וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונאלדו נגד מסי ונגד אינייסטה, פפ שוב מול מוריניו

הערב: הפורטוגלי רוצה לזכות בתואר שחקן השנה אחרי שלוש סגנויות, אם מסי יזכה הוא ישבור שיא. מי יהיה מאמן השנה?

ליאונל מסי וכריסטיאנו רונאלדו, שמנהלים בשנים האחרונות יריבות מרתקת הן ברמה הקבוצתית והן ברמה האישית, ייפגשו הערב (שני) לקרב ראש-בראש נוסף, הפעם על תואר "בלון ד'אור", או במילים אחרות: שחקן השנה בעולם ב-2012.

טקס הגאלה שייצא לדרך בציריך בסביבות השעה 18:00 שעון ישראל, יפגיש שלושה מועמדים לתואר: מסי, רונאלדו ואנדרס אינייסטה. הפורטוגלי הצעיד את ריאל מדריד לזכייה באליפות ספרד תוך שהוא כובש 46 שערי ליגה ובסך הכל 60 שערים בכל המסגרות. מסי הסתפק בעונה שחונה יחסית מבחינה קבוצתית עם גביע ספרדי, אבל הבקיע בשנת 2012 91 שערים בכל המסגרות - שיא כל הזמנים. אינייסטה זכה בתואר "שחקן הטורניר" ביורו 2012, בו זכה עם ספרד באליפות אירופה בפעם השנייה ברציפות, כשבתווך הלה רוחה מניפה גם את הגביע העולמי ב-2010.

"בלון ד'אור" חולק במשך שנים ארוכות על ידי המגזין הצרפתי "פראנס פוטבול" ונחשב לפרס היוקרתי ביותר ברמה האישית בעולם הכדורגל. ב-2009 הוא אוחד עם תואר "כדורגלן השנה בעולם" של פיפ"א. מסי זכה בו ב-2009, 2010 ו-2011 ואם יזכה מחר, הוא ישבור את שיא הזכיות. כרגע לארגנטינאי יש שלוש זכיות, כמו מישל פלאטיני, יוהאן קרויף ומרקו ואן באסטן. לרונאלדו הגיע ארבע פעמים (כולל מחר) לרשימת הפיינליסטים, אבל סיים שלוש פעמים כסגן, פעם אחת אחרי קאקה (2007) ופעמיים אחרי מסי (2009 ו-2011).

עוד ייבחר הערב גם "שער השנה בעולם על שם פרנץ פושקאש". שלושת המועמדים הסופיים עם רדאמל פלקאו, שהבקיע במדי אתלטיקו מדריד נגד אמריקה קאלי במשחה ידידות, ניימאר שכבש נגד אינטרנסיונאל בגביע הליברטדורס ומירוסלב סטוך, שמצא את הרשת במדי פנרבחצ'ה נגד גנצ'לרביליהי בטורקיה. ניימאר זכה בשנה שעברה.

על תואר מאמן השנה בעולם נאבקים ויסנטה דל בוסקה, שהצעיד את נבחרת ספרד לזכייה ביורו 2012, ז'וזה מוריניו שהוליך את ריאל מדריד לאליפות בספרד ופפ גווארדיולה, שסיים את דרכו בברצלונה עם זכייה בגביע הספרדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully