וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום אדין

6.1.2013 / 11:00

תחת עטר הוא קרס, אבל אז שמע שהמאמן החדש הוא בלם עבר והתעורר מחדש. אדין צוצאליץ' אחראי לכך שמכבי חיפה ספגה שער אחד בשבעה משחקים, אבל עכשיו מעורר דאגה אחרת: איך מצליחים לשמור עליו ממעבר לאירופה

one

בתקציר: ההצגה הקודמת של צוצאליץ' ומכבי חיפה ב-0:2 על הפועל באר שבע

את דעתו של אדין צוצאליץ' על צורת משחקה של מכבי חיפה בחלק הראשון של העונה ניתן היה לראות כבר בסיום משחק ההפסד 3:1 לקרית שמונה במחזור השני. הבלם ירד מהמגרש ואמר לשני שחקנים: "אי אפשר ככה. כולם עולים למעלה, היריבה יוצאת למתפרצת ואנחנו נשארים שניים, שלושה ולפעמים ארבעה. קיבלתי צהוב וכמעט אדום, אי אפשר כשאף אחד לא עוזר".

הדברים הללו מסמלים, אולי, את השינוי שעבר על מכבי חיפה וצוצאליץ' מאז הגיע אריק בנאדו. המשחק יותר מבוקר, בחלק האחורי יש עזרה שמאפשרת לצוצאליץ' לגלות קור רוח ויכולת להוביל ולדחוף קדימה את הקבוצה. הבלם, עליו שמו עין בחיפה קרוב לשנה וחצי, חזר להיות בעל המשמעותי ביותר בליגת העל והסיבה העיקרית לשקט בהגנת מכבי חיפה.

אבירם ברוכיאן שחקן הפועל באר שבע (למטה) מול אדין צוצאליץ' שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
מאז שהגיע בנאדו הוא נוסק לגבהים חדשים. צוצאליץ'/אדריאן הרבשטיין

"לא היה צריך להחזיר את פיליאבסקי"

בראיון שנתן לאחרונה, אמר צוצאליץ' על דקל קינן: "הוא הרבה יותר בלם ממני, משחק חזק והולך בכוח על כל כדור". צוצאליץ' לא לקח מעצמו נקודות זכות, כוונתו הייתה לכך שהוא בלם מהסגנון הקלאסי והישן, בו עוד היו בלם אחורי ובלם קדמי, אופציה שלא יכולה הייתה להתממש ליד אנדריי פיליאבסקי בתחילת העונה. שחקן העבר של מכבי חיפה רפי אוסמו עוד התריע על כך בקיץ, אבל עכשיו הדברים ברורים גם לו עוד יותר: "מההתחלה טענתי שלא צריך להחזיר את פיליאבסקי וצריך ללכת לכיוון של בלם אחר ליד צוצאליץ'. מעבר לזה שצוצאליץ' טוב בכמה דרגות מפיליאבסקי, שניהם מתפקדים כמנקי שטח כמו בלם אחורי בסגנון הישן, וצריכים לידם את הבלם הקדמי שיידע לעשות עבודה שונה. העובדה שדקל נצמד לחלוץ הבכיר כמו בלם קדמי ולא נותן לו לנשום נותנת לצוצאליץ' את המרחב לנקות שטח, להביא את המשחק החכם והשקט שלו וגם להוציא קדימה את הקבוצה. לא צריך לראות יותר מדי את היכולות הטכניות שלו כדי להבין שהוא היה קשר קודם".

את הדברים של אוסמו מרגישים היטב במכבי חיפה. שחקני הקבוצה מאוד מחזיקים מצוצאליץ' ורואים בו אולי את השחקן הכי משמעותי של הקבוצה בעונה הזאת. אחד מהם אמר: "הוא מקבל הרבה כבוד כי הוא ראוי לזה. הוא לא אחד שבא לעשות פוזות, אלא יותר מנסה לייצר שקט והרגשה טובה אצל כולם. הוא מעיר איפה לעמוד, מכוון, מעודד, והכל עם הרבה ביטחון ותחושה שיש לידך שחקן ותיק ומנוסה ולא אחד בן 25. אגב, גם בשנה שעברה הוא היה ככה אבל היינו בחצי עונה לא מרשימה. השנה נראה היה שהוא קצת הולך לאיבוד עם כולם. אי אפשר לצפות ממנו שיציל את הקבוצה מהמצב שהיא הייתה בו, הוא שחקן זר שעוד לא סגר עונה אחת כאן, צריך להיות ריאליים".

מוראד מגמאדוב ממכבי פתח תקווה חושב שצוצאליץ' נותן הרבה חופש לקינן לחזור להיות הבלם הישן והטוב: "קינן הגיע לישראל אחרי תקופה שלא שיחק וראו את זה עליו. בסגנון שלו הוא משחק חזק והולך עם כל הגוף כדי להגיע לכדור בכל מחיר. אחרי שלא משחקים הרבה זמן זה לא פשוט ומפסידים כדורים, אבל כשיש שחקן כמו צוצאליץ' שנותן שקט, קינן מרגיש הרבה יותר חופשי לעשות את הדברים. רואים שממשחק למשחק הוא עושה פחות ופחות טעויות. הם הופכים לצמד הבלמים הטוב בליגה, משלימים אחד את השני".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
דקל קינן שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
"כשיש שחקן כמו צוצאליץ' שנותן שקט, קינן מרגיש הרבה יותר חופשי לעשות את הדברים. רואים שממשחק למשחק הוא עושה פחות ופחות טעויות". קינן/אדריאן הרבשטיין

שלח לי שקט

כל מי שנשאל על צוצאליץ' מצרף לתשובה שלו את המילה "שקט". כדי להבין מה זה שקט הלכנו לסרגיי טרטיאק, בלמה האגדי של בית"ר ירושלים שראה כמה בלמים איכותיים בחייו: "אפשר לראות את ההשפעה שלו על הקבוצה, שלא טובה בחלק הקדמי וקשה לה לייצר מצבים ושערים. בלם הוא אף פעם לא רק מה שהוא עושה, אלא ההשפעה שלו על כל מי שמסביבו - על הביטחון של הבלמים לעלות, על השקט של השוער ועל האגרסיביות של השחקנים האחרים. מכבי חיפה לא עושה יותר מדי על המגרש, אבל משחק ההגנה ברמה גבוהה. צוצאליץ' מכוון, דוחף, מנקה והכי חשוב, מנהיג את הקבוצה לעשות את הדברים כמו שצריך בכל פינה, שזה קריטי במכבי חיפה, שהיא כבר לא הקבוצה שכובשת הרבה שערים במשחק".

במכבי חיפה מספרים שכאשר ראובן עטר פוטר ואריק בנאדו מונה במקומו, צוצאליץ' בירר פרטים על בנאדו. הוא שמח כששמע שהיה בלם בקבוצה ובנבחרת. שחקנים בקבוצה אומרים כי מיד עם כניסתו של בנאדו לתפקיד, צוצאליץ' עשה סוויץ', ניסה לפתוח גם עם עצמו דף חדש ולשים את החלק הראשון של העונה מאחור: "הוא הגיע לאימון הראשון של בנאדו שחקן אחר. צריך לומר את האמת, הוא קרס עם כל הקבוצה בתחילת העונה ראו גם עליו אפילו את המצוקה וזה נורמלי. כשבנאדו הגיע, צוצאליץ' נכנס מהאימון הראשון לחדר ההלבשה עם אנרגיות אחרות, כאלה של שחקן שבא להנהיג ולהוביל, כאילו העובדה שמונה עכשיו בלם שיבין אותו נותנת לו כוח. הוא מרגיש שיש לו כאן הזדמנות לקחת את המושכות. עד עכשיו זה מצליח, אריק דוחף אותו להוביל ולהנהיג והוא לוקח את זה בעשר ידיים. למרות התוצאות הטובות, חסר לנו עדיין ביטחון. אנחנו לא מכבי חיפה שאנחנו רוצים להיות, ובגלל זה הוא כל כך מוערך על ידי כולם בתקופה הזאת".

עם כל הכבוד לשקט ולביטחון שמביא איתו צוצאליץ', העובדה כי התקשה במצבים בהם נותרו מספר מועט של שחקנים בהגנה וקצת איבד את הביטחון מעוררים סימן שאלה מסויים, היות שמכבי חיפה בטבע שלה היא קבוצה עם סגנון התקפי. במשחק בו עולים הרבה שחקנים להתקפה, ההגנה תמיד מופקרת קצת ומאפשרת ליריבות להגיע למצבים. צוצאליץ' עצמו אמר: "כשלא הולך כלום, אתה מתחיל לפקפק בעצמך ולאבד ביטחון", והראה שבפניו עדיין עומד מבחן אופי. אוסמו לא רואה זאת כך: "הכדורגל שאתה מדבר עליו הוא של קבוצה דורסת ושוטפת, אבל מכבי חיפה הזאת לא דומה לזה. היא משתדלת, נלחמת, נותנת משחק הגנה הירואי, אבל מתקשה לייצר מצבים בהתקפה או מומנטום של יותר מעשר דקות. לכן היא צריכה לבנות את עצמה מהיסודות, כמו שנעשה עכשיו. כשלא בונים נכון, גם בלם כמו צוצאליץ' יכול לאבד את השליטה והשקט".

אריק בנאדו מאמן מכבי חיפה. ברני ארדוב
"כשבנאדו הגיע, צוצאליץ' נכנס מהאימון הראשון לחדר ההלבשה עם אנרגיות אחרות, כאלה של שחקן שבא להנהיג ולהוביל, כאילו העובדה שמונה עכשיו בלם שיבין אותו נותנת לו כוח"/ברני ארדוב

למכור או לא למכור?

כבר בקיץ האחרון זכתה מכבי חיפה להצעות על צוצאליץ'. סכומים בסדר גודל של מיליון יורו הגיעו לאוזניו של יעקב שחר, אך הנשיא לא רצה לשמוע. התשובה שניתנה לכולם הייתה אחידה: "הוא חלק מבניית קבוצה חדשה שלנו. אחרי שנעצב את הקבוצה מחדש יהיה על מה לדבר, אבל המטרה היא להשתבח יחד איתו ולהשביח אותו כך, כדי שנוכל למכור אותו בסכומים הרבה יותר גבוהים".

לצוצאליץ' יש שם טוב ביבשת. לאחר שמכבי חיפה צירפה אותו, אמר המאמן אלישע לוי: "היה מעקב של תקופה אחריו, היה קשה להאמין שניתן יהיה לשים עליו את היד". נראה כי מכבי חיפה מצאה את הבלם המוביל שלה לשנים הבאות, ויכולה להיות רגועה בשנים הבאות. אלא שאם צוצאליץ' ימשיך ביכולת הנוכחית, קשה יהיה להשאיר אותו בארץ בשנים הבאות, במיוחד לנוכח ההצעות הכספיות להן יזכה השחקן. בחיפה אומרים: "הוא הגיע להיות הבלם של המועדון להרבה שנים ולא להיות זה שיימכר. אבל יש מציאות, ולפעמים גם אם רוצים להשאיר שחקן, אי אפשר למנוע ממנו הצעות כספיות בלתי רגילות, אחרת מקבלים שחקן מתוסכל. אנחנו מניחים שאם הוא ימשיך ככה ההצעות יזרמו, אך הוא תחת חוזה ומבחינתנו הוא הבלם שלנו לשנים הבאות".

אוסמו מסכם: "נכון שהדרך של מכבי חיפה היא לקחת שחקנים כאלה בגיל צעיר יחסית ולמכור אותם. הוא בן 25 ואין עוד יותר מדי שנים בשיא, אבל במקרה שלו אני חושב שחיפה צריכה ללכת בכיוון אחר. קשה היום למצוא בלמים איכותיים וכאלה שינהיגו את ההגנה. חיפה מצאה אחד כזה. במקרה שלו, הוא יהיה שווה יותר כסף אם הקבוצה תשאיר אותו להרבה שנים, כדי שייתן להגנה את השקט שהיה חסר לה כבר הרבה זמן. אם מכבי חיפה תוותר עליו היא תתקשה למצוא בלם בקנה מידה הזה. הוא לא עוד בלם טוב, הוא בקו אחד עם הגדולים ביותר ששיחקו כאן, כמו רומן פץ, טרטיאק והשמות הגדולם שהגיעו לכדורגל הישראלי".

20:15, ספורט1 ו-HD: מ.ס. אשדוד - מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully