וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממוקד מטרה

תהל אלון

7.1.2013 / 11:40

אחרי פתיחת עונה צולעת, שמעון אבוחצירא חזר להיות החלוץ המפוקס והקטלני שהוביל את קרית שמונה לאליפות. עכשיו הוא מחכה למכבי תל אביב, בדרך ליעד העיקרי שלו: קריירה שנייה ומוצלחת יותר באירופה

"הוא אחד שנותן 100% בכל אימון. יש שחקנים שמתעצלים, אבל הוא פשוט מתעקש לעבוד עם מאמן הכושר על חיזוק הרגליים, דורש שיבדקו לו אחוזי שומן בגוף לעיתים קרובות, נשאר לאימון נוסף של בעיטות מול השער. הוא תמיד רוצה עוד ואף פעם לא מוותר לעצמו".

ציטוטים כאלה לא אופייניים כשמדובר בכדורגלן הישראלי, שמצטייר תמיד כעצלן ומפונק. כשמדובר בשמעון אבוחצירא, הדברים נראים אחרת, כפי שמעידים חבריו לקבוצה, בהם הבלם הצעיר שיר צדק שאחראי לציטוט בפתיחה. האם אלה הדברים שהובילו את שמעון אבוחצירא להיות השחקן הכי דומיננטי בקריית שמונה?

שמעון אבוחצירא, חלוץ עירוני קרית שמונה חוגג שער. מגד גוזני
מקצוען אמיתי. שמעון אבוחצירא/מגד גוזני

מאמן הפועל פתח תקווה אלי מחפוד, שאימן את אבוחצירא בקדנציה , שופך עוד קצת אור: " הדבר הכי דומיננטי אצל שמעון זו העובדה שהוא רעב להצלחה. הוא השחקן הכי רעב שאימנתי, בא לכל אימון, אחרי כל גול רוצה עוד אחד. תמיד ידעתי שהוא יצליח, הוא היה גורם משמעותי באליפות של קריית שמונה".

גם אייל לחמן אימן את אבוחצירא ומפרגן לחלוץ: "לפעמים לא מודדים שחקנים לפי נתונים פיזיים אלא על פי הנחישות והאישיות. הוא סומן ובעיקר סימן את עצמו ככדורגלן מצליח ברמות הגבוהות. השנה הראשונה בפתח תקווה הייתה קשה מאד, אבל זה טבעי לשחקן שמשחק בשנה הראשונה בליגת העל. הוא חצה יפה את המכשול הזה. כדי להצליח אתה צריך אישיות בריאה. יש סגנון שונה של חלוצים, למשל אליניב ברדה, בן שהר ותומר חמד, שהם שחקנים של עבודה קשה, או אלירן עטר וברק יצחקי שהם שחקנים של כישרון. אצל שמעון יש את השילוב של שני הסוגים".

לכולם ברור שאבוחצירא היה גורם משמעותי באליפות ההיסטורית של קריית שמונה, לצד ברק בדש, דני עמוס ואלעד גבאי, אבל מעבר ליכולת האישית על כר הדשא, שמו הטוב הולך לפניו בכל מה שקשור לעזרה לזולת. אוהדי הקבוצה מספרים: "כמעט אין אצל שמעון ערב שבו לא באים לבקר אותו אוהדים. הוא נותן לכולם את היחס האישי והחמימות, דלת ביתו פתוחה בפני כולם, תמיד מוצאים שם אוזן קשבת. הוא מייעץ, מכוון ובעיקר נותן הרגשה ממש טובה, מכבד את כולם ועוזר איפה שהוא יכול".

"אנחנו כבר לא מדברים על חגיגות בר מצווה או ימי הולדת שאליהם מזמינים אותו כדי לשמח ילדים. זה הרבה מעבר לכך. גם רעות אשתו תמיד דואגת לאירוח חם ולבבי, הוא לא מרגיש מורם מעם וזה מה שעושה אותו לכל כך מיוחד. יש מקרים שבהם גם ילדים מעוטי יכולת או ילדים עם בעיות שמגיעים לשמעון הביתה, כי הם יודעים שהם יזכו שם לכוס תה חם והרבה אהבה".

אלי מחפוד מאמן הפועל פתח תקוה. מגד גוזני
"השחקן הכי רעב שאימנתי". אלי מחפוד/מגד גוזני

למרות גילו הצעיר, אבוחצירא נחשב לשחקן שהמאמן ברק בכר סומך עליו, אולי, יותר מכולם, דבר שכבר יצר קנאה בקבוצה. לאחר המריבה בינו לבין דושאן מטוביץ' השניים זכו לפתוח בהרכב, ובחדר ההלבשה החלו לצוף קולות שאמרו שזאת הייתה החלטה שגויה ויש כנראה שחקנים שמעל כולם. בכר דאג להשתיק את הנושא עם עונש שקיבלו השניים מיד לאחר המשחק. צדק, לעומת זאת, מסביר את הסיטואציה: "הייתה נטייה להגזים בתקרית, הרי קורה לא מעט באימונים כששחקנים מתווכחים, וזה טוב כי זה בעיקר מראה על הרצינות והמוטיבציה גם באימון. לדעתי, אף אחד לא מקשר את זה לעליונות, בקריית שמונה אין שחקן שהוא מעל הקבוצה. אין אצלנו פרות קדושות, גם לא שמעון".

אז עבודה קשה יש לנו, אבל בתחילת העונה זה לא הספיק לאבוחצירא, שהבריק במשחקים באירופה אבל לא הצליח להביא את אותה יכולת לליגה. מחפוד מנתח: "בתחילת השנה הבנתי שבקריית שמונה הביאו שחקנים חדשים ואולי הדברים לא התחברו. אצל חלוצים טובים זה עניין זמני עד שהם יחזרו לכבוש, ובהמשך, כשהקבוצה התחברה, שמעון הפך להיות פקטור משמעותי על הדשא. מעבר ליכולת האישית שלו, הוא סוחף אחריו את השחקנים. בגיל 19 בפתח תקווה הוא היה מדבר עם שחקנים ותיקים ממנו לפני משחקים ומדרבן את הקבוצה כל הזמן".

בדש מכיר מקרוב את הכניסה האיטית לעניינים: "לכל חלוץ יש תקופות פחות טובות ולשמעון זה קרה בתחילת העונה, אבל ייאמר לזכותו שהוא תמיד המשיך לשחק ולא הוריד את הראש. בסופו של דבר, הוא החזיר לבכר על המגרש".

אם אתם שואלים את צדק, האשמה היא בעיקר השיטה: "בתקופה האחרונה שמעון משחק יותר באמצע כחלוץ מספר 9, לפני זה הוא שיחק בצד וזה היה לו פחות טוב. בכלל, המשחק של הקבוצה השתנה, אנחנו חוזרים מהר להגנה, באים לעזור בהתקפה. שמעון מבין את המשחק, ויחד עם השינוי המשמעותי של הקבוצה הוא רק הולך ומשתפר".

שיר צדק שחקן עירוני קרית שמונה. יותם רונן
"עם השינוי שמעון רק משתפר". שיר צדק/יותם רונן

אין ספק שאבוחצירא נמצא בתקופה מצוינת. הוא חד מול השער, סוחב את ההתקפה של קריית שמונה כמעט לבד על גבו ועושה זאת בהצלחה מרובה. אך האם הוא כבר בשל לעבור לשלב הבא, לקבוצה גדולה בארץ או לסיבוב שני באירופה? ללחמן אין ספק: "כבר כששמעון היה ביוון הוא סומן על ידי פנאתינייקוס ואולימפיאקוס, אבל אז באו פציעות טורדניות שעצרו אותו. לדעתי, שמעון יצליח מאד לא רק בקבוצה גדולה בארץ אלא גם בחו"ל".

גם מחפוד בטוח שאבוחצירא צריך לעשות את המעבר: "לדעתי, שמעון חייב לצאת לאירופה. לגבי קבוצה בארץ, אין שאלה, הוא יכול להיות שחקן מוביל גם בקבוצות הגדולות. לדעתי הליגה הספרדית מתאימה לו, הוא חיית רחבה ויודע לכבוש".

בדש, שעבר בתחילת העונה לבוורן הבלגית, מייעץ: "שמעון כבר ילד גדול הוא יודע מה טוב לו, הוא כבר שיחק בחו?ל ויודע שלהצליח באירופה מאוד קש. קרית שמונה היא בית חם שמאוד קשה לעזוב. לי אישית זו הייתה החלטה מאוד כואבת, אבל תמיד יש את הדחף הזה לנסות ולהצליח במועדון גדול. אני מאחל לשמעון שיעשה את זה".

אבוחצירא עצמו לא מבין על מה המהומה ומנסה להסביר: "אני לא חושב שהשתניתי במשהו. פתיחת העונה שלנו באירופה הייתה חיובית וטובה מאד. נכון שבליגה לא התחלנו טוב ולא הבאנו תוצאות, אבל אני יכול לומר שיש לזה קשר ישיר למשחקים באירופה, שהיו מעמסה גדולה. לא הכרנו את זה, ואני חושב שלמרות זאת התפתחנו בצורה מדהימה במפעל שלא היה לנו בו ניסיון. עכשיו, כשאין לנו את צפיפות המשחקים, אנחנו בהחלט מצליחים יותר".

אבוחצירא נשאל לגבי הנחישות המיוחדת שלו וגילה לנו את הכוח שטמון בו: "אין משהו מיוחד שאני עושה, אין דבר ספציפי, אבל אני יכול להגיד לך שאני מכין את עצמי לכל משחק באותה רמה. אני באמת חושב שככה צריך להיות".

שמעון אבוחצירא שחקן עירוני קרית שמונה (אמצע) עם ברק בדש. ברני ארדוב
"קשה לעזוב את קרית שמונה". בדש עם אבוחצירא/ברני ארדוב

על השאלה האם הוא מרגיש בשל לעבור לקבוצה גדולה יותר בארץ או לנסות בפעם השנייה את מזלו מעבר לים, השיב החלוץ: "כרגע זה לא בראש מעייני, השאיפה שלי היא להצליח עם קריית שמונה. ברור שיש לי שאיפות לצאת לאירופה, אין ספק בכלל בזה, אני עדיין בגיל צעיר מאד ויכול בהחלט לעשות את הצעד. אם תהיה הצעה מעניינת בקיץ אני חושב שאעבור לאירופה, אם כי זה צעד לא קל. כמו שאומרים: עוד חזון למועד".

20:50, ערוץ 1 ו-HD: קרית שמונה - מכבי תל אביב

כרגע: המשחק מתקיים, משקיפים יישלחו למגרש

מכבי תל אביב על סף סיכום עם חלוץ שבדי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully