיה. אני מקבל מזה אנרגיה אפילו אם הקהל נגדי וזה נותן אווירה מיוחדת. ככה היה גם במשחק הראשון נגד הפועל בראשון, ואני שמח שהיה לי משחק טוב מאוד".

קלעת גם שלשה ראשונה העונה, משהו שכבר מדברים עליו כנקודת התורפה שלך.

"אחרי השלשה חגגתי ועשיתי אווירון. אני פשוט לא זורק, זה לא שאני לא קולע. אין איזה משהו שאני יכול להצביע עליו, זה משהו שאני מודע אליו, אני רוצה ומאמין שזה משהו שיילך וישתפר אצלי. אמרתי לעצמי בתחילת העונה שאני אתחיל לזרוק שלשות ואני מקווה שבכל משחק אני אלך להשתפר. אני מאמין שבסיבוב אני אזרוק יותר, אקלע יותר ואשפר את הקטגוריה הזאת".

דרק קארקטר שחקן בני הרצליה מול מלקולם תומאס, שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
שחקן ברמה אחרת. קארקטר/קובי אליהו

הרצליה פתחה את העונה טוב, עמדה על שני ניצחונות בשלושת המחזורים הראשונים, אך אז צנחה לחמישה הפסדים רצופים. "היו לנו שני זרים שככל הנראה לא היו ברמה שציפינו שהם יהיו", מסביר ברקוביץ' את היכולת החלשה. "בגלל זה הקבוצה עשתה שינוי, הביאה שני זרים טובים, ואני חושב שעם הזמן נהיה קבוצה הרבה יותר טובה. מדובר בשני שחקנים ברמה גבוהה מאוד ואפשר לראות שינוי מאז שהם הגיעו. אנחנו במאזן של 2:3, ואחד ההפסדים היה נגד מכבי".

השחקן שהגיע מאשקלון העונה, ממשיך ומסביר את היתרון שבשחקן פנים כמו דרק קרקטר שהגיע לשרון. "שחקן כמו דרק מאוד משפר לנו את הקבוצה, במיוחד שיש לנו סגל עם קלעים טובים כמו בן רייס, רומל בק וג'ומיין ג'ונס. זה יותר מרווח להם את המשחק, קשה לעצור אותם, ויותר קל לו בפנים כשיש לידו קלעים טובים. הוא שחקן מאוד מגוון".

והעובדה שהחליפו רכז כמו מילט פלאסיו בגארד סקורר כמו ג'יי אר ריינולדס מביעה אמון בך?

"יכול להיות שבצוות המקצועי ראו באיזשהו שלב שאני יכול להוביל את הקבוצה ולתרום כרכז יותר, אבל אני חושב שעיקר השינוי זה שהביאו שחקן פשוט טוב יותר ממילט פלאסיו שנמצא כבר בשלהי הקריירה שלו. ג'יי אר ריינולדס הוא שחקן צעיר, מוכשר מאוד, שומר יותר, מהיר ויותר מתאים לסגנון המשחק שלנו, שאנחנו אוהבים לרוץ בו".

ג'יי אר ריינולדס שחקן מכללת וירג'יניה. GettyImages
מתאים יותר לסגנון המשחק. ריינולדס/GettyImages

זאת העונה השישית של ברקוביץ' בליגת העל, והתחנה השביעית שלו בליגה. קדמו להרצליה רמת השרון, קרית אתא, הפועל עפולה, הפועל חולון, מכבי אשדוד ואליצור אשקלון. "לצערי דברים לא הסתדרו לי עד היום", הוא מסביר את התחלופה הרבה.

"הייתה לי לפני שנתיים באשדוד אפשרות להישאר לעוד שנה, אבל בסופו של דבר בקיץ המשא ומתן התפוצץ, והגעתי לאשקלון ששם מצאתי בית חם וחתמתי לשנתיים. הכל נהרס כשיוסי דהאן עזב את הקבוצה, והחוזה התבטל. הייתי אמור לחכות להם, ופשוט עד שהם הסתדרו בקבוצה לקח די הרבה זמן, ואז הגעתי לבני הרצליה. אני מקווה שעכשיו מצאתי בית. אני לא חושב שזה בריא לעבור כל שנה קבוצה, זה לא דבר שאני גאה בו, אני מקווה שהשנה אני אוכל להשאר במועדון יותר משנה אחת".

אתה לראשונה העונה שחקן מוביל בקבוצה, מה זה גורם לך להרגיש ולשנות במשחק?

"כשבונים עליך כשחקן מוביל זה כנראה משנה לך משהו בראש. באשדוד הייתי שחקן משלים אחרי מאיר טפירו, ובאשקלון היה את רביב לימונד לפניי. השנה אני מרגיש כמו שחקן מוביל, ההנהלה והמאמן בונים עליי כשחקן כזה, וכנראה שזה נכנס לי לראש. מה שהיה לי חשוב לשפר העונה זה היציבות. באשדוד ואשקלון היו לי יותר עליות וירידות במהלך העונה. העונה אני שומר על יציבות שזה מאוד חשוב, ואני מקווה להוביל את הקבוצה לבית העליון שזה יהיה מושלם עבורי".

שחקן עירוני אשקלון ניב ברקוביץ'. קובי אליהו
נקלע למצב לא פשוט באשקלון. ברקוביץ'/קובי אליהו

המספרים של ברקוביץ' עד כה, 11 נקודות ו-4 אסיסטים בממוצע, הם הטובים בקריירה שלו, והוא מסביר את השיפור שלו גם בעבודה קשה. "עבדתי קיץ השנה עם מאמן אישי בשם איתי לוי, זה נתן לי הרבה ביטחון ושיפר לי את היכולת האישית. מה שחזר למשחק שלי זה משהו שהייתי משתמש בו הרבה בתקופת הנוער- הג'אמפ הקצר. חזרתי להשתמש באלמנט הזה, וזה נשק קטלני שלי שאני עובד עליו".

אתה מרגיש שהתנתקת סופית מהתווית של הבן של, וכולם מעריכים אותך בתור ניב ברקוביץ'?

"זה ממש מאחוריי, בשלוש השנים האחרונות כבר לא מדברים עליי בהקשר של הבן של, אלא ניב ברקוביץ'. אני חי עם זה כל כך הרבה שנים, זה לא מפריע לי ואני לא מקשיב לדברים הללו".

בני הרצליה נראית טוב יותר בשבועות האחרונים, וכעת הקבוצה שוב נספרת בתמונת הסיכויים לפלייאוף העליון. "אנחנו מאוד מקווים להיות בפלייאוף העליון ולא במאבקי ההשרדות של מקומות 7-12. השנה הליגה היא מאוד קשה וצפופה, אחרי כל ניצחון אתה במקום השישי, ואחרי הפסד אתה כבר במקום העשירי. יש לנו עכשיו שלושה משחקים שהצבנו לנו כמטרה לנצח את כולם- נתניה בחוץ, אשדוד וחולון בבית. אחריהם נוכל להסתכל קדימה".

ומבחינה אישית, מה המטרות שלך מהעונה הזאת והלאה?

"אני רוצה לשמור על היציבות ולהמשיך ברמה הזאת בכל העונה. אם אני אמשיך ככה אני מאמין שיגיע גם זימון לנבחרת, זה החלום שלי בשלב הזה. אולי בעונה הבאה אני אחשוב על לשחק באירופה, זה משהו שאני רוצה לעשות, לשחק שם שנתיים כחוויה ולהתפתח עוד קצת. אח שלי שיחק בהולנד ואמר לי שזה דבר מדהים וצריך לעשות אותו, ואני בהחלט שוקל את זה בעתיד".

מיקי ברקוביץ' שחקן מכבי תל אביב לשעבר. ברני ארדוב
כבר לא הבן של. מיקי ברקוביץ'/ברני ארדוב

מספרי המחזור

4 – קבוצות ביצעו שינויים מסיום הסיבוב הראשון לפתיחת הסיבוב השני. מכבי ראשון לציון פיטרה את אפי בירנבוים והחליפה אותו ברוני בוסאני, הפועל אילת שלחה את אוסטין פרימן למכבי אשדוד והחתימה במקומו את דריוס וושינגטון ואילו הפועל חולון שחררה את טיילר סמית' והחתימה מאולימפיה לובליאנה את דומיניק ווטרס. כל ארבעת הקבוצות השיגו ניצחון, אך יהיה זה מוקדם לקבוע האם השינוי הצליח, אך את אלמנט הזעזוע הן השיגו.

7 - איבודי כדור להפועל ירושלים ב-11 הדקות האחרונות במשחק מול מכבי תל אביב, כשהאדומים איבדו יתרון 53:60, בדרך להפסד 79:71. ירושלים קלעה בדקות הללו 3 מ-8 ל-2, 1 מ-5 ל-3 ו-2 מ-4 מקו העונשין. שרון דרוקר צריך להקרין לשחקנים שלו את הדקות הללו ולנסות להוציא מהם הסבר ראוי למה שקרה בסיום המשחק. עם כל הכבוד להגנה של מכבי תל אביב, ירושלים ירתה לעצמה ברגל בדקות קטסטרופליות.

13 - נקודות בלבד קלעו שחקני הספסל של הפועל תל אביב בהפסד לבני הרצליה, מספר די נורמלי ביחס לעובדה שהקבוצה משחקת עם שני זרים, אבל לא לעובדה של מי עולה מהספסל של אדלשטיין. יונתן שולדברנד, גל איתן ויותם שירן שיחקו ביחד 56 דקות, מספיק זמן כדי לשנות את המשחק, ולמרות שקלעו מעט, לא היו במשחק. במצבת השחקנים של הפועל, כל שחקן צריך לתת מעצמו יותר, ומול הרצליה הספסל פשוט לא סיפק את הסחורה.

13 – אסיסטים מסר דומיניק ווטרס בניצחון של הפועל חולון על מכבי חיפה, שיא עונה בליגת העל. אז כמו שנכתב כאן קודם, אלמנט הזעזוע הושג בהחתמתו של ווטרס, תעלומה בעיני אנשים שלא מכירים את שוק השחקנים לעומקו, אבל לאלה שכן היה די ברור שמדובר בבול פגיעה של דן שמיר. רכז אינטליגנט, מנהל משחק קלאסי שלא לוקח יותר מדי זריקות ומפנה לקלעים והכוכבים את הבמה. אם ווטרס לא ישנה פתאום את סגנונו, חולון השתדרגה בצורה רצינית.

34 - נקודות יותר קלעו שחקני הפנים של הפועל אילת מאשר שחקני הפנים של אליצור אשקלון בניצחון החוץ של הקבוצה הדרומית יותר. עדי אזולאי יודע שהעובדה שהוא משחק עם שלושה גארדים ושני פורוורדים בקבוצה נתנה לו חמישה ניצחונות עד כה, וקבוצות מתקשות להתמודד איתו, אבל כדי לעשות את קפיצת המדרגה מקבוצה שיוצאת מהתחתית לכזאת שתעשה הישג משמעותי השנה הוא צריך לשחק כדורסל קונבנציונאלי. כל עוד באשקלון לא יעשו את זה, את הקטנות הן ינצחו, אבל בליגה של אילת היא עדיין לא.

59 - נקודות קלעה גלבוע/גליל בהפסד בראשון לציון, הפסד שהוריד אותה בתום המחזור אל המקום האחרון. בשני המפגשים מול ראשון לציון לא הגיע גלבוע/גליל ל-60 נקודות, וכפי שהסבירו לי בראשון לציון במהלך השבוע, לקבוצה של ליאור ליובין יש בעיות מאצ' אפ קשות עם הכתומים. הבעיה העיקרית של גלבוע/גליל היא שיותר מדי שחקנים בקבוצה נראים אפתיים, לא מחוברים לעניינים ובמועדון מגן נר עדיין לא מבצעים שינויים. עוד כמה הפסדים כאלה, והדרבי עם גליל עליון מתקרב.

שחקן הפועל חולון דומיניק ווטרס. מגד גוזני
רק הגיע וכבר קבע שיא עונתי. ווטרס/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully