וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורש של מראדונה וזולה

13.9.2012 / 7:40

לורנצו אינסינייה הוא הדור הבא של של גאונים נמוכי קומה בנאפולי, האם הוא יכול לסחוף אותה לסקודטו? ז’וליו סזאר מתכונן לבכורה בבית המשוגעים של ק.פ.ר, מיצ’ל מחפש לסגור חשבון ישן מול ריאל וגם הרומני המפוצל שוב איתנו. מיכאל יוכין עם המשחקים החמים של סוף השבוע

דמעות של שוערים (ק.פ.ר – צ'לסי, שבת, 17.00, ספורט2 וספורט1 HD)

בסוף אוגוסט נפרד ז'וליו סזאר בדמעות מאוהדי אינטר אחרי שבע שנים נהדרות בסן סירו. הוא לא רצה לעזוב, אבל המועדון החתים בקיץ את סמיר הנדאנוביץ' הסלובני מאודינזה כיורשו, ולברזילאי לא נותרה ברירה. אפילו אשתו נכנסה לתמונה והגיבה בזעם בטוויטר על חוסר הכבוד שהפגינה אינטר כלפי השוער שהיה בשעתו אחד הטובים בעולם וסייע לנראזורי לזכות בטרבל ב-2010. הברזילאי חתם לבסוף בקווינס פארק ריינג'רס, ואם כבר מדברים על חוסר כבוד לשוערים, הרי שהלונדונים שוברים לאחרונה שיאים חדשים בתחום.

זה החל עם העלבון של פאדי קני. האירי המסור, שהובא לריינג'רס על ידי המאמן הקודם ניל וורנוק והיה שותף בכיר לעליה לפרמיירליג לפני שנה, נתן עונה טובה אשתקד. לבעלים החדשים של המועדון זה לא הספיק. בטריפ מטורף למדי של רכישות, בנתה ק.פ.ר בקיץ קבוצה חדשה לחלוטין, עם שמות נוצצים למדי, ואחד מהם היה שוער סגל נבחרת אנגליה רוברט גרין שהגיע בהעברה חופשית מווסטהאם אחרי שלא הצליח לסכם על חוזה חדש עם הפטישים. לו רק היה יודע גרין שהחוויה הראשונה שלו בקבוצה החדשה תהיה טראומטית לא פחות מהשער שספג מול ארצות הברית במונדיאל 2010.

השוער הואשם בספיגת השער הראשון בדרך לתבוסה ביתית משפילה 5:0 מול סוונסי, והדבר גרם אושר רב לאדם אחד לפחות. קני, שחתם בינתיים בלידס והגדיר את קבוצתו לשעבר כ"מועדון זול" לעג בגלוי לגרין, ושלח הודעות טקסט פרובוקטיביות במיוחד לחברי ההנהלה של ק.פ.ר עד השעות הקטנות של הלילה. במצב זה, ניתן היה לצפות מאנשים הוגנים לתת גיבוי לגרין, אבל בקווינס פארק ריינג'רס החוקים שונים. השוער החדש צפוי להיזרק כעת לספסל לטובת הרכש הברזילאי, שעשוי לערוך הופעת בכורה בדרבי מול צ'לסי המושלמת. אם ז'וליו סזאר מחפש יציבות אחרי הפרידה הכואבת ממילאנו, ייתכן מאוד שהוא הגיע למקום הלא נכון.

ז'וליו סזאר, אינטר. רויטרס
לא הגיע למקום שמשדר יציבות. סזאר/רויטרס

קטן ענק (נאפולי – פארמה, ראשון, 16.00)

לא בטוח שהנצחון הדחוק 0:2 על מלטה ביום שלישי האחרון הוסיף הרבה אופטימיות לאוהדי האזורי, אבל בחור קטן אחד גרם אושר למדינה. לורנצו אינסינייה נכנס כמחליף בהפסקה, ליהטט באגף השמאלי ועשה כותרות גדולות. מי שעקב אחרי המשחקים של פסקארה בעונה שעברה לא יכול להיות מופתע. אינסינייה בן ה-21 הוא עתיד הכדורגל האיטלקי שחייב בפעם המי יודע כמה להגיד תודה ענקית לזדנק זמאן. לפני שנתיים לקח המאמן הצ'כי את אינסינייה, בוגר האקדמיה של נאפולי, תחת חסותו בפוג'ה מהליגה השלישית, ואשתקד הביא אותו לפסקארה. הנער כבש 37 שערים בשנתיים אלה, בישל אינסוף מצבים לחבריו, וכעת שב הביתה כיורשו הטבעי בהרכב של אסקיאל לאבצי שנמכר לפריס סן ז'רמן.

נאפולי אהבה מאז ומתמיד תחבולנים נמוכי קומה ומהירי מחשבה. תחילה היה זה דייגו מראדונה (165 סנטימטרים), אחר כך ג'אנפרנקו זולה (168 סנטימטרים), ובעידן החדש התבססה התקומה על לאבצי שנראה לידם כמו כדורסלן עם 173 הסנטימטרים שלו. אינסינייה, בסך הכל 163 סנטימטרים, שם את כולם בכיס הקטן. שני המשחקים הראשונים שלו בנאפולי היו נהדרים והסתיימו בנצחונות, הוא בישל למארק האמשיק ב-1:2 על פיורנטינה, וכעת טוענים רבים שהקבוצה של וולטר מצארי תוכל לתת פייט רציני מאוד ליובנטוס במאבק על הסקודטו. זולה עצמו הודה שהוא מסמפט את הכשרון הצעיר: "נהניתי מאוד לצפות בו בפסקארה, ואני מקווה שיצמח בנאפולי. אני רק יכול לייעץ לו לא להיסחף ולשמור את הרגליים על הקרקע".

פירוש המילה אינסינייה באיטלקית הוא נהדר או מובחר. עם שם משפחה כזה, לורנצו באמת צריך להיזהר לא לאבד קשר עם המציאות. בינתיים, מתקבל הרושם שגם אחיו הצעיר, רוברטו אינסינייה בן ה-18, הוא פוטנציאל ענק והוא זומן לנבחרת הצעירה של איטליה אותה מאמן אלבריגו אבאני. לפני 19 שנה מאזן הכוחות הפיננסי באיטליה היה שונה, וזולה נמכר לפארמה שהיוותה כוח משמעותי ביותר וקיוותה לזכות בסקודטו. הפעם אוהדי פארמה יכולים רק לחלום על שחקנים כמו האחים אינסינייה.

לורנצו אינסינייה שחקן נאפולי. Paolo Bruno, GettyImages
שם את כולם בכיס הקטן. אינסינייה/GettyImages, Paolo Bruno

יותר ריאל מריאל (סביליה – ריאל מדריד, שבת, 23.00, 5+ ו-HD)

ב-4 בדצמבר 2008 התפטר מיצ'ל מהאקדמיה של ריאל מדריד. היה זה 25 שנים בדיוק אחרי היום בו העניק המאמן דאז אלפרדו די סטפאנו את הופעת הבכורה בהרכב הפותח לשני ילדים שצמחו באקדמיה, מנואל סאנצ'יס ומרטין ואסקס. בחודשים שלאחר מכן התברגו בהרכב לוס בלאנקוס גם אמיליו בוטראגניו, מיגל פארדסה ומיצ'ל עצמו. בוגרי קאסטייה היו אלה שהצעידו את ריאל להצלחות בשנות ה-80', והחבורה זכתה בבירת ספרד לכינוי "החמישיה של העיט".

מיצ'ל הפך לאגדה חיה בברנבאו, בילה שם את כל הקריירה ככוכב דומיננטי ביותר במרכז המגרש, וכאשר שב למועדונו האהוב ב-2006 הוא חלם לגדל דור חדש של ילדי קאסטייה. מהר למדי התברר לו כי קו המחשבה של הנשיא רמון קלדרון שונה בתכלית. מיצ'ל האשים לא פעם את ההנהלה בכך שהיא לא מעוניינת לקדם בוגרי אקדמיה לקבוצה הראשונה אלא שואפת למכור אותם. היחסים עלו על שרטון, ובמשך שנתיים נפגשו קלדרון ומיצ'ל שלוש פעמים בלבד. הקש ששבר את גב הגמל היה כאשר הנשיא שיבח את לה מאסיה, האקדמיה של ברצלונה, ובמקביל הביע זלזול בעבודה המבוצעת בקאסטייה. מיצ'ל עזב בטריקת דלת, חודש בלבד לפני שקלדרון נאלץ להתפטר בעצמו.

מאז הפיצוץ פגש מיצ'ל את ריאל חמש פעמים כמאמן בגולה – ארבעה משחקים עם חטאפה ואחד עם סביליה בשלהי העונה שעברה – ותמיד הפסיד. כריסטיאנו רונאלדו כבש במפגשים אלה לא פחות משמונה שערים. האם ייתכן שהפעם התוצאה תהיה שונה?

מיצ'ל מאמן חטאפה. Alberto Saiz, AP
מאז הפיצוץ, הפסיד חמש פעמים לריאל. מיצ'ל/AP, Alberto Saiz

לבנדובסקי נגד לבנדובסקי (דורטמונד – לברקוזן, שבת, 16.30)

חלון ההעברות נסגר, אבל רוברט לבנדובסקי כבר פתח את עונת המלפפונים הבאה, תוך שהוא מפזר הצהרות על אפשרות להצטרף לבאיירן מינכן בעתיד הקרוב. אוהדי בורוסיה מודים מקרב לב לפולני על תרומתו הכבירה לדאבל בעונה שעברה, אבל הוא לא ייכנס לעולם לרשימת אלילי המועדון.

משעשע לגלות, אם כך, שבשבת יגיע לעיר לבנדובסקי אחר, והוא דווקא יליד דורטמונד. הכירו נא את סשה לבנדובסקי, מאמן אלמוני לחלוטין אפילו עכשיו, כשהוא יושב על ספסל לברקוזן. כאשר רובין דוט פוטר בתחילת אפריל, הוטלה משימת האימון על צוות דו ראשי. סמי הופיה, בלם העבר הפיני, משך את כל תשומת הלב בשל הקריירה המפוארת שעשה בליברפול, לפני שסיים אותה בלברקוזן לפני שנה. אלא שלהופיה אין תעודת מאמן, ולצידו עובד לבנדובסקי. בעוד הפיני אחראי בעיקר למוטיבציה, הגרמני הוא המוח הטקטי בצוות, ובינתיים זה הולך לא רע בכלל. בלברקוזן מרוצים מאוד מהאווירה בחדר ההלבשה, שהשתפרה מאוד מאז ימי דוט אשר אסר על השחקנים לאכול נוטלה.

ההצלחה היחסית בשלהי העונה שעברה גרמה למנהל הספורטיבי רודי פלר למנות את השניים באופן קבוע ולהחתים אותם עד 2015. לבנדובסקי שיחק בילדותו בקבוצת איינטרכט דורטמונד (יש חיה כזאת), אבל מעולם לא הצליח בקריירה כשחקן. הוא החל לאמן קבוצות ילדים עוד כשהיה בעצמו נער, צבר נסיון בקבוצות הנערים של בוכום, המרוחקת כ-20 קילומטרים מדורטמונד, ולפני חמש שנים "הרחיק" עד לברקוזן – גם היא פחות משעת נסיעה מבוכום, כדי לקחת על עצמו את הקבוצה עד גיל 19. העבודה היסודית זכתה להערכה, וכעת מקבל לבנדובסקי בן ה-40 הזדמנות על הבמה הגדולה. הביקור במגרשה של האלופה יהיה המשחק הראשון בקריירה של לבאנדובסקי והופיה מול קבוצת צמרת. אם תצליח לברקוזן לעצור את הפולני, מאמנה עשוי אפילו לזכות סוף כל סוף בעמוד משלו בוויקיפדיה.

סמי הופיה מאמן לברקוזן. רויטרס
הוא מושך את תשומת הלב, אבל אפילו אין לו תעודת מאמן. הופיה/רויטרס

סרט אילם (ליון – אז'אקסיו, ראשון, 18.00)

לא רבים השחקנים שהתברכו בכשרון טבעי כמו אדריאן מוטו, ולא רבים הצליחו להרוס את הקריירה שלהם בדרכים יצירתיות כמוהו. על מעלליו של החלוץ הרומני אפשר לכתוב ספר עב כרס שיתאר את ההתמכרות לקוקאין, המשפט המתמשך מול צ'לסי, רומנים עם עשרות דוגמניות כולל מורן אטיאס, קטטות בפאבים, תאונות דרכים, ועוד.

הדבר המדהים ביותר בסיפור עצוב זה הוא שמוטו, בניגוד לרוב הכדורגלנים שהולכים בדרכו, הוא אדם אינטליגנטי מאוד שמגיע ממשפחה משכילה. אביו הוא מתמטקאי, בילדותו גילה מוטו יכולת מצוינת בשחמט ופתר חידות הגיון מורכבות בשעות הפנאי. בצעירותו הקדיש זמן רב לקריאת שירה וספריו של טולסטוי ודוסטוייבסקי, ובמקביל להיותו כדורגלן השלים ללא קושי תואר במשפטים. אלברטו מלזאני, מאמנו בורונה לפני יותר מעשור, אמר: "הוא האדם הצעיר החכם ביותר שפגשתי, ואני לא מדבר רק על כדורגלנים. הוא מוכשר, נדיב ויפה תואר – בדיוק הבחור שהייתי חולם לחתן איתו את בתי".

כיצד הפך מוטו לאדם שחצן והרסני כלפי עצמו? זה יכול להיות נושא מרתק למחקר פסיכולוגי. "יש לי פיצול אישיות" אמר הרומני כבר לפני שנים רבות. כעת, בגיל 33, אחרי עונה מתסכלת בצ'זנה שירדה ליגה באיטליה, מגיע מוטו, "אילם" ברומנית, לאתגר חדש ומפתיע. אז'אקסיו החתימה אותו, והוא ממש לא מתכוון לשתוק. "זלאטן איברהימוביץ' היה חברי הטוב ביובנטוס, ואני מוכן להתערב איתו שאבקיע יותר שערים ממנו העונה" התרברב עם הגעתו לקורסיקה. אחרי שהרשית השבוע במשחק ידידות מול איסטר מהליגה השניה, הבכורה הרשמית של מוטו עשויה להתקיים נגד ליון. את סיום הדרמה הזו לא ניתן לחזות.

אדריאן מוטו שחקן צ'זנה. GettyImages
פיצול אישיות. מוטו/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully