וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת המחזור: רודפים אחרי המטאדור

7.1.2013 / 7:00

אדינסון קבאני המבוקש סיפק עוד תצוגה נדירה ומוביל את נבחרת המחזור, כשמאחוריו היורש של בופון, המעריץ של מסי וכדור ההרגעה של ריאל

גרמניה עדיין עמוק בפגרה, צרפת ואנגליה הקדישו את סוף השבוע למשחקי הגביע ורק הליגות של ספרד ואיטליה חנכו את 2013. לנו זה הספיק. נבחרת המחזור הראשונה של העונה החדשה מציגה הגנה דלילה עם חיזוק מנציגי הגביע האנגלי, קישור על טהרת לה ליגה והתקפה תוצרת סרייה A - עם היהלום הארגנטינאי שהדהים את יובנטוס, האייקון של אודינזה והסקורר שמסעיר את נאפולי כמו בימי דייגו מראדונה. על כולם מגן מאחור השוער העולה של הכדורגל האיטלקי, שמתמודד בכבוד עם ההשוואות הבלתי פוסקות לג'אנלואיג'י בופון.

אדינסון קבאני שחקן לאציו. Maurizio Lagana, GettyImages
סיפור אהבה אמיתי בנאפולי. אדינסון קבאני/GettyImages, Maurizio Lagana

שוער

מתיאה פרין - פסקארה

ביום בו ג'יג'י בופון טועה כמו טירון, שוער העתיד של איטליה מספק הצגה של אלוף עולם. זה היה מחזור סנסציוני בסרייה A, ואחת ההפתעות הגדולות הייתה בארטמיו פרנקי. פיורנטינה המלהיבה לא הפסידה בביתה מאז ה-1 באפריל 2012. זה אמור היה להיות ניצחון קל על קבוצת התחתית של פסקארה, אך למאתיה פרין היו תכניות שונות. השוער בן ה-20, שיפגוש את ישראל ביורו לנבחרות צעירות בקיץ, הסביר לשחקני הוויולה מדוע הפרשנים בארץ המגף משווים אותו לבופון. הוא עצר את לוקה טוני באחד על אחד, הדף נגיחות של סטבן יובטיץ' ואלברטו אקווילאני משני מטרים, הוציא כדורים מהחיבורים והתעופף לוולה של בורחה ואלרו. כולם ניסו את כוחם, 15 כדורים נורו לעבר המסגרת - יותר מכל שוער אחר בחמש הליגות הבכירות של אירופה העונה - אבל ידו של פרין המושאל מגנואה תמיד הייתה על העליונה. אחת מתצוגות השוערות הטובות של 2012/13.

מתיאה פרין שוער פסקארה. Gabriele Maltinti, GettyImages
בקיץ תוכלו לראות אותו בפעולה בישראל. מתיאה פרין/GettyImages, Gabriele Maltinti

הגנה

דויד לופס - ברייטון

רק קבוצת פרמיירליג אחת הודחה בסיבוב השלישי של הגביע האנגלי בידי יריבה מליגה נמוכה יותר. זו הייתה ניוקאסל, שפגשה שנה שנייה ברציפות את ברייטון של גוסטבו פוייט וגם הפעם הפסידה לה - 1:0 בסיבוב הרביעי אשתקד, 2:0 בסיבוב השלישי הפעם. הספרדים של ברייטון היו אלה שנתנו את הטון, כשאנדראה אורלנדי כבש את הראשון ודויד לופס בישל את השני והיה המצטיין על המגרש. המגן/קשר הבאסקי הצטרף אל השחפים אחרי ארבע שנים באוסאסונה וחמש נוספות בבילבאו, נזקק לזמן כדי להתאקלם ולאחרונה הפך לשחקן מפתח. מול ניוקאסל הוא פתח כמגן ימני, תמך בהתקפה, ייצר מצבים לחבריו וסחט באקט תיאטרלי את האדום משולה אמאובי. לאחר מכן הוא סיפק מהלך נהדר שהסתיים בשער השני של ברייטון. אלן פארדיו יכול להמשיך להתלונן.

קרלוס מארצ'נה - דפורטיבו לה קורוניה

יותר מחודשיים חיכו אוהדי לה קורוניה לרגע הזה. הם ראו את הקבוצה שלהם סופגת בצרורות ומפסידה בכל מגרש, אך 2013 הביאה להם מאמן חדש בדמות דומינגוש הפורטוגלי ואיתו גם ניצחון נדיר, 0:1 על מלאגה החזקה. האורחים הכתיבו את קצב המשחק, אבל התקשו להגיע למצבים מול ההגנה של דפור, אותה הנהיג קרלוס מארצ'נה הוותיק. בלם נבחרת ספרד לשעבר הרחיק כל סכנה והיה ראשון לכל כדור גובה, כדי למנוע מההגנה הגרועה בליגה הספרדית לספוג את השער ה-40 העונה. מארצ'נה גם היה האיש שגלש בתוספת הזמן על מנת לעצור את השוויון של איסקו, ולמעשה חילץ את דפור מהמקום האחרון בטבלה. הוא כבר ירד ליגה בעונה שעברה עם ויאריאל, אין לו כוונה לחוות זאת פעם נוספת.

ג'יימס קולינס - ווסטהאם

זה צריך היה להיות היום של ג'יימס קולינס. הבלם הוולשי בן ה-29, שחזר לווסטהאם בתחילת העונה אחרי שלוש שנים באסטון וילה, נתן את כל כולו בהגנה מול הלחץ הכבד של מנצ'סטר יונייטד ואף הימם את השדים האדומים עם שתי נגיחות מצוינות לרשת של דויד דה חאה. מול כל יריבה אחרת זה אמור היה להספיק כדי לעבור שלב בגביע, אלא שווסטהאם נתקלה בקבוצה שאף פעם לא נשברת. רובין ואן פרסי הבקיע בתוספת הזמן כדי לשלוח את הקבוצות למשחק חוזר עם 2:2, ומנע מקולינס את התמורה הראויה להופעה שסיפק עם שובו מהרחקה ולשערי הבכורה בקדנציה השנייה במדי הפטישים. גם תואר איש המשחק לא ניחם אותו.

ג'ייסון קולינס, ווסטהאם, חוגג שער. AP
הגיע לו יותר מתואר איש המשחק. ג'יימס קולינס/AP

קישור

צ'אבי פרייטו - ריאל סוסיאדד

בפעם האחרונה בה הצליחה ריאל סוסיאדד לנצח את ריאל מדריד, איקר קסיאס נותר על הספסל וצ'אבי פרייטו הוביל את הבאסקים ל-1:4 מוחץ בסנטיאגו ברנבאו. זה קרה במאי 2004. כמעט תשע שנים אחרי, ושוב פרייטו הופיע במלוא הדרו במדריד. הקפטן המנוסה של סוסיאדד הפך לשחקן היחיד ב-15 השנים האחרונות שכובש בשני מקרים שונים צמד או יותר במגרשה של ריאל, ובמקרה הזה הצליח לעשות זאת מול קסיאס שנכנס כמחליף בעקבות הרחקתו המהירה של אנטוניו אדאן. פרייטו דייק מהנקודה הלבנה, הוסיף לנצל באלגנטיות את הפרצות בהגנת ריאל כדי להשלים שלושער, והיה ראוי לסיים כמנצח. הרי הוא נגע בפסגה אליה הגיעו רק מעטים - שלושער בברנבאו. וולטר פנדיאני היה האחרון שעשה זאת, עם שלושה שערים לרשת של קסיאס במאי 2007. איך זה נגמר? גם כן בהפסד 4:3.

סמי חדירה - ריאל מדריד

אז קסיאס היה הסיפור הגדול, כריסטיאנו רונאלדו זכה לשבחים בעקבות שערי הניצחון וז'וזה מוריניו היה האיש לעברו הופנו כל המיקרופונים בסיום. עם כל הכבוד להם, האיש שהרס לפרייטו את החגיגה וחתום על הניצחון של ריאל מדריד יותר מכל הוא דווקא סמי חדירה. קשר נבחרת גרמניה הזכיר את התצוגות המרשימות שלו מיורו 2012, כשתופקד במחצית הראשונה בעמדה קדמית יותר והניע את כל משחק ההתקפה של הבלאנקוס. מסירת עומק של חדירה סידרה את השער המהיר של קארים בנזמה, לאחר מכן הוא הבקיע בעצמו עם העקב ולאורך כל המשחק הוא רץ בשביל שני שחקנים והסתיר את העובדה שקבוצתו נמצאת בנחיתות מספרית. במחצית השנייה התרכז חדירה בעיקר בחיפוי על הגנת התלאים של ריאל, ועדיין מצא את הרגע להתגנב לרחבה וכמעט להרשית את השני שלו. האיש הכי רגוע בערב המשוגע בברנבאו.

מסוט אוזיל סמי חדירה שחקני ריאל מדריד. Denis Doyle, GettyImages
האיש הכי רגוע של ריאל. סמי חדירה, מימין/GettyImages, Denis Doyle

פאבלו פיאטי - ולנסיה

באופן מפתיע למדי, השחקנים הארגנטינאים של ולנסיה סבלו תחת הדרכתו של בן ארצם מאוריסיו פלגרינו. מאז פיטוריו, כמה מהם חזרו לעניינים, ובראשם פאבלו פיאטי. הקיצוני בן ה-24 לא פתח ולו פעם אחת אצל פלגרינו (חודשיים בגלל פציעה, חודשיים בגלל סיבות מקצועיות). ארנסטו ולוורדה האמין בו מהרגע הראשון. פיאטי עלה בשבת למשחק רביעי ברציפות בין ה-11 של העטלפים, וידע גם להשיב למאמנו תמורה נאותה עם בישול ושער ניצחון בדקה ה-82, שחתמו הופעה מצוינת מול אותה גרנאדה נגדה רשם את בישול הבכורה שלו כשחקן ולנסיה בעונה שעברה. 7.5 מיליון יורו שילמה ולנסיה על פיאטי בקיץ 2011. אולי עכשיו הוא יתחיל להצדיק את ההשקעה.

פדרו - ברצלונה

בזמן שבמדריד משודרת טלנובלה יצרית ורבת אירועים, ברצלונה ממשיכה לקבוע שיאים. טיטו וילאנובה חזר אל הספסל כדי לראות את שחקניו סוגרים עניין בדרבי עם רביעייה תוך חצי שעה, משיגים ניצחון 17 ב-18 מחזורים וכובשים ב-36 מחזורים ברציפות. מדובר בהשוואת שיא ליגה עתיק שנקבע בין השנים 1942-1944, ובמחזור הבא תצא בארסה למלאגה בניסיון לשבור את השיא שלה עצמה. מי שכיכב בדרבי ושבר בצורת ארוכה של 22 משחקים הוא פדרו הנמרץ. הקיצוני של ברצלונה, שלא כבש מאז מחזור הפתיחה, נהנה מהרבה מזל בשער הראשון, המשיך להגיע למצבים והשלים צמד נהדר. במחצית השנייה הוא כבר חגג שלושער היסטורי, אלא שהשופט מנע זאת ממנו עם שריקה לנבדל שלא היה. פדרו קוצר את פירות העבודה הקשה ומקבל גם מאיתנו את הכבוד במערך המיוחד.

פדרו שחקן ברצלונה חוגג שער. רויטרס
חיכה כמעט חצי שנה כדי לחגוג שוב. פדרו/רויטרס

התקפה

אנטוניו די נטאלה - אודינזה

מאז 1999 לא הפסידה אינטר במשחק הראשון שלה בשנה קלנדרית. תשע פעמים היא ניצחה, בארבעה מקרים סיימה בתיקו. עד שבא אנטוניו די נטאלה. הנראזורי שלטו וסיפקו כמה החמצות גדולות, אז החלוץ הבלתי נגמר לימד אותם איך עושים זאת נכון. אחרי כדור חופשי למשקוף במחצית הראשונה, די נטאלה בן ה-35 ביצע תנועה נהדרת כדי להכניע את חברו לשעבר סמיר הנדאנוביץ' ולפתוח את המשחק. אינטר נותרה ב-10 שחקנים, די נטאלה ומוריאל המשיכו להתעלל בהגנה שלה, והקפטן חתם את ההשפלה עם שערו ה-12 העונה בליגה וה-165 בקריירה. בכל קיץ אודינזה מתרוקנת מנכסיה, אבל מצליחה להיבנות מחדש סביב די נטאלה. אייקון אמיתי.

מאורו איקרדי - סמפדוריה

הוא נולד ברוסאריו, משפחתו עברה כשהיה ילד לספרד ובקרוב הוא יככב במדי נבחרת ארגנטינה הצעירה. נכון, הסיפור של מאורו איקרדי מזכיר מאוד את זה של ליאונל מסי וגם הוא התקבל בזרועות פתוחות בברצלונה, אבל הושאל לסמפדוריה שלאחר מכן אף רכשה את כרטיסו. אחרי שראו אותו בשבועות האחרונים ובמיוחד בתצוגה הנדירה נגד יובנטוס, אולי הקטלאנים מכים על חטא. איקרדי, עוד לא בן 20, הפך לחלוץ הראשון של סמפדוריה בעקבות פציעתו של מקסי לופס. הוא נתן טעימות מכישרונו הגדול במחזורים הקודמים, עד שהדהים את האלופה עם צמד בניצחון הסנסציוני 1:2 של סמפ ב-10 שחקנים. איקרדי נותר לבד בחצי המגרש של יובה, וזה הספיק לו כדי לגרום לפדריקו פלוזו לרצות לשכוח את הופעת הבכורה. שני השערים של איקרדי היו על הרכש הטרי מאטאלנטה, וגם ג'יג'י בופון סייע לו מאוד בראשון ונותר חסר אונים בשני. אינטר ומילאן בעקבותיו? ביובנטוס מבינים מדוע.

אדינסון קבאני - נאפולי

כל הגדולות של אירופה רודפות אחרי רדאמל פלקאו, כולן גם רודפות אחרי אדינסון קבאני. נציגיו מדברים על מעבר אפשרי בקיץ, אבל למה לא להישאר בנאפולי? החלוץ האורוגוואי מתאים באופן מושלם לאנרגיות של סן פאולו וגם מסוגל להוביל אותה לגבהים חדשים, עם תוספת כוח איכותית וקצת קשיחות בחלק האחורי. ביום ראשון החיבור המיוחד הזה הוכיח עצמו פעם נוספת, כשקבאני הפציץ שלושער לרשת רומא והוציא את נאפולי מהמשבר עם 1:4 ענק בקרב הצמרת. היה זה שלושער חמישי של המטאדור בליגה האיטלקית, וכולם היו לעיני אוהדיו הנרגשים בסן פאולו (לאציו הייתה הקורבן הקודם העונה). אמנם בכל אחד מהשערים הכדור פגע במישהו בדרך, אך זו הייתה חלוקה קלאסית: הראשון בימין, השני בסיבוב ברגל שמאל והשלישי בראש. כל הרפרטואר על חשבון הקבוצה של זדנק זמאן, שנעה מקיצוניות אחת לאחרת. קבאני לעולם לא יהיה דייגו מראדונה, אך עדיין יכול להשפיע על נאפולי באופן דומה. אם רק יאמין.

שחקן סמפדוריה, מאורו איקרדי. Valerio Pennicino, GettyImages
את הפרקים הראשונים בקורות החיים של מסי כבר יש לו. מאורו איקרדי/GettyImages, Valerio Pennicino

שווים אזכור

אנטוניו מיראנטה (פארמה) – מריע לפרין מהספסל

כריסטיאן לל (לבנטה) - חולם בספרדית

גארת' בייל (טוטנהאם) - בלי צלילות

כריסטיאנו רונאלדו (ריאל מדריד) - עם הסרט על היד

יאגו אספס (סלטה ויגו) – בלי יחסי ציבור

מרקו בוריילו (גנואה) - בדרך למעבר נוסף?

דמבה בה (צ'לסי) - בכורה מוצלחת

דמבה בה שחקן צ'לסי. AP
סימן לבאות? דמבה בה/AP

כוכב אורח

אדיניו - אקדמיקה

השבוע אנחנו יורדים עד לקרבות התחתית בליגה הפורטוגלית, שם נאבקת מי שעד לא מזמן חלקה בית עם הפועל תל אביב בליגה האירופית. אקדמיקה, שבעונה שעברה העפילה לגמר הגביע וכתוצאה מכך גם זכתה בכרטיס לאירופה, פתחה את העונה בצורה איומה וניצחה רק פעם אחת עד יום שבת. במחזור ה-13 היא אירחה את ויטוריה סטובאל, ושלחה אותה אל מתחת לקו האדום בזכות ניצחון 2:4 שהיה גם ניצחון הבית הראשון שלה זה שמונה חודשים. כוכב המשחק היה אדיניו, שכבש שלושער מיוחד אך ורק בנגיחות ועלה למקום הרביעי בטבלת המבקיעים בליגה עם שמונה שערים. החלוץ בן ה-31 היה פלופ די גדול במלאגה וגם את אפולה אדל הוא לא הצליח להכניע בשני המפגשים, אבל בליגה הפורטוגלית הוא מספק את הסחורה והשבוע הגיעה תורה של אחת מקבוצותיו לשעבר לסבול.

שחקן הפועל תל אביב, סלים טועמה, מול שחקן אקדמיקה, אדיניו. ברני ארדוב
מול הפועל תל אביב הראש שלו לא עבד מספיק טוב. אדיניו מעל סלים טועמה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully