וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכה שמבן, מייסד הפועל חולון, הלך לעולמו

מאמן הכדורעף לשעבר והאיש שהקים את הפועל חולון בכדורסל נפטר בגיל 93. לקראת המשחק מול חיפה יתקיים טקס לזכרו

מאמן הכודרעף והכדורסל לשעבר, מיכה שמבן, מת היום (שני) בגיל 93. שמבן שנולד ברומניה בשנת 1919 ועלה לארץ בגיל 15, אימן את נבחרות הגברים והנשים של ישראל בכדורעף, הקים את קבוצת הכדורסל של הפועל חולון ובחגיגות 80 שנה לכדורעף בישראל אף זכה במפעל חיים.

בשנות ה-40 היה חניך בקורס הראשון למורים לחינוך גופני בארץ ישראל. בשנת 1947 ייסד את הפועל חולון בכדורסל ושנים מאוחר יותר את הפועל גבעתיים. מלבד השתיים הללו שמבן הקים קבוצות ספורט רבות.

שמבן ייסד את חולון ב-1946 ואימן וניהל את הקבוצה עד 58'. ב-51' הוא הקים את מי שנודעה כ"קבוצה המצרית", שהתבססה על שחקנים שעלו ממצרים וסיימה כסגנית האלופה. ב-1972 חזר שמבן למועדון והקים את בית הספר הראשון בארץ לכדורסל, ממנו צמחו שחקנים כמו ישראל אלימלך, ניב בוגין, אבי מאור ומוטי דניאל. הוא אף היה האדם ששיכנע את ראש העיר חולון דאז ד"ר חיים קוגל להקים ב-1953 את מה שידוע היום כאולם הפחים, בו משחקת הקבוצה.

לפני כשנתיים ערכה הפועל חולון לשמבן טקס הוקרה בהשתתפות עשרות שחקני עבר של הקבוצה. הטקס נערך לפני משחקה ה-1000 של הפועל חולון בליגת ווינר. הלוויתו של שמבן תתקיים מחר בכפר סבא. הערב לפני משחקה של הפועל חולון מול מכבי חיפה יתקיים טקס קצר לזכרו.

  • עוד באותו נושא:
  • מיכה שמבן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully