וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

געגועים לבודהה: מדור משחקי סוף השבוע

3.1.2013 / 8:30

אספניול חולמת לשחזר את הסנסציה של דה לה פנייה בדרבי של ברצלונה, דארן פרגוסון רוצה לנקום בשם אביו. מדור משחקי סוף השבוע מסמן את הכוכב הבא של קטלוניה, מתכונן למבחן של קבאני ומחמיא לשוער הטוב בעולם בעצירת פנדלים

חסרה רק הקרחת (ברצלונה – אספניול, ראשון, 20.00, ספורט 5)

לפני ארבע שנים המצב לא היה שונה מהותית לקראת הדרבי של בירת קטלוניה. ברצלונה, בתחילת עידן פפ גוארדיולה, דרסה את הליגה, ואחרי 23 מחזורים פתחה פער של 10 נקודות בפסגה על פני ריאל מדריד. מנגד, היריבה העירונית נקלעה למשבר עמוק מאוד ודורגה במקום האחרון. בשלהי ינואר 2009 היא מינתה במפתיע את בלם העבר מאוריסיו פוצ'טינו למאמנה. בארבעה המשחקים הראשונים בתפקיד ליקט הארגנטיני שלוש תוצאות תיקו והפסד, ואת ניצחון הבכורה שלו השיג, בניגוד לכל הסיכויים, בקאמפ נואו. היה זה ההפסד הליגה הביתי הראשון של בארסה באותה עונה, וחתום עליו לא אחר מאשר איבן דה לה פניה שחגג צמד חלומי מול הקבוצה בה גדל. את הראשון הוא אפילו נגח בראשו המגולח – אירוע נדיר במיוחד. השני הגיע כתוצאה מטעות 'שגרתית' של ויקטור ואלדס באותם ימים. בסך הכל שמונה שערי ליגה הבקיע בודהה הקטן במשך כמעט עשור באספניול. רבע מהם נפלו במשחק הזה.

על הדהירה של בארסה לטרבל המעידה לא ממש השפיעה, אבל עבור פוצ'טינו היה זה הישג כביר. אספניול יצאה לדרך חדשה, סיימה את העונה במקום העשירי, ועם הזמן התחילו להתייחס למאמן בצד הכחול-לבן של ברצלונה כאל "גוארדיולה שלנו". פוצ'טינו הפך למותג כה פופולרי, עד שלפני שנה נפוצו דיווחים על הגעתו האפשרית לסנטיאגו ברנבאו כמחליפו של ז'וזה מוריניו.

אלא שהגורל רצה אחרת. בתחילת העונה הנוכחית נקלעה אספניול למשבר לא פשוט, ופוצ'טינו שילם בסופו של דבר את המחיר. חאבייר אגירה, השועל המקסיקני הוותיק, הוזעק במקומו, ובאופן משעשע למדי גם עבורו יהווה הדרבי בקאמפ נואו משחק ליגה חמישי בתפקיד. בארסה שוב בלתי מנוצחת, אספניול אמנם לא אחרונה, אבל מתחת לקו האדום. האם התסריט הדמיוני יכול לחזור על עצמו? לשם כך חסר בעיקר דה לה פניה. עונת 2008/09 היתה באופן מעשי האחרונה בקריירה המפוספסת של אחד הגאונים הגדולים שצמחו אי פעם בבארסה. במשך שנתיים נוספות הוא ניסה להתגבר על פציעות עד שהודיע בדמעות על פרישה. לו רק אפשר היה להחזירו למגרש ל-90 דקות ביום ראשון.

עבור ליאו מסי, אגב, אספניול לא מהווה יריבה סימפטית במיוחד. ממוצע ההבקעות שלו נגדה נמוך יחסית לסטנדרטים שלו, רק שבעה כיבושים ב-16 מפגשים. נגד אספניול הגיע הרגע המביש ביותר בקריירה של הפרעוש עד כה – השער שהבקיע בידו במחזור הלפני האחרון בעונת 2006/07. זה לא עזר אז, כי ראול טאמודו השלים צמד בדקה ה-90, קבע 2:2 והעניק את האליפות לריאל. אוהדי אספניול היו שמחים לראות גם את הסקורר האגדי שלהם, ואם אתם תוהים לגורלו, הרי שהוא שוחרר לפני מספר שבועות מהרפתקה כושלת בפאצ'וקה המקסיקנית ומחפש קבוצה חדשה.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה לפני חאבי מארקז שחקן אספניול. Emilio Morenatti, AP
מתקשה במשחקי הדרבי. מסי/AP, Emilio Morenatti

נקמה משפחתית? (פיטרבורו – נוריץ', שבת, 17.00)

לבנים של שחקנים גדולים לא קל להתעלות על אביהם, אז מה נגיד על מאמנים? דארן פרגוסון יישאר תמיד הבן של אלכס, אבל צריך להעריך את נסיונו לגבש סגנון ייחודי וללכת בדרכו. מבחינת פרגוסון ג'וניור, זה אומר התקפה בכל מחיר. פיטרבורו, הקבוצה היחידה בה הצליח עד כה בקריירה, דוגלת בתקופתו בכדורגל פתוח במיוחד, והצופים הנייטרלים לא יכולים לבוא בטענות. ב-2008 הוא העלה את הקבוצה לליגה השלישית עם 84 כיבושים ב-46 משחקים. כעבור שנה היא השלימה עליה שניה ברציפות, אבל העסק השתבש בליגת המשנה, ופרגוסון פוטר. הוא חזר אחרי כשלון בפרסטון, והעלה את פיטרבורו שוב לצ'מפיונשיפ, הפעם עם 106 שערי זכות. בעונה שעברה היתה פיטרבורו מועמדת טבעית לירידה, אבל שרדה עם 67 שערי זכות ו-77 כדורים ברשת שלה.

את העונה התחיל פרגוסון ברגל שמאל, אבל לאחרונה תופסת קבוצתו תאוצה בנסיון לברוח מהתחתית. יש לה ארבעה ניצחונות בחמישה המשחקים, בהם כבשה פיטרבורו 14 שערים. את ה-4:5 על בולטון בהחלט אפשר להגדיר כמשחק העונה בליגת המשנה עד כה.

כעת, עם המומנטום החיובי, היא מארחת בגביע האנגלי את הקבוצה האחרונה שניצחה את מנצ'סטר יונייטד. הקנריות גברו על השדים האדומים 0:1 ב-17 בנובמבר, ומאז צבר פרגוסון האב 25 נקודות מ-27 אפשריות. לבן יש הזדמנות לסגור מעגל ולהשלים נקמה משפחתית מתוקה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
דארן פרגוסון. Ben Hoskins, GettyImages
אל תקנאו בו. פרגוסון/GettyImages, Ben Hoskins

ימי פרטנופאי האחרונים? (נאפולי – רומא, ראשון, 21.45, ספורט 1)

בורותם של צהובוני אנגליה יכולה לעתים להיות משעשעת. 'הסאן' ומספר עיתונים נוספים מיהרו להדגיש בכותרות שסוכנו של אדינסון קבאני הצהיר על נכונותו של החלוץ האורוגוואי לעזוב את נאפולי בקיץ. הדרך למנצ'סטר סיטי, לפי פרסומים אלה, עשויה להיות קצרה. יש רק בעיה "קטנה" אחת – מינו ראיולה, שאחראי לציטוטים, אמנם מייצג כוכבים רבים, כולל זלטן איברהימוביץ' ומריו באלוטלי, אך אין לו שום קשר למטאדור. זו היתה פטפטת סתמית של אדם שאוהב לדחוף את אפו לכל מקום אפשרי. הסוכן האמיתי של קבאני, קלאודיו אלנוצ'י, זעם מאוד על ההתערבות.

כך או כך, להנחה של ראיולה יש על מה להתבסס. תשפטו בעצמכם – קבאני כבש בכל שישה המשחקים שקיימה נאפולי בדצמבר, אבל סיים אותו באמירה הזו: "זו התקופה הרעה ביותר בקריירה שלי". 2012 הסתיימה מבחינת הנאפוליטנים באופן מזעזע – הפסד בסן סירו לאינטר, שני הפסדים ביתיים דרמטיים לבולוניה, כולל הדחה מהגביע, ומעל הכל העונש על פרשת ההימורים בדמות השעיית הקפטן פאולו קנבארו והפחתת שתי נקודות ליגה. המאמן וולטר מצארי ניסה לשדר אופטימיות, אבל אם הנצחון הביתי על צ'לסי בשמינית גמר ליגת האלופות, לפני ההדחה בגומלין, נכלל לפי דבריו בהישגים של הקבוצה בעונה שעברה, הרי שמצב הרוח יכול היה להיות הרבה יותר טוב.

לתחילת 2013 תהיה משמעות כבירה על נכונותו של קבאני להישאר. הוא אמנם האריך את חוזהו עד 2017, אבל סכום השחרור שעומד על 63 מיליון יורו לא יהווה מכשול בפני מועדונים איתם ראיולה אוהב מאוד לעבוד. ההעפלה לליגת האלופות קריטית, ולמשחק מול היריבה הישירה בדמות רומא חשיבות עליונה. אלא שעם כל הכבוד לקבאני, את תשומת הלב הגדולה ביותר כדאי להקדיש לחברו לחוד, הקיצוני הפנטסטי לורנצו אינסינייה, שיפגוש לראשונה את המאמן שבנה אותו בפוג'ה ובפסקארה בשנתי העונות הקודמות.

אדינסון קבאני שחקן נאפולי. AP
העפלה לליגת האלופות קריטית לעתידו. קבאני/AP

המומחה הגדול לפנדלים (אודינזה – אינטר, ראשון, 13.30, ספורט 2)

שמו של קבאני מופיע פעמיים ברשימה מיוחדת במינה. 22 שחקנים חברים בה, ביניהם סמואל אטו, קאקה, דייגו, מארק האמשיק, אנטוניו קסאנו, נמניה וידיץ', אדריאן מוטו וג'מפאולו פאציני. העונה הצטרף אליה גם ביברס נאתכו. כולם החמיצו פנדלים מול סמיר הנדאנוביץ’. השוער הסלובני של אינטר הוא המומחה הגדול ביותר להדיפת כדורים מ-11 מטרים, עם אחוזי הצלחה של יותר מ-40 אחוזים. מבחינת האינסטינקטים על קו השער, הוא לא נופל מאף שוער בעולם, ונותר רק לשפר מעט את השליטה בכדורי גובה. "הנדאנוביץ’הוא אחד השוערים הטובים ביבשת", טען בתחילת העונה מאמן נראזורי אנדראה סטרמאצ'וני, והוא צודק. גם ההצגה המרשימה של ז'וליו סזאר מול צ'לסי אתמול לא פוגמת בנכונות ההחלטה של אינטר לבצע חילופים בין הקורות.

ביום ראשון חוזר הסלובני לאיצטדיון פריולי, בו בילה חמש שנים נהדרות. חבריו לשעבר, ובראשם אנטוניו די נטאלה, מכירים יותר טוב מכולם את הצדדים החזקים והחלשים שלו. יהיה מעניין מאוד לראות כיצד ינסו לנצל את חסרונותיו, ומסקרן במיוחד אם יישרק פנדל לזכותה של אודינזה. האם מלך שערי אודינזה בכל הזמנים יהיה השם הבא ברשימה אחרי נאתכו?

סמיר הנדאנוביץ’ שוער אינטר. GettyImages
מלך הפנדלים. הנדאנוביץ'/GettyImages

הקטלונית השלישית (ג'ירונה – אלמריה, ראשון, 13.00)

לא משנה מה יעשו בארסה ואספניול, הדרבי הקטלוני הגדול ביותר של העונה כבר שוחק לפני שבועיים. ברצלונה ב' אירחה את ג'ירונה, הובילה 1:4 בדקה ה-77, אבל האורחת לא ויתרה וחזרה ל-4:4 ענק. השער האחרון המפוקפק, שהגיע בתוספת הזמן, הוציא לחלוטין מכליו את אוייר, שוער הבלאוגרנה שמיועד לרשת יום אחד את ואלדס. התנפלותו הפראית על השופט ממש לא שיפרה את מניותיו. לא כדאי לפספס את התקציר.

עם זאת, הסיפור הגדול האמיתי בליגה הספרדית השינה העונה היא ג'ירונה. מאז ליידה הזעירה שירדה בעונת 1993/94, למרות שניצחה את בארסה בקאמפ נואו ואת ריאל בביתה, לא היתה לקטלוניה נציגה בליגה הבכירה מחוץ לבירתה. כעת נראית ג'ירונה, שמעולם לא היתה בליגה הראשונה, בדרך הנכונה לעשות היסטוריה עם סגנון התקפי משוחרר. לכוכב הבולט בחוד בסגל האלמוני, שכבש כבר תשעה שערים, קוראים בנג'ה - חלוץ בן 25 שנזרק הן מאספניול והן מברצלונה. מי יודע, אולי שתיהן עוד יצטערו על כך מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully